נכון שכבר מזמן לא התעמקנו כאן

noa128

New member
נכון שכבר מזמן לא התעמקנו כאן

בהתחלות חדשות עם דגש על גירושין, אבל כאן נראה לי המקום הנכון לספר לכן שהכתבה הזו, מהזהעיצבנה אותי..
לא מעט נשים גרושות חד הוריות הכרתי בשנים האחרונות, חלקן אפילו דרך הפורום הזה. אף לא אחת מהנשים שפגשתי אני נהגה כמאמר מחבר המאמר הזה - "נישאה כדי להתגרש ולחיות על חשבון הגבר שנים רבות ללא תמורה".... מה דעתכם?
 

kisslali

New member
../images/Emo46.gif../images/Emo46.gif../images/Emo46.gif

איזה חוצפה, פשוט לא יאמן, בעצם זה קצת מזכיר לי אחת שפעם הייתה כאן בפורום ואהבה לעשות פרובוקציות, מזכיר לי בדיוק אותה: פרובוקציה לשמה. ממש חיים טובים יש לאותן אמהות שחיות חיי שפע ורווחה על 1250 ש"ח לילד (מחיר שיורד ככל שיש יותר ילדים) והחיים שלהם כ"כ מושלמים וטובים שאני בטוחה שהיו להם נישואים מושלמים ובעצם הן רק פרקו בשביל להתעשר מאותם 2000-3000 ש"ח בחודש. מאד הגיוני! תמצאי בבקשה דברים משמחים, טוב? ללי
 

ש ר ב י ט

New member
ואני שואלת:

מה הוא רוצה האיש הזה??? ומי התחתנה איתו? ועל מי הוא מדבר בכלל, על איזה שכבת אוכלוסיה עשירה שמתגרשת ומיליונים רצים שם מצד לצד? זה לא אנחנו בכלל. כל הזוגות שאני מכירה שמתחתנים, כל כך מתכוונים ומקווים שיהיו להם חיים מאושרים ביחד עד סוף הימים. מה אנחנו באיזה טלנובלה? מתחתנים בשביל להתגרש מהם? מה זה השטויות האלה? וחוץ מזה - כן - ככה זה בחיים - אין שוויון מלא ולא יהיה- מאיתנו דורשים ללדת את הילדים ולהניק וכולי וגברים צריכים לשאת בעול מסוג אחר. אין לכם כסף למזונות? תהיו בעלים מדהימים, או שאל תתחתנו, או שתלכו לעבוד בעוד עבודה עד שהם יהיו בני 18. החיים זה לא פיקניק לאישה חד הורית ואין שום סיבה שזה יהיה פיקניק לגבר.
 

noa128

New member
לי מפריעה הגישה שמתייחסת

למזונות (הילדים, אנילא מכירה מישהי שמקבלת מזונות אשה) כאל כסף שהיא "חוגגת" עליו, פשוט מעוות ולא נכון (מעבר לזה שלא מציאותי בהתייחס לסכומים שבהם מדובר). מעטות הן הנשים שמסוגלות לפרנס את ילדיהן ממשכורת אחת, היית שותף להבאת לעולם, ולכן אתה חייב להיות שותף לפרנסתם - אין לזה דבר וחצי דבר עם יחסיך עם אמא שלהם.
 
גרושה זה לא "חד הורית"

ההגדרה הזאת "חד הורית" הפכה להיות מילה נרדפת לגרושה. אם היא גרושה - היא לא "חד הורית". יש אבא, וזה שהם לא חיים יחד לא עושה אותו פחות אבא. בדיוק בגלל זה גם גרושים לא משחררים את האבא מהאחריות. הוא עדיין אבא, הוא עדיין צריך לדאוג להשתתף בכלכלה (להשתתף, ולא לכלכל בעצמו) של הילדים. ועדיין צריך להשתתף בטיפול ובדאגה לילדים. זה שהוא והאמא לא מסתדרים - לא משחרר אותו מהאחריות לזה שהילדים הם שלו והוא צריך להיות חלק מהטיפול בהם. זה שיש הרבה גברים שמנסים להתחמק - יש חוק, וגם אם נסכים שהמדינה לא עושה מספיק לאכוף אותו (ואני מסכים), וגם אם בפועל יש הרבה "חארות" שמנצלים את חוסר האכיפה ומתחמקים. עדיין לא הופך את המשפחה ל "חד הורית". "חד הורית" זו מישהי שנכנסה להריון ממישהו מזדמן שלא ניתן לאתר אותו, או בכוונה ממישהו (או הפריה מלאכותית). במקרה השני - זו אחריות שלה בלבד והיא היתה צריכה לקחת את זה בחשבון לפני ולקחת על עצמה את האחריות. כל זה היה בגלל המילה "חד הורית" שמעצבנת אותי בגלל שהוציאו אותה לחלוטין מהקשרה וכל גרושה נחשבת היות לחד הורית. בקשר לשאלה - כמו שציינתי הכסף הוא לצורך השתתפות בכלכלת הילדים ולא לפרנסת האישה. זה שהבעל משלם, לא משחרר את האישה מלעבוד ולהתפרנס. ולא משחרר אותה מזה שגם היא צריכה לשלם. זה לא "חצי חצי" כי אף פעם לא מרויחים אותו דבר, אבל כל אחד לפי יכולתיו. צריך לזכור שגם הבעל לשעבר צריך לחיות, וגם לו מגיע ולא יתכן שכל הכסף שלו ילך לטובת הילדים. גם לא יתכן שהוא יחיה כמו מלך, יצא לחופשות, יבלה בזמן שהילדים רעבים או צריכים ללכת לחוגים או צריכים מנוי לקאנטרי קלאב - הכל לפי רמת החיים של ההורים (ושוב, זה בתנאי שלאישה באמת אין - לא במקרה שגם האישה חיה כמו מלכה אבל רוצה שכל כלכלת הילדים תעשה ע"י הגבר). אין פה שחור ולבן, וכל מקרה לגופו.
 

גריפון

New member
הו, תמימות מתוקה

כמה קל - ונוח - לחגוג את חגיגות הקורבן-הבלתי-נלאה, ולהיבהל כשמישהו מעז לערער על המעמד הזה. במקרה לגמרי התעלמתן מענין האמהות שלא מאפשרות לאב לראות את ילדיו או מגבילות אותו כרצונן, ומנצלות את קירבתן אליהם לטפטף הסתה באוזנם עד שגם הם לא רוצים לראות אותו. זה דבר שנוח לכן להתעלם ממנו, ואין לכן מושג מה עובר אב שנעשה לו העוול הזה, בחסות החוק. במקרה לגמרי התעלמתן מנשים המשתמשות בילדיהם כנשק נגד הגרוש שלהן וככלי ענישה, שלא לומר סחיטה, כדי לקבל בכוח הזרוע עוד ועוד. במקרה לגמרי התעלמתן מהנזק האכזר שגורמות אמהות כאלה לילדיהן, שגדלים בתוך סבך של רגשי אשם - בחחיכן, אל תעמידו פנים שלא מובן לכן. במקרה לגמרי התעלמתן מאותן נשים שכן חיות על חשבון דמי המזונות המוגדלים בלי פרופורציה שהצליח עורך דין ממולח עבורן, והן חיות חיי בטלה. ואם אינכן מכירות נשים כאלה, או מעמידות פנים שאינכן מכירות, אין זה אומר שהן אינן קיימות. כולנו ראינו כאן את ההתייחסויות המפורטות לאבות גרושים שמזניחים את ילדיהם - תופעה מתועבת לגמרי - ואף לא מילה אחת על נשים שעושות בהם שימוש מתועב לא פחות. אני לא מאחל לאף אחת מכן להיות במקום שנמצאתי בו, נסו רק לדמיין אותו. רק לרגע דמיינו אותו, את הכאב הבל-יתואר הזה. הצד שתיארתן קיים גם קיים - וגם הצד שמתואר בכתבה, ובעיקר הצד שאני תיארתי כאן, אז קצת איזון, בבקשה.
 

ש ר ב י ט

New member
לגריפון

מזדהה גם מזדהה עם דבריך בתור הילדה שהייתי בדיוק מהצד ההוא שאתה מדבר עליו - שמעתי דברי הסתה בלתי פוסקים במשך כל השנים וכמעט איבדתי את הקשר עם אבי אבל לבסוף הצלחתי להזיז את הכל הצידה ולהרוויח את אבי שוב. אמנם דברי ההסתה לא היו מעולם בשביל כסף נוסף, אלא סתם מתוך שנאה תהומית של אמי אליו, אבל כשאתה ילד זה ממש לא משנה מה הסיבה - זה פשוט מפריע. אז ליבי איתך בכאבך, מאמינה ויודעת שהן קיימות הנשים האלה, אבל עדיין אי אפשר לעשות הכללה. ובכל זאת סליחה על כל ההכללות. ממני שרביט
 

גריפון

New member
כולנו חוטאים לפעמים בהכללות, שרביט

וחשוב לי להדגיש שכיום - אחרי תקופה לא ארוכה, אבל שקשה לתאר - שוב יש בין כולנו יחסים טובים ואנושיים. ביתי ראויה לשליש מהקרדיט על כך - בדיוק כפי שתומרנה בתמומותה בעבר לעמדה של הילדה האשמה בהתרחבות הקרע שכבר היה קיים, כך הצליחה במו ידיה להביא לקירבה חמה בין כולנו, והיא קוצרת את פירותיה בכל פעם שתרצה. והלואי שהיתה רוצה יותר... וחלילה לך, יקירתי, מלבקש סליחה: הרי אין לך על מה. כל אחד מאיתנו בא מנהמת ליבו, מזכרונותיו הסובייקטיביים והכאובים.
 

ש ר ב י ט

New member
תודה גריפון

נהניתי לקרוא את דבריך. שיהיה לך ערב ולילה טוב וגם שבת שלום עם כל המשפחה באשר היא.
 

kisslali

New member
אז מי בעצם תמים?

כי אם אתה מצדד בכתבה זה אומר שאתה הייתה מאד תמים! התחתנת עם אישה שבעם רצתה לסחוט ממך תרומה פיזית וכלכלית. זה מה שהאדון מציע בדבריו, ועם זה אתה מסכים. בטוח? בטוח שזה כל מה שהיה שם, ניצול לשמו? והיום, היום היא חיה כמו אישה עשירה בזכות המזונות, לא עובדת, יושבת בבתי קפה רגל על רגל רק בזכות ה-1250 שאתה חייב לה כל חודש? לא נסחפת? ברור שיש נשים שמרעילות את הילדים, ברור שיש נשים שחוטפות ילדים, ברור שיש נשים שעושות עוולות איומות במהלך גירושים, איך זה מתקשר לתאוריה שנשים מתחתנות כדי ללדת, להתגרש ולחיות בעושר ואושר בזכות המזונות? ללי
 

noa128

New member
מבקשת להתנצל על שתיקתי

גם כי מול הכללות קשה לי, מה גם שברור לי שכל אחד אומר את כל האמת כפי שהיא נשקפת דרך משקפיו ועבורו היא אמת אבסולוטית - אבל גם כי במקרה אני שרויה בעיצומו של דיון סוער במיוחד בפורום שכן. הנה, כאן.
 
למעלה