ניתן ללמוד כלכלה ומנהל עסקים במסגרת עתודה?

Sernas

New member
ניתן ללמוד כלכלה ומנהל עסקים במסגרת עתודה?

שלום שמי שלמה ואני עומד לתגייס באוגוסט הקרוב, וככל הנראה אני ילך לעתודה ואני רוצה ללמוד כלכלה במסלולו דו חוגי, ובדיוק פה עולות כמה השאלות שלא נותנות לי מנוח. האם ניתן ללמוד כלכלה ומנהל עסקים ביחד, או מנהל עסקים לבד? כשכתוב שאני יכול ללמוד שפות, זאת אומרת גם שפות כמו סינית ויפנית? ועוד שאלה, כשאני לומד כלכה איך אני יכול לבחור במסלולו של סחר בין לאומי?
 

TheMafia

New member
אתייחס לכלכלה.

מבחינת צה"ל אתה מתקבל ללימודי כלכלה וזה מה שמעניין את הצבא. צה"ל כנראה (הכל מניסיוני ועוד מספר מצומצם של עתודאים למקצוע שאני מכיר) לא יתערב במקצוע המשני שתבחר (אני, אגב, משלב עם מנהל עסקים). מה שכן, מנהל עסקים לבד אי-אפשר ללמוד בגלל שאין מקצוע כזה בעתודה (וגם בד"כ האוניברסיטאות לא מאפשרות תואר חד-חוגי במנהע"ס). בתואר הראשון בכלכלה אין מסלולי התמחות ספציפיים (למיטב הבנתי גם לא בתואר שני). בתואר הראשון אתה לומד קצת מכל דבר (גם סחר בין לאומי- במסגרת קורסים במיקרו כלכלה). בשנה ג' לכל היותר תוכל להתמקד בקורסי בחירה\ליבה\סמינריון שקשורים לסחר בין לאומי (אגב, למה אתה מתכוון כשאתה מדבר על סחר בין לאומי?).
 

mike76tlv

New member
ונשאלת השאלה

מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול ? מציע לך להכיר את אופי השיבוצים שיש בצבא (ויש פה עתודאים לכלכלה שיכולים להרחיב), שכוללים בעיקר להיות תקציבאי, מול התפקידים שאתה שואף אליהם (אם יש לך כבר דעה בנושא). השאלה הטכנית של "האם ניתן ללמוד כלכלה + X" במסגרת העתודה אולי תתן לך תשובה חיובית, אבל מבחינת הצבא לא תשתמש בידע הנוסף אם תשובץ ככלכלן. אם אתה שואף לעסוק בשוק ההון, בסחר בינלאומי, אן סתם חולם לעשות הרבה כסף כשתהיה גדול - שכח מזה. אין את זה בצבא. בהצלחה.
 

Sernas

New member
מה זאת אומרת אין דבר כזה

אני רוצה לעבוד ככלכלן בצבא ולצבור נסיון, אחרי הצבא נראה לאיפה הולכים ואני מאמין שאז אפשר להרוויח כסף גדול, אבל ברור לי שבצבא אני לא ישיג את הכסף הגדול.
 

mike76tlv

New member
לא כל שנת ניסיון מקדמת אותך באותו כיוון...

כוונתי הייתה היא ש-6 שנות עבודה כתקציבאי (למשל), לא בהכרח יקדמו את הקריירה שלך אם המטרה שלך היא להיות (נגיד) ברוקר ואח"כ יועץ השקעות ואח"כ מנהל תיקי השקעות (סתם דוגמה למסלול קריירה של כלכלן בשוק ההון). זה אולי יותר טוב מאפס שנות ניסיון, אבל סביר למדי שאם תהיה ממוקד במסלול שלך מההתחלה (כלומר לא תעשה עתודה ובסיום תואר ככלכלן תתחיל "ישר" במסלול הקריירה הרצוי לך) זה יהיה עדיף. כמובן שאם שאיפת חייך היא להיות תקציבאי ואח"כ אולי סמנכ"ל כספים של חברה אז זה יכול להיות הגיוני - אבל כפי שאמרתי , ברר עם עצמך איך אתה שואף שהקריירה שלך תיראה, ואם התפקידים שהצבא מציע לא עולים בקנה אחד עם המסלול הזה, עדיף לך לרדת מהרעיון.
 

mike76tlv

New member
עוד משהו

אמרת "כסף גדול". אחד העקרונות החשובים הוא "תתחיל מוקדם". הצבא לא מאפשר לך להתחיל מוקדם. אם יש לך תוכנית מסויימת לאיך אחה חושב להרוויח כסף גדול (השקעות ? יזמות ? להיות שכיר-בכיר, כמו סמנכ"ל ומעלה ?) יהיה ברור יותר אם הצבא מקדם אותך או מעכב אותך.
 

Sernas

New member
האמת היא שאני רוצה לעבוד כאיש מכירות

אחרי הצבא, אבל ברור לי שכדי להתקדם בחיים ולהבין בעניינים פיננסי אני צריך בסיס כלכלי והדבר היחיד שעולה לי לראש זה לעשות תואר בכלכלה ובמקביל גם במנהל עסקים, אבל הבעיה היא שאני בא ממשפחה שרחוקה ק''מ רבים ממעמד הביינים והדרך היחידה בשבילי לממן את לימודים האקדמיי שלי היא דרך עתודה.
 
למעלה