נוסעים נכבדים - סיימנו את כל תוכנית החומש

  • פותח הנושא amirv
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
כ"כ מהר ויתרתם על רכבת לגולן?
למה להתייאש, אולי בסוף יהיה לנו מנהיג עם שכל שימנע את החזרתה של רמת הגולן ויהיה לנו קו רכבת לגולן... פנטזיות... פנטזיות...
"מנהיג עם שכל"
לפי ההגיון שלך כל המנהיגים שלנו מ-67' עד היום היו עם שכל כי כולם מנעו את החזרת הרמה. אז כנראה שלא צריך כל כך הרבה שכל כדי למנוע את ההחזרה. החזרת הרמה היא לא תהליך אוטומטי שמנהיג צריך "למנוע". החזרת הרמה היא צעד אקטיבי של מנהיג, עם או בלי שכל. מי שמנע בעיקר את החזרת הרמה עד היום לא היה מנהיג ישראלי אלא חאפז אסד, ואני משאיר להסטוריה לשפוט אם היה עם או בלי שכל. אסד יכול היה להכנס לתהליך זהה לתהליך של סאדאת עוד בשנת 74' ולפי אותו מתווה לקבל בחזרה את הרמה בסביבות 81-80. אז היו מעט מאד מתיישבים ברמה ובטח שפחות מאשר בסיני לפני הפינוי. אבל הוא החליט להמשיך בעימות והתוצאה היא שהמצרים יושבים בסיני כבר 26 שנה ואסד יושב בקבר.
 

david80

Active member
נוסעים נכבדים - סיימנו את כל תוכנית החומש
קצת פנטזיה מענין אותי לשמוע מה הפרוייקט שעוד לא נכתב בשום מקום, שעליו אתם חושבים אחרי שסיימנו את מסילות חולון-בת ים, כרמיאל, העמק, השרון, A1 , המזרחית, העיירות ואפילו אילת אחרי שפתחנו את המסילה הרביעית באיילון, אחרי שחשמלנו את כל מה שרצינו לחשמל, הצטיידנו ב-1000 קרונות חדשים והגענו ליותר ממאה מליון נוסעים בשנה. אפילו אחרי שיש לנו ארבע מסילות כל הדרך מחיפה עד לוד וארבע מסילות מבאר שבע עד קרית גת (לרכבות משא עד מסילת חלץ). אחרי כל זה, מה הלאה? המלצה שלי - בשלב הזה כנראה שאיילון יהיה שוב צוואר בקבוק, הייתי מציע לעשות מסילה חמישית ושישית על חשבון נתיב רכב פרטי בכל צד של האיילון. למי יש עוד רעיונות?
לפרק הכל ולהעביר את המסילות אל מרכזי הערים:
למשל, מסילת השרון (שעוד לא נבנתה) תפורק ותועבר במנהרה שתעבור מתחת לרחוב ויצמן בכפר סבא, רחוב אחוזה ברעננה ותחצה את הרצליה באלכסון דרך התחנה המרכזית ועד לחיבור לקו החוף בתחנת 'שבעת הכוכבים' (הקרוייה כיום "תחנת הרצליה")!
 

אורי404

New member
לפרק הכל ולהעביר את המסילות אל מרכזי הערים:
למשל, מסילת השרון (שעוד לא נבנתה) תפורק ותועבר במנהרה שתעבור מתחת לרחוב ויצמן בכפר סבא, רחוב אחוזה ברעננה ותחצה את הרצליה באלכסון דרך התחנה המרכזית ועד לחיבור לקו החוף בתחנת 'שבעת הכוכבים' (הקרוייה כיום "תחנת הרצליה")!
בשביל זה אמורה להיות רכבת תחתית.
כמדומני הקו הצהוב. יתקנו אותי המומחים - רכבת "כבדה" נועדה ברמת העיקרון לנסיעות ארוכות ואילו רכבת קלה או תחתית לנסיעות, בהן יש תחנות רבות בערים.
 

amit1270

New member
בשביל זה אמורה להיות רכבת תחתית.
כמדומני הקו הצהוב. יתקנו אותי המומחים - רכבת "כבדה" נועדה ברמת העיקרון לנסיעות ארוכות ואילו רכבת קלה או תחתית לנסיעות, בהן יש תחנות רבות בערים.
לא תחתית, קלה.
אגב, רחוב אחוזה ברעננה תוכנן מלכתחילה (שנות ה-30 כמדומני) לטראם, ומכאן רוחבו. וברמת העיקרון אתה צודק, אבל יש גם דרגת ביניים בין הרכבת הכבדה למרחקים ארוכים לרכבת הקלה/תחתית, וזו הרכבת הפרברית.
 
לא תחתית, קלה.
אגב, רחוב אחוזה ברעננה תוכנן מלכתחילה (שנות ה-30 כמדומני) לטראם, ומכאן רוחבו. וברמת העיקרון אתה צודק, אבל יש גם דרגת ביניים בין הרכבת הכבדה למרחקים ארוכים לרכבת הקלה/תחתית, וזו הרכבת הפרברית.
רוחבו של מי בדיוק?
אם תראה את הכבישים בבאר שבע ואיי התנועה שבהם, תוכל אולי להגיד שהם תוכננו לרכבת קלה ומכאן רוחבם. אבל אחוזה?
 

amit1270

New member
רוחבו של מי בדיוק?
אם תראה את הכבישים בבאר שבע ואיי התנועה שבהם, תוכל אולי להגיד שהם תוכננו לרכבת קלה ומכאן רוחבם. אבל אחוזה?
המרחק בין חזיתות הבתים משני צדי הכביש
הוא הקובע. אל תשכח שרעננה נבנתה "קצת" לפני באר שבע.
 
המרחק בין חזיתות הבתים משני צדי הכביש
הוא הקובע. אל תשכח שרעננה נבנתה "קצת" לפני באר שבע.
תגיד את זה לאברם
 

david80

Active member
בשביל זה אמורה להיות רכבת תחתית.
כמדומני הקו הצהוב. יתקנו אותי המומחים - רכבת "כבדה" נועדה ברמת העיקרון לנסיעות ארוכות ואילו רכבת קלה או תחתית לנסיעות, בהן יש תחנות רבות בערים.
לא כתבתי שהרכבת תעצור כל קילומטר,
התכוונתי שיהיו תחנות נגישות. לעומת זאת ברצוני להבהיר שיש גם רכבות כבדות לא תחתיות שנועדו לנסיעות קצרות (כמו ה-S-Bahn בגרמניה), לרכבות אלו תאוצה ותאוטה מהירים ודלתות רבות המקצרות משמעותית את עיכוב הרכבת בכל תחנה. וכולנו כבר יודעים שאפילו רכבות בינעירוניות עוברות לעיתים במנהרות עם תחנות תחתיות (ראו תחנות מודיעין ובנייני האומה).
 

omer87

New member
לפרק הכל ולהעביר את המסילות אל מרכזי הערים:
למשל, מסילת השרון (שעוד לא נבנתה) תפורק ותועבר במנהרה שתעבור מתחת לרחוב ויצמן בכפר סבא, רחוב אחוזה ברעננה ותחצה את הרצליה באלכסון דרך התחנה המרכזית ועד לחיבור לקו החוף בתחנת 'שבעת הכוכבים' (הקרוייה כיום "תחנת הרצליה")!
בכסף של מונופול, אולי...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה