הכנה לדרגנוע נוסף.
כדי לקבל שני דרגנועים במועד הפעלת התחנה, כנראה שצריך להיות רמלה...
ואגב רמלה, ודאי זכור לכם כי תהליך הרכבת הדרגנועים הנו תהליך ארוך ומורכב שנמשך כחודש. כל דרגנוע ודרגנוע מגיע בעשרות רבות של מארזים גדולים ובמספר גדול יותר של מארזים קטנים יותר. ברמלה זה נגמר על הקשקש. בשדרות לא אמורה להיווצר בעיה.
בעיה שבכ"ז עלולה להיווצר היא הכנסתו של הדרגנוע הנוסף. בנקודה זו אציין, כי תקרת הבטון שמעל הרציפים נבנתה רק לאחר שהוכנס גרם הדרגנוע (השלד הבסיסי בלבד) בשלמותו למקומו. מעניין, אם כן, כיצד יוכנס בעתיד הדרגנוע הנוסף.
תחנה כל כך יקרה ומושקעת תהיה חסרה בלי הדרגנועים הנוספים, וכפי שציינת לא ברור איך יצליחו להכניס את הדרגנועים הנוספים אחרי שתקרת הבטון נבנתה (אני מניח שזה אפשרי אבל מסובך וכנראה יקר יותר).
כאן המקום לציין שקיים אי-שוויון בין הרציפים: הגישה לרציף מס' 1 (לכיוון באר שבע) היא ישירות מאולם ההמתנה והמעבר שמתחת לכביש שאורכו כ-100 מטר (לא נורא), אבל כדי להגיע לרציף מס' 2 (בכיוון אשקלון/ת"א) יש צורך לרדת למעבר התת-קרקעי מתחת למסילות ולעלות חזרה. זה אומר שבבוקר (ובוודאי בשנים הראשונות להפעלת התחנה) הדרגנועים יהיו צריכים להיות בכיוון ירידה מרציף 1 ועלייה לרציף 2, ובערב הכיוונים צריכים להיות הפוכים.