סבור שתקשורת בדוא"ל משפרת את הבירוקרטיה.

bicycle00

New member
סבור שתקשורת בדוא"ל משפרת את הבירוקרטיה.

בנוסף לתרבות הטלפון שיש לנו, סבור שתקשורת במייל תקל על התמודדות עם בירוקרטיה. מייל ממש. לא רק צור קשר באתרי אינטרנט שבהם לא ברור האם, ומה, הנמען רואה לגבי השיחה עד עכשיו. אולי הצור קשר יהיה טוב להודעה הראשונה, כדי להקטין חשיפת כתובות מייל. אבל ההמשך צריך להעשות במייל הרגיל.
 

רונה244

New member
השאלה היא האם מישהו מתייחס למייל שלך

אין ספק שהמיילים מהירים יותר ומקלים בהתמודדות מול הבירוקרטיה. המון חברות פרטיות בעיקר , כמו חברות ביטוח מתנהלות במיילים בלבד , דבר שמקל מאוד על ציבור הלקוחות.
 

bicycle00

New member
אכן האם מישהו מתיחס למייל היא שאלה טובה

אלא שאפשר לנסות "לעזור" לכך. שיהיה מענה אוטומטי שיתן מספר פניה. ומעבר לכך, אפשר לנסות להתרגל, או אף לדרוש. למשל, מחברות התקשורת תדרש לא רק המתנה של לכל היותר כך וכך שניות עד למענה טלפוני, אלא מענה אוטומטי למייל שיתן מספר פניה, ומענה עניני תוך מספר ימים ידוע, אף הוא במייל. ועירית ת"א תאפשר גם לפקידים זוטרים לשלוח מייל, אפילו שזה לכאורה ממש מסוכן כי ידלוף מידע רגיש מהמחשב, או סיבות אחרות שלא ברורות לי. ובמסגרת ה"להתרגל" גם למייל, אפשר אף לנסות לדבר על פניות "דחופות" במייל. אולי זה נשמע סתירה, אבל לפעמים הדחיפות היא לא של מעכשיו לעכשיו, וגם לא של ימים. ולמעשה, חלק מהצורך של מענה לטלפון תוך סדר גודל של שניות הוא שמדובר בטלפון. לא בגלל הענין עצמו.
אגב, נראה לי תמוה שאפילו ספקי האינטרנט "לא אוהבים" מייל. בתור מי שמספק את השירות, כולל תיבות מייל בהרבה מקרים, נראה לי שהם היו צריכים לנסות לקדם את שיטת התקשורת הזו.
 

שוש אור

New member
תקשורת כתובה

כל סוג של תקשורת שמתועדת ב Hard copy היא טובה ויעילה.
ולכן, מייל, דואר רשום או פקס הם כלי חשוב וחיוני בכל התנהלות מול כל גוף.
ומאחר וכך, הגופים מקפידים לענות/ להתייחס לכל פניה מכל סוג.
ומכאן האחריות של הפונה לשמור את המסמכים Just in case
 

golan2072

New member
באופן כללי דוא"ל מקל מאוד על העבודה

כי זה אומר שאני יכול לערוך חיפוש מהיר במסמכים שלי. ובGMAIL הכל נשמר לאורך זמן...
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לפעמים יש הפתעות בחיים
.

לפני מספר שנים הייתי צריך להסדיר משהו מול משרד הפנים (ירושלים). מדובר היה במחלקה ספציפית (רישוי נשק), שבדרך הכלל הטיפול בו היה יעיל וסמי-אישי.
במהלך שבועיים ניסיתי להשיג אותם טלפונית, ללא הצלחה. היו כמובן שעות מוגדרות בהן ניתן להתקשר, אך באותן שעות או שהיה תפוס או שלא היה מענה. מיותר לציין שבשאר השעות בכלל לא היה סיכוי שמישהו ירים את הטלפון.

דקה לפני ההחלטה פשוט לנסוע לשם על אף הטרחה והעובדה שזה היה מיותר לחלוטין בשביל הבירור הקטן שהייתי צריך לעשות, מצאתי באתר משרד הפנים את המייל של המחלקה הרלוונטית. שלחתי מייל הן לפקיד הרישוי והן למנהלת המחלקה (שני המיילים היו גלויים באתר), ציינתי בנימוס את הקושי להשיג אותם, ושאלתי את שאלתי.
תשובה במייל התקבלה תוך משהו כמו 4 שעות (מהפקידה), ובהמשך לאותה תשובה, גם המשך התכתבות עניינית בימים שלאחר מכן. המנהלת חזרה אלי רק שבוע מאוחר יותר, מבלי שידעה שפקידת הרישוי בינתיים השיבה והעניין סודר.

חייב להודות, הופתעתי, אבל מסתבר שאכן לעתים המייל גם למשרדי ממשלה יעיל יותר מהטלפון.
 
למעלה