ניהול... החיים

ש איילת

New member
ניהול החיים...

אני חושבת שיש לנו הרבה תחומים בחיים אותם אנו יכולים לנהל.. לנהל אותם לבד או לנהל בצוות.. למשל, ניהול זמן.. ניהול קריירה שלי ניהול הכספים שלי ניהול הבילויים שלי ניהול הגוף שלי בצורה בריאה .(מה אני אוכל, איזה ספורט אני עושה....) ניהול חיי החברה שלי ניהול חיי משפחה למה אני מתכוונת כשאני אומרת ניהול? חכי, אני עוד צריכה לחשוב על זה קצת.. אני יודעת שיש דברים שקשה לנהל אותם ללא ידע.. למשל החלטתי לא מזמן להתחיל לנהל את חיי הכספיים בצורה בוגרת ורצינית יותר, כי נוצרה לי ההזדמנות/ האפשרות לחסוך קצת כסף.. אז אני משקיעה בללקט ידע..למשל קוראת ספרים (אבא עשיר אבא עני, ביקשתי ליומולדת ספר: הדרך אל העו"שר- חכמת הניהול של כלכלת המשפחה..הייתי בבנק ובדקתי אפשרויות וסוגים של חסכונות: עברתי לניירות ערך ..והם ראו בבנק שהתעניינתי ונתנו לי ספר "הבורסה לנירות ערך ושוק ההון בישראל" התחלתי לקרוא כדי להתחיל להבין מי נגד מי וכל מיני מושגים שלא כ"כ מכירה...התחלתי ללמוד נדל"ן (כי זה מעניין אותי ומתחבר למקצוע שלמדתי במכללה) ואני פוזלת קצת לתחום של השקעות בנדל"ן.. בקיצור, אני חושבת שכדי לדעת לנהל תחום מסויים בחיים כדאי לרכוש ידע, לדסקס על הדברים, להקשיב לאנשים ששוחים בתחום וטובים בו ולהשקיע מעצמך ומזמנך ולהתנסות בזה... אני חושבת שאנו בוחרים מה לנהל.. והרבה תלוי בנו בנוגע למידת ה'הצלחה' שלנו.. יש חלקים אחרים בעצמי ובחיי שאני מחשיבה עצמי כמנהלת 'על הפנים..'.. ואולי לא מחשיבה עצמי כמנהלת בכלל, עדיין.. וכדאי שאחשוב על מה אני יכולה לעשות בנדון כדי לשנות ולשפר ואם יש לי כרגע את היכולת.. לפעמים לא מתאים לי עדיין להיות מנהלת בתחום מסויים ואני מעדיפה שמישהו אחר ינהל אותי או בכלל לא..למרות שלא תמיד זה נעים..אבל עדיין אין לי את הכלים המתאימים בשביל לעשות את זה..אין לי את כוחות הנפש, את המקום הנוח, את הרצון לקחת אחריות, את הבשלות..את יכולה להבין? בשביל לנהל אורח חיים נעים שמתאים לי ולשפר ולשפר אותו כל הזמן מה עליי לעשות?!.... לא חסרות שאלות להתעמק בהן.. אולי אני אתחיל לכתוב יומן בוקר, כמו שמציעים בספר "דרך האמן", "יעדים ומטרות בחיים"... מתי אתה מרגיש שאתה מנהל? אני חושבת שאחת התשובות היא כשאתה מרגיש שיש לך כוח ושאתה משפיע ..ועם הזמן יש לך ניסיון וכלים וכולי וכולי..
 

Deerest

New member
יש לי עוד

האם אלו שמנהלים את חייהם "כראוי" יכולים גם לנהל אחרים, חברה, ארגון? מה סוג הקשר ביניהם, אם בכלל, ישר או הפוך? האם ניהול חיים אקטיבי אכן מצעיד אותך קדימה? האם לעשות את המיטב בחיי זה אומר לנהל אותם? האם זה בכלל דומה, ניהול חיים לעומת ניהול אחר כלשהו? את מעגל החיים שלי, שהוא בעל רדיוס גדול מדי בכדי שאוכל בכלל לחשוב על הנושא, אחלק למספר מעגלים, מהקטן, הקרוב אל הגדול והרחוק. הסתכלות על ניהול עצמי ביחס לכל מעגל בפני עצמו עשויה לעזור להסתכלות על חיי כולם. המעגל הראשון זהו מעגל הרגשות והצרכים שלי. המעגל הבא הוא מעגל ההתנהגות והמעשים. המעגל הבא הוא מעגל המשפחה. לאחר מכן בא המעגל החברתי. מעגל התעסוקה (לא בהכרח פרנסה) לגבי המעגל הבא (אולי האחרון) איני רואה אותו כרגע, אולי בהמשך. המרחק בין המעגלים אינו ברור ואחיד, לעיתים הם משיקים, לעיתים מצטלבים ומתערבבים. מה את יכולה לומר על ניהול כל אחד ואחד מהם בנפרד?
 
תשובות

האם אלו שמנהלים את חייהם "כראוי" יכולים גם לנהל אחרים, חברה, ארגון? כן מה סוג הקשר ביניהם, אם בכלל, ישר או הפוך? ישר האם ניהול חיים אקטיבי אכן מצעיד אותך קדימה? כן האם לעשות את המיטב בחיי זה אומר לנהל אותם? כן האם זה בכלל דומה, ניהול חיים לעומת ניהול אחר כלשהו? כן המעגל הראשון זהו מעגל הרגשות והצרכים שלי. "ממוצע הרגשות" של דירסט המעגל הבא הוא מעגל ההתנהגות והמעשים. "כשלון זה משוב" של מיקי "דוגמא אישית" המעגל הבא הוא מעגל המשפחה. "המובן מאליו" "גבולות" לאחר מכן בא המעגל החברתי. "קבוצה" מעגל התעסוקה (לא בהכרח פרנסה) "התמדה ומיקוד" של דירסט "לגבי המעגל הבא (אולי האחרון) איני רואה אותו כרגע." המדינה.... אותו אדם מנהל את כל המעגלים וזה הקשר ביניהם. תמשיך....
 
דירסט

בוא לכאן רגע.... מתנצלת כבר יומיים אני אומרת לסיגל שתשאל במקומי להסבר והיא מסרבת
 

Deerest

New member
אסוציאציות

זה לקוח מהמערבון הקלאסי "הטוב הרע והמכוער". את הגבת באופן עניני וקצר להתפלספויות שלי, זה מה שעלה לי בראש. מי שמכיר את הסרט יודע על מה אני מדבר. אך, איפה עוזי כשצריך אותו...
 
מה באמת קרה עם עוזי?

איפה הוא נעלם? עושה רושם שאם הוא לא כותב ומעורר אנדרלמוסיות, הפורום נרדם (-; מיקי
 

סמסרה1

New member
האם אלו שמנהלים חייהם "כראוי"...

בחיים פגשתי אנשים רחבי אופקים, אנשי אשכולות, משכמם ומעלה,נחמדים מאוד, וגם מנהלים מעולים... ואחר כך הסתבר לי, שאת חייהם הם לא מנהלים כראוי, שהם אלימים לבני ביתם, שבבית משרתים אותם, מטילים פחד..., אף אחד מבני הבית לא יכול להתקרב אליהם, הם קרים... בחיים אין שחור ולבן.
 

יעל :-)

New member
לדעתי,

אלו שמנהלים את חייהם "כראוי" לא בהכרח יכולים לנהל אחרים/חברה/ארגון, וכנ"ל גם ההיפך. זה תלוי בכל מיני גורמים, ויש הבדל בין ניהול עצמי לבין ניהול אחר. ניהול אקטיבי, כפי שאני מבינה את זה, לא בהכרח יצעיד אותך קדימה. הכל תלוי אם אתה עושה את הדברים הנכונים. אם בן אדם עושה את המיטב, עושה את המקסימום שהוא יכול ויודע בתחומים שונים בחייו, אז נראה לי שזה אומר שהוא מנהל את חייו בצורה הנכונה לו. ואת האמת, קשה לי להגיב לך. ההתבוננות במעגלים שרשמת, גורמת לי לראות את הניהול החסר/הלקוי שיש אצלי לדעתי. ...אין לי ממש מה לומר
 

Deerest

New member
המעגל האחרון

בו נמצא את התשובות ואולי אפילו את ההנחיות לדרך בה מתנהלים המעגלים האחרים. בו תשתקף הדרך בה ננהל את שאר המעגלים. ניהולו קשה ולעיתים אף להיפך, הוא מנהל אותנו. הייתי מגדיר אותו יותר ככדור ולא מעגל כי הוא מכיל את כולם. הנפש.
 

Deerest

New member
המעגל האחרון

בו נמצא את התשובות ואולי אפילו את ההנחיות לדרך בה מתנהלים המעגלים האחרים. בו תשתקף הדרך בה ננהל את שאר המעגלים. ניהולו קשה ולעיתים אף להיפך, הוא מנהל אותנו. הייתי מגדיר אותו יותר ככדור ולא מעגל כי הוא מכיל את כולם. הנפש.
 

יעל :-)

New member
הבהרה

מודה שהעלתי נושא כללי ושאלתי קצת שאלות באוויר ללא הרבה מיקוד, אבל יש משהו יפה לדעתי בזה שכל אחד מגיב ולוקח את הדברים בכיוון שלו או בכיוון שהוא הבין. וכל זה ביחד מביא אותי למודעות לגבי עוד דברים, וגורם לי לחשוב ולראות עוד כיוונים. (אז סליחה שלוקח לי זמן להגיב להודעות, אבל זה יגיע
) היתה לי מחשבה לגבי משהו שאני נתקלת בו בחיי. מה שבאמת רציתי לשאול בתור התחלה זה האם אתם עושים את המיטב בניהול חייכם בשביל עצמכם, כמו שאולי הייתם עושים למען דבר/מטרה אחר/ת. ואני אסביר... למרות שאני לא טיפוס של מנהל (לפחות לא כרגע), יש לי תחושה שאם הייתי עומדת בראש חברה/ארגון למשל, אז הייתי עושה את המקסימום שאני יכולה על מנת שהארגון ישגשג. אם יש לי אחריות ומחויבות כלפי עצמי וכלפי אנשים אחרים שלוקחים חלק בעניין, אני אעשה דברים ואפעל מתוך מחויבות. אין פה מקום לפישולים או ויתורים, כי זה יכול לגרום נזק ולהפיל את כל העסק והעוסקים בו. המטרה היא להצעיד את הארגון קדימה ולגרום להצלחה. ולעומת זאת, כשאני מסתכלת על עצמי... אני מוצאת עצמי הרבה פעמים מפחדת, תקועה, מעדיפה לדחות התמודדויות מסויימות (כי אולי יום אחד אני אהיה יותר מוכנה, ואולי אלף ואחת סיבות). אז אני מוותרת לפעמים... והנזק? שום דבר כל כך גדול לא יקרוס פה.. זה כביכול רק אני, ואני אשרוד... אני פשוט אדחה את העניין להזדמנות אחרת. מרגישה שאני לא מצליחה להנהיג את חיי בצורה טובה בשביל עצמי. ומתוך מחשבות, תהיות, סקרנות ורצון ללמוד, העלתי את כל העניין.
 
האם?

האם אתם עושים את המיטב בניהול חייכם בשביל עצמכם, כמו שאולי הייתם עושים למען דבר/מטרה אחר/ת ? כן "יש לי תחושה שאם הייתי עומדת בראש חברה/ארגון למשל, אז הייתי עושה את המקסימום שאני יכולה על מנת שהארגון ישגשג. אם יש לי אחריות ומחויבות כלפי עצמי וכלפי אנשים אחרים שלוקחים חלק בעניין, אני אעשה דברים ואפעל מתוך מחויבות. אין פה מקום לפישולים או ויתורים, כי זה יכול לגרום נזק ולהפיל את כל העסק והעוסקים בו. המטרה היא להצעיד את הארגון קדימה ולגרום להצלחה" אכן,יש אנשים כאלה. וזה עצוב. אני חושבת שניהול עצמי קודם לכל ניהול אחר. הוא הכי חשוב.
 
למעלה