נמצא "פתרון" לעניין הרכבות מקו הנגב למרכז הארץ לאחר החשמול

luckydude

Active member
קישור: כתבה מערוץ 20

הפתרון כביכול הוא להאריך את הרכבת שעוברת דרך לוד ורחובות לקו הנגב.

מדובר כמובן בפתרון מטומטם כי זמן הנסיעה דרך לוד הנו ארוך יותר מאשר דרך חולון, במיוחד לעומת זמן הנסיעה האפשרי ברכבות החשמליות מאשקלון לתל אביב (ובתקווה שברכבת אמנם ינצלו את היכולות של הציוד החדש שלהם)… עד כדי כך, שייתכן מאוד שנסיעה עם החלפה באשקלון עדיין תהיה מהירה ומשתלמת יותר מהפתרון של הרכבת הישירה דרך רחובות.

ֿֿראשי המחאה גאים ב"ניצחון" שלהם אבל לדעתי הם לא ממש הרוויחו משהו.
 

Ccyclist

Well-known member
קישור: כתבה מערוץ 20

הפתרון כביכול הוא להאריך את הרכבת שעוברת דרך לוד ורחובות לקו הנגב.

מדובר כמובן בפתרון מטומטם כי זמן הנסיעה דרך לוד הנו ארוך יותר מאשר דרך חולון, במיוחד לעומת זמן הנסיעה האפשרי ברכבות החשמליות מאשקלון לתל אביב (ובתקווה שברכבת אמנם ינצלו את היכולות של הציוד החדש שלהם)… עד כדי כך, שייתכן מאוד שנסיעה עם החלפה באשקלון עדיין תהיה מהירה ומשתלמת יותר מהפתרון של הרכבת הישירה דרך רחובות.

ֿֿראשי המחאה גאים ב"ניצחון" שלהם אבל לדעתי הם לא ממש הרוויחו משהו.

איזה "ניצחון" בדיוק? הרכבת הישירה דקך רחובות ולוד היתה חלק מתוכנית הפיצול שהוצגה לפני חודש. ההצדקה היתה כביכול בשם נוסעים שמתקשים לבצע החלפה באותו הרציף (נוסעים שלא היו קיימים בעת הרצת קו ירושלים נבון מהרציף בנתב"ג).
 

scooby5

Member
קישור: כתבה מערוץ 20

הפתרון כביכול הוא להאריך את הרכבת שעוברת דרך לוד ורחובות לקו הנגב.

מדובר כמובן בפתרון מטומטם כי זמן הנסיעה דרך לוד הנו ארוך יותר מאשר דרך חולון, במיוחד לעומת זמן הנסיעה האפשרי ברכבות החשמליות מאשקלון לתל אביב (ובתקווה שברכבת אמנם ינצלו את היכולות של הציוד החדש שלהם)… עד כדי כך, שייתכן מאוד שנסיעה עם החלפה באשקלון עדיין תהיה מהירה ומשתלמת יותר מהפתרון של הרכבת הישירה דרך רחובות.

ֿֿראשי המחאה גאים ב"ניצחון" שלהם אבל לדעתי הם לא ממש הרוויחו משהו.
מאשקלון להגנה:
דרך לוד 55-59 דק, דרך חולון - שעה ודקה.
השאלה היא - כמה זמן המתנה יהיה באמת בין הרכבות, ובכמה זמן הנסיעה תצטמצם.
 

GLSRA

Active member
מאשקלון להגנה:
דרך לוד 55-59 דק, דרך חולון - שעה ודקה.
השאלה היא - כמה זמן המתנה יהיה באמת בין הרכבות, ובכמה זמן הנסיעה תצטמצם.
לא הבנתי, אלו הזמנים היום ? זה יותר מהר דרך לוד ?
בכל מקרה, יש להניח שעם הרכבת החשמלית המסלול דרך חולון יתקצר לא מעט.
 

scooby5

Member
לא הבנתי, אלו הזמנים היום ? זה יותר מהר דרך לוד ?
בכל מקרה, יש להניח שעם הרכבת החשמלית המסלול דרך חולון יתקצר לא מעט.
כן, אלה הזמנים נכון ללוז הנוכחי.
לכן אני חושב, שרק הזמן, לוחות הזמנים החדשים והאופן בו הרכבת תתמודד עם המקטע ההגנה-מרכז, יוכלו להכריע מה האופציה הנוחה מבין השתים, לקישור ממערב הנגב לתל אביב
 

luckydude

Active member
כן, אלה הזמנים נכון ללוז הנוכחי.
לכן אני חושב, שרק הזמן, לוחות הזמנים החדשים והאופן בו הרכבת תתמודד עם המקטע ההגנה-מרכז, יוכלו להכריע מה האופציה הנוחה מבין השתים, לקישור ממערב הנגב לתל אביב
אוקיי, קצת טעות מצדי כי לא שמתי לב לפני שפתחתי את השרשור שזמני הנסיעה לאשקלון דרך רחובות התארכו עד כדי כך על פני השנים.

בכל מקרה, אמנם בקו דרך חולון יש שתי עצירות יותר מאשר דרך רחובות אבל הוא עדיין, מבחינת מרחק נסיעה, יותר קצר משמעותית - ברבע או יותר להגנה - מאשר דרך לוד ורחובות.

התאוצה המשופרת משמעותית של הקרונועים החשמליים לעומת הציוד הקיים אמורה, לפחות על הנייר, לשפר משמעותית את זמני הנסיעה בקו מרובה התחנות הזה. גם יכולת העליה במעלה הגשר לאחר תחנת ההגנה מעצירה מוחלטת תשתפר. מיכיוון שכל התנועה בקו אמורה להיות חשמלית זה אמור להיות מגולם בשיפור משמעותי בקו אם יהיה ניצול יעיל של תכונות הציוד החדש.

בטווח הארוך (מאוד), לאחר חשמול קו הנגב ותוספת המסילה הרביעית באיילון אני מניח שהרכבות לקו הנגב ידלגו על תחנות חולון ובת ים. בטווח הארוך עוד יותר, עם ריבוע המסילות עד חדרה או בנימינה ייתכן שכדאי יהיה להפעיל קו בינעירוני מקביל לקו הקיים מבאר שבע לחיפה/נהריה/כרמיאל דרך יבנה מערב (בנוסף לקו הקיים דרך לוד).
 
נערך לאחרונה ב:

קו 415

Active member
אוקיי, קצת טעות מצדי כי לא שמתי לב לפני שפתחתי את השרשור שזמני הנסיעה לאשקלון דרך רחובות התארכו עד כדי כך על פני השנים.

בכל מקרה, אמנם בקו דרך חולון יש שתי עצירות יותר מאשר דרך רחובות אבל הוא עדיין, מבחינת מרחק נסיעה, יותר קצר משמעותית - ברבע או יותר להגנה - מאשר דרך לוד ורחובות.

התאוצה המשופרת משמעותית של הקרונועים החשמליים לעומת הציוד הקיים אמורה, לפחות על הנייר, לשפר משמעותית את זמני הנסיעה בקו מרובה התחנות הזה. גם יכולת העליה במעלה הגשר לאחר תחנת ההגנה מעצירה מוחלטת תשתפר. מיכיוון שכל התנועה בקו אמורה להיות חשמלית זה אמור להיות מגולם בשיפור משמעותי בקו אם יהיה ניצול יעיל של תכונות הציוד החדש.

בטווח הארוך (מאוד), לאחר חשמול קו הנגב ותוספת המסילה הרביעית באיילון אני מניח שהרכבות לקו הנגב ידלגו על תחנות חולון ובת ים. בטווח הארוך עוד יותר, עם ריבוע המסילות עד חדרה או בנימינה ייתכן שכדאי יהיה להפעיל קו בינעירוני מקביל לקו הקיים מבאר שבע לחיפה/נהריה/כרמיאל דרך יבנה מערב (בנוסף לקו הקיים דרך לוד).
אציין מספר דברים: החיפוש שערכתי כעת באתר רכבת ישראל, נמצא שנסיעה מאשקלון לתל אביב ההגנה קצרה ב 5 דקות דרך רחובות.
שעה מול 55 דקות.
אזכיר שבעבר היו 4 רכבות בשעה בקו אשקלון-בת ים - תל אביב- ראש העין.
בעקבות צמצום מספר הרכבות בשנתיים האחרונות, הנפגע העיקרי היה ביטול שתי הנסיעות המהירות בקו, ורק הקווים שעוצרים בכלל התחנות בדרך נותרו.
שנית, מידי כמה חודשים רכבת ישראל הודיעה על תוספת של עוד דקה שתיים לנסיעה דרך בת ים, בעקבות העבודות.
בפועל לפני עבודות התשתית זמן הנסיעה עמד לדעתי ברכבות המהירות (לדעתי, אשקלון אשדוד משה דיין ועוד תחנה), על 45 דקות.
זאת אומרת, שאני מקווה שהרכבת ישראל תדע איך להסיר את הריפודים הרבים שנעשו בלוז מחמת רצון לעמוד ביעדי דיוק, וגם מאלה שנעשו מחמת העבודות.
אציין, שלדעתי ישראל כץ חנך גם את הקו המהיר לאשקלון, וגם את הכפלת המסילה מבאר שבע לתל אביב בשניהם הכותרת הייתה שהרכבת שישראל כץ נסע הגיע באיחור לתל אביב
 

Ccyclist

Well-known member
אציין מספר דברים: החיפוש שערכתי כעת באתר רכבת ישראל, נמצא שנסיעה מאשקלון לתל אביב ההגנה קצרה ב 5 דקות דרך רחובות.
שעה מול 55 דקות.
אזכיר שבעבר היו 4 רכבות בשעה בקו אשקלון-בת ים - תל אביב- ראש העין.
בעקבות צמצום מספר הרכבות בשנתיים האחרונות, הנפגע העיקרי היה ביטול שתי הנסיעות המהירות בקו, ורק הקווים שעוצרים בכלל התחנות בדרך נותרו.
שנית, מידי כמה חודשים רכבת ישראל הודיעה על תוספת של עוד דקה שתיים לנסיעה דרך בת ים, בעקבות העבודות.
בפועל לפני עבודות התשתית זמן הנסיעה עמד לדעתי ברכבות המהירות (לדעתי, אשקלון אשדוד משה דיין ועוד תחנה), על 45 דקות.
זאת אומרת, שאני מקווה שהרכבת ישראל תדע איך להסיר את הריפודים הרבים שנעשו בלוז מחמת רצון לעמוד ביעדי דיוק, וגם מאלה שנעשו מחמת העבודות.
אציין, שלדעתי ישראל כץ חנך גם את הקו המהיר לאשקלון, וגם את הכפלת המסילה מבאר שבע לתל אביב בשניהם הכותרת הייתה שהרכבת שישראל כץ נסע הגיע באיחור לתל אביב

אם ההאצה החשמלית חוסכת 2 דקות לתחנה אז למרות העצירות הפרבריות יחסך זמן נסיעה משמעותי, 10 דקות לפחות, שישתווה לנסיעת אקספרס בדיזל. בנוסף - האמינות בקטע החד מסילתי תגדל משמעותית כי במקום לנסות לדחוק 4 רכבות לכיוון ב "שעה" של 64 דקות כפי שנאמר בעבר בפורום, החיסכון של 8×2 דקות האצה בכל תחנת איילון יחסוך 16 דקות "סטטיות" ויוריד את ה"שעה" ל 48 דקות. זה אומר שיהיה יותר זמן לאיחורים ועמידה בתחנות מבלי שתהיה השפעה קריטית על הקטע החד מסילתי.

לדעתי ריפוד הרכבות בצומת חולון ובאוניברסיטה יאפשר כניסה מדוייקת יותר לתחנות הקריטיות של ההגנה ות"א מרכז וזה ישפר את הפעלת הקטע החד מסילתי כולו - כולל הרציפים הכפולים בכניסה וביציאה ממנו.

אני חייב לומר שגם במערכות פרבריות מחושמלות יש עיכובים ואיחורים, החוכמה היא לתכנן את הכניסה לתחנות הצומת החשובות בצורה שמאפשרת להכיל אי דיוקים בלו"ז.
 
אציין מספר דברים: החיפוש שערכתי כעת באתר רכבת ישראל, נמצא שנסיעה מאשקלון לתל אביב ההגנה קצרה ב 5 דקות דרך רחובות.
שעה מול 55 דקות.
אזכיר שבעבר היו 4 רכבות בשעה בקו אשקלון-בת ים - תל אביב- ראש העין.
בעקבות צמצום מספר הרכבות בשנתיים האחרונות, הנפגע העיקרי היה ביטול שתי הנסיעות המהירות בקו, ורק הקווים שעוצרים בכלל התחנות בדרך נותרו.
שנית, מידי כמה חודשים רכבת ישראל הודיעה על תוספת של עוד דקה שתיים לנסיעה דרך בת ים, בעקבות העבודות.
בפועל לפני עבודות התשתית זמן הנסיעה עמד לדעתי ברכבות המהירות (לדעתי, אשקלון אשדוד משה דיין ועוד תחנה), על 45 דקות.
זאת אומרת, שאני מקווה שהרכבת ישראל תדע איך להסיר את הריפודים הרבים שנעשו בלוז מחמת רצון לעמוד ביעדי דיוק, וגם מאלה שנעשו מחמת העבודות.
אציין, שלדעתי ישראל כץ חנך גם את הקו המהיר לאשקלון, וגם את הכפלת המסילה מבאר שבע לתל אביב בשניהם הכותרת הייתה שהרכבת שישראל כץ נסע הגיע באיחור לתל אביב
הזמן המקורי בקו בין אשקלון להגנה היה 50 דקות ( XX:12 - XX:02 ) לאחר מכן הוארך ב2 דקות עד שבתקופת הקורונה הוארך לשעה בגלל עבודות החשמול והכורח של מסילה אחת פעילה.
 

Ccyclist

Well-known member
הזמן המקורי בקו בין אשקלון להגנה היה 50 דקות ( XX:12 - XX:02 ) לאחר מכן הוארך ב2 דקות עד שבתקופת הקורונה הוארך לשעה בגלל עבודות החשמול והכורח של מסילה אחת פעילה.
בקטע אשקלון - צומת חולון יש 8 תחנות. אם ההאצה החשמלית חוסכת 2 דקות לתחנה זה אומר חיסכון של 16 דקות לעומת זמני הדיזל בקו המאסף. כלומר רכבת שיוצאת ב XX:12 תגיע להגנה ב 34 דקות, XX:46.

לר"י היתה אופציה להפעיל את קו השרון - רשל"צ בחשמל ואת קו השרון - הנגב המערבי - באר שבע בדיזל, אבל שיפורי ההאצה והגדלת האמינות בקטע החד מסילתי באיילון הפכו את ההפעלה בארבע רכבות חשמליות מהשרון לאשקלון לכדאית יותר.
 
בקטע אשקלון - צומת חולון יש 8 תחנות. אם ההאצה החשמלית חוסכת 2 דקות לתחנה זה אומר חיסכון של 16 דקות לעומת זמני הדיזל בקו המאסף. כלומר רכבת שיוצאת ב XX:12 תגיע להגנה ב 34 דקות, XX:46.

לר"י היתה אופציה להפעיל את קו השרון - רשל"צ בחשמל ואת קו השרון - הנגב המערבי - באר שבע בדיזל, אבל שיפורי ההאצה והגדלת האמינות בקטע החד מסילתי באיילון הפכו את ההפעלה בארבע רכבות חשמליות מהשרון לאשקלון לכדאית יותר.
גם אם זה יהיה 40 דקות זה עדיין יהיה רלוונטי, זה אומר 44 דקות לשלום שלשם רוב הנוסעים היוממים.
אבל בשנים האחרונות יש ברכבת קטע של ריפודים, אז לא חושב שזה יהיה פחות מ50 דקות.
גם בקו לירושלים יש ריפודים בתחנות תל אביב
 

Ccyclist

Well-known member
גם אם זה יהיה 40 דקות זה עדיין יהיה רלוונטי, זה אומר 44 דקות לשלום שלשם רוב הנוסעים היוממים.
אבל בשנים האחרונות יש ברכבת קטע של ריפודים, אז לא חושב שזה יהיה פחות מ50 דקות.
גם בקו לירושלים יש ריפודים בתחנות תל אביב

מאחר ורוב הניסיון הרכבתי שלי כנוסע הוא באנגליה אני יכול לומר שגם במערכת חשמלית ברובה יש בעיות תיזמון. החשמל עוזר, אבל הוא לא פתרון קסם לכל בעיות המערכת. עיקר הנסיעה שלי ברכבות עם חישמול תחתי - מערכת ארבעת הפסים של הרכבת התחתית בלונדון ומערכת חישמול הפס השלישי של דרום אנגליה.

בתחתית שיטת ההתמודדות עם האיחורים היא קביעת תחנות ויסות קבועות לסיום רכבות מאחרות שמאיימות על תבנית השירות. בקווים שאני מכיר בצפון לונדון יש שורת תחנות קבועות, אחת בכל קו או ענף, שהן הנקודה בה הנוסעים יתבקשו לרדת מהרכבת המסתיימת ולעלות על הרכבת הבאה. הקטיעה נעשית בכיוון הנסיעה מהעיר לפרברים, כך שהפגיעה היא בכיוון החזור.

ברכבת הארצית זה מסובך יותר. האתגר הגדול הוא צמתי מסילה גדולים. בקו הטמזלינק מלונדון לברייטון הרכבת תמיד היתה מזדחלת לפני שהתפנה לה רציף באיסט קרוידן.

באזורי כיום יש דפוס פעולה מבלבל של רכבות מהירות ואיטיות. הפקחים יודעים לספר על מקרים שבגלל תיזמון מוטעה או איחורים הרכבת ה"מהירה" נתקעת מאחורי הרכבת האיטית המאספת. יש תחנה אחת בת 4 רציפים שהעקיפה בה אפשרית ואם הרכבות מגיעות באותו הזמן אז הרכבת האיטית תמתין למהירה כדי שהמהירה תוכל לעשות את השירות המהיר.

בגדול שיטת זיהוי הרכבות בבריטניה משתמשת בשעת ההגעה כ"מספר" הרכבת בשילוט האלקטרוני ובכריזה. כשהרכבת מאחרת יופיע זמן שני, זמן ההגעה המשוער. הפורמט קיים משום שאיחורים הם דבר שבשגרה וצריך דרך ליידע את הנוסעים. ( השלט האלקטרוני מקו שלמיטב הבנתי הוא עדיין קו דיזל למרות שהיה בו חישמול מסויים. הפורמט זהה בכל תחנות הרכבת הארצית בבריטניה ללא קשר לאמצעי ההנעה).
 

קבצים מצורפים

  • DtG8mumXQAANs51.jpg
    DtG8mumXQAANs51.jpg
    KB 232.3 · צפיות: 2

מנכל אחד

Active member
קישור: כתבה מערוץ 20

הפתרון כביכול הוא להאריך את הרכבת שעוברת דרך לוד ורחובות לקו הנגב.

מדובר כמובן בפתרון מטומטם כי זמן הנסיעה דרך לוד הנו ארוך יותר מאשר דרך חולון, במיוחד לעומת זמן הנסיעה האפשרי ברכבות החשמליות מאשקלון לתל אביב (ובתקווה שברכבת אמנם ינצלו את היכולות של הציוד החדש שלהם)… עד כדי כך, שייתכן מאוד שנסיעה עם החלפה באשקלון עדיין תהיה מהירה ומשתלמת יותר מהפתרון של הרכבת הישירה דרך רחובות.

ֿֿראשי המחאה גאים ב"ניצחון" שלהם אבל לדעתי הם לא ממש הרוויחו משהו.
הקישור לרחובות הוא רווח, וחבל שלא הפעילו את הקישור הזה עד עכשיו.
יש אנשים שרוצים להגיע לעוד מקומות חוץ מתל אביב.
רחובות הם המפסידים פה הם (מתוך הנחה שהם רוצים להגיע לתל אביב) כי הרכבות יגיעו יותר עמוסות.
 
למעלה