ניתוח שקדים בגיל 38

בנס

New member
ניתוח שקדים בגיל 38

בעלי סובל מאוד... הוא "חוטף" אנגינה בממוצע 5 פעמים בשנה ומטופל באוגמנטין שבוע בכל פעם. באחת הפעמים האחרונות לאחר שבוע שוב התפרץ החיידק והוא שוב טופל כ - 10 ימים. בד"כ לאחר שעוברת האנגינה מתקיף אותו וירוס בגרון לכמה ימים... בנוסף, לקיחת האנט' כשלעצמה מחלישה אותו מאוד. האם ניתוח שקדים בגיל "מופלג" שכזה מסוכן יותר מביצוע ניתוח כזה אצל ילדים? הוא חושש מאוד מאוד משט"ד לאחר הניתוח. מה הסבירות שדבר כזה יקרה? תודה.
 
כריתת שקדים בבוגר

שלום, כריתת שקדים באדם מבוגר יכולה להיות כדאית אם הוא סובל מדלקות שקדים חידקיות חוזרות ונשנות, ויש עדות בבדיקה, תרבית/משטח או בדיקות דם שאכן מדובר בדלקת שקדים. הניתוח בבוגרים עם דלקות שקדים חוזרות כרוך בכאבים ובשכיחות גבוהה יותר של סיבוכים בהשוואה לילדים בגיל הרך (שם בד"כ הסיבה לניתוח היא חסימת הלוע). על פי הספרות הסיכון לדימום יכול להגיע במבוגרים גם ל-10%. המרבית המכריעה של דימומים אלו אינם מסכני חיים. בהצלחה! ד"ר אופיר הנדזל
 

בנס

New member
האם קיים טיפול אחר?

רופאת משפחה המליצה לנו על: 1. בדיקת נשאות של האנשים הקרובים אליו (בשביל מה?) 2. טיפול אנט' מונע. 3. טיפול בזריקות לקטילה סופית של החיידק. לצערי לא הייתי נוכחת במפגש. האם יש טעם באחת מהאופציות הנ"
 
אולי...

אם החיידק דר דרך קבע ברקמת השקד עצמה יתכן שהפתרון היחיד שיפנה אותו משם יהיה כריתת השקדים. ד"ר אופיר הנדזל
 
למעלה