סיבת התביעה: נסיעה זולה יותר לחרדים

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
סיבת התביעה: נסיעה זולה יותר לחרדים
לכתבה לא בטוח האם "אגד" הם הכתובת לתביעה, בכל הנוגע לתעריפים, אלא למשרד התחבורה, שהוא אחראי על תעריפי הנסיעה.
 

orenhz

Member
סיבת התביעה: נסיעה זולה יותר לחרדים
לכתבה לא בטוח האם "אגד" הם הכתובת לתביעה, בכל הנוגע לתעריפים, אלא למשרד התחבורה, שהוא אחראי על תעריפי הנסיעה.
אכן התנהלות הזויה ביותר של משרד התחבורה
כתושב אלעד, יוצא לעתים לנסוע לירושלים בקו 277 של חב' אגד-תעבורה, במחיר של 13 ש"ח לכל כיוון. לא מזמן קרה שפספסתי את האוטובוס חזרה לאלעד (שיוצא בתדירות של פעם בשעה בערך). החלטתי לקצר תהליכים ולקחת את קו 947 המפורסם עד לצומת שערייה ומשם קו 280 לאלעד. להפתעתי המחיר היה כמעט כפול: 24.50 ש"ח (לעומת 13 ש"ח בקוו 277, שאמנם הוא לא מהדרין, אך משרת את הציבור החרדי). דבר נוסף שגילית לאחרונה: בעוד המחיר לנסיעה כלשהי בגוש דן (אפילו נסיעה של דקה) עולה 6.40 ש"ח, המחיר לנסיעה פנימית בתוך העיר אלעד עולה רק 2.90 ש"ח (פחות מחצי). איפה ההיגיון של לעודד תח"צ במדינה הזאת?? כנראה לאנשי משרד התחבורה הפתרונים...
 

darkshadow1

New member
אכן התנהלות הזויה ביותר של משרד התחבורה
כתושב אלעד, יוצא לעתים לנסוע לירושלים בקו 277 של חב' אגד-תעבורה, במחיר של 13 ש"ח לכל כיוון. לא מזמן קרה שפספסתי את האוטובוס חזרה לאלעד (שיוצא בתדירות של פעם בשעה בערך). החלטתי לקצר תהליכים ולקחת את קו 947 המפורסם עד לצומת שערייה ומשם קו 280 לאלעד. להפתעתי המחיר היה כמעט כפול: 24.50 ש"ח (לעומת 13 ש"ח בקוו 277, שאמנם הוא לא מהדרין, אך משרת את הציבור החרדי). דבר נוסף שגילית לאחרונה: בעוד המחיר לנסיעה כלשהי בגוש דן (אפילו נסיעה של דקה) עולה 6.40 ש"ח, המחיר לנסיעה פנימית בתוך העיר אלעד עולה רק 2.90 ש"ח (פחות מחצי). איפה ההיגיון של לעודד תח"צ במדינה הזאת?? כנראה לאנשי משרד התחבורה הפתרונים...
אבל צריך לזכור,
שהאוכלוסיה החרדית היא אחת האוכלוסיות העניות בישראל, אם לא האוכלוסיה הכי ענייה. ההתנהלות של המדינה לגבי החרדים הזויה לא בגלל ההטבות שהם מקבלים, שהן הגיוניות ברמה מסויימת אם מתחשבים בעוני שלהם, אלא בגלל העובדה שהיא לא עושה כמעט שום דבר כדי להוציא אותם מהעוני הזה.
 

amit1270

New member
אבל צריך לזכור,
שהאוכלוסיה החרדית היא אחת האוכלוסיות העניות בישראל, אם לא האוכלוסיה הכי ענייה. ההתנהלות של המדינה לגבי החרדים הזויה לא בגלל ההטבות שהם מקבלים, שהן הגיוניות ברמה מסויימת אם מתחשבים בעוני שלהם, אלא בגלל העובדה שהיא לא עושה כמעט שום דבר כדי להוציא אותם מהעוני הזה.
כשההטבות הן לא על רקע סוציו-אקונומי
אלא על רקע מגזרי, קוראים לזה אפליה.
 

אבישי ק

New member
כשההטבות הן לא על רקע סוציו-אקונומי
אלא על רקע מגזרי, קוראים לזה אפליה.
 
אכן התנהלות הזויה ביותר של משרד התחבורה
כתושב אלעד, יוצא לעתים לנסוע לירושלים בקו 277 של חב' אגד-תעבורה, במחיר של 13 ש"ח לכל כיוון. לא מזמן קרה שפספסתי את האוטובוס חזרה לאלעד (שיוצא בתדירות של פעם בשעה בערך). החלטתי לקצר תהליכים ולקחת את קו 947 המפורסם עד לצומת שערייה ומשם קו 280 לאלעד. להפתעתי המחיר היה כמעט כפול: 24.50 ש"ח (לעומת 13 ש"ח בקוו 277, שאמנם הוא לא מהדרין, אך משרת את הציבור החרדי). דבר נוסף שגילית לאחרונה: בעוד המחיר לנסיעה כלשהי בגוש דן (אפילו נסיעה של דקה) עולה 6.40 ש"ח, המחיר לנסיעה פנימית בתוך העיר אלעד עולה רק 2.90 ש"ח (פחות מחצי). איפה ההיגיון של לעודד תח"צ במדינה הזאת?? כנראה לאנשי משרד התחבורה הפתרונים...
על מה אתה מתלונן בעצם?
כתושב אלעד אתה רק מרוויח מהמחיר הזול. לגבי מחירי הנסיעה בקווים העירוניים, הם אינם קשורים בשום צורה לסוג הציבור המשתמש בהם.
 

orenhz

Member
על מה אתה מתלונן בעצם?
כתושב אלעד אתה רק מרוויח מהמחיר הזול. לגבי מחירי הנסיעה בקווים העירוניים, הם אינם קשורים בשום צורה לסוג הציבור המשתמש בהם.
אני לא מתלונן על עצמי. אני מתלונן בשביל אחרים
אני אמנם לא חרדי כלל, אך בכל זאת אני נהנה מהמחירים הזולים שלהם, בין השאר בתחום התח"צ. אם אני רוצה לנסוע נסיעה פנימית באלעד, זה עולה לי רק 2.90 ש"ח (ואם אני אקנה כרטיסיה אז אפילו פחות). זה נקרה מצב תקין. נסיעה פנימית בתוך עיר לא אמורה לעלות 6.4 ש"ח. סתם לידיעה: יש לא מעט תושבים בראש העין הסמוכה שמחנים את האוטו באלעד ונוסעים משם באוטובוס לי-ם. כן כן! מוותרים על האוטו לטובת נסיעה בתח"צ! האם לא זה המצב שאמור להיות?? שיחקו אותה החרדים (ושכניהם
) שהצליחו לסדר לעצמם תחבורה ציבורית יעילה, נוחה וזולה (!)
 

amit1270

New member
אני לא מתלונן על עצמי. אני מתלונן בשביל אחרים
אני אמנם לא חרדי כלל, אך בכל זאת אני נהנה מהמחירים הזולים שלהם, בין השאר בתחום התח"צ. אם אני רוצה לנסוע נסיעה פנימית באלעד, זה עולה לי רק 2.90 ש"ח (ואם אני אקנה כרטיסיה אז אפילו פחות). זה נקרה מצב תקין. נסיעה פנימית בתוך עיר לא אמורה לעלות 6.4 ש"ח. סתם לידיעה: יש לא מעט תושבים בראש העין הסמוכה שמחנים את האוטו באלעד ונוסעים משם באוטובוס לי-ם. כן כן! מוותרים על האוטו לטובת נסיעה בתח"צ! האם לא זה המצב שאמור להיות?? שיחקו אותה החרדים (ושכניהם
) שהצליחו לסדר לעצמם תחבורה ציבורית יעילה, נוחה וזולה (!)
לגבי הנסיעה הפנימית
אני חושב שמחיר הנסיעה בתוך ערים קטנות נמוך משמעותית מהמחיר בערים גדולות (או מטרופולינים), בלי קשר לחרדיותן. אין לי נתונים, אבל נדמה לי שגם ערים קטנות אחרות נהנות ממחירים דומים. זה כמובן לא קשור לשערוריית מחירי הנסיעה הבינעירוניים, שאני מזכיר כאן כבר מספר שנים בהקשר של המאבק בקווי המהדרין, שמתמקד רק בהפרדה (שכל עוד היא נעשית מרצון ובלי כפייה אי אפשר למנוע אותה) ולא באפליה האמיתית משום מה.
 
לגבי הנסיעה הפנימית
אני חושב שמחיר הנסיעה בתוך ערים קטנות נמוך משמעותית מהמחיר בערים גדולות (או מטרופולינים), בלי קשר לחרדיותן. אין לי נתונים, אבל נדמה לי שגם ערים קטנות אחרות נהנות ממחירים דומים. זה כמובן לא קשור לשערוריית מחירי הנסיעה הבינעירוניים, שאני מזכיר כאן כבר מספר שנים בהקשר של המאבק בקווי המהדרין, שמתמקד רק בהפרדה (שכל עוד היא נעשית מרצון ובלי כפייה אי אפשר למנוע אותה) ולא באפליה האמיתית משום מה.
לפעמים המחיר הוא חלק מהמלחמה
בקווים הפיראטיים או בהתארגנויות פרטיות של נסיעות קבועות (באופן חוקי!) ולכן המחירים הנמוכים. בוא נראה מה יגיד בית המשפט.
 

olli3

New member
מנהל
לפעמים המחיר הוא חלק מהמלחמה
בקווים הפיראטיים או בהתארגנויות פרטיות של נסיעות קבועות (באופן חוקי!) ולכן המחירים הנמוכים. בוא נראה מה יגיד בית המשפט.
זה בדיוק מה שיש בקווי המגזר הבדוואי
המחירים ברצפה והנוסעים כמעט ולא מתקרבים לטרנזיטים הבלתי מזוהים. מחיר נסיעה מבאר שבע לתל שבע עולה פחות מנסיעה בתוך באר שבע. המצב קיים מאז חברת גלים החלה להפעיל קווי שירות בין רהט לבאר שבע, בין רהט ללקיה וחורה ובין רהט לתחנת הרכבת להבים. ההמשך ניתן באמצעות קווי מטרופולין למגזר הבדוואי שממזרח לבאר שבע.
 

olli3

New member
מנהל
לגבי הנסיעה הפנימית
אני חושב שמחיר הנסיעה בתוך ערים קטנות נמוך משמעותית מהמחיר בערים גדולות (או מטרופולינים), בלי קשר לחרדיותן. אין לי נתונים, אבל נדמה לי שגם ערים קטנות אחרות נהנות ממחירים דומים. זה כמובן לא קשור לשערוריית מחירי הנסיעה הבינעירוניים, שאני מזכיר כאן כבר מספר שנים בהקשר של המאבק בקווי המהדרין, שמתמקד רק בהפרדה (שכל עוד היא נעשית מרצון ובלי כפייה אי אפשר למנוע אותה) ולא באפליה האמיתית משום מה.
גם בערים קטנות בדרום המצב זהה.
נסיעה בתוך אופקים עולה 2.50 ש"ח. נסיעה בתוך דימונה עולה 2.40 ש"ח. נסיעה בתוך חצור עולה 2.50 ש"ח. נסיעה בתוך יקנעם עולה 2.50 ש"ח. נסיעה בתוך מגדל העמק עולה 2.50 ש"ח. נסיעה בתוך ערד עולה 2.60 ש"ח. נסיעה בתוך קרית מלאכי עולה 2.50 ש"ח. נסיעה בתוך שדרות עולה 2.50 ש"ח. וזה רק נתונים ממה שאני מכיר, יש עוד מקומות בארץ שבהן המחיר הוא כזה. בבאר שבע במשך שנים שהתח"צ הופעלה ע"י העיריה ולא ע"י אגד, המחיר היה כאן כשני שקלים פחות מנסיעה באגד (אגד היו מבצעים איסוף והורדה בתוך באר שבע בקווים הפרבריים והמאספים שלהם). נסיעה עירונית בבאר שבע עולה 4.1 ש"ח, במטרופולין אפילו זול יותר - 3.8 ש"ח. אגד כבר לא רשאית לבצע שירות בתוך באר שבע, עקב כך שרישיון הקו לשירות פנימי בבאר שבע הוקצה למטרופולין בלבד ולאגד תעבורה בקו הלילה 147 בלבד. נסיעה בערים גדולות כמו אשדוד, אשקלון וכו' עולה סביב ה5 ש"ח. ערים קטנות יותר סביב ה4 ש"ח (קרית גת למשל 4.1 ש"ח בקווים הפנימיים ו3.1 ש"ח בקווי מטרופולין הבינעירונים שמבצעים איסוף והורדה בתוך קרית גת).
 

אלון 58

New member
אני לא מתלונן על עצמי. אני מתלונן בשביל אחרים
אני אמנם לא חרדי כלל, אך בכל זאת אני נהנה מהמחירים הזולים שלהם, בין השאר בתחום התח"צ. אם אני רוצה לנסוע נסיעה פנימית באלעד, זה עולה לי רק 2.90 ש"ח (ואם אני אקנה כרטיסיה אז אפילו פחות). זה נקרה מצב תקין. נסיעה פנימית בתוך עיר לא אמורה לעלות 6.4 ש"ח. סתם לידיעה: יש לא מעט תושבים בראש העין הסמוכה שמחנים את האוטו באלעד ונוסעים משם באוטובוס לי-ם. כן כן! מוותרים על האוטו לטובת נסיעה בתח"צ! האם לא זה המצב שאמור להיות?? שיחקו אותה החרדים (ושכניהם
) שהצליחו לסדר לעצמם תחבורה ציבורית יעילה, נוחה וזולה (!)
תחבורה זולה...כן,
יעילה ונוחה,ממש לא,לפחות לא לפי קו 550 שמידי-פעם יוצא לי להשתמש בו,כברירת-מחדל לא רעה,אבל לא בהכרח נוחה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה