"סייג לחכמה שתיקה" .

מצב
הנושא נעול.

אמאללי

New member
ההסכמה המלאה היא לדבריה של הדס

!!!
ההסכמה המלאה היא לדבריה של הדס
 
לא הבנתי, מה רע כאן?

"סייג לחכמה שתיקה" .
זה המשפט שחתם את דף ההערכה שקיבל הדרדס אתמול ביום ההורים .ממוצע הציונים השנה עומד על מאה (אפילו יותר ,אם מחשיבים את הבונוסים) .הוא לומד לכל המבחנים(הפולניה מכריחה אותו
) ,הציונים בשמים ,אבל... הדברים מתבשלים כבר תקופה ,ואני מודעת להם לא מהיום (טלפונים של המנהלת ,שיחות עם המורה,סיפורים שלו) . הדרדס מודיע בריש גליי את דעתו המאוד לא חיובית על בית הספר ,על הכיתה ועל הנלמד .כשזה היה בשקט המורה יכלה להתעלם ,הבעיה היא שהוא התחיל להמריד את האחרים (לדוג' :סרב להתשתף בשיעור העשרה ,בגמרא ,כי רק המצטיינים מהכיתה נשארים ,ודרש מהמנהלת לדאוג שלשאר הכיתה יתווסף שיעור במקביל...למרות שכולם התלהבו בשלב הראשון ,אחרי ה"תובנות שלו" הקבוצה סרבה להשאר ). משפטים כמו -השיעור לא היה מעניין ,אם היינו פותחים אינטרנט היינו מקבלים מידע יותר רציני ועוד פנינים כדומה . המורה הולכת איתו על קצות האצבעות .היא יודעת שיש כאן ילד ,עם שפה של מבוגר ,אבל עדיין ילד .מצד שני היא טוענת שהוא לא משתף פעולה בכיתה .לא מפריע אבל גם לא טורח לענות אם לא שואלים אותו .עונה תקצירים ברמה בינונית ,למטה מהיכולת שלו ,וממלא פיו פניני חכמה שהיום מצחיקים את הכיתה ,ובעוד כמה שנים יגרמו לחבר'ה לעשות לו שמיכה . מה עושים ???? (חוץ מלפנות לפסיכולוגית ולהתייעץ ,מה שייעשה כבר בתחילת השבוע הבא .) תודה על כל התייחסות .
לא הבנתי, מה רע כאן?
אם הוא מביע את דעתו כפי שמבוגרים מביעים את דעתם, מה הבעיה?
 
קודם כל ../images/Emo140.gif הבעיה כפי שאני רואה אותה ,

לא הבנתי, מה רע כאן?
אם הוא מביע את דעתו כפי שמבוגרים מביעים את דעתם, מה הבעיה?
קודם כל
הבעיה כפי שאני רואה אותה ,
היא חוסר היכולת שלו לעשות את ההבחנה בין הבעת דעה לגיטימית להתחצפות וחוסר כבוד לזולת . לבוא למורה ולומר לה שבאינטרנט יש יותר חומר ממה שהיא מלמדת -זה נכון מבחינת העובדות ,אבל עדיין ,לא מקובלת עלי הדרך בה נאמרו הדברים . אדם צריך לדעת לכבד אחרים .גם אנשים שנראים לו פחות ממנו ,גם אנשים שחושבים שונה ממנו .גם כמבוגרים אנחנו חושבים פעמים רבות בדרך מסויימת אבל כשצריך לבטא את הדברים ,חושבים פעמיים על הניסוח בכדי לא לפגוע . כשאני ,כאדם בוגר ,נתקלת בסיטואציות או אמירות שאינן מוצאות חן בעיני ,אני שוקלת מתי להגיב ואיך .גם כאן ,בפורום הזה ,כשאני מקבלת תגובות שגורמות לי להרים גבה ,אני מחליטה איך תהיה התגובה או מעדיפה להתעלם . ברור שילד שונה ממבוגר ,אבל כאשר מדובר בילד (שרגשית מגיב עוד פחות מילדים בגילו,והשיפוט החברתי שלו פחות טוב) המתבטא בשפה ומינוחים של מבוגרים ,ההקצנה יותר בולטת והפגיעה מנגד יותר עמוקה . נראה לי שהדס והחמישה הצליחה להעביר את המסר יותר חד ממני .כשילד אומר למורה שהרמה של הפעילות היתה נמוכה והוא לא היה מגיע אם היה יודע את זה מראש ,זה מעליב את המורה ,גם אם היא יודעת שמדובר בילד עם יכולת גבוהה . כשילד אומר לחבר שלו שהספר שהוא קורא הוא ספר לתינוקות והוא קרא אותו בסוף גן חובה ,היום הילד מתעלם ועוד כמה שנים יחכה לו אחרי הלימודים ויכסח אותו (ראיתי דברים כאלה מסביבי ) . איני רואה הבדל בין לחנך ילד לא לזלזל בנכה בגלל מוגבלותו ,ובין לזלזל במבוגר /ילד שהיכולת שלהם שונה משלו . אני מנסה להגיע לדרך הנכונה ,להעביר לילד שגם אם הוא חכם ,וגם אם הוא יודע יותר טוב מאחרים ,תמיד יהיו כאלה יותר טובים ממנו ,וגם אם הם פחות ממנו -עדיין צריך לכבד אותם ולא לפגוע בהם . ובאופן אישי -מאמינה שצריך לכבד מורה בהיותו מורה ,וגם אם כהורה אני לא מעריצה שלו ,הילד שלי חייב בכבודו . בלי שום קשר -רק רוצה להגיד שאני מאוד נהנית להעלות פה דברים .התחושה היא של נסיון אמיתי של כולם להציף דברים החוצה .אז תודה .
 
צריך להפריד בין שניים

קודם כל
הבעיה כפי שאני רואה אותה ,
היא חוסר היכולת שלו לעשות את ההבחנה בין הבעת דעה לגיטימית להתחצפות וחוסר כבוד לזולת . לבוא למורה ולומר לה שבאינטרנט יש יותר חומר ממה שהיא מלמדת -זה נכון מבחינת העובדות ,אבל עדיין ,לא מקובלת עלי הדרך בה נאמרו הדברים . אדם צריך לדעת לכבד אחרים .גם אנשים שנראים לו פחות ממנו ,גם אנשים שחושבים שונה ממנו .גם כמבוגרים אנחנו חושבים פעמים רבות בדרך מסויימת אבל כשצריך לבטא את הדברים ,חושבים פעמיים על הניסוח בכדי לא לפגוע . כשאני ,כאדם בוגר ,נתקלת בסיטואציות או אמירות שאינן מוצאות חן בעיני ,אני שוקלת מתי להגיב ואיך .גם כאן ,בפורום הזה ,כשאני מקבלת תגובות שגורמות לי להרים גבה ,אני מחליטה איך תהיה התגובה או מעדיפה להתעלם . ברור שילד שונה ממבוגר ,אבל כאשר מדובר בילד (שרגשית מגיב עוד פחות מילדים בגילו,והשיפוט החברתי שלו פחות טוב) המתבטא בשפה ומינוחים של מבוגרים ,ההקצנה יותר בולטת והפגיעה מנגד יותר עמוקה . נראה לי שהדס והחמישה הצליחה להעביר את המסר יותר חד ממני .כשילד אומר למורה שהרמה של הפעילות היתה נמוכה והוא לא היה מגיע אם היה יודע את זה מראש ,זה מעליב את המורה ,גם אם היא יודעת שמדובר בילד עם יכולת גבוהה . כשילד אומר לחבר שלו שהספר שהוא קורא הוא ספר לתינוקות והוא קרא אותו בסוף גן חובה ,היום הילד מתעלם ועוד כמה שנים יחכה לו אחרי הלימודים ויכסח אותו (ראיתי דברים כאלה מסביבי ) . איני רואה הבדל בין לחנך ילד לא לזלזל בנכה בגלל מוגבלותו ,ובין לזלזל במבוגר /ילד שהיכולת שלהם שונה משלו . אני מנסה להגיע לדרך הנכונה ,להעביר לילד שגם אם הוא חכם ,וגם אם הוא יודע יותר טוב מאחרים ,תמיד יהיו כאלה יותר טובים ממנו ,וגם אם הם פחות ממנו -עדיין צריך לכבד אותם ולא לפגוע בהם . ובאופן אישי -מאמינה שצריך לכבד מורה בהיותו מורה ,וגם אם כהורה אני לא מעריצה שלו ,הילד שלי חייב בכבודו . בלי שום קשר -רק רוצה להגיד שאני מאוד נהנית להעלות פה דברים .התחושה היא של נסיון אמיתי של כולם להציף דברים החוצה .אז תודה .
צריך להפריד בין שניים
בין התחצפות, התנשאות וגסות רוח (מה שהאמירה על הספר היא בטוח, ועל השיעור - תלוי) לבין הבעת ביקורת לגיטימית, גם אם מאוד מאוד לא נעימה למורה. יש לי בעיה עם מורים שלא מכבדים את האינטליגנציה של הילדים (גם כאשר היא ממוצעת) ואת המקום בו הם נמצאים והעמדה שלהם. כשזה המצב, אני לא חושבת שהילד צריך להשתיק את עצמו רק בשביל שלמורה לא יהיה נעים. המורה לא נמצאת בעמדה של אדם מהשורה, יש לה חובה, תפקיד, מול הכיתה - והיא חוטאת לו. זה בלי קשר לזלזול שמפתח כלפי בי"ס ילד שמרגיש שמבזבזים לו שם את הזמן.
 
אגב, לגבי ההערה על הספר

צריך להפריד בין שניים
בין התחצפות, התנשאות וגסות רוח (מה שהאמירה על הספר היא בטוח, ועל השיעור - תלוי) לבין הבעת ביקורת לגיטימית, גם אם מאוד מאוד לא נעימה למורה. יש לי בעיה עם מורים שלא מכבדים את האינטליגנציה של הילדים (גם כאשר היא ממוצעת) ואת המקום בו הם נמצאים והעמדה שלהם. כשזה המצב, אני לא חושבת שהילד צריך להשתיק את עצמו רק בשביל שלמורה לא יהיה נעים. המורה לא נמצאת בעמדה של אדם מהשורה, יש לה חובה, תפקיד, מול הכיתה - והיא חוטאת לו. זה בלי קשר לזלזול שמפתח כלפי בי"ס ילד שמרגיש שמבזבזים לו שם את הזמן.
אגב, לגבי ההערה על הספר
זה קרה בשטח בי"ס או בשעות אחה"צ?
 
ההערה על הספר התרחשה השנה בבית הספר ,יחד

אגב, לגבי ההערה על הספר
זה קרה בשטח בי"ס או בשעות אחה"צ?
ההערה על הספר התרחשה השנה בבית הספר ,יחד
עם זאת כבר נתקלתי ביציאות שלו גם בבית כשהוא עם חברים ליד המחשב ,מסנן משהו כמו "אתה לא יודע לשחק " או "אין פלא שאתה מפסיד ,אני עושה יותר טוב" .זו יכולה להיות הערה לחבר הכי טוב ,לאחותו או לסתם חבר /מכר/מישהוא מהחוג . יהירות ,בעיני היא חיסרון (ברור לי שלא כולם חושבים כמוני) .גם לגבי מלחמה -צריך לדעת על מה להלחם . ביום יום אני משתמשת בביטוי -אנשים קטנים מטילים צל ענק ,כדי להמחיש לו שאני רוצה שיזהו אותו לפי הגודל שלו ,ולא לפי הצל שהוא מטיל על מישהו אחר . ושוב -,לדעתי ,גם אם יש בינו לבין המחנכת חתול שחור (למרות שאני חושבת שהבוז מופנה לחלק גדול יותר מצוות ההוראה) עדין הוא חייב בכבודם ,ועם כל היכולות המבורכות שלו ,אין לו את היכולת ,הכישורים או הזכות לפגוע באדם אחר ,ולא משנה גילו . רק שלא יצא מזה שאני מגדלת איזה טרוריסט מילולי .ממש לא .יש לי בבית דרדס חננה,שמידי פעם שוכח את החינוך מהבית ,ונדמה לי שלי זה מפריע הרבה יותר מאשר לצוות ההוראה בבית הספר .....
 
אז את עושה מה שצריך

ההערה על הספר התרחשה השנה בבית הספר ,יחד
עם זאת כבר נתקלתי ביציאות שלו גם בבית כשהוא עם חברים ליד המחשב ,מסנן משהו כמו "אתה לא יודע לשחק " או "אין פלא שאתה מפסיד ,אני עושה יותר טוב" .זו יכולה להיות הערה לחבר הכי טוב ,לאחותו או לסתם חבר /מכר/מישהוא מהחוג . יהירות ,בעיני היא חיסרון (ברור לי שלא כולם חושבים כמוני) .גם לגבי מלחמה -צריך לדעת על מה להלחם . ביום יום אני משתמשת בביטוי -אנשים קטנים מטילים צל ענק ,כדי להמחיש לו שאני רוצה שיזהו אותו לפי הגודל שלו ,ולא לפי הצל שהוא מטיל על מישהו אחר . ושוב -,לדעתי ,גם אם יש בינו לבין המחנכת חתול שחור (למרות שאני חושבת שהבוז מופנה לחלק גדול יותר מצוות ההוראה) עדין הוא חייב בכבודם ,ועם כל היכולות המבורכות שלו ,אין לו את היכולת ,הכישורים או הזכות לפגוע באדם אחר ,ולא משנה גילו . רק שלא יצא מזה שאני מגדלת איזה טרוריסט מילולי .ממש לא .יש לי בבית דרדס חננה,שמידי פעם שוכח את החינוך מהבית ,ונדמה לי שלי זה מפריע הרבה יותר מאשר לצוות ההוראה בבית הספר .....
אז את עושה מה שצריך
וזו לא תהיה טרגדיה אם מדי פעם הוא ישלם מחיר חברתי על זה. לא שמיכה חלילה, אבל לא יזיק שהחברים שלו ידעו גם כן להעביר ביקורת. יכול להיות שיש לו מרמור כללי לגבי בי"ס, וזה הופך אותו ל"חברה פחות טובה" שם וגורם לו להשמיט ערכים מהחינוך מהבית. לגבי המלחמות, זה נכון שצריך לדעת על מה להלחם, אבל זה דבר סובייקטיבי שכל אחד לומד מנסיונו. לפחות בעיני.
 

אמאללי

New member
אני דווקא כן חושבת שהמחיר החברתי עלול להיות

אז את עושה מה שצריך
וזו לא תהיה טרגדיה אם מדי פעם הוא ישלם מחיר חברתי על זה. לא שמיכה חלילה, אבל לא יזיק שהחברים שלו ידעו גם כן להעביר ביקורת. יכול להיות שיש לו מרמור כללי לגבי בי"ס, וזה הופך אותו ל"חברה פחות טובה" שם וגורם לו להשמיט ערכים מהחינוך מהבית. לגבי המלחמות, זה נכון שצריך לדעת על מה להלחם, אבל זה דבר סובייקטיבי שכל אחד לומד מנסיונו. לפחות בעיני.
אני דווקא כן חושבת שהמחיר החברתי עלול להיות
כבד מאד ואפילו טראגי. הילד ממשיך עם אותך הילדים עוד כמה שנים, ככל ששהתנהגות הזו שלו תכופה יותר וחזקה יותר, הוא יהיה יותר מתויג. תגיות מאד קשה להוריד אח"כ. בכתה ו' כשמתחילים ההורמונים להציף, יוצאים החוצה כל מיני רגשות רעים מהעבר, ודווקא אז כשהמקום החברתי כל-כך חשוב, דווקא אז עלול לבוא נידוי, שיכול להיות קשה מאד.
 
ילדים לא מנדים כאקט של כעס

אני דווקא כן חושבת שהמחיר החברתי עלול להיות
כבד מאד ואפילו טראגי. הילד ממשיך עם אותך הילדים עוד כמה שנים, ככל ששהתנהגות הזו שלו תכופה יותר וחזקה יותר, הוא יהיה יותר מתויג. תגיות מאד קשה להוריד אח"כ. בכתה ו' כשמתחילים ההורמונים להציף, יוצאים החוצה כל מיני רגשות רעים מהעבר, ודווקא אז כשהמקום החברתי כל-כך חשוב, דווקא אז עלול לבוא נידוי, שיכול להיות קשה מאד.
ילדים לא מנדים כאקט של כעס
לא משנה כמה מרגיזים אותם. בשביל להיות מנודה על רקע כזה צריך להיות ממש אנטי סוציאלי בהתנגות (היום קוראים לזה לקות א-ורבלית...). נידוי אצל ילדים הוא יותר ביטוי של מעמד ("שלי יותר גדול"), והרבה פעמים אלה שסובלים מחרמות הם כאלה שכל חטאם היה לגלות פגיעות. (את כל הדברים האלה אפשר לראות רק כשאין בתודעה פחד מחרם)
 

אמאללי

New member
אמא של דוכסית ודרדס, אני מסכימה אתך לחלוטין

קודם כל
הבעיה כפי שאני רואה אותה ,
היא חוסר היכולת שלו לעשות את ההבחנה בין הבעת דעה לגיטימית להתחצפות וחוסר כבוד לזולת . לבוא למורה ולומר לה שבאינטרנט יש יותר חומר ממה שהיא מלמדת -זה נכון מבחינת העובדות ,אבל עדיין ,לא מקובלת עלי הדרך בה נאמרו הדברים . אדם צריך לדעת לכבד אחרים .גם אנשים שנראים לו פחות ממנו ,גם אנשים שחושבים שונה ממנו .גם כמבוגרים אנחנו חושבים פעמים רבות בדרך מסויימת אבל כשצריך לבטא את הדברים ,חושבים פעמיים על הניסוח בכדי לא לפגוע . כשאני ,כאדם בוגר ,נתקלת בסיטואציות או אמירות שאינן מוצאות חן בעיני ,אני שוקלת מתי להגיב ואיך .גם כאן ,בפורום הזה ,כשאני מקבלת תגובות שגורמות לי להרים גבה ,אני מחליטה איך תהיה התגובה או מעדיפה להתעלם . ברור שילד שונה ממבוגר ,אבל כאשר מדובר בילד (שרגשית מגיב עוד פחות מילדים בגילו,והשיפוט החברתי שלו פחות טוב) המתבטא בשפה ומינוחים של מבוגרים ,ההקצנה יותר בולטת והפגיעה מנגד יותר עמוקה . נראה לי שהדס והחמישה הצליחה להעביר את המסר יותר חד ממני .כשילד אומר למורה שהרמה של הפעילות היתה נמוכה והוא לא היה מגיע אם היה יודע את זה מראש ,זה מעליב את המורה ,גם אם היא יודעת שמדובר בילד עם יכולת גבוהה . כשילד אומר לחבר שלו שהספר שהוא קורא הוא ספר לתינוקות והוא קרא אותו בסוף גן חובה ,היום הילד מתעלם ועוד כמה שנים יחכה לו אחרי הלימודים ויכסח אותו (ראיתי דברים כאלה מסביבי ) . איני רואה הבדל בין לחנך ילד לא לזלזל בנכה בגלל מוגבלותו ,ובין לזלזל במבוגר /ילד שהיכולת שלהם שונה משלו . אני מנסה להגיע לדרך הנכונה ,להעביר לילד שגם אם הוא חכם ,וגם אם הוא יודע יותר טוב מאחרים ,תמיד יהיו כאלה יותר טובים ממנו ,וגם אם הם פחות ממנו -עדיין צריך לכבד אותם ולא לפגוע בהם . ובאופן אישי -מאמינה שצריך לכבד מורה בהיותו מורה ,וגם אם כהורה אני לא מעריצה שלו ,הילד שלי חייב בכבודו . בלי שום קשר -רק רוצה להגיד שאני מאוד נהנית להעלות פה דברים .התחושה היא של נסיון אמיתי של כולם להציף דברים החוצה .אז תודה .
אמא של דוכסית ודרדס, אני מסכימה אתך לחלוטין
אני חושבת שכבוד לזולת באשרהוא, הוא אחת מאבני היסוד של יחסי אנוש. יהירות היא אחת המגרעות הקשות ביותר, ומביאה את הילדים לתגובות לא נעימות, ובצדק. אני לא אגיד שקל לנו חברתית. אבל את ה"תגית" של יהיר לדעתי בני סוחב איתו עוד מגיל מאד צעיר. היום הוא כבר הרבה פחות יהיר בזכות הרבה שיחות (וגם צעקות לצערי) על הנושא, אבל כולם זוכרים לו. לשמחתי הגדולה הוא נפרד מהמחזור המקורי שלו כשהוא קפץ כיתה, אבל הוא פוגש אותם עדיין בהפסקות ואת הישראלים שבהם גם בשעורי אנגלית/עברית שמשותפים לכיתות ה'-ו', והם מסוגלים ממש לרדת לו לחיים. והוא, מהיותו מיסטר צדק מתקשה מאד שלא להגיב ולהכנס למצבים לא נעימים. אנחנו עכשיו מטפלים בזה, אבל זה מיותר, זה חבל, והיה הרבה יותר טוב בלי זה. בעיקר נוכח העובדה שחברתית ממש יותר טוב לו היום עם הילדים הגדולים. אנשים מסביב שונאים יהירות ובצדק. איך להסביר לו את זה? למצוא את התחומים שבהם הוא פחות טוב (בוודאי יש כאלו) ולהראות לו שאחרים טובים יותר בתחומים האלו, וגם אם אלו תחומים שלא מעניינים אותו, עדיין הוא פחות טוב מהאחרים. אצלנו זה למשל כדורגל, וכל מיני סוגי ספורט אחרים. כדורגל לא מעניין אותו בכלל וזו די בעיה כי בהפסקות זו הפעילות העיקרית. הוא גרוע בספורט, וכמו שהוא לא ירגיש נעים אם מישהו יתרברב לידו, כך הוא לא צריך להתרברב בנושאים בהם הוא טוב. ובטח ובטח שלא ללגלג. וגם - פסיכולוג זו לא מילה גסה. לא צריך טפול אנאליטי של 5 שנים. לפעמים כמה פגישות של הצבת מראה מולו באופן מקצועי עוזרות מאד לשנות התנהגות. דעתו של אדם זר ומקצועי מתקבלת לפעמים הרבה יותר טוב מדעתנו שלנו, ההורים. בהצלחה.
 

bhs

New member
האם המורה תוכל לקבל עבודה שלו על

"סייג לחכמה שתיקה" .
זה המשפט שחתם את דף ההערכה שקיבל הדרדס אתמול ביום ההורים .ממוצע הציונים השנה עומד על מאה (אפילו יותר ,אם מחשיבים את הבונוסים) .הוא לומד לכל המבחנים(הפולניה מכריחה אותו
) ,הציונים בשמים ,אבל... הדברים מתבשלים כבר תקופה ,ואני מודעת להם לא מהיום (טלפונים של המנהלת ,שיחות עם המורה,סיפורים שלו) . הדרדס מודיע בריש גליי את דעתו המאוד לא חיובית על בית הספר ,על הכיתה ועל הנלמד .כשזה היה בשקט המורה יכלה להתעלם ,הבעיה היא שהוא התחיל להמריד את האחרים (לדוג' :סרב להתשתף בשיעור העשרה ,בגמרא ,כי רק המצטיינים מהכיתה נשארים ,ודרש מהמנהלת לדאוג שלשאר הכיתה יתווסף שיעור במקביל...למרות שכולם התלהבו בשלב הראשון ,אחרי ה"תובנות שלו" הקבוצה סרבה להשאר ). משפטים כמו -השיעור לא היה מעניין ,אם היינו פותחים אינטרנט היינו מקבלים מידע יותר רציני ועוד פנינים כדומה . המורה הולכת איתו על קצות האצבעות .היא יודעת שיש כאן ילד ,עם שפה של מבוגר ,אבל עדיין ילד .מצד שני היא טוענת שהוא לא משתף פעולה בכיתה .לא מפריע אבל גם לא טורח לענות אם לא שואלים אותו .עונה תקצירים ברמה בינונית ,למטה מהיכולת שלו ,וממלא פיו פניני חכמה שהיום מצחיקים את הכיתה ,ובעוד כמה שנים יגרמו לחבר'ה לעשות לו שמיכה . מה עושים ???? (חוץ מלפנות לפסיכולוגית ולהתייעץ ,מה שייעשה כבר בתחילת השבוע הבא .) תודה על כל התייחסות .
האם המורה תוכל לקבל עבודה שלו על
הנושא מהאנטרנט? - כי אז המשפט מקבל יחס חיובי - שיבנה הוא שיעור וילמד בעצמו ואת האחרים כיצד אוספים מידע מהרשת ואיך בונים שיעור שמעניין. גם אפשר להציע לו בתום כל שיעור שיפנה לרשת ויביא מידע נוסף ועם הזמן להוסיף עוד ילדים שאוספים מידע ומעבירים לכל הכיתה. האם כל השיעורים משעממים אותו - הוא בבית ספר דתי? אולי מואס בדת?
 
המורה עושה עבורו מעל ומעבר .

האם המורה תוכל לקבל עבודה שלו על
הנושא מהאנטרנט? - כי אז המשפט מקבל יחס חיובי - שיבנה הוא שיעור וילמד בעצמו ואת האחרים כיצד אוספים מידע מהרשת ואיך בונים שיעור שמעניין. גם אפשר להציע לו בתום כל שיעור שיפנה לרשת ויביא מידע נוסף ועם הזמן להוסיף עוד ילדים שאוספים מידע ומעבירים לכל הכיתה. האם כל השיעורים משעממים אותו - הוא בבית ספר דתי? אולי מואס בדת?
המורה עושה עבורו מעל ומעבר .
כן ,אנחנו בב"ס דתי ,אבל השיעורים היחידים שמעניינים אותו הם מדעים ומקצועות הקודש .מעבר לזה -המחכנת איפשרה לו כבר מס' פעמים להעביר בפני הכיתה הרצאה (מרצה צעיר, למרות שהפרוייקט מתחיל אצלינו בכיתה ה,הוא העביר נושאים כבר בכיתה ג) . לדעתי ,מכל דבר אפשר להשיג משהו חיובי ,אבל הבעיה היא כיצד אפשר להציב לו את המראה בפנים ,כך משמפטים כמו זה לא יעלו בכלל .
 

1שייכת

New member
בלת"ק - לילד יש בעיה בהבנת קודים חברתיים -

"סייג לחכמה שתיקה" .
זה המשפט שחתם את דף ההערכה שקיבל הדרדס אתמול ביום ההורים .ממוצע הציונים השנה עומד על מאה (אפילו יותר ,אם מחשיבים את הבונוסים) .הוא לומד לכל המבחנים(הפולניה מכריחה אותו
) ,הציונים בשמים ,אבל... הדברים מתבשלים כבר תקופה ,ואני מודעת להם לא מהיום (טלפונים של המנהלת ,שיחות עם המורה,סיפורים שלו) . הדרדס מודיע בריש גליי את דעתו המאוד לא חיובית על בית הספר ,על הכיתה ועל הנלמד .כשזה היה בשקט המורה יכלה להתעלם ,הבעיה היא שהוא התחיל להמריד את האחרים (לדוג' :סרב להתשתף בשיעור העשרה ,בגמרא ,כי רק המצטיינים מהכיתה נשארים ,ודרש מהמנהלת לדאוג שלשאר הכיתה יתווסף שיעור במקביל...למרות שכולם התלהבו בשלב הראשון ,אחרי ה"תובנות שלו" הקבוצה סרבה להשאר ). משפטים כמו -השיעור לא היה מעניין ,אם היינו פותחים אינטרנט היינו מקבלים מידע יותר רציני ועוד פנינים כדומה . המורה הולכת איתו על קצות האצבעות .היא יודעת שיש כאן ילד ,עם שפה של מבוגר ,אבל עדיין ילד .מצד שני היא טוענת שהוא לא משתף פעולה בכיתה .לא מפריע אבל גם לא טורח לענות אם לא שואלים אותו .עונה תקצירים ברמה בינונית ,למטה מהיכולת שלו ,וממלא פיו פניני חכמה שהיום מצחיקים את הכיתה ,ובעוד כמה שנים יגרמו לחבר'ה לעשות לו שמיכה . מה עושים ???? (חוץ מלפנות לפסיכולוגית ולהתייעץ ,מה שייעשה כבר בתחילת השבוע הבא .) תודה על כל התייחסות .
בלת"ק - לילד יש בעיה בהבנת קודים חברתיים -
או בקבלת גבולות של החברה. וזה לא משנה שזה על רקע היותו מחונן. כי גם ילד מחונן שלא מוצא את עצמו, שיש לו השגות על כל מיני דברים, לא מתנהג כך. האם בבית הוא זוכה ליחס מיוחד ולהנחות מיוחדות ואתם ממעטים להציב לו גבולות?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה