נושאים שעלו השבוע בתכנית "חם באוזן"

יעקבי ש

New member
"קונוס הנחיתה..."

כיכר התיירות עברה שידרוג רציני. אם אני זוכר נכון, זו הכיכר היפה ביותר מאז שהרמזור ירד מהצומת. הכיכר ירוקה וצומחים בה סוגי דקלים שונים לתפארת העיר. עכשיו כשהכל מסתדר כל כך יפה, הגיעה רשות שדות התעופה והתריעה שהדקלים בכיכר נכנסים לתוך "קונוס הנחיתה" של המטוסים ומסכנים את התנועה האוירית. בעירייה לא רצו להסתבך ועקרו את הדקלים המסוכנים. בעקבות זאת, יצאתי לשטח וראיתי כי כל איזור המסלול מוקף בעמודי תאורה שגובהם 4 מטר. למעשה יש עמוד אחד ממש בקו מרכז המסלול וצמוד לגדר מצד דרום והמטוסים חולפים מעליו ללא סיפורי "קונוס נחיתה" יותר מזה, כל המול והדקלים שמקיפים אותו נמצאים באותו מרחק ממרכז המסלול, כמו הכיכר. והנה קטע היסטורי: כשבנו את מלון אדומית, רשות שדות התעופה טענה כי הקומות העליונות נכנסות לתוך "קונוס הנחיתה" ועל היזם להרוס את אותן קומות כדי לא לסכן את התעבורה האוירית. טוב, היזם לא נחפז כמו העירייה והשאיר את הקומות במקומן ולא קרה כלום. כנראה שהקונוס מתכופף לפי הצורך...
 

יעקבי ש

New member
שכר העבודה בעיריית אילת

חברת דן אנד ברדסטריט ניתחה את הרשויות המקומיות לפי כל מיני פרמטרים: הכנסות, גובה הגירעון, עודף לתושב ועוד ועוד פרמטרים שונים. אחד הדו"חות מדרג את הרשויות לפי גובה שכר העובדים ומה מתברר ? עובדי העירייה שלנו, אחינו לעיר, נמצאים במקום השלישי בארץ. במקום ראשון - עיריית גבעתיים. במקום השני - עיריית תל אביב ובמקום השלישי, אילת. השכר השנתי הממוצע לעובד הוא 145,000 ₪ שזה אומר 12,000 ₪ בחודש. אני מניח שמדובר על עלות השכר שכוללת בתוכה הפרשות סוציאליות וכו'. מה שמשאיר נטו של 7,000-9,000 ₪, לפי מצבו המשפחתי של כל עובד ועובד. רק להשוואה, עלות שכר ממוצע בענף המלונאות הוא כ – 7,500 ₪, כך שהמצב בעירייה הוא די טוב. כמובן שעלות השכר היא תערובת של שכר כל העובדים, החל מראש העיר וכלה בעובד הזוטר ביותר.
 

יעקבי ש

New member
נהג מונית שירד לעזור לנוסעת

הנה קטע מעיתון ובו סיפור מעניין על נהג מונית שירד לעזור לנוסעת ומה אמר על כך בית המשפט.
 

יעקבי ש

New member
פינת המשפטן על צ'קים חוזרים

בתכנית שעברה, המשפטן דיבר על נושא צווי עיכוב יציאה מהארץ לאנשים שנתנו צ'קים ללא כיסוי. מתברר שנושא הצ'קים החוזרים, נוגע להרבה מאזינים ולכן פניתי למשפטן על מנת שיסביר לנו מה הצעדים העומדים לרשותנו כאשר אנחנו מקבלים צ'ק ללא כיסוי. אומר המשפטן כי תופעת הצ'קים החוזרים היא מכת מדינה, כאשר בכל יום חוזרים כ-14,000 צ'קים !!! בגדול הטיפול מתחלק לשניים: הדרך הראשונה היא לגשת לבניין בית המשפט שלנו, אל משרדי ההוצאה לפועל שנמצאים שם ולפתוח לנותן הצ'ק, תיק. יש תקופה של אזהרה ואח"כ אפשר לבקש לבצע אצלו עיקולים ו/או צו עיכוב יציאה מהארץ. הרבה אנשים שמקבלים צ'ק בלי כיסוי, חורקים שיניים ועוברים הלאה, אומרים "אין מה לעשות" או "אין לי זמן" וכך הלאה. אני מציע לא לוותר ולהיכנס בעבריינים בכל הכח שרק אפשר ומאמין שזה יעזור. (במיוחד אם מוציאים צו עיכוב יציאה מהארץ ולחייב מתחשק לנסוע לטיול) יש עוד אפשרות טיפול והיא מתחילה בהליכה לתחנת המשטרה עם הצ'ק שחזר. בגלל קוצר זמן, המשפטן לא הספיק לדבר עליה והוא ירחיב את היריעה בשבוע הבא. הכי חשוב, לא לוותר !!!
 

יעקבי ש

New member
עיתונות חוקרת ואמיצה באילת

הנה כתבה על בית עסק באילת. בכל אפיקי העיתונות ה"חוקרת" וה"אמיצה" של אילת, לא נמצא מי שיסיר מכשול מעיני התושב וייתן את שמו של בית העסק. ולא תגיד "טוב העיתונים האילתיים לא רוצים לפגוע בעסק מקומי" לא אדוני, גם YNET של ידיעות אחרונות בכבודו ובעצמו ועם עורך כמו רפי גינת, גם הם לא נתנו את השם. מה ההסבר ???
 

יעקבי ש

New member
ומדברי המאזינים (אירועים למוסלמים)

עלה לשידור המאזין רועי וסיפר כי לאחרונה הוא ארגן שני אירועים לתיירים המוסלמים שהגיעו לאילת בחגים שלהם. אחד האירועים התקיים בחוף הדקל והשני, בגלל שלמקום לא היה רשיון עסק, רועי לא מסר את שמו. ואני אומר, יופי כל הכבוד, אם אפשר לשמח את התיירים המוסלמים, למה לא ? ואם, על הדרך גם נכנסים שקלים, לכלכלה העירונית, עוד יותר טוב. אבל משהו קטן מציק לי: האם כאשר הערבים הישראלים מגיעים למסיבה בחוף הדקל, מגיעות גם בנות ערביות, או אולי מגיעים רק בנים שלוטשים עיניים אל הבנות היהודיות, כאשר את הבנות המוסלמיות הם שומרים (טהורות ושלמות) לחתונה. ובמילים אחרות: האם בליין יהודי יכול לצאת עם ערביה ישראלית, כשם שערבי ישראלי יכול לצאת עם יהודיה ? מה התשובה ???
 

יעקבי ש

New member
ומדברי המאזינים (אגד ואדומית)

עלה לשידור המאזין אבי ודיווח כי על הגג של מלון אדומית יש ארובה שפולטת עשן שחור. אבי פנה למוקד העירוני והמטרד ממשיך. האמת, גם אני פניתי למוקד, הבטיחו שיטפלו ולמחרת, העשן המשיך לצאת. כנראה שזה קשור למכבסת המלון, אם אתם רואים שהעשן ממשיך לצאת, תמשיכו לנדנד למוקד. = = = = = = = = = = = = = = עלה לשידור המאזין דון רוברטו והתמרמר על מה שקרה בתיכון רבין. דון רוברטו מספר כי שמע כי מה שקרה שם זה שתלמיד הביא תפילין מהבית והניח אותם בחצר בית הספר. תלמידים שראו את מניח התפילין, פנו אליו וביקשו להניח גם. במקום נוצרה התקהלות קטנה ואז יצאה המנהלת ופיזרה אותה בתקיפות. שואל דון רוברטו: מה כבר קרה שם שהצריך התערבות של ההנהלה ? מה ? עישנו סמים ? עסקו ברכוש גנוב ? כולה עשו מצווה. למה ההנהלה התערבה ? בתגובה לדברים האלה, התקשרה דוברת העירייה ועדכנה אותנו כי בבית הספר יש חדר מיוחד שמוקצה להנחת תפילין והפעילות הזו לא מאושרת בחצר הכללית. מה דעתכם ?
 

יעקבי ש

New member
מה הקשר בין הומו לתפילין ???

אפתח כמו השאלות במבחנים של כיתה ד' מי אמר והיכן "שלהיות הומו זה בסדר ולהניח תפילין לא" אפשר להיות הומו ולהניח תפילין, בו זמנית (כמו שאומרים) מה הקשר ?
 

יעקבי ש

New member
ודברי סיום...

עד כאן חלק מהנושאים שעלו ביום שני בתכנית "חם באוזן" היו עוד כמה מאזינים וגם כמה קטנות, אך הזמן מאוחר והיריעה קצרה. קודם כל, אשמח לקבל תגובות על התכנית וגם ביקורת. אם יש לכם ידיעות פיקנטיות או פרטים שיכולים לעניין את כלל המאזינים. או אם שמעתם על תככים במסתרים או תוכניות של בכירים שיכולות להשפיע על חיינו אשמח אם תשלחו אלי במסרים אישיים, כאן בפורום ואני אעלה את הנושאים לשידור. ואל תשכחו את נושא בדיקת התלושים, או שאלות למשפטן שלנו אנחנו לשירותכם. עד כאן להיום. שיהיה לכולם שבוע טוב. שלכם, "האזרח" יעקבי.
 
למעלה