נא לקרוא ולהגיב!!!

קלימרו

New member
נא לקרוא ולהגיב!!!

חברים, רציתי לשתף אותכם בדרך בה אני רואה את הסיכסוך הערבי הישראלי, אשמח מאוד לקבל תגובות, הערות והארות: כידוע לכולנו לסיכסוף יש שני צדדים, את הערבי ואת הישראלי יהודי, אני אפתח דווקא בעמדותיהם של הפלשתינאים: הפלשתינאים טוענים כך: אנו גרים בארץ ישראל כאלפיים שנה, עשרות דורות שלנו התיישבו כאן, כאשר באנו לארץ היא הייתה פנויה, לא ידענו שהיא שייכת ליהודים, יום אחד יהודי אחד בא עם חזון וכל היהודים אחריו, הם טוענים שזו הארץ שהובטחה לאבות אבותיהם, אבל אני הערבי, מה אני אשם? אני לא ידעתי של מי הארץ באתי לארץ שוממה והתיישבתי בה. עכשיו אני אלחם עד שארצי תוחזר לי מידיהם של היהודים שגירשו אותי מארצי! היהודים טוענים כך: אבות אבותינו התיישבו פה, לא עזבנו מרצוננו, גורשנו מארצנו והוגלנו ממנה, אבל תמיד חלמנו על הארץ הזאת, שיום אחד נשוב לציון באהבה,זה לא ביתם של הערבים זהו ביתנו, המובטח לנו בספר הספרים המקודש, הלוא הוא התנ"ך. אז אני שואל מי צודק? והתשובה היא שני הצדדים צודקים, לשניהם יש קשר לארץ הזו. וכידוע שכאשר שני הצדדים צודקים, אז נוצרת טרגדיה. ואיזה צד אני אתפוס? אני אתפוס את צד היהודים, אני יהודי, אני אוהב את הארץ אני בסוף השנה הזאת הבאה עלינו לטובה גם אלחם למענה בשורות צ"הל. תיראו, לאורך כל ההיסטוריה עם ישראל היה צריך להילחם כדי לשבת בארצו, אל תגידו עייפנו מלהילחם, כי כאשר נתעייף לא נהיה כאן, נהיה בגולה, ומי שבורח מהארץ שלו הוא לא ציוני. תבינו שאין פתרונות קסם, שני הצדדים צודקים ומי שינצח יזכה בארץ! אני יודע שהערבים באמת מסכנים, וגם אנחנו. אבל אל תרחמו עליהם. לא משום שהם לא זקוקים לרחמים, הם זקוקים ועוד איך. אלא משום שאין אנו יכולים להרשות על עצמינו להיות רגישים כלפי אוייבנו, כאשר אני אלחם בהם לא אלחם מתוך כעס, בגלל שאני מבין למה הם מתנהגים ככה, אני אלחם מתוך רצון וזיקה טהורים להיות בארץ שלי!
 

חזיר בר

New member
שי שלום

רצית תגובות והנה אני מספק לך את בקשתך, אנחנו לא בג´ונגל,ולא במשחק כדורסל,לא חייב להיות מנצח אחד,אבל בהחלט יכולים להיות שני מפסידים. מלחמה,גם אם לא מתוך כעס,גם אם מתוך הגנה עצמית יוצרת עוד מלחמה,עוד טינה. הפתרון היחידי,אם עכשיו ואם אחר כך הוא פתרון של שלום,זה אולי לא נראה ככה מפה כרגע, אבל כל עוד צד אחד ירגיש מקופח או מאויים אם על ידי חיילי כיבוש ואם על ידי מתאבדים שום דבר טוב לא יצא מזה.
 

קלימרו

New member
פתרון זה דבר אחד

ושלום זה באמת פיתרון...רק הבעיה שלא תשיג את הפיתרון הזה...בדיוק כפי שלא תצליח להשמיד את כל הערבים. למה אתה חושב שאדם שלקחת את ביתו יסכים לעשות איתך שלום, הם יעשו שלום איתנו בתנאי שניסתלק מפה, והם די מצליחים לסלק אותנו, לאט לאט, בהדרגה, בשיטטיות נפלאה ובהתמדה. אין פיתרון!!! תפתח תנ"ך ותראה...שכמו שאמרתי...אם אתה ציוני, אם אתה יהודי, אם אתה רוצה להתקיים בארץ ישראל...אתה חייב להילחם בלחימה מתמדת...זה המחיר לחיים בארץ ישראל...תקוות השב האלה מביאות אותנו לחורבן, אנשים שעדיין מאמינים בשלום,הולכים כעיוורים, אחר חלומותיהם, ממש אוטיסטים. ישנם הרבה שמאלנים שבשנה האחרונה היה להם את האומץ ואת הכבוד והתעוזה לומר שהם טעו בדרך...אחרי הכל הם באמת רצו שיהיה טוב. אבל די, אי אפשר יותר להאמין להם, הם ירצו הההההככככל. עד טיפת הדם האחרונה, מי ייתן וכולנו נאהב את ארצנו כפי שהם אוהבים אותה.
 

GG1

New member
קלימרו-כמעט יפה אמרת

קלימרו כדאי שתדע קצת הסטוריה. מדינת ישראל בשנותיה הראשונות הסכימה כמעט לכל תכנית של האו"ם בדבר חלוקת הארץ- תכניות שהיום נראות לנו הישראלים כמגוחכות. אנחנו הסכמנו על חלקות הארץ שווה בשווה, אבל הם רצו את הכל, הם רצו להשליך אותך לים ולהעיף אותך מכאן לכל הרוחות.זאת הייתה הסיבה למלחמה על שחרור הארץ. הם לא רצו אותנו פה קטנים הם קיבלו אותנו גדולים לאחר הניצחון במלחמת השחרור. את הטעות הזו של מנהיגיהם באותה תקופה משלמים הפלשתינים עד היום וביוקר וליבי על אלה שאינם עוסקים בטרור כי אני מבין שהם לא חיים בגן עדן כמו שאאנחנו לא חיים בגן עדן בגלל הטרור שלא פוגע רק באנשינו אלא פוגע גם בכלכלה שלנו. אך היום אי אפשר לבוא ולהגיד בואו ונסתלק מפה כי הם צודקים. צריך להגיע עימם לפשרה, אך הפשרה כך ראינו בקמפ דיוויד כאשר הצענו להם הכל לא יכולה להיות , כי הם פשוט לא רוצים אותנו פה. הם רוצים מדינה שתקום בת"א ובאשקלון-ראה זכות השיבה. אז מה ניתן להם את זה?אני לא חושב ככה. אם נגזר עלינו להלחם בשביל המדינה הקטנה שיש לנו נלחם כמה שרק אפשר עד שהם יתפכחו מהחלום שלהם וישלימו עם קיום מדינת ישראל. אתה צודק שחלק רב מהאוכלוסייה הפלשתינית סובל מאוד, אך אם הם היו קצת פיקחים ומבינים שאנחנו פה ואנחנו חזקים אז הם לא היו מסכנים, ועד שהם יבינו את זה לי קשה לרחם עליהם כי הם האוייב שלי.
 

קלימרו

New member
תגובה.

ידידי, אני בקי בהיסטוריה של א"י ובתכנית החלוקה על כל פריטיה. בתגובה הקודמת ניסיתי להגיע לליבם של השמאלנים, אני פשוט חושב שהתבלבלת וחשבת שאני בא מהצד השמאלי של המפה הפוליטי. אל תטעה! אני האחרון שמרחם על הערבים, הם יכלו לקבל נתח נכבד מא"י.
 

המוסד

New member
הפלשתינים לא נמצאים פה 2000 שנה ../images/Emo46.gif

רוב הערבים הגיעו יחד עם העליות הגדולות בשל הפיתוח הכלכלי! בשום אופן אין להם זיקה לארץ!
 

קלימרו

New member
לא אמרתי זיקה

אמרתי אהבה, לא בהכרח מוצדקת- האמת שזו אהבה קצת חולנית!!!
 
מסכימה ולא

אולי לא צריך לרחם עליהם, אבל צריך להתחשב בהם ושיהיו שתי מדינות יהודית ופלסטינית
 

המוסד

New member
לא צריך להתחשב באף אחד

ישראל היא לא חברת נדל"ן והיא לא צריכה לוותר על שטח כזה או אחר בגלל ש"צריך לרחם עליהם"
 

BLUE SPOT

New member
הדיעות שלך קיצוניות מאד.

וזה לא בהכרח נושא לגאווה. קיצוניות לשני הצדדים איננה דבר טוב. לא מדובר בחברת נדל"ן ולא מדובר ברחמים. העובדה היא- שהחיים המשיכו להתנהל פה מאז הגלות ועד לפני 120 שנה- תקופת תחילת העלייה. אולי זה לא נוח לנו- אבל זאת העובדה. לפלשתינאים ישנה הזכות המלאה לדרוש טריטוריה במדינת ישראל.
 

*maayan*

New member
זו לא המדינה שלהם

אם נעזוב לרגע את כל ההיסטוריה והתנ"ך (לא שאני לא מתחשבת בתנ"ך פשוט לצורך זה הוא לא קשור) אז נתייחס לדבר שמשנה, לפני 53 שנה התקבלה החלטה באו"ם שאומרת שא"י שייכת ליהודים ומהרגע שזה הוחלט שום דבר לא שינה, לא מי ישב פה לפני 2000 שנה ולא מי ישב פה לפני 5 שנים,מרגע שזה הוחלט נפתח דף חדש שאומר שלא חשוב מה קרה בעבר, זו מדינה ששיכת לעם היהודי וזה הדבר שהכי חשוב ומשנה. התנ"ך וכל ההיסטוריה אחריו משמשים תימוכים להסיבה שא"י שלנו ולמה קרה ככה ולמה ככה ובעצם לכל הסיבות היותר "רוחניות" אבל מבחינה חוקית מה שמשנה ביותר היא החלטת האו"ם.
 

*Dark Of Night*

New member
זאת לא המדינה שלהם?!

האומנם? מי קבע את זה? האו"ם? ומה עם (נקרא אותו) מוחמד? שגר פה במשך שנים רבות, נטע פה עץ, הקים משפחה, ולפתע- הוא גורש מארצו ומארץ מולדת הוריו וסביו וסב סביו (הבנתם את הרעיון). איך אתה יכולה להגיד לאדם שהשקיע את כל רכושו, את כל חייו, חיי משפחתו בארץ הזאת, שזאת לא הארץ שלו? לידיעתך האו"ם לא סתם החליט שארץ הקודש (לשני הצדדים אגב) תהיה ארצם של היהודים- הוא החליט זאת על סמך ההסטוריה שביקשת להתעלם ממנה... אבל מי יודע אם ההחלטה נכונה? מי יודע מה צודק ומה לא? את טוענת שזאת ארצך ושהערבים צריכים לשתוק על זה ולכבד את ההחלטה, חשבת לרגע למה את טוענת כך? אולי כי הצד "שלך" יצא מנצח? מה היה קורה אם המצב היה הפוך? אם היו מטילים עליך הסגרים כל שני וחמישי? אם לא היו נותנים לך לחיות בתנאים מינימליים? אם כל דורותיך היו גדלים בארץ הזאת ואז בגלל החלטה אחת גורשת ממנה? לא הייתה לא סיבה לכעוס? לצעוק? להקים מהומות? כי בסך הכל מה נותר להם? נקודה למחשבה אגב, אינני מצדיקה חס וחלילה את הפיגועים וההרג שקורה- מה לעשות, נולדתי יהודיה ואכן הנני מאמינה שזאת ארצי ואני לא מוכנה לוותר עליה בקלות, אך יש 2 צדדים למטבע ועלינו להבין את 2 הדעות, כי במקרים כאלה אין צד שצודק וצד שטועה- כולם צודקים... יש רק צד שידו על העליונה (במקרה שלנו זה אנחנו) והצד שיצא נחות ו"מופסד" (ניחשתם נכון- הערבים) Dark *במלחמה אין מצנחים ומפסידים- יש רק צד עם יותר הרוגים וצד עם פחות...
 

BLUE SPOT

New member
טעות בידך. האו"ם לא קבע שהארץ..

שייכת להיודים אלא ליהודים ולערבים גם יחד. חוצמזה- החלק של היהודים בהצעת החלוקה היה קטן הרבה יותר מהחלק של הערבים.
 
כשהתקבלה ההחלטה שהמדינה של היהודים

כשהתקבלה ההחלטה באו"ם שאומרת שארץ ישראל שייכת ליהודים לא משנה כלום?, לא מי שישב פה לפני 2000 שנה ולא מי שישב פה לפני 5 ימים??? לך זה בטח שלא משנה כי את לא קופחת, הצד שלך הרוויח על חשבון הצד השני !!! אבל לערבים זה כן משנה!!! תארי לעצמך שאת היית במקומם?, תארי לעצמך שההחלטה היתה להקים "מדינה איסלמית בארץ פלסטין"... מה אז היית אומרת?, שזה לא משנה שזה הבית שלך?, שאפשר לקפח אותך וזה בסדר גמור כי-ככה הוחלט באו"ם???, אני לא אומרת שתתמכי בערבים אבל תנסי להבין את הצד שלהם, תנסי להבין מאיפה באה השנאה שלהם אלינו, הם קופחו על חשבונינו...
 
דף חדש זה נהדר,

אבל לא זה מה שקרה פה. לא נתנו את מדינת ישראל ליהודים וסידרו שטח חלופי לערבים, אלא נתנו מדינה ליהודים כשהערבים העם הנכבש. ההחלטה לקבל את המדינה לוותה בכך שהערבים בשטחים שלנו שייחשבו גם הם לאזרחים, לא יופלו על סמך דתם (מגילת העצמאות). אפשר להגיד בלב שלם שהעם הערבי לא מופלה? על מי אנחנו מנסים לעבוד? כן, יש לנו זכות להיות פה - וגם להם!. פישלנו בגדול באופן הטיפול ואני לא מוכנה להאמין שרק מלחמה תפטור את המצב! אני לא יכולה לחשוב על החברים שלי לכיתה הורגים ונהרגים בשנה הבאה! מזעזע אותי רק להכיל את המספרים והסטטיסטיקות של הנפגעים בשנה האחרונה (שמן הסתם רלוונטית לגבי כרגע). הפתרון היחיד הוא שלום, הסכם חדש שיעניק לפלשתינאים טריטוריה ועצמאות ולערבים הישראלים שיוויון זכויות לפי חוק. איך אפשר להגיד שאין להם זיקה לארץ? זו יומרנות לא הגיונית. בחייכם, הערבים (ואני מתייחסת בשם כולל לזרמים בתוכם) יושבים על האדמה הזו, נושמים אותה כבר אלפי שנים, לא משנה בכלל שארצות נוספות בשליטת ערב קיימות. יש רק ארץ ישראל אחת. וזו הבעיה.
 
לא חברת נדל"ן אבל גם לא אלוהים!!

ישראל לא חברת נדל"ן אבל היא גם לא אלוהים ומיא נחנו שנחליט למי מגיע שטח ולמי לא?! כולנו בני אדם וכולנו זכאים לחיים ושלום. למרות שפעמים רבות יש לי הרגשה גדולה שערבים עם לא בני אדם אנחנו צריכים לזכור שעלינו לנהוג בצורה מתורבתת ובסופו של דבר לוותר קצת. נ"ב לפעמים להפציץ קצת לא מזיק........
 

המוסד

New member
ישראל לא צריכה לוותר

יש לנו שטח, נקודה. הוא שלנו ואנחנו לא צריכים להחליט דבר. הערבים בנחלט זקוקים לחיים ולשלום אבל במקום אחר
 

*maayan*

New member
לא, זאת לא המדינה שלהם!

מה אני לא אומרת שהתנ"ך לא משנה אני אומרת שהתנ"ך ומה שקרה אחריו הוביל להחלטת האו"ם אבל האו"ם החליט שזה שלנו ומכאן צריך להסתכל. בכלל, אם נסתכל בצורה תנכי"ת אז היו פה לפנינו הכנענים וכל העמים האלה אז אנחנו כבשנו את המדינה ואז אנחנו חטאנו (או שלא חטאנו, אני כבר לא זוכרת) והוגלנו ואז באו הערבים והתיישבו פה, אנחנו ביקשנו שיגלו אותנו? רצינו לעזוב? לא! אנחנו היינו פה לפני הערבים ולא אנחנו אלה שביקשו לעזוב את א"י וחוץ מזה אם נסתכל בצורה מעשית יותר על התקופה שלנו אז לערבים יש 7 מדינות (שאני מצליחה לחשוב עליהם) שאליהם הם יכולים לעבור, לעם ישראל לעומת זאת, יש רק מדינה אחת, זאת!
 
למעלה