ניראה לי ! ........

ואם אני אגיד לך שזה " עברית " ../images/Emo35.gif

אז אתה תאמין לי ? . כי לפי הרבה מחקרים גילו שהרבה מילים בשפות אחרות דומות מאוד לעברית . ואם תירצה אני יכול להביא לך דוגמאות .
 

yuval k

New member
funny you should say this

הדיון עכשיו הופך ל"ויכוח" בין המחנה הדתי למחנה החילוני, פחות או יותר. העדפתי להישאר נייטרלי ולענות מהגישה המדעית הנקייה (למרות שאני הרבה יותר קרוב לגישה הדתית).
 

מוטי בר

New member
חברה, לא לריב, אבל שמעתי שהכתר נמצא

אי שם במשמורת כבדה דווקא על ידי גויים שבזזו בזמן חורבן בית המקדש את הספרים הגנוזים.(הספר השמור ביותר בבית המקדש). לפי אותה תזה, עד שהוא לא יפול ליד הנכונה, הוא לא יפוענח נכון והוא מהווה למעשה את המפתח לכל התורה והשפה בה היא ניתנה. מבלי להיכנס כרגע לויכוח דתי חילוני, זה נשמע די הגיוני כי ידוע שאין בידי היהודים את כל מקורות התורה. אנא, אל תבינו אותי לא נכון: אני מביע כרגע דעות של אחרים ולא את דעתי האישית שאותה אני מבקש ממניעים די מובנים לשמור כעת לעצמי. אני מאמין שיש הרבה יותר נסתר על הגלוי לגבי שפות ראשוניות של האדם הקדום לעומת האדם המודרני, אבל ברור לי שגיל היהדות זהה לגיל העולם האסיתי כמו סין ושאר עמי הבודהיזם שגם שם לא ברור מה ההתחלה ומה הסוף. אשמח לכל הארה בנדון. בידידות, מוטי.
 
אם תשים ../images/Emo23.gif ותחקור היטב היטב !....

אז תגלה שהרבה שפות שאלו מילים מתוך העברית . בהינדית כיתה זה מדרסה כמו מדרשייה אצלנו . באנגלית אייר זה אויר . גם המילה שק זה משלנו . אבל יש גם בין היתר הרבה מילים לא עבריות שחדרו לתוך העברית . כמו " אטום " שזה ביוונית או " פרימיטבי " שזה בא מהלטינית . ישנו ויכוח מאוד מאוד עתיק בין השפה העברית לבין השפה היוונית מי מבין השתיים היא שפה הרבה יותר אינטילגנטית ( שגם זו מילה לא בעברית ! ) . שלא לדבר על זה שגם האלף בית של היוונית הוא יותר גדול מזה של העברית . מה דעתכם על כך ? .....................
 
אני חושב שהיהדות החרדית ...........

מאוד מאוד לא רצתה שייכנסו לעברית מילים זרות ואפילו שמות של אנשים למרות שמותר לדבר ארמית כי זה מופיע בספרי הקודש . ולכן הם שנאו את אליעזר בן-יהודה ועשו עליו פולסא דנורא בירושלים שאני לא מבין למה הם שנאו עד היום , ולמה הבן שלו איתמר בן אב"י ניקרא הילד העברי הראשון למרות שהוא לא ! .
 

מוטי בר

New member
אם לא היתי שם../images/Emo23.gifלא היתי אומר דברי.

ואני עדיין שואל,,,,, מה קדם למה? עברית היא שפה די מאוחרת יחסית, רק שכובשים ונכבשים בעולם הקדום הכתיבו את התהוות השפות המקובלות,"קלאסיות" בדיעבד. בעברית אתה=בערבית אינתה, בעברית אש,אור,שמש בערבית=נור=נר. שרותים בערבית(בית שימוש)=בית שמס או בית מיה,ולא חסרות דוגמאות רבות. בידידות, מוטי.
 
עזוב רגע את הערבית והשפות השמיות !

אני מדבר איתך על שפות שהם לא שפות שמיות ובכלל לא מהמשפחה של העברית . אתה יכול לחפש בשפות רחוקות מהעברית מילים שדומות לעברית ונישמעות עם צליל מאוד דומה לזה של המילים בעברית ! . אם תיסתכל למשל על האלף בית של השפות הארופאיות אז תיראה ש-A........B........C........D.........H זה ממש דומה לא.....ב.......ג.......ד........ה....... שלנו , בעברית .
 

yuval k

New member
ידוע שהבסיס לכתב שלנו ולכתב היווני

זהה (הכתב הפיניקי), ומהכתב היווני התפתחו מערכות כתב אחרות באירופה. דווקא את הכתב לא הייתי מביא כדוגמה.
 

מוטי בר

New member
נכון, את זה אני יודע עוד מכיתה א' א

אבל אני שואל הרבה לפני העברית שגילה לא יותר מ 5000 שנה לעומת שפות הרבה יותר עתיקות וקדומות. בידידות, מוטי.
 
אוליי הכתב העברי הגיע משפות אחרות

אבל השפות שקדמו לעברית כבר לא קיימות היום , חוץ מהארמית שעדיין היא שפה מדוברת . והכתב הקדום שמימנו ניכתבו השפות השמיות בעבר כולל העברית כבר לא בשימוש היום ולא קיים יותר . אז אוליי אפשר עדיין לומר שאחרי זמן מתן תורה השפות החדשות שנוצרו לאחר מכן היו העתק של הא"ב העברי שניכתב בלוחות הברית . אני אשמח לשמוע עוד תגובות על כך !
 

ToryMaster

New member
המ

אני עוד לא הבנתי מאיזה מקור אתה שואב שהם שאלו מילים מהעברית [לא סותרת, רק רוצה מקור]
 
למרות שאת בטח לא תסכימי איתי ......

ואם אני אגיד לך שראיתי את זה בתוכניות של הידברות אז בטח לא תסכימי איתי נכון ? . למרות שניראה לי שכאן הם צודקים ! .....................
 
למעלה