נסיעה אטית במיוחד..... משתף

exprexs

Member
היום נסעתי בקו 475 של קווים, מרח' לה-גרדיה למרכז המסחרי באור-יהודה.
בחרתי בקו הזה לאחר כל מיני שיבושים שחוויתי עם קו 37 של חב' קווים. חשבתי שאולי המזל ישחק לי.
אבל הנסיעה הייתה אטית במיוחד. הנהג נסע לאט במיוחד שלא בהתאם לתנאי הדרך. הנתיבים היו פנויים לגמרי והמכוניות עקפו את האוטובוס משמאל.
אני באמת לא מבין את זה....

הנהג גם עצר ברח' לה-גרדיה, דומם את המנוע, ויצא החוצה לצורך כלשהו ( לא ברור לי מדוע ).
לאחר מכן, עלה שוב לאוטובוס, התניע את המנוע ונסע. והכל לאט לאט....
מוזר...
 

DAVIDADATO

Well-known member
היום נסעתי בקו 475 של קווים, מרח' לה-גרדיה למרכז המסחרי באור-יהודה.
בחרתי בקו הזה לאחר כל מיני שיבושים שחוויתי עם קו 37 של חב' קווים. חשבתי שאולי המזל ישחק לי.
אבל הנסיעה הייתה אטית במיוחד. הנהג נסע לאט במיוחד שלא בהתאם לתנאי הדרך. הנתיבים היו פנויים לגמרי והמכוניות עקפו את האוטובוס משמאל.
אני באמת לא מבין את זה....

הנהג גם עצר ברח' לה-גרדיה, דומם את המנוע, ויצא החוצה לצורך כלשהו ( לא ברור לי מדוע ).
לאחר מכן, עלה שוב לאוטובוס, התניע את המנוע ונסע. והכל לאט לאט....
מוזר...
אתה בטוח שעלית על אוטובוס ולא על מונית? מוניות נוסעות לאט מאוד בשנה האחרונה
 

exprexs

Member
בטוח שעליתי על אוטובוס ולא על מונית. מדובר באוטובוס בינעירוני, אוטובוס גבוה.
למזלי לא מיהרתי להגיע לשום מקום, ולא נגרם נזק, ואני לא מתלונן ולא רוצה פיצויים.
רצוני רק לבטא את מה ששמתי לב אליו, כך אני התרשמתי לפחות. שהנסיעה הייתה די אטית באופן שאיננו מתאים לתנאי הדרך.
מה גם שבין דרום תל אביב לבין אור יהודה, קיים כביש מהיר / כביש בינעירוני. וגם שם הנסיעה הייתה אטית. לפני האוטובוס לא היו בכלל רכבים.
מוזר...
זה כאילו שהנהג רצה למשוך זמן.
גם כל הזמן התעסק עם וילון גלילה שהיה אמור לתת לו צל.
הוילון התגלגל בחזרה, והנהג שוב משך את הוילון וגלגל אותו מטה. היה לו צורך בצל בשעה 09:00 בבוקר.

חשבתי שאולי אהיה הראשון לרשום על כך.
צריך שמישהו יתחיל...
 

DAVIDADATO

Well-known member
רצוני רק לבטא את מה ששמתי לב אליו, כך אני התרשמתי לפחות. שהנסיעה הייתה די אטית באופן שאיננו מתאים לתנאי הדרך.
מה גם שבין דרום תל אביב לבין אור יהודה, קיים כביש מהיר / כביש בינעירוני. וגם שם הנסיעה הייתה אטית. לפני האוטובוס לא היו בכלל רכבים.
מוזר...
זה כאילו שהנהג רצה למשוך זמן.
גם כל הזמן התעסק עם וילון גלילה שהיה אמור לתת לו צל.
הוילון התגלגל בחזרה, והנהג שוב משך את הוילון וגלגל אותו מטה. היה לו צורך בצל בשעה 09:00 בבוקר.
בדבר כזה הנהג מדומם את המנוע ולא ממשיך לנסוע אלא מתקשר להביא אוטובוס חלופי
 

מוישי67

Active member
אולי, בגלל תקלה, הוא לא הצליח לעבור הילוך, ולכן נשאר במהירות נמוכה.
קרה לי פעם אחת בקו 690 בית שמש אקספרס, האוטובוס נשאר על הילוך ראשון - 20 קמ"ש בכביש גהה, רק באזור מסובים הנהג הצליח לסדר את זה, אחרי שיצא החוצה ופתח את המנוע מאחורה, וניסה במשך 10-15 דקות לסדר שם משהו.
 

laRio

Member
יכול להיות הרבה דברים, אחד מהם זה נהג שלא בא לו לנהוג.
תרשום תלונה באתר של משרד התחבורה, אם יהיו מספיק כאלה מישהו יתחיל לשים לב על העניין
 

Ccyclist

Well-known member
היום נסעתי בקו 475 של קווים, מרח' לה-גרדיה למרכז המסחרי באור-יהודה.
בחרתי בקו הזה לאחר כל מיני שיבושים שחוויתי עם קו 37 של חב' קווים. חשבתי שאולי המזל ישחק לי.
אבל הנסיעה הייתה אטית במיוחד. הנהג נסע לאט במיוחד שלא בהתאם לתנאי הדרך. הנתיבים היו פנויים לגמרי והמכוניות עקפו את האוטובוס משמאל.
אני באמת לא מבין את זה....

הנהג גם עצר ברח' לה-גרדיה, דומם את המנוע, ויצא החוצה לצורך כלשהו ( לא ברור לי מדוע ).
לאחר מכן, עלה שוב לאוטובוס, התניע את המנוע ונסע. והכל לאט לאט....
מוזר...

לפי מה שגיגלתי אוטובוסים בארץ מוגבלים למהירות של 85 קמ"ש. אם הכוונה למהירוץ נמוכה מהמכוניות - זה מה יש, אוטובוסלעולם לא יגיע למהירות הרכבים בכביש של 90 קמ"ש. אם הכוונה מהירות נמוכה משמעותית מאוטובוסים אחרים במסלול - זו וודאי בעיה באוטובוס עצמו (מקווה שזו לא התנכלות של הנהג)
 
לפי מה שגיגלתי אוטובוסים בארץ מוגבלים למהירות של 85 קמ"ש. אם הכוונה למהירוץ נמוכה מהמכוניות - זה מה יש, אוטובוסלעולם לא יגיע למהירות הרכבים בכביש של 90 קמ"ש. אם הכוונה מהירות נמוכה משמעותית מאוטובוסים אחרים במסלול - זו וודאי בעיה באוטובוס עצמו (מקווה שזו לא התנכלות של הנהג)
בכבישים בין עירוניים אוטובוסים נוסעים במהירות דומה לרכב פרטי ולפעמים גם יותר מהר. גוגל לא תמיד נכון.
 

Ccyclist

Well-known member
בכבישים בין עירוניים אוטובוסים נוסעים במהירות דומה לרכב פרטי ולפעמים גם יותר מהר. גוגל לא תמיד נכון.

אצלנו אסור לאוטובוס בינעירוני גדול (מעל 12 מטר) לנסוע יותר מ 60 מייל לשעה כ 100 קמ"ש באוטוסטרדה או דרך בינעירונית עם הפרדה קשיחה ושני נתיבים בכל כיוון. לרכבים פרטיים המהירות בתנאים כאלו היא 70 מייל לשעה או כ 110 קמ"ש. כתוצאה, בהגדרה אוטובוסים בינעירוניים נוסעים לאט בנתיב השמאלי עם המשאיות וכל התנועה עוקפת אותם מימין.

מי שצריך תחבורה מיבורית מהירה יותר יכול לעלות על רכבת שיכולה לעשות 100 מייל לשעה (160 קמ"ש) על רוב המקטעים המהירים במסילות הסטנדרטיות, או אפילו 125 מייל לשעה (200 קמ"ש) על שלושת הקווים הראשיים ו 186 מייל לשעה (300 קמ"ש) ל הקו המהיר לצרפת.

גיגלתי וטכנית מותר לאוטובוסים בינעירוניים בישראל לנוע אפילו ב 120 קמ"ש בדרך מהירה שזו מהירותה - דבר שנראה לי בלתי אחראי בהתחשב שכאן זה אסור.
 
נערך לאחרונה ב:

מוישי67

Active member
לפי מה שגיגלתי אוטובוסים בארץ מוגבלים למהירות של 85 קמ"ש. אם הכוונה למהירוץ נמוכה מהמכוניות - זה מה יש, אוטובוסלעולם לא יגיע למהירות הרכבים בכביש של 90 קמ"ש. אם הכוונה מהירות נמוכה משמעותית מאוטובוסים אחרים במסלול - זו וודאי בעיה באוטובוס עצמו (מקווה שזו לא התנכלות של הנהג)
ממה שאני מסתכל לפעמים על מד המהירות של אוטובוסים בינעירוניים בארץ - הם מוגבלים ל100 קמ"ש. לפעמים בירידות הם מגיעים ל105 קמ"ש.
 

exprexs

Member
אני לא יודע מה הייתה מהירות הנסיעה של הנהג.
זה נראה לי משהו כמו 50 קמ"ש בכביש הבינעירוני שבין ת"א ל אור-יהודה.
זה היה פחות מ 50 קמ"ש בעת הנסיעה בכבישים העירוניים.
היו מכוניות וגם אוטובוסים שעקפו משמאל לכל אורך הנסיעה.
לא חושב שהייתה לנהג בעיה טכנית כלשהי.
ממילא, היציאה של הנהג החוצה לא יכולה לבדוק ולא לתקן תקלה כזאת בכלל ( מה בכלל הוא בדק? נראה לי משהו עם תא המטען התחתון.... ).

לרוב אני לא שם לב לעניינים כאלה בכלל של נהיגה במהירות אטית במיוחד, מפני שאין בעיה כזאת בכלל.
רוב הנהגים נוסעים במהירות נורמאלית לתנאי הדרך, ולעתים אף נוסעים קצת בפראות ( גז וברקס הגורמים לי לטלטלה ).

אני מציין כאן פרט נוסף שלא ציינתי בתחילה.
ממש בעת שירדתי מהאוטובוס, קו 475, הגיע קו אוטובוס נוסף, גם הוא קו 475. וגם הוא נעצר בתחנה של צומת תל-השומר, הכניסה לאור יהודה.
אז בהנחה שזה לא יתכן ש 2 האוטובוסים יצאו באותה הזמן ממש, אני מסיק שהאוטובוס שעליו הייתי, נסע באופן כה אטי שהאוטובוס שהגיע אחריו "הדביק" אותו.

אז מה אני מנסה לומר כאן עם כל תלי המילים האלו...
אני מנסה לומר כאן שהנהג "שרף זמן" בנסיעה אטית במיוחד, והכל כדי לעכב את שעת ההגעה שלו ליעד הסופי של הנסיעה.
למה?
לא יודע לאמר....
אבל זה באמת לא נדמה לי ולרוב אני גם לא נתקל באטיות כזאת בעת שנתיבי הנסיעה פנויים לחלוטין.
 

exprexs

Member
יש כל מיני התנהגויות של נהגי אוטובוס שהם שחור במקום לבן. אין שום מידתיות. לדוגמא- אי עצירה בתחנה הנכונה, זו עבירה מסוג "שחור" ( ולא עניין של התרשמות ).

אי הופעה של אוטובוס שאמור להופיע בתחנה בשעה נקובה- גם זה "שחור". לא עניין של התרשמות אישית.

יש עניינים אחרים, וזה לא מסוג "שחור" אלא אפור...
אני חושב שיש נהגים שמבינים היטב שנטל ההוכחה על הנוסע המקופח, זה נטל כבד.
זה קשה לי להוכיח שהנהג נסע לאט במיוחד, גם בכביש העירוני וגם בכביש הבינעירוני.

בכל זאת- זה שראיתי 2 אוטובוסים מסוג 475, בתחנת היעד שלי באור יהודה, אני חושב שזה מחזק במשהו את ההתרשמות שלי שהנסיעה הזאת אכן הייתה אטית מאוד ולא תחת שום אילוץ, אלא מתוך זדון וכוונה תחילה.

זה מאוד חשוב לי לציין את הדברים. מפני שזהו טיב האישיות שלי, שלעולם לא מרפה מרגע שהוא מזהה משהו מרושע ומיסתורי.
זה כמו שנאמר.... יורד מבול שוטף ואתה מחכה בתחנה לאוטובוס, ומגלה שאף אוטובוס לא מגיע.
למה?
ככה זה.... ואני יודע מראש שכך יהיה עוד לפני שנרטבתי שם בתחנה.
מה ההסבר הטכני לעניין הזה?
אין הסבר ולעולם גם לא יינתן הסבר.
זה מישהו ברובד הנמוך ביותר שיודע היטב שהנוסע המקופח לא יעמוד בנטל ההוכחה.
הוא גם יודע שאין כתובת ברורה לתלונות.... כי חב' התחבורה לא רוצות לשמוע.

יש כתובת אימייל שנקראת "פניות הציבור".
אז אני כבר לא נוסע... ולא לקוח... אני ציבור....
ומה לגבי תגובה ביחס לתלונה שלי ?
גם זה אין....
למה? ככה תמיד היה.
כך תמיד יהיה.
 

Ccyclist

Well-known member
יש כל מיני התנהגויות של נהגי אוטובוס שהם שחור במקום לבן. אין שום מידתיות. לדוגמא- אי עצירה בתחנה הנכונה, זו עבירה מסוג "שחור" ( ולא עניין של התרשמות ).

אי הופעה של אוטובוס שאמור להופיע בתחנה בשעה נקובה- גם זה "שחור". לא עניין של התרשמות אישית.

יש עניינים אחרים, וזה לא מסוג "שחור" אלא אפור...
אני חושב שיש נהגים שמבינים היטב שנטל ההוכחה על הנוסע המקופח, זה נטל כבד.
זה קשה לי להוכיח שהנהג נסע לאט במיוחד, גם בכביש העירוני וגם בכביש הבינעירוני.

בכל זאת- זה שראיתי 2 אוטובוסים מסוג 475, בתחנת היעד שלי באור יהודה, אני חושב שזה מחזק במשהו את ההתרשמות שלי שהנסיעה הזאת אכן הייתה אטית מאוד ולא תחת שום אילוץ, אלא מתוך זדון וכוונה תחילה.

זה מאוד חשוב לי לציין את הדברים. מפני שזהו טיב האישיות שלי, שלעולם לא מרפה מרגע שהוא מזהה משהו מרושע ומיסתורי.
זה כמו שנאמר.... יורד מבול שוטף ואתה מחכה בתחנה לאוטובוס, ומגלה שאף אוטובוס לא מגיע.
למה?
ככה זה.... ואני יודע מראש שכך יהיה עוד לפני שנרטבתי שם בתחנה.
מה ההסבר הטכני לעניין הזה?
אין הסבר ולעולם גם לא יינתן הסבר.
זה מישהו ברובד הנמוך ביותר שיודע היטב שהנוסע המקופח לא יעמוד בנטל ההוכחה.
הוא גם יודע שאין כתובת ברורה לתלונות.... כי חב' התחבורה לא רוצות לשמוע.

יש כתובת אימייל שנקראת "פניות הציבור".
אז אני כבר לא נוסע... ולא לקוח... אני ציבור....
ומה לגבי תגובה ביחס לתלונה שלי ?
גם זה אין....
למה? ככה תמיד היה.
כך תמיד יהיה.

אנחנו בעידן האינטרנט 2.0 והלאה.

הימים שבהם בעלי סמכות עשו מה שבא להם והיה להם מונופול על הטיפול בעניין עברו מהעולם.

הפורום הזה קצת אקזוטי, אבל אם יש פייסבוק עירוני של אור יהודה או נוסעים מבקעת אונו אפשר לדווח שם. בנוסף יש ארגוני נוסעים כמו 15 דקות.

תתלונן גם למי שאמון על נושא התחבורה בעירייה כי הם יראו את הנושא כחלק מקישור העיר לתל אביב. בגלל שאור יהודה סירבה להיות על הקו הסגול לא תראה מטרו עד שיקימו את M3 בעוד 10-15 שנה והוא לא יביא אותך למרכז תל אביב אלא לתחנת החלפה כלשהי. אין תוכנית רשמית כלשהי שתחליף את הקישור האוטובוסי הישיר לתל אביב.
 
לא קשור ישרות לנושא האשכול אבל כן לנושא של סמכות ושיקול דעת של נהג.

לפני כחודשיים נתקלתי בהתנהלות של נהג קווים שאני לא יודע איך להתייחס אליה.
עליתי בתחנת הרכבת/סלומון בת"א על קו 103 למודיעין. יש רק שלוש נסיעות אחה"צ בסמוך לשעות 3, 4 , 5. הקו נכנס למודיעין דרך 431 עובר ליד שכונות נופים וציפורים ואז דרך גבעה סי (מקום מגורי) לשכונת בוכמן.

בקיצור למי שזה מתאים לו חבל לפספס את האוטובוס.

הנהג סיים להעלות את הנוסעים, עמד בתחנה מספר דקות (5?) ואז פתח את הדלת ונכנסו שתיים מהנוסעות הקבועות (בנות כ-50 להערכתי אם זה משנה). כנראה שהחמיצו אותו בתחנה קודמת, עלו על אוטובוס אחר למודיעין, והנהג של האוטובוס השני ביקש ממנו להמתין.

האוטובוס, כרגיל, לא היה מלאץ מעריך בין 10 ל-20 נוסעים.

החלופות שלהן הייתה להמתין ל-103 הבא שעה , או כ-40 דקות ל-105 שגם היה מביא אותן סמוך למדי לבית, או לעלות על אוטובוס אחר למודיעין + נסיעה בתוך מודיעין.

מדובר בנהג הקבוע של הקו, בן 40+, מיושב בדעתו, קצת חסר סבלנות, אבל בסדר סה"כ.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה