נדמה לי שבארץ לא היו מאשרים נסוי כזה

sense9

Member
מנהל
נדמה לי שבארץ לא היו מאשרים נסוי כזה

אבל חשוב לבצע ניסויים כאלו:
חוקרים הצליחו להתערב בתהליכים במוח של קופים — והשתילו בו הוראות משחק

הקופים הפעילו ידיות בהתאם לזרם שהועבר למוחם והניעו אותן כנדרש. המדענים מקווים כי המחקר יוביל לפיתוח טכנולוגיה שתאפשר לעקוף פגיעות מוחיות שנוצרות אצל בני אדם, כמו בשבץ

https://www.haaretz.co.il/news/science/.premium-1.4676302
 

uzi2

Active member
לא ברור לי אם הכותרת של הכתבה אכן מתארת את מה שהיה

מה פירוש "השתילו בו הוראות משחק"? לפי תוכן הכתבה, נראה כאילו רק גרמו למוח להפעיל את הידיים נכון לצורך המשחק, כאשר הניהול וההוראות נשארו מחוץ לקוף. כלומר הקוף נשאר כמבצע בלבד. אם כך זה פחות חשוב ממה שזה נשמע.

אני זוכר שלפני מספר שנים הציגו בליל המדענים באונ' תל אביב כיצד ניתן לייצר מטוסים זעירים בשלט רחוק, על ידי שילוב טכנולוגיות שולטות מוח בחרקים מעופפים.
הכתבה שמצאתי בנושא, היא דווקא על הטכניון, אם כי מציינים שהם עובדים בשיתוף פעולה עם מדענים מאונ' תל אביב.

טכנולוגיות שליטת מוח יכולות לשמש לשימושים מגוונים.
ההקשר לפסיכולוגיה, עלה לי כשקראתי על הניסויים של תומאס דה-מארס.
הוא מתאר שם עיסת נויירונים שנלקחה ממוחות של עכברים/חולדות, על מצע גידול, והנוירונים התחברו בינם ובין עצמם והפכו ליחידה אחת, ואז נתנו להם לגדול על מגעים של חיבור למשחק מחשב עם סימולטור של טיסה. נתנו להם איזה פולס שאמור לא להיות נעים להם כאשר המטוס התרסק., ולאט לאט עיסת הנוירונים למדה לבד להטיס את המטוס כולל התגברות על מכשולים.
אבל אחר כך חשבתי. אוקיי, אז אפשר לחבר גם את המוח שלנו לסימולטור טיסה, או אולי למשחק מחשב עתידתי. בעצם - מבחינה מתמטית ניתן לבנות משחקי מחשב שמתרחשים ב- 4 מרחבים מימדיים. לא אמורה להיות בעיה טכנית לייצר משחקים כאלו, אבל האם אדם שיחובר למשחק כזה ילמד לדמיין עולם עם 4 ממדים מרחביים. האם אחרי אימון מספיק, עולם החוויות והתודעה שלו יורחב לחוויות 4 ממדיות?
 

sense9

Member
מנהל
לא בטוחה שהבנתי

למה העובדה שהקוף מבצע פעולה קריטית בדרך עוקפת, גם אם הוא לא מבין את המשמעות, הופכת את זה לפחות חשוב?
עצם ההטמעה של התהליך, כלומר- עצירה באור אדום- לדעתי היא חשובה דיו.
 

uzi2

Active member
מה שלא היה לי ברור

מהכתבה, זה עד כמה באמת הקוף לומד (מטמיע), ולא רק מופעל מרחוק. לפי הכותרת - כן. לפי הגוף של הכתבה, זה כבר לא ברור (לפחות לי).
 
למעלה