סוף סוף הגעתי לשלב הבחירה...

S h e m e s h

New member
סוף סוף הגעתי לשלב הבחירה...

סוף סוף סיימנו להקים סככת ברזל (בתמונה) ועכשיו הגיע רגע הבחירה: מה יטפס עליה? מה תגידו על שילוב של גפן (גפן זה וודאי, אני מאוד רוצה גפן, אין כאן מקום להחלפה) ואורנית לוהבת? נראה לי שככה הסככה תהיה מכוסה כל השנה בירוק ובחורף גם יהיה צבע מקסים! אשמח לעצותיכם, כולל איפה ניתן לקנות צמחים גדולים יחסית, הסככה בגובה 2.5 מטר ואני רוצה שתהיה מכוסה כמה שיותר מהר!
 

מוטי בר

New member
השילוב אפשרי אך ידרוש דילולים תכופי

ם היות וגפן זקוקה לשמש מלאה. האמת שאפשר המון וריאציות של מטפסים ביחד עם הגפן אך זו כבר שאלה של עם אישי. גם תונברגיות, וגם יסמין, וגם יערות, וגם ארדנברגיה, וגם אנטיגון יתנו פריחה מאוד שופעת בקיץ אך לחורף אורנית הכי מתאימה וגם הארדנברגיה שפורחת בסגול לקראת האביב.
 
את בטוחה שאת רוצה גם צל בחורף?

היי שמש גם אני בניתי לי סככה ואני קוראת לה "האנגר של צל" אבל שמתי מטפסים נשירים כי בחורף אני רוצה את השמש המלטפת. תחשבי על זה. עוד דבר שיש לקחת בחשבון הוא שאם מטפס גדל מהר אז הוא ממשיך כך גם אחרי שסיים לכסות... כלומר כל הזמן לגזם אותו ולטפל. מטפסים לקיץ בלבד: ויסטריה סינית (אשכולות פריחה סגולים ריחניים) , לפופית נאה אשר ממש קמלה בחורף. (יש כמה זנים בזריעה עם גוונים מדהימים - סגול ואפילו כחול-פלסטיק..)גם האנטיגונון המטמטם (מן תפרחת ורודה עדינה) די מתחרבש בחורף, כמעט עד אפס. מטפסים לתמיד: הרדנברגיה למיניה. גדל די מהר והעלווה יפה . בזמן הפריחה ממש מדהים (אשכולות של פרחים בסגול די כהה) , תונברגיה נאה, אם כי קצת מכוערת עלוותה בחורף (פרחים גדולים ומהממים בגוון סגול בהיר. יסמין למיניו (לא כל כך צפוף) אלמון הודי (אשכולות יפיפיים של פרחים אדומים וריח בשמים נעים) בהצלחה
 

eyalhefetz

New member
ויסטרייה!!!!!

פשוט מטפס אולטימטיבי! תקבל יוון קטנה בחצר ביתך!
 
מטפסים

בנוסף על הסוגים שנמנו כאן, ישנם סוגים נוספים כגון: פסיפלורה, שגם ירוקה וגם נותנת פרי. סוגי קלרודנדרון: נאה, מזהיר, תומפסוני (אבל הוא טוב לצל), נכון: גפן, יערות, טונברגיות, הרדנברגיות, אנטיגון, יסמינים, וישנם גם העקולית המשרישה - (הגרנדיפלורה), כמובן אורנית לוהבת - אפשר להשיג במשתלות רבות צמחים גדולים - ביער, בגבעת ברנר ןעוד.. בוגונביליות פראיות, פיקוס פומילה מכסה יפה, גפניות - המחומשת מכסה נפלא, קיסוס גדול עלים, סולנום יסמיני, סולנום מטפס סגול,שעועית החילזון, ובכלל - מגוון המטפסים גדול. תיכנסי למשתלה גדולה כמו השתיל ברמת השרון, או גבעת ברנר בדרום, נווה ירק ליד פתח תקווה, יער במושב משמרת, וונדי בעין ורד, קל שתיל בביתן אהרון, גליל צמחים בגוש משגב, גצלר במושב בני ציון או יגור ועוד משתלות גדולות שמחזיקות מבחר גדול של צמחים וצוות מקצועי שימליץ לך נכונה. בהצלחה.
 
למעלה