סיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
סיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.

סיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום קיים השבוע סיור בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל" בקו לכרמיאל. פרויקט המבנה העליון הנו פרויקט בעלות כוללת 1.5 מיליארד ש"ח, שמשתלב בשלושה מגה-פרויקטים: 531, מסילת העמק והקו לכרמיאל. הפרויקט מבוצע ע"י שותפות של 3 חברות: "לסיכו", "שיכון ובינוי" ו-DB הגרמנית. עובדה זאת לבדה, הופכת את פרויקט המבנה העליון למגה-פרויקט בפני עצמו. את הפרויקט מנהלת "אתגר הנדסה וייעוץ" עבור "נתיבי ישראל". לפני שאעבור לתיאור תכולת הפרויקט, אבקש להודות מקרב לב למארחינו מ"אתגר הנדסה וייעוץ" על האירוח הלבבי לו זכינו לקבל בסיור.
תודה לאינג' אריק פולק, מנהל הפרויקט והאיש שהוביל עבורנו את הסיור בהסברים מקצועיים, מעניינים ומלומדים.
תודה נוספת שלוחה לערן אסינגר מ"אתגר" על מלאכת התיאום היעילה ואישורי הכניסה לתחנות אחיהוד וכרמיאל, שאינן נכללות בפרויקט המבנה העליון.
אחרונים ומאוד חביבים: תודה למשתתפי הסיור שהטריחו עצמם צפונה בעיצומו של חודש אוגוסט (כן-כן, חודש ספטמבר עדיין בגדר שמועה בלבד
).
בתמונה: מבט מתוך מנהרת גילון הדרומית אל חצר הפורטל המערבי.
בתמונה: מבט מתוך המנהרה הדרומית של מנהרות גילון אל הפורטל המערבי.

 

בועז ל

New member
הנחת מסילות בקו לכרמיאל (וגם ב-531...)

סיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום קיים השבוע סיור בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל" בקו לכרמיאל. פרויקט המבנה העליון הנו פרויקט בעלות כוללת 1.5 מיליארד ש"ח, שמשתלב בשלושה מגה-פרויקטים: 531, מסילת העמק והקו לכרמיאל. הפרויקט מבוצע ע"י שותפות של 3 חברות: "לסיכו", "שיכון ובינוי" ו-DB הגרמנית. עובדה זאת לבדה, הופכת את פרויקט המבנה העליון למגה-פרויקט בפני עצמו. את הפרויקט מנהלת "אתגר הנדסה וייעוץ" עבור "נתיבי ישראל". לפני שאעבור לתיאור תכולת הפרויקט, אבקש להודות מקרב לב למארחינו מ"אתגר הנדסה וייעוץ" על האירוח הלבבי לו זכינו לקבל בסיור.
תודה לאינג' אריק פולק, מנהל הפרויקט והאיש שהוביל עבורנו את הסיור בהסברים מקצועיים, מעניינים ומלומדים.
תודה נוספת שלוחה לערן אסינגר מ"אתגר" על מלאכת התיאום היעילה ואישורי הכניסה לתחנות אחיהוד וכרמיאל, שאינן נכללות בפרויקט המבנה העליון.
אחרונים ומאוד חביבים: תודה למשתתפי הסיור שהטריחו עצמם צפונה בעיצומו של חודש אוגוסט (כן-כן, חודש ספטמבר עדיין בגדר שמועה בלבד
).
בתמונה: מבט מתוך מנהרת גילון הדרומית אל חצר הפורטל המערבי.
בתמונה: מבט מתוך המנהרה הדרומית של מנהרות גילון אל הפורטל המערבי.
הנחת מסילות בקו לכרמיאל (וגם ב-531...)
כאמור, הנחת המסילות בקו לכרמיאל מבוצעת ע"י "לסיכו". "לסיכו" היא זו שמניחה כעת מסילות גם במסילת העמק וגם בקטע א' של גיל...אופס: קטע א' של A1
. ע"פ התחזית, הנחת המסילות במסילת השרון תחל בסוף נובמבר השנה. בשונה מפרויקטים של ר"י, בפרויקט המבנה העליון החברה אינה נעצרת בהנחת המסילות והלחמת הפסים, אלא מסיימת את הביצוע בהבאתן למצב סופי של המסילות. משמעות הדבר היא, שלראשונה, מוטל על "לסיכו" לדאוג לרכש או השכרה של הציוד ההנדסי הנדרש לצורך משימה זו. מרכיב נוסף זה יחד עם היקף העבודה העצום (הנחת מסילות בשלושה מגה-פרויקטים במקביל + A1) מהווה אתגר אמיתי לחברה, שהחלה את דרכה בתחום זה בהנחת מספר קטעי מסילה בפרויקט ההכפלה של הקו לבאר שבע (אגב, ולידיעת הגולשת ג. אדרעי: מיקור חוץ בר"י
). בהקשר זה יצוין, כי החברה הצליחה להוכיח בשלבי המכרז איתנות פיננסית לצורך עמידה במשימה המאתגרת.
בתמונות: הנחת קטע מסילה "רגיל" סמוך לפורטל המערבי של מנהרות גילון.



 

בועז ל

New member
תיקון קל: הנחת המסילות ב-531 צפויה להתחיל בסוף השנה הנוכחית.

הנחת מסילות בקו לכרמיאל (וגם ב-531...)
כאמור, הנחת המסילות בקו לכרמיאל מבוצעת ע"י "לסיכו". "לסיכו" היא זו שמניחה כעת מסילות גם במסילת העמק וגם בקטע א' של גיל...אופס: קטע א' של A1
. ע"פ התחזית, הנחת המסילות במסילת השרון תחל בסוף נובמבר השנה. בשונה מפרויקטים של ר"י, בפרויקט המבנה העליון החברה אינה נעצרת בהנחת המסילות והלחמת הפסים, אלא מסיימת את הביצוע בהבאתן למצב סופי של המסילות. משמעות הדבר היא, שלראשונה, מוטל על "לסיכו" לדאוג לרכש או השכרה של הציוד ההנדסי הנדרש לצורך משימה זו. מרכיב נוסף זה יחד עם היקף העבודה העצום (הנחת מסילות בשלושה מגה-פרויקטים במקביל + A1) מהווה אתגר אמיתי לחברה, שהחלה את דרכה בתחום זה בהנחת מספר קטעי מסילה בפרויקט ההכפלה של הקו לבאר שבע (אגב, ולידיעת הגולשת ג. אדרעי: מיקור חוץ בר"י
). בהקשר זה יצוין, כי החברה הצליחה להוכיח בשלבי המכרז איתנות פיננסית לצורך עמידה במשימה המאתגרת.
בתמונות: הנחת קטע מסילה "רגיל" סמוך לפורטל המערבי של מנהרות גילון.
תיקון קל: הנחת המסילות ב-531 צפויה להתחיל בסוף השנה הנוכחית.
סוף נובמבר מתייחס לתחילת הנחת מסילות ה-Slab Track במנהרות גילון.
 

scooby5

Member
אגב 531 - שאלה ששאלתי לפני כשבועיים ונבלעה במעמקי הארכיון

הנחת מסילות בקו לכרמיאל (וגם ב-531...)
כאמור, הנחת המסילות בקו לכרמיאל מבוצעת ע"י "לסיכו". "לסיכו" היא זו שמניחה כעת מסילות גם במסילת העמק וגם בקטע א' של גיל...אופס: קטע א' של A1
. ע"פ התחזית, הנחת המסילות במסילת השרון תחל בסוף נובמבר השנה. בשונה מפרויקטים של ר"י, בפרויקט המבנה העליון החברה אינה נעצרת בהנחת המסילות והלחמת הפסים, אלא מסיימת את הביצוע בהבאתן למצב סופי של המסילות. משמעות הדבר היא, שלראשונה, מוטל על "לסיכו" לדאוג לרכש או השכרה של הציוד ההנדסי הנדרש לצורך משימה זו. מרכיב נוסף זה יחד עם היקף העבודה העצום (הנחת מסילות בשלושה מגה-פרויקטים במקביל + A1) מהווה אתגר אמיתי לחברה, שהחלה את דרכה בתחום זה בהנחת מספר קטעי מסילה בפרויקט ההכפלה של הקו לבאר שבע (אגב, ולידיעת הגולשת ג. אדרעי: מיקור חוץ בר"י
). בהקשר זה יצוין, כי החברה הצליחה להוכיח בשלבי המכרז איתנות פיננסית לצורך עמידה במשימה המאתגרת.
בתמונות: הנחת קטע מסילה "רגיל" סמוך לפורטל המערבי של מנהרות גילון.
אגב 531 - שאלה ששאלתי לפני כשבועיים ונבלעה במעמקי הארכיון
מדוע מבוצע שם קטע C&C ? האם הכביש בקטע זה עתיד להיבנות ע"ג המנהרות של מסילת הרכבת ?
 

סנוי

New member
כן. מנהרת רכבת במפךס תחתון, מעליה, כביש 4, ומעליו 531

אגב 531 - שאלה ששאלתי לפני כשבועיים ונבלעה במעמקי הארכיון
מדוע מבוצע שם קטע C&C ? האם הכביש בקטע זה עתיד להיבנות ע"ג המנהרות של מסילת הרכבת ?
כן. מנהרת רכבת במפךס תחתון, מעליה, כביש 4, ומעליו 531
 

GLSRA

Active member
נכנסתי כדי לעדכן מה קורה אצלי
, אבל נתקעתי כי אני קורא את

הנחת מסילות בקו לכרמיאל (וגם ב-531...)
כאמור, הנחת המסילות בקו לכרמיאל מבוצעת ע"י "לסיכו". "לסיכו" היא זו שמניחה כעת מסילות גם במסילת העמק וגם בקטע א' של גיל...אופס: קטע א' של A1
. ע"פ התחזית, הנחת המסילות במסילת השרון תחל בסוף נובמבר השנה. בשונה מפרויקטים של ר"י, בפרויקט המבנה העליון החברה אינה נעצרת בהנחת המסילות והלחמת הפסים, אלא מסיימת את הביצוע בהבאתן למצב סופי של המסילות. משמעות הדבר היא, שלראשונה, מוטל על "לסיכו" לדאוג לרכש או השכרה של הציוד ההנדסי הנדרש לצורך משימה זו. מרכיב נוסף זה יחד עם היקף העבודה העצום (הנחת מסילות בשלושה מגה-פרויקטים במקביל + A1) מהווה אתגר אמיתי לחברה, שהחלה את דרכה בתחום זה בהנחת מספר קטעי מסילה בפרויקט ההכפלה של הקו לבאר שבע (אגב, ולידיעת הגולשת ג. אדרעי: מיקור חוץ בר"י
). בהקשר זה יצוין, כי החברה הצליחה להוכיח בשלבי המכרז איתנות פיננסית לצורך עמידה במשימה המאתגרת.
בתמונות: הנחת קטע מסילה "רגיל" סמוך לפורטל המערבי של מנהרות גילון.
נכנסתי כדי לעדכן מה קורה אצלי
, אבל נתקעתי כי אני קורא את
הדיווח שלך. אתה אשם בעיכוב הפרסום מקטע א' על A1
 

בועז ל

New member
אני מכחיש
זה אריה דרעי והמשרד שלו שאשמים.

נכנסתי כדי לעדכן מה קורה אצלי
, אבל נתקעתי כי אני קורא את
הדיווח שלך. אתה אשם בעיכוב הפרסום מקטע א' על A1
אני מכחיש
זה אריה דרעי והמשרד שלו שאשמים.
אלמלא הם, היום יכולת לדווח על עוד אביזרים חדשים בקטע "שלך".
 

בועז ל

New member
מנהרות גילון, הפורטל המערבי - על מבנה תחתון ועליון.

סיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום קיים השבוע סיור בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל" בקו לכרמיאל. פרויקט המבנה העליון הנו פרויקט בעלות כוללת 1.5 מיליארד ש"ח, שמשתלב בשלושה מגה-פרויקטים: 531, מסילת העמק והקו לכרמיאל. הפרויקט מבוצע ע"י שותפות של 3 חברות: "לסיכו", "שיכון ובינוי" ו-DB הגרמנית. עובדה זאת לבדה, הופכת את פרויקט המבנה העליון למגה-פרויקט בפני עצמו. את הפרויקט מנהלת "אתגר הנדסה וייעוץ" עבור "נתיבי ישראל". לפני שאעבור לתיאור תכולת הפרויקט, אבקש להודות מקרב לב למארחינו מ"אתגר הנדסה וייעוץ" על האירוח הלבבי לו זכינו לקבל בסיור.
תודה לאינג' אריק פולק, מנהל הפרויקט והאיש שהוביל עבורנו את הסיור בהסברים מקצועיים, מעניינים ומלומדים.
תודה נוספת שלוחה לערן אסינגר מ"אתגר" על מלאכת התיאום היעילה ואישורי הכניסה לתחנות אחיהוד וכרמיאל, שאינן נכללות בפרויקט המבנה העליון.
אחרונים ומאוד חביבים: תודה למשתתפי הסיור שהטריחו עצמם צפונה בעיצומו של חודש אוגוסט (כן-כן, חודש ספטמבר עדיין בגדר שמועה בלבד
).
בתמונה: מבט מתוך מנהרת גילון הדרומית אל חצר הפורטל המערבי.
בתמונה: מבט מתוך המנהרה הדרומית של מנהרות גילון אל הפורטל המערבי.
מנהרות גילון, הפורטל המערבי - על מבנה תחתון ועליון.
כפי שנוכחנו לדעת, הגדרות המבנה העליון משתנות ממקום למקום. בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל", מסתיים המבנה התחתון עם הנחת המצעים. קבלן המבנה העליון של "נתיבי ישראל" ("לסיכו" במקרה דנן) מניח את שכבת הרבד הראשונה, בעוד שבפרויקטים של ר"י, קבלן המבנה התחתון הוא זה שמניח את הרבד. בהמשך, יותקנו כל מערכות התקשורת והאיתות (לא כוללות את מע' ETCS שתותקן בציר האיילון עבור פרויקט האינטגרציה) ע"י שלוש שותפות פרויקט המבנה העליון.
בתמונות: הפורטל המערבי של מנהרות גילון. אורכן של המנהרות, כזכור, מסתכם ב-4.6 ק"מ כ"א והן צפויות לארח בקרבן את מסילות ה-Slab Track







 

amit1270

New member
פורטל מכוער...


מנהרות גילון, הפורטל המערבי - על מבנה תחתון ועליון.
כפי שנוכחנו לדעת, הגדרות המבנה העליון משתנות ממקום למקום. בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל", מסתיים המבנה התחתון עם הנחת המצעים. קבלן המבנה העליון של "נתיבי ישראל" ("לסיכו" במקרה דנן) מניח את שכבת הרבד הראשונה, בעוד שבפרויקטים של ר"י, קבלן המבנה התחתון הוא זה שמניח את הרבד. בהמשך, יותקנו כל מערכות התקשורת והאיתות (לא כוללות את מע' ETCS שתותקן בציר האיילון עבור פרויקט האינטגרציה) ע"י שלוש שותפות פרויקט המבנה העליון.
בתמונות: הפורטל המערבי של מנהרות גילון. אורכן של המנהרות, כזכור, מסתכם ב-4.6 ק"מ כ"א והן צפויות לארח בקרבן את מסילות ה-Slab Track
פורטל מכוער...

חבל שלא עשו Cut&Cover כמו במנהרות A1 או במנהרת הראל.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
פורטל יפיפה!

מנהרות גילון, הפורטל המערבי - על מבנה תחתון ועליון.
כפי שנוכחנו לדעת, הגדרות המבנה העליון משתנות ממקום למקום. בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל", מסתיים המבנה התחתון עם הנחת המצעים. קבלן המבנה העליון של "נתיבי ישראל" ("לסיכו" במקרה דנן) מניח את שכבת הרבד הראשונה, בעוד שבפרויקטים של ר"י, קבלן המבנה התחתון הוא זה שמניח את הרבד. בהמשך, יותקנו כל מערכות התקשורת והאיתות (לא כוללות את מע' ETCS שתותקן בציר האיילון עבור פרויקט האינטגרציה) ע"י שלוש שותפות פרויקט המבנה העליון.
בתמונות: הפורטל המערבי של מנהרות גילון. אורכן של המנהרות, כזכור, מסתכם ב-4.6 ק"מ כ"א והן צפויות לארח בקרבן את מסילות ה-Slab Track
פורטל יפיפה!
 

amit1270

New member
אתה רציני? מה יפה בו?

פורטל יפיפה!
אתה רציני? מה יפה בו?
נעזוב רגע את ה-C&C. גם בהשוואה לפורטלים אחרים מסוגו, כמו במנהרת הארזים או כביש בגין (מנהרת ליפתא פתח צפוני), המבנה הזה הוא סתמי וחסר חן.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
רהבתי את חיפוי האבן הצהבהב.

אתה רציני? מה יפה בו?
נעזוב רגע את ה-C&C. גם בהשוואה לפורטלים אחרים מסוגו, כמו במנהרת הארזים או כביש בגין (מנהרת ליפתא פתח צפוני), המבנה הזה הוא סתמי וחסר חן.
רהבתי את חיפוי האבן הצהבהב.
 

בועז ל

New member
CFD - על קצה המזלג

סיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום קיים השבוע סיור בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל" בקו לכרמיאל. פרויקט המבנה העליון הנו פרויקט בעלות כוללת 1.5 מיליארד ש"ח, שמשתלב בשלושה מגה-פרויקטים: 531, מסילת העמק והקו לכרמיאל. הפרויקט מבוצע ע"י שותפות של 3 חברות: "לסיכו", "שיכון ובינוי" ו-DB הגרמנית. עובדה זאת לבדה, הופכת את פרויקט המבנה העליון למגה-פרויקט בפני עצמו. את הפרויקט מנהלת "אתגר הנדסה וייעוץ" עבור "נתיבי ישראל". לפני שאעבור לתיאור תכולת הפרויקט, אבקש להודות מקרב לב למארחינו מ"אתגר הנדסה וייעוץ" על האירוח הלבבי לו זכינו לקבל בסיור.
תודה לאינג' אריק פולק, מנהל הפרויקט והאיש שהוביל עבורנו את הסיור בהסברים מקצועיים, מעניינים ומלומדים.
תודה נוספת שלוחה לערן אסינגר מ"אתגר" על מלאכת התיאום היעילה ואישורי הכניסה לתחנות אחיהוד וכרמיאל, שאינן נכללות בפרויקט המבנה העליון.
אחרונים ומאוד חביבים: תודה למשתתפי הסיור שהטריחו עצמם צפונה בעיצומו של חודש אוגוסט (כן-כן, חודש ספטמבר עדיין בגדר שמועה בלבד
).
בתמונה: מבט מתוך מנהרת גילון הדרומית אל חצר הפורטל המערבי.
בתמונה: מבט מתוך המנהרה הדרומית של מנהרות גילון אל הפורטל המערבי.
CFD - על קצה המזלג
CFD - Computerized Fluid Dynamic
הנה מושג טכני שנתקלתי בו לראשונה בחפיר יבנה. למעט ההבנה הבסיסית כי מדובר בהדמיות ממוחשבות של התנהגות אש ועשן במבנים - שבהתאם להן נקבעים מרכיבי הבנייה - לא ממש התעמקתי בנושא. בעזרתו האדיבה של אינג' פולק, ששפך אור נוסף על התחום, למדנו להכיר מה כוללות הדמיות אלו. אז מה למדנו? למדנו שההדמיות שבוצעו עבור מנהרות גילון שקללו מספר רב של פרמטרים שנמצאים תחת מתקפת אש פוטנציאלית בעוצמה אדירה (שמעשית אינה קיימת) של עשרות מגה ואט: סוגי הציוד הנייד של ר"י, גובה המנהרות, כמות הנוסעים וכמות המנהרות המקשרות, מרחקים במקומות שונים בתוך המנהרה ועוד.
כל אלה נבדקו תחת תנאים קיצוניים ומחמירים, במטרה לגלות באילו תנאים של המבנה ומרכיביו תושג יכולת הישרדות אופטימלית של נוסעי הרכבת. בנושא חילוץ הנוסעים אגע כשאגיע לתיאור יתרונות ה-Slab Track.
בתמונה: המנהרה הצפונית.

 

בועז ל

New member
מערכות במנהרות גילון.

סיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום קיים השבוע סיור בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל" בקו לכרמיאל. פרויקט המבנה העליון הנו פרויקט בעלות כוללת 1.5 מיליארד ש"ח, שמשתלב בשלושה מגה-פרויקטים: 531, מסילת העמק והקו לכרמיאל. הפרויקט מבוצע ע"י שותפות של 3 חברות: "לסיכו", "שיכון ובינוי" ו-DB הגרמנית. עובדה זאת לבדה, הופכת את פרויקט המבנה העליון למגה-פרויקט בפני עצמו. את הפרויקט מנהלת "אתגר הנדסה וייעוץ" עבור "נתיבי ישראל". לפני שאעבור לתיאור תכולת הפרויקט, אבקש להודות מקרב לב למארחינו מ"אתגר הנדסה וייעוץ" על האירוח הלבבי לו זכינו לקבל בסיור.
תודה לאינג' אריק פולק, מנהל הפרויקט והאיש שהוביל עבורנו את הסיור בהסברים מקצועיים, מעניינים ומלומדים.
תודה נוספת שלוחה לערן אסינגר מ"אתגר" על מלאכת התיאום היעילה ואישורי הכניסה לתחנות אחיהוד וכרמיאל, שאינן נכללות בפרויקט המבנה העליון.
אחרונים ומאוד חביבים: תודה למשתתפי הסיור שהטריחו עצמם צפונה בעיצומו של חודש אוגוסט (כן-כן, חודש ספטמבר עדיין בגדר שמועה בלבד
).
בתמונה: מבט מתוך מנהרת גילון הדרומית אל חצר הפורטל המערבי.
בתמונה: מבט מתוך המנהרה הדרומית של מנהרות גילון אל הפורטל המערבי.
מערכות במנהרות גילון.
מכרז ה-DB של פרויקט המערכות במנהרות A1 נמצע עדיין בשלב התכנון אצל הקבלן המבצע. ידיעה זו הופכת את מנהרת גילון, שביצוע המערכות בהן נמצא בעיצומו, למנהרות הרכבת המתקדמות ביותר מבין כל מנהרות הרכבת שמבוצעות כיום. מבחינתנו, זו גם הזדמנות מצוינת ללמוד מה צפוי בהמשך בפרויקט המערכות של A1.
מבט לתוך המנהרה הדרומית של מנהרות גילון חושף בפנינו שלל מערכות שמלוות את המנהרה לכל אורך 4.6 הק"מ שלהן. תאורה רגילה, תאורת לדים שמראה את כיוון המילוט, תעלות תקשורת עבור מערכות ארגוניות ממוחשבות של המשטרה, מד"א וכיבוי והצלה, מערכות לגילוי אש, צנרת לניקוז משני סוגים, מערכת כריזה, מצלמות אבטחה, צנרת מים עבור הידרנטים, מערכות אוורור, חשמל ועוד. בפורטל המזרחי של המנהרות יוקם על שטח גדול מבנה אנרגיה (לא מבנה שו"ב) ובתוכו חדר בקרה של כיבוי אש.

 

בועז ל

New member
על מנהרות הקישור ומיקום ה-Slab Track.

סיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום קיים השבוע סיור בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל" בקו לכרמיאל. פרויקט המבנה העליון הנו פרויקט בעלות כוללת 1.5 מיליארד ש"ח, שמשתלב בשלושה מגה-פרויקטים: 531, מסילת העמק והקו לכרמיאל. הפרויקט מבוצע ע"י שותפות של 3 חברות: "לסיכו", "שיכון ובינוי" ו-DB הגרמנית. עובדה זאת לבדה, הופכת את פרויקט המבנה העליון למגה-פרויקט בפני עצמו. את הפרויקט מנהלת "אתגר הנדסה וייעוץ" עבור "נתיבי ישראל". לפני שאעבור לתיאור תכולת הפרויקט, אבקש להודות מקרב לב למארחינו מ"אתגר הנדסה וייעוץ" על האירוח הלבבי לו זכינו לקבל בסיור.
תודה לאינג' אריק פולק, מנהל הפרויקט והאיש שהוביל עבורנו את הסיור בהסברים מקצועיים, מעניינים ומלומדים.
תודה נוספת שלוחה לערן אסינגר מ"אתגר" על מלאכת התיאום היעילה ואישורי הכניסה לתחנות אחיהוד וכרמיאל, שאינן נכללות בפרויקט המבנה העליון.
אחרונים ומאוד חביבים: תודה למשתתפי הסיור שהטריחו עצמם צפונה בעיצומו של חודש אוגוסט (כן-כן, חודש ספטמבר עדיין בגדר שמועה בלבד
).
בתמונה: מבט מתוך מנהרת גילון הדרומית אל חצר הפורטל המערבי.
בתמונה: מבט מתוך המנהרה הדרומית של מנהרות גילון אל הפורטל המערבי.
על מנהרות הקישור ומיקום ה-Slab Track.
18 מנהרות קישור הוקמו במנהרות גילון ע"פ התקן המוכר לנו והמחמיר במיוחד של מנהרה לכל 250 מ'. חמישה סוגים של מנהרות ייכללו בתוך מאגר זה ועל פי סוג המערכות והציוד שיותקן בהן. בתמונה מופיעה מנהרת הקישור הראשונה, שתיועד עבור ציוד חשמל. סמוך למנהרה, נראית קטע קצר של צנרת הניקוז, שטרם עבר ביטוּן. בין שני מדרכי הבטון תעבור מסילת ה-Slab Track. גובה המסילה יהיה בדיוק במפלס מדרכי הבטון.





 

סנוי

New member
האם ממלאים בבטון את כל הרווחים בין צינורות הניקוז?

על מנהרות הקישור ומיקום ה-Slab Track.
18 מנהרות קישור הוקמו במנהרות גילון ע"פ התקן המוכר לנו והמחמיר במיוחד של מנהרה לכל 250 מ'. חמישה סוגים של מנהרות ייכללו בתוך מאגר זה ועל פי סוג המערכות והציוד שיותקן בהן. בתמונה מופיעה מנהרת הקישור הראשונה, שתיועד עבור ציוד חשמל. סמוך למנהרה, נראית קטע קצר של צנרת הניקוז, שטרם עבר ביטוּן. בין שני מדרכי הבטון תעבור מסילת ה-Slab Track. גובה המסילה יהיה בדיוק במפלס מדרכי הבטון.
האם ממלאים בבטון את כל הרווחים בין צינורות הניקוז?
מעשית זה נראה קצת מוזר, כי אחר כך לא יהיה קל לגשת לתקן אותם
 

בועז ל

New member
אכן ממלאים.

האם ממלאים בבטון את כל הרווחים בין צינורות הניקוז?
מעשית זה נראה קצת מוזר, כי אחר כך לא יהיה קל לגשת לתקן אותם
אכן ממלאים.
קיימים תאי ביקורת במרחקים קבועים. אין שום בעיה בכך.
 

בועז ל

New member
עוד על הנחת מסילות - כמה והיכן.

סיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום קיים השבוע סיור בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל" בקו לכרמיאל. פרויקט המבנה העליון הנו פרויקט בעלות כוללת 1.5 מיליארד ש"ח, שמשתלב בשלושה מגה-פרויקטים: 531, מסילת העמק והקו לכרמיאל. הפרויקט מבוצע ע"י שותפות של 3 חברות: "לסיכו", "שיכון ובינוי" ו-DB הגרמנית. עובדה זאת לבדה, הופכת את פרויקט המבנה העליון למגה-פרויקט בפני עצמו. את הפרויקט מנהלת "אתגר הנדסה וייעוץ" עבור "נתיבי ישראל". לפני שאעבור לתיאור תכולת הפרויקט, אבקש להודות מקרב לב למארחינו מ"אתגר הנדסה וייעוץ" על האירוח הלבבי לו זכינו לקבל בסיור.
תודה לאינג' אריק פולק, מנהל הפרויקט והאיש שהוביל עבורנו את הסיור בהסברים מקצועיים, מעניינים ומלומדים.
תודה נוספת שלוחה לערן אסינגר מ"אתגר" על מלאכת התיאום היעילה ואישורי הכניסה לתחנות אחיהוד וכרמיאל, שאינן נכללות בפרויקט המבנה העליון.
אחרונים ומאוד חביבים: תודה למשתתפי הסיור שהטריחו עצמם צפונה בעיצומו של חודש אוגוסט (כן-כן, חודש ספטמבר עדיין בגדר שמועה בלבד
).
בתמונה: מבט מתוך מנהרת גילון הדרומית אל חצר הפורטל המערבי.
בתמונה: מבט מתוך המנהרה הדרומית של מנהרות גילון אל הפורטל המערבי.
עוד על הנחת מסילות - כמה והיכן.
הונחו כשישה ק"מ של מסילה כפולה (12 ק"מ מסילה בסה"כ) במצב משתנה ממקום למקום. הנחת המסילות מתבצעת ממערב למזרח. בתמונה: מסילות שהונחו ליד גשר ההפרדה המפלסית, שהוקם סמוך למתקן "בזק". שיטת ההנחה היא אותה שיטה הנהוגה אצל "לסיכו" בפרויקטים של ר"י.

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה