סוד הכוח הבלתי אפשרי

סוד הכוח הבלתי אפשרי

במשחקי פנטזיה, השטאנץ הוא די פשוט - הדמות שלך אינטיליגנטית מעל לממוצע? אז כמובן שהוא/היא גילו מהר מאוד את הקסם, ולמדו את האומנויות הנסתרות.
אבל, מה קורה אם דמות אינטיליגנטית מהממוצע מחליטה לשבור את המשוואה שקסם=כוח והולכת על המשוואה היותר פשוטה של כוח=כוח?
בסופו של דבר, גם לכושר ופיתוח גוף יש עקרונות מדעיים. מבחן בראור שכל בוגר בה"ד 1 למד לשנוא במסירות רבה, למשל, לא פותח על ידי איזה בריון אקראי או מאמן כושר חובבן, אלא על ידי פרופסור, שאף הצליח להאריך את חייו פי 3 מהממוצע המקובל בתחום לאחר שחלה בסרטן הלבלב הקטלני, וזאת באמצעות טכניקות של התעמלות שהמציא.

אז, איזה רקע עלילתי יכול להיות לדמויות שבכוח המוח גילו את סוד הכוח הפיזי הבלתי אפשרי? (מעל 18 במו"ד וכו', אם נדבר במונחי שיטה)

הנה כמה רעיונות:

1) חוקר הטבע: מלומד צעיר שחקר את עולם החי, גילה תגלית מאוד מעניינת - הקופים הגדולים מתקשרים ביניהם בשפה משלהם, שהיא אמנם פשוטה וגולמית אבל בהחלט ברת למידה. כדי לחקור טוב יותר, הוא למד את שפת הקופים והחל לנסות ולשוחח איתם. אחד הדברים שהפתיעו אותו תמיד היה איך שימפנז קטן יחסית יכול להפעיל כוח פיזי רב בהרבה מזה של אדם גדול ממנו בהרבה? מהתבוננות ומשיחות עם הקופים שבגן החיות העירוני הוא גילה את האמת. לקופים, בתור בעלי חיים, אין את העכבות הפסיכולוגיות שיש לבני אדם על שימוש בכוח שלהם. הם חזקים לא רק בגלל מסת השריר שלהם, אלא כי אף אחד לא אמר להם שהם לא יכולים. מכאן, חוקר הטבע שינה את נושא המחקר שלו, ופיתח שיטת אימון רוחני שנועדה לשחרר את הגוף ממגבלות פסיכולוגיות, והגיע לתוצאות מדהימות. הוא כמובן קיבץ תלמידים, והעביר את השיטה הלאה, וסביב המעבדה הצנועה שלו הוקם מקדש הכוח הבלתי אפשרי, בו נזירים וקופים מלמדים את סוד הכוח.

2) המרפא: רופא שהקדיש את חייו לטיפול בפצועים ונכים, גילה לגמרי במקרה מתוך עבודה עם חוליו טכניקות שונות לאימון וחיזוק השרירים. אדם שאיבד יד למשל, נדרש לפתח יכולות מוגברות ביד השניה כדי לפצות על כך, ואנשים שסבלו מכאבי גב קשים בעקבות פציעות נדרשו לאמן שרירים שונים כדי לתמוך בעצמות פגועות ושרירים פצועים אחרים. הרעיון לנסות את שיטות האימון הללו על אנשים בריאים לגמרי היה התפתחות הגיונית לחלוטין, ועם השנים צמח ליד בית החולים בית ספר לתרבות הגוף ופיתוח הכושר.

3) המהנדס: זו לא שאלה כמה כוח יש לך, אלא איפה נקודת המשען ואיך אתה מפעיל אותו - את זה יגיד לך כל ארכימדס-מטעם-עצמו המשתמש במנוף. אבל אחד המהנדסים הללו חשב על רעיון מקורי לחלוטין - מה קורה כשהמנוף הוא אתה?
 
אגב, בהרבה סיפורים הגיבור החזק לא טיפש

טרזן למשל, הוא גאון - הוא הצליח ללמד את עצמו לקרוא אנגלית לבד, לפני שידע לדבר בכלל, סתם כי הוא הסתכל על ספר והאותיות הפכו לו מציורי חרקים למשהו עם משמעות.

קונאן המקורי הוא טיפוס נבון עד כדי התפלספות, ומאוד ציני.

הנרי קרטיס הוא גם טיפוס של מנהיג חכם וגם מסוגל לפרק את טואלה המלך הרשע וגדול הממדים במכות.
 

DDN

New member
טרזן הוא סוג של מרי-סו

הוא דמות כ"כ מושלמת, שאי אפשר לכתוב סיפורים (או לחילופין לשחק משחק) עם דמויות לצידו.
 

DDN

New member
בספרות או במשחקי תפקידים?

במשחקי תפקידים, ובמיוחד במשחקי תפקידים קבוצתיים, הכוונה היא למישהו שהוא ALL-AROUND-PLAYER. מישהו שאתה לא צריך אף אחד לידו.

קח לדוגמא את סופרמן - בשביל מה הוא צריך את שאר ליגת הצדק לידו?
הוא יותר חכם מבאטמן, מהיר כמו הפלאש, הכי חזק בעולם, בלתי פגיע.

היו צריכים לשנות את הדמות שלו, כדי שיוכל להיות חלק מקבוצה (הפכו אותו לנאיבי, ופתאום כשהוא בליגת הצדק ולא הכוכב של התוכנית שלו שוכחים שהוא חייזר חכם, והופכים אותו לבריון ומשאירים לבאטמן את המחשבות)

כדי לכתוב סיפור טוב לסופרמן, אתה צריך ממש לנגן על הבעיות האישיות שלו, או להמציא לו אויבים "שלא מהעולם הזה" כי עם דברים מהעולם הזה הוא מתמודד בקלות.
ויש כאלה שעושים את זה טוב לדעתי. אני אגב, אוהב את סופרמן

וכשאתה משחק קבוצתי בקבוצה, לא כיף לשחק עם סופרמן (אם אתה משחק במקרה את GREEN LANTERN לדוגמא. כי כמה שהנשק שלך נחשב "הכי חזק בעולם" אם יש לך את סופרמן במשחק, זה לא)

מישהו שהוא גם הכי חזק, גם הכי חכם, גם הכי יפה, גם הכי מוכשר - הוא לא דמות מתאימה למשחק תפקידים קבוצתי.

המינוח של מרי סו אגב מגיע מתחום הפאן-פיק (אם אני זוכר נכון). היה איזה פאן-פיק של מס"ב, שבו הייתה דמות בדרגה נמוכה בשם מרי-סו, שהייתה כ"כ מושלמת, שהקוראים של הפאן-פיק ממש התקוממו שהיא יותר מוכשרת וכל הדברים הטובים מהצוות הפיקודי של הספינה.
 
סופרמן עדיין זקוק לחברים

ורגיש לקריפטונייט. אבל זה יכול לעבוד יותר טוב בסיפור, והרבה פחות במשחק קבוצתי. במשחק זה יכול להיות די מעצבן אם כל הזמן לאויבים יהיה במקרה קריפטוניט וכל פעם תצטרך להציל את סופרמן, כמעט מעצבן כמו זה שסופרמן יכול לעשות יותר טוב כל דבר מגניב שהדמות שלך יודעת.
 
לאו דווקא

בספרים הראשונים טרזן עושה הכל לבד, אבל בספרים מאוחרים יותר הוא חובר לכל מיני הרפתקנים שעוזרים לו - בפאלודון ואצל אנשי הנמלה למשל הוא ממש מקים חבורה...

קונאן שהו גם סוג של מרי סו דווקא הרבה יותר תלותי, ובהקצנה. בהרפתקה שלו "צריח הפיל" הוא מצליח להיכנס לצריח בעזרת גנב בשם טאורוס שמחסל את השומרים האנושיים ומרעיל את האריות ששומרים על הגן הפנימי באמצעות אבקה סודית, וגם עוזר לקונאן לטפס למעלה ולפרוץ איזה דלת - ואז נהרג בצורה מאוד נוחה ע"י עכביש ענק. קונאן נלחם בעכביש (הקרב היחיד שלו בעצם בסיפור הזה!) ואחרי שהוא מביס אותו הוא מגיע לאיזה מקום שכלוא בו חייזר עם ראש של פיל. החייזר נותן לקונאן הרצאה מאוד ארוכה על ההיסטוריה של העולם, ואז מבקש מקונאן "לשחרר אותו מכבליו הגשמיים" ע"י הריגתו - ברגע שהחייזר "מת" הוא מחסל גם את המכשף הנורא יארא (שהמגדל שייך לו) וגם את שאר השומרים ככה שקונאן יכול לצאת החוצה בסבבה דרך המדרגות. זה גיבור? זה טרמפיסט!
 
למעלה