ניתוק תושבות וטיפולים רפואיים

מרנד

New member
ניתוק תושבות וטיפולים רפואיים

היי
אני מתעתד לעשות רילוקשן בחודשים הקרובים, התקופה המתוכננת היא בין 3-5 שנים אם לא נבקש גרין קארד ואז השהות תתארך, לא אכנס עדיין למקרי קצה (למשל אם לא נסתדר ונחזור אחרי שנה אחת)
אעזור קצת בפורום הנפלא פה לקבל תשובות ראשוניות ובהמשך אתייעץ עם רואה חשבון מקצועי (אחרי שאגבש קצת מידע).

לגבי מס הכנסה וביטוח לאומי, מתי נהוג לבצע ניתוק תושבות ?

אנחנו מקבלים ביטוח רפואי איכותי בארצות הברית, ואני מאמין שנשתמש בשירותים הרפואיים שם, לאחרונה, חברות של אשתי בלבלו לה את המח שאם היא תצטרך טיפול רפואי חריג, והיא תרצה להיות ליד המשפחה שלה, אז היא כן תרצה לקבל טיפול רפואי בארץ. נגיד חלילה אשפוז ארוך טווח של שבועות/חודשים והיא תרצה לטוס לארץ לעבור אותו.
האם קיימת אפשרות כזו אם מבצעים ניתוק תושבות ? הרי אנחנו לא נשלם פה יותר מס בריאות וביטוח לאומי. אז למה שייתנו לנו שירות רפואי של מכבי ?

קראתי שאם לא מבצעים ניתוק תושבות, אז עלולים לבקש ממני בחזור 12% מההכנסות ביטוח לאומי, וזה לפני תיאומי מס שנצטרך כנראה להשלים.
 

liviur

New member
רק לגבי איכות הטיפול הרפואי

עם ביטוח כמו שצריך פה - הטיפול הרפואי שקיבלתי פה מבחינת רמה + הבתי חולים והFacilities הוא משמעותית יותר טוב , נגיש ומהיר ממה שהיה בארץ.
&nbsp
אם זה ניתוח קטן שלקח שבוע לקבוע מול הרופא המומחה שאני בחרתי, אם זה לידה שנעשתה בביתחולים שגם המלונית והכי הרבה כסף שתשפוך בארץ לא ישתוו ואם זה לראות מומחים לבחירתי ללא הפניה בזמן קצר מאוד.
&nbsp
אני לא רואה שום סנריו שאני חוזר לארץ לקבלת טיפול רפואי ...
&nbsp
הדבר היחיד שאולי יוצא דופן (וגם פה אני משווה בעיקר עלויות ומול טיפול פרטי מחוץ לעולם הקופות חולים) זה טיפולי שיניים - שגם הביטוחים שיש פה מכסים בצורה בינונית ועם גבול עליון מאוד ברור והם יקרים מאוד.
יש לי כמה וכמה חברים שעושים ״תחזוקה״ פה וטיפולים רציניים בספרד / ישראל / אוקראינה. לי אין הרבה אקשן - אז אין טעם.
(וגם אז אגב - הם עושים את זה בצורה פרטית בהזדמנויות שהם שם בלי קשר - החיסכון הוא מאות דולרים עד אלפים בודדים - אבל באמת מדובר בטיפולים מורכבים)
 

guy56782

New member
מצטרף לדעה מעליי...

קודם כל - עם ביטוח איכותי, באמת שעדיף לעבור טיפולים רפואיים בארהב.

מעבר לזה - ביטוח טוב ממעסיק בדר״כ יכסה טיפולים רפואיים בכל העולם, מהסיבה הפשוטה שבשום מקום זה לא יצא יותר יקר מבארהב. אנחנו לצערי הזדקקנו להשתמש בביטוח האמריקאי באשפוז בישראל, וממש לא היתה לנו בעיה. רוב בתי החולים בישראל אפילו רשומים כ in network בביטוח האמריקאי שלנו.

כדי לכם להתייעץ עם רו״ח בנוגע למצבכם, אבל אם זה עלול לעלות לכם ב 12% מההכנסה - ממש לא שווה להשאר תושב. שים לב שאת ה 12% עלולים לבקש ממך בדיעבד גם אם תנתק תושבות - לדוגמא אם תחזור אחרי 3 שנים בלבד...
 

BGMichael

New member
מצטרף להצטרפות...

אחד ההבדלים בין הביטוח הציבורי (ישראל) לביטוח פרטי (ארה"ב) הוא שהביטוח הפרטי תקף בכל מקום - אין צורך בביטוח "נסיעות". האחריות שלכם היא ללמוד ולהבין את נבכי הביטוח הפרטי - ולבחור מה שמתאים למצבכם הספציפי.
 

מרנד

New member
UHC PLUS 250 VS 500 ?

היי,
אכן לגבי טיפולי שיניים, אנחנו דואגים לעשות פה (אצל רופא פרטי - קצת יקר אבל שווה) את הטיפולי שיניים לפני המעבר.
התוכניות שראיתי שמציעים הן UHC 250 500 אפשר לבחור בין 250 לבין 500
רשום לי 4 תוכניות שונות, מהן הUHC 250 וה500 הן היקרות ביותר וכנראה נותנות יותר

אתם מכירים את התכניות הללו במקרה ?
https://libertyits.com/wp-content/uploads/2017/02/Liberty_IT_Benefits_2017.pdf 
אם מגלגלים לעמוד 4 רואים הבדלים בין התוכניות..
 

ilanvag

New member
איזו מכונית יותר טובה - הונדה, מרצדס, או למבורגיני?

זה בערך מה שאתה שואל - ואי אפשר לענות על השאלה הזו בלי לדעת מהם הצרכים שלכם וכמה עולה כל תוכנית (כי פורשה היא אולי הרכב הכי טוב, אבל אם אתה מרוויח 100K בשנה, או אפילו 200K, אז אתה לא יכול להרשות לעצמך את זה).
&nbsp
שתי התוכניות שרשמת נראות בסדר. בשביל לענות לך ברצינות, צריך לדעת דברים כמו:
&nbsp
1. כמה עולה לך כל תוכנית מדי חודש? (תלוי כמה יורד בכל תלוש משכורת, וכמה תלושים יש בשנה... אני מנחש שתוכנית 250 תהיה הרבה יותר יקרה - בסדרי גודל של עשרות אחוזים, מאשר תוכנית 500)
&nbsp
2. מהו המצב הבריאותי של בני המשפחה? האם כולם בריאים, או שיש בעיות כלשהן, מחלות כרוניות, דברים אשר דורשים ביקורים תכופים ומעקב אצל רופא(ים) וכדומה? (בבקשה אל תפרט, זו ממש לא הכוונה - אבל אין צורך לרכוש את התוכנית הכי יקרה כאשר מדובר במשפחה בריאה לגמרי, בלי שום בעיות ומחלות; ובאלגוריה, אין טעם ברכישת למבורגיני אם הנסיעה היומית שלך היא של 3-4 ק"מ, מהבית למשרד, ובחזרה).
&nbsp
3. באיזה סטייט אתם אמורים להיות? קליפורניה? כמה גדולה הרשת (in-network) של הספק הרפואי הזה באזור שלכם? (אם אתם עוברים למקום בו נמצא מטה החברה, וגם מדובר בחברה גדולה/ענקית, אז סביר שאין בעיה; אבל אם מדובר בחברה שהמטה שלה ורוב העובדים נמצאים בקליפורניה, אבל אתם עוברים לאריזונה או לפלורידה, אז כבר לא לגמרי מובן מאליו שלחברת הביטוח יש רשת גדולה באותה סטייט).
&nbsp
4. כמה ילדים יש, ובאיזה גילאים? (ילדים נוטים לחלות יותר אחרי הגירה, וככל שהם קטנים יותר כך הסיכויים למחלות עולים...)
&nbsp
כמובן שאם יש מחלות כרוניות ו/או בעיות רפואיות ספציפיות, אז כדאי ומומלץ לרדת לרזולוציה הרבה יותר דקה - למשל לנסות ולאתר מומחים ספציפיים באזורכם שתרצו להיות בטיפולם, ולוודא שהם נמצאים ברשת (in-network) של חברת הביטוח *וגם* תוכנית הביטוח הספציפית (בדרך כלל זה הולך ביחד, אבל כבר קרה לי שנתקלתי ברופאים שלא מקבלים כל תוכנית ביטוח שהיא מאותה חברת ביטוח; לא זוכר את הסיטואציה, אבל זוכר שזה היה).
&nbsp
זה מה שעולה לי כרגע בראש, אחרים בוודאי יוסיפו עוד. כל מה שכתבתי נועד להסביר שאפשר בקלות לכתוב "תוכנית 250 יותר טובה מ-500", אבל לא תמיד יש הצדקה לבחור דווקא בתוכנית הכי טובה (שהיא בהכרח גם הכי יקרה).
 

מרנד

New member
היי אילן, תודה על התשובה והנקודות

unitedhealthcare choise plus 500 90% - 130$
unitedhealthcare choise plus 250 - 145$
זה המחירים,
אני יודע שצריך להכין שיעורי בית ולהבין כל תכנית מה מכסה וכו'.. אבל יש מספיק כאב ראש ודברים ללמוד, בהתחלה, אנחנו נלך על הצד הבטוח וניקח את התכנית המקיפה יותר. לא הבנתי למה 250 יקרה מ500, אני צריך לברר את זה עם עובדים שנמצאים מהחברה שם, אולי הם יוכלו להסביר.

כנראה שהמאורע הגדול ביותר שיתרחש בשנה הקרובה מבחינה רפואית יהיה לידה, אבדוק עם מישהו שנולד להם תינוק איזה תכנית הוא לקח מהשתיים. אם יש הבדל.
 

guy56782

New member
באיזה חודש אתם מתכננים לעבור?

בהריון - לא קלנדרית, אם אפשר לשאול? (זה לא עובד כמו בארץ, שאתה פשוט מופיע בביה״ח ללדת, אז אם אתם עוברים בחודש מתקדם יש כמה דברים שכדאי לדבר עליהם פה). לגבי התכנית - אין ספק שאתם רוצים את המקיפה בהריון, בהתחשב בהפרש המחירים שציינת.
 

liviur

New member
מחזק

Its a no brainer בהפרש הזה לבחור ב״יקרה״
&nbsp
ואכן אם אתם עוברים בהריון מתקדם - צריך לבדוק את הנושא.
לנו אפילו בהחלפת ביטוח במהלך ההריון היו ... אינטריגות.
 

KallaGLP

New member
מניסיוני אני דווקא לא מסכימה שבהכרח בארה"ב

הטיפול הרפואי עדיף, אבל עד כמה שהבנתי זו מלכתחילה לא הנקודה במקרה הזה, אלא הרצון לקבל תמיכה של בני משפחה במהלך הטיפול, שזה צורך אישי טבעי ומובן.
אכן, אם תכריזו על ניתוק ולא תשלמו ביטוח בריאות, לא תהיו זכאים לטיפול במכבי (ובנוסף לא מובטח בדיעבד שיכירו לכם בניתוק התושבות אם תחזרו תוך פחות מ-5 שנים).
אני מניחה שאפשר לברר עלות של ביטוח פרטי, אם כי לדעתי זה לא יהיה זול.
 

מרנד

New member
למה שלא יכירו בניתוק ?

לפי קריאה באינטרנט, מעל 3 שנים, אין סיבה שלא יבוצע ניתוק רשמי. את מכירה אישית משפחות שחזרו אחרי 4 או 5 שנים, שביצעו ניתוק תושבות במהלך השנה הראשונה שלהם בחו'ל (על ידי מילוי טפסים או הגעה לביקור בארץ וניתוק במהלך הביקור) ולא קבלו להם אותו ?
אני שואל אם מכירה אישית, כל מיני סיפורי אלף לילה ולילה אני לא סומך על זה.
משפחה נורמטיבית שעוברת עם חוזה באופן רשמי, שכנראה קונה שם בית וגרה בו, ועובדת באותה חברה אמריקאית למשך 4-5 שנים, בלי בלופים ואילתורים כי זה לא הסיפור.
 

KallaGLP

New member
תשמע, זכותך לא להאמין.

כל מה שאמרתי שלא בטוח שיכירו, לא אמרתי שלא יכירו. ידוע שכרגע רשויות המס מקשיחות את העמדות שלהן כל הזמן יחסית לעבר, ולא ניתן לחזות בוודאות מה יהיה, ולכן יש כאן סיכון מסוים, שאין לי וכנראה גם לאף אחד אחר הכלים לחזות את ממדיו. לכן אני רואה לנכון לציין ליתר ביטחון שגם אפשרות זו קיימת, זכותך להחליט שלדעתך אין סיכוי כזה או שהוא מאוד קטן ולהתעלם.
 

Fellowship

New member
קאלה צודקת

מעבר לכך שניתוק תושבת הוא צעד הצהרתי שאינו מחייב את הרשויות,
המבחן יהיה בדיעבד, כשתחזרו (יתכן עם נקודות חיכוך בדרך כאשר תקבלו דרישות תשלום).

אנחנו עברנו לשנתיים/שלוש, ובאופן מכוון לא ביטלנו תושבות,
אם אתם עוברים בסבירות גבוהה לפחות ל 4-5 שנים, אז להבנתי אתם נמצאים על התפר,
צריך כמובן לבדוק את מכלול הפרמטרים של מרכז החיים,
אבל באופן כללי, את תניחו בוודאות שיכירו בהעתקת מרכז החיים.
 

מרנד

New member
תודה לך ולקאלה, ולהמשך הדיון

אם לא מתבצע תהליך של ניתוק תושבות, ואנחנו חוזרים אחרי 5 שנים, בהכרח צריך לשלם את ה12 אחוז מההכנסות ?
נצא מנקודת הנחה שאנחנו כולנו אזרחים שומרי חוק.

באופן אישי, זה רק גורם לי לא לרצות לחזור :)
 

guy56782

New member
שום דבר לא בטוח עם הבלגן שהולך שם

אבל זה בהחלט מגדיל את הסיכון שיחייבו אותך, וגם מסבך את הניתוק בהמשך. כי אם תרצה ביוזמתך לנתק בעוד שנתיים - תצטרך לספק רשימה של מסמכים על מצבך בארהב - שמהם יהיה ברור שאתה עבדת בשנתיים האלה וניתן לחייב אותך עליהם. ואז לא מנתקים, אלא מחכים שהם ינתקו אותך, מה שלוקח חמש שנים שלמות, ועוד יותר מגדיל את הסיכון. לך על דרך המלך: נתקו מראש תושבות.
 

KallaGLP

New member
רק בשביל הפרופורציות,

לאזרחים ותושבי קבע של ארה"ב אין בכלל אפשרות של "ניתוק תושבות", גם לא אחרי 5 או 10 שנים. לא משנה איפה הם חיים ועובדים וכמה זמן הם נמצאים מחוץ לארה"ב, הם חייבים להגיש דוחות מס לארה"ב ולשלם את ההפרשים.
 

guy56782

New member
הנקודה שהוא מעלה,

אם אני מבין נכון, היא שהכללים מעודדים אנשים לא לחזור לישראל. ואני חושב שזה נכון במידה מסוימת - במיוחד מי ש״ירד״ לשנתיים, המדינה ממש מעודדת אותך שלא לחזור. וזו לדעתי באמת מדיניות די מטומטמת, במיוחד לאור המאמצים שמושקעים בהמשך ב״החזרת יורדים״ וכו (לרבות הקלות מס...).
מהבחינה הזו, המדיניות האמריקאית היא אכן ״קשוחה״, אבל היא לא מעודדת אנשים שעזבו את ארהב להשאר מחוץ לארהב.
 

Kender00

New member
לפי דעתי זאת לא הבעיה... והמעבר למיסוי פרסונלי ולא טריטוריאל

שמשרד האוצר לא הגדיר (אם בחוסר מודע או בכוונה) מבחנים ברורים למתי אזרח ישראלי אינו תושב לצרכי מס...
&nbsp
עד שנת 2003 המיסוי היה טריטוריאלי ולא פרסונלי שיצר מצב די בעייתי שאזרחים ישראלים שהתגוררו בישראל יכלו לתת שירותים מחוץ לישראל ולא לשם מס בישראל, הזה נוצל לרעה.
דרך אגב גם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק נצלו את זה (אבל כמובן לא רק הם)
&nbsp
המעבר למיסוי פרסונלי זה פותר הרבה בעיות ומשווה נטל מס, אבל כמה הרבה דברים בחוקי המס (זה לא יחודי לישראל) יש הרבה חורים ובמקרה הזה לפי דעתי משרד האוצר (הוא אחראי על מס ההכנסה) בכוונה לא רצה להגדיר את בצורה ברורה את מבחן התושבות, היות והם רוצים לבדוק מה הרשת שלהם יכולה לתפוס
זה בניגוד למשל לארה״ב שההגדרה היא חד משמעית
&nbsp
ודרך אגב ההטבות לעולים ולאזרחים שחוזרים אחרי 10 שנים זה די חדש (מ 2008 לפי זכרוני) וזה די בכותרות בגלל החשדות לגבי הצורה שחוק חוקק (חוק ״מלצין״)
אבל לא לשכוח שגם חלק מחוקי המס האמרקאים נולדו על מנת לסגור חורים או לעדיף קבוצה מסויימת

&nbsp
 

guy56782

New member
ברור, הבעיה היא בפרטים

מיסוי פרסונלי מקובל ברוב העולם המערבי ואין עם זה בעיה. אבל בן אדם אמור להיות מסוגל לקבוע מה סטטוס התושבות שלו ב 2018 בלי קשר לאיפה הוא יגור ב 2019 או ב 2020. זה שהסטטוס שלך בשנה מסוימת נקבע בדיעבד אחרי שנתיים או שלוש בהליך שמזכיר שוק, זו תופעה ייחודית לישראל.
 

Kender00

New member
ברור שהבעיה היא הפרטים אבל לפי דעתי זה בא גם לסגור

״תחמנות״ (זה במרכאות היות ויש כאלו שיצלו לרעה ויש כאלו שלא)
ולכן פתח ״תחמנות״ של רשות המיסים.
&nbsp
כמו כן יש לשים לב שיש שני גופים שההגדרות למבחן תושבות שונות והם לא אותו הדבר בדיוק (ואלו שני הרשויות בעלות חשיבות למי שעובר) מס הכנסה וביטוח לאומי, ההגדרות שלהם לא חופפות הצורה מלאה, כמו כן כל גוף כפוף למערכת משפט שונה, ביטוח לאומי נופל תחת בית משפט לעבודה (רק אחד השופטים מתוך ה 3 הוא שופט רגיל)
ומס הכנסה תחת בית משפט מחוזי (השופטים הם שפוטים רגילים)
&nbsp
לפי דעתי האישית המטרה היתה למנוע ממישהו להגיד שהוא עבר לשנה הרוויח הון בחו״ל (אולי מקלט מס, ארה״ב היא לא מקלט מס טוב) ואז הוא יטען שהוא לא תושב ולא ישלם מס
לכן המבחן מרכז חיים הוא שילוב של מבחנים אוביקטיביים וסובייקטיביים בפקודת מס הכנסה.
&nbsp
ראה http://www.portalmisim.co.il/ראשי/מאמר-מרכז-החיים/
&nbsp
ולפי דעתי הבעיה הגדולה היא אין התאמה בין חוק ביטוח לאומי לנושא תושבות וחוק מס הכנסה, היות והבעיה הגדולה של מי שעבר לארה״ב היא תשלום ביטוח לאומי (פלוס מס בריאות) היות ולרוב (כמובן לא לכולם) לא יהיה נטל מס הכנסה במיוחד עם הוא עבר למדינה בארה״ב יש מס מדינתי, ברוב במקרים ההפרשי המס יהיו נמוכים או לא קיימים, אבל הבעיה היא בביטוח לאומי...
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
למעלה