נכשלתי בפרויקט הנדסת אלקטרוניקה

murzik3591

New member
נכשלתי בפרויקט הנדסת אלקטרוניקה../images/Emo4.gif

לא לא העתקתי אז תמנעו מהשאלה הזאת, אבל עזרו לי המון ובכל זאת לא הצלחתי להפעיל את DAC המ#$@!$... בנוסף גימגמתי ודיברתי שטויות עם הבוחן. יג יד זה היה, כנראה שיהיה לי את האפשרות להשלים את זה בזמן הצבא. אני קראתי פה בפורום מדיי פעם אבל אני לא מרשה לעצמי להצטרף עד שלא אהיה אחד מכם, בינתיים אשמח אם תעזרו ותתנו לי פרטים: האם יש אפשרות להשלים את זה דרך מקום אחר מלבד המכללה שבה למדתי
מה התהליך
איך אני מוצא עכשיו "מנחה" או לפחות שיחתום לי כמנחה
הנדסאים
 

EmbeddedGuy

New member
אין צורך להלחץ...

תברר במכללה שלך מה הפרוצדורה לגשת שוב לבחינה על הפרוייקט והפעם תתכונן יותר טוב ותעבור. אתה יכול לשקול בין שאר הדברים לנסות ולבנות פרוייקט אחר, פשוט יותר, כך שהבחינה תהיה לך קלה יותר (בסה"כ מה שחשוב כאן זה התואר והציון הסופי..) אני לא יודע עד כמה זה ינחם אותך, אבל כבר נתקלתי בהרבה הנדסאים שהתקשו עם נושא הפרוייקט, הכרתי למשל מישהו שניגש לבחינה על הפרויקט (ועבר) רק כ-3 שנים לאחר הלימודים שלו, כשהוא כבר עבד "על תקן" הנדסאי.. מאוחר יותר היו צימצומים והוא פוטר, אז הוא פתח מעבדת אלקטרוניקה (טלוויזיות, וידאו וכו') כעצמאי וככל הידוע לי הוא עדיין עובד בזה.. הכרתי מישהו אחר שעשה פרויקט הכולל מיקרובקר מבלי להבין דבר וחצי-דבר במיקרו-מחשבים ובסוף "הצליח" לעבור את הבחינה על הפרויקט בציון 60 (והיה מרוצה מזה..) כלומר, אתה לא צריך לתת לעניין הזה לבאס אותך,תראה את זה כעיכוב קטן בקבלת התואר. אתה הולך עכשיו לצבא, נצל את התקופה הזו כדי לסגור את נושא הפרוייקט והתואר במכללה שבה התחלת, אני לא רואה טעם להתחיל לחפש פתרונות אחרים אם עדיין לא מיצית את הפתרונות הבסיסיים. אני לא רוצה להשמע מתנשא או משהו כזה, אבל בסופו של דבר, הפרויקט של ההנדסאים הוא פרויקט פשוט למדי ואם וכאשר בעתיד תעבוד באלקטרוניקה ותיזכר בפרויקט שעשית בהנדסאים, תתפלא שבכלל התקשית איתו..
 

crusher

New member
../images/Emo207.gif

אני סיימתי עם הפרוייקט שלי השבוע, ועכשיו אני רוצה לבנות משהו אחר בלי קשר ללימודים. אני רוצה לבנות שלט-רחוק לחנייה שיש לי בבית. יש לי דילמה בעניין הזה כי מצד אחד יש לי שלט ישן שאני יכול להראות איך הוא מורכב ולנסות להרכיב אחד חדש ומצד שני אני לא בטוח שמייצרים כבר רכיבים כמו שיש לו והיום עובדים עם דברים יותר משוכללים ממה שעבדו לפני איזה 15 שנה... אז אם אתה מכיר משהו כזה ויכול לייעץ לי איך כדאי לי לבנות את השלט אני אודה לך..
 

EmbeddedGuy

New member
חפש מידע באינטרנט..

במקום לפרק את השלט.. ישנם 2 סוגי שלטים עיקריים, כאלו שעובדים על גלי רדיו (RF) וכאלו שעובדים על אור אינפרא-אדום (IR), שלטי IR פשוטים יותר לבניה (הם כמו השלט-טלוויזיה שלך) אבל הטווח שלהם מוגבל ביחס לשלט RF והם לא "עוברים דרך הקירות" כמו ששלט RF עושה.. אם שלט IR מספק אותך, אז אתה בטוח יכול למצוא באינטרנט כל-מיני סכמות המתארות כיצד ניתן לבנות משדר ומקלט IR על-מנת לממש שלט פשוט.
 

crusher

New member
אממממ

איך אני יודע אם השלט הנוכחי הוא מסוג אינפרא או RF? לפי דעתי הוא RF כי בשער עצמו אין מקלט כזה שצריך לכוון אליו, אני פשוט לוחץ על השלט והשער נפתח... אגב, בתוך השלט יש מין רכיב כזה עם מתגים קטנים עליו, יכול להיות שזה הרכיב שקובע את התדר? אני לא בטוח...
 

EmbeddedGuy

New member
תשובה

לשלט IR יש בקצהו לד IR (לא פולט אור נראה לעין) ובשלט RF אין לד כזה (לפעמים יש לד רגיל שדולק בצבע אדום למשל). הרכיב עם המתגים יכול לשמש לכל מיני דברים, השימושים העיקריים הם או לקביעת התדר או לקביעת קוד שמשותף למשדר ולמקלט ומונע משלטים אחרים להפעיל את המקלט "בטעות".
 

crusher

New member
אה..

אני אבדוק את זה ואחזור עם תשובה... למרות שאני לא חושב שיש שם לד... מה שכן יש זה רעש, זמזום כזה שלוחצים על הכפתור לפתיחת השער, זה קשור איכשהו או שסתם שמו את זה כדי להראות שהשלט עובד?
 

murzik3591

New member
קודם כל ../images/Emo51.gif

אני לא לחוץ, אני יודע שזה עיכוב ואני רוצה להשלים את זה כבר בשנה הבאה. ברשותך אני אשאל שני שאלות אחרונות: יש אפשרות לעשות פרויקט בלי מיקרו-בקר
עם השקעה בחומרה. כי אני "לא אוהב" תוכנה במילים עדינות. במידה וכן מה היקף פרויקט מסוג כזה
 

EmbeddedGuy

New member
תגובה..

אני למדתי הנדסאי אלקטרוניקה כבר די מזמן (כ-10 שנים) וכשאני למדתי, אז כל הפרוייקטים היו מבוססים על מיקרו בקר (בד"כ 8051 או 8086) ולא זכור לי פרוייקט חומרה בלבד, אם כי ייתכן שזה אפשרי מבחינת המכללה, עדיף שתברר אצלם.. אני יכול רק להעריך שאם תרצה לבצע פרוייקט "חומרה בלבד" תאלץ לחפות על חוסר המיקרובקר בעזרת הרבה לוגיקה (כלומר שערים, משווים, אוגרי-הזזה וכדומה..) וגם הפרויקט יצטרך להיות גדול יחסית מבחינת החומרה על-מנת לכסות על העדר החלק של התוכנה (כי פרוייקט חומרה בלבד הוא בעיקרון קל יותר למימוש מאשר פרויקט חומרה+תוכנה ועלולים שלא לאשר לך אותו). אגב, כאשר אני עשיתי את הפרויקט שלי, ההגשה היתה בזוגות, אז מי שהיה חכם היה מתחבר לבן-זוג שהיה חזק בחלק שבו הוא היה פחות חזק, כלומר, אני דווקא מסתדר מעולה עם התכנות, אז התחברתי לבן-זוג שהיה חזק מאד בחלק של החומרה... אולי תנסה את השיטה הזו גם אתה, חפש חבר ששולט בתכנות ומוכן לעזור לך ואתה תעזור לו בנושאי החומרה..
 
למעלה