ההסכמה המלאה היא לדבריה של הדס
ההסכמה המלאה היא לדבריה של הדס
ההסכמה המלאה היא לדבריה של הדס
לא הבנתי, מה רע כאן?"סייג לחכמה שתיקה" .
זה המשפט שחתם את דף ההערכה שקיבל הדרדס אתמול ביום ההורים .ממוצע הציונים השנה עומד על מאה (אפילו יותר ,אם מחשיבים את הבונוסים) .הוא לומד לכל המבחנים(הפולניה מכריחה אותו) ,הציונים בשמים ,אבל... הדברים מתבשלים כבר תקופה ,ואני מודעת להם לא מהיום (טלפונים של המנהלת ,שיחות עם המורה,סיפורים שלו) . הדרדס מודיע בריש גליי את דעתו המאוד לא חיובית על בית הספר ,על הכיתה ועל הנלמד .כשזה היה בשקט המורה יכלה להתעלם ,הבעיה היא שהוא התחיל להמריד את האחרים (לדוג' :סרב להתשתף בשיעור העשרה ,בגמרא ,כי רק המצטיינים מהכיתה נשארים ,ודרש מהמנהלת לדאוג שלשאר הכיתה יתווסף שיעור במקביל...למרות שכולם התלהבו בשלב הראשון ,אחרי ה"תובנות שלו" הקבוצה סרבה להשאר ). משפטים כמו -השיעור לא היה מעניין ,אם היינו פותחים אינטרנט היינו מקבלים מידע יותר רציני ועוד פנינים כדומה . המורה הולכת איתו על קצות האצבעות .היא יודעת שיש כאן ילד ,עם שפה של מבוגר ,אבל עדיין ילד .מצד שני היא טוענת שהוא לא משתף פעולה בכיתה .לא מפריע אבל גם לא טורח לענות אם לא שואלים אותו .עונה תקצירים ברמה בינונית ,למטה מהיכולת שלו ,וממלא פיו פניני חכמה שהיום מצחיקים את הכיתה ,ובעוד כמה שנים יגרמו לחבר'ה לעשות לו שמיכה . מה עושים ???? (חוץ מלפנות לפסיכולוגית ולהתייעץ ,מה שייעשה כבר בתחילת השבוע הבא .) תודה על כל התייחסות .
קודם כללא הבנתי, מה רע כאן?
אם הוא מביע את דעתו כפי שמבוגרים מביעים את דעתם, מה הבעיה?
צריך להפריד בין שנייםקודם כלהבעיה כפי שאני רואה אותה ,
היא חוסר היכולת שלו לעשות את ההבחנה בין הבעת דעה לגיטימית להתחצפות וחוסר כבוד לזולת . לבוא למורה ולומר לה שבאינטרנט יש יותר חומר ממה שהיא מלמדת -זה נכון מבחינת העובדות ,אבל עדיין ,לא מקובלת עלי הדרך בה נאמרו הדברים . אדם צריך לדעת לכבד אחרים .גם אנשים שנראים לו פחות ממנו ,גם אנשים שחושבים שונה ממנו .גם כמבוגרים אנחנו חושבים פעמים רבות בדרך מסויימת אבל כשצריך לבטא את הדברים ,חושבים פעמיים על הניסוח בכדי לא לפגוע . כשאני ,כאדם בוגר ,נתקלת בסיטואציות או אמירות שאינן מוצאות חן בעיני ,אני שוקלת מתי להגיב ואיך .גם כאן ,בפורום הזה ,כשאני מקבלת תגובות שגורמות לי להרים גבה ,אני מחליטה איך תהיה התגובה או מעדיפה להתעלם . ברור שילד שונה ממבוגר ,אבל כאשר מדובר בילד (שרגשית מגיב עוד פחות מילדים בגילו,והשיפוט החברתי שלו פחות טוב) המתבטא בשפה ומינוחים של מבוגרים ,ההקצנה יותר בולטת והפגיעה מנגד יותר עמוקה . נראה לי שהדס והחמישה הצליחה להעביר את המסר יותר חד ממני .כשילד אומר למורה שהרמה של הפעילות היתה נמוכה והוא לא היה מגיע אם היה יודע את זה מראש ,זה מעליב את המורה ,גם אם היא יודעת שמדובר בילד עם יכולת גבוהה . כשילד אומר לחבר שלו שהספר שהוא קורא הוא ספר לתינוקות והוא קרא אותו בסוף גן חובה ,היום הילד מתעלם ועוד כמה שנים יחכה לו אחרי הלימודים ויכסח אותו (ראיתי דברים כאלה מסביבי ) . איני רואה הבדל בין לחנך ילד לא לזלזל בנכה בגלל מוגבלותו ,ובין לזלזל במבוגר /ילד שהיכולת שלהם שונה משלו . אני מנסה להגיע לדרך הנכונה ,להעביר לילד שגם אם הוא חכם ,וגם אם הוא יודע יותר טוב מאחרים ,תמיד יהיו כאלה יותר טובים ממנו ,וגם אם הם פחות ממנו -עדיין צריך לכבד אותם ולא לפגוע בהם . ובאופן אישי -מאמינה שצריך לכבד מורה בהיותו מורה ,וגם אם כהורה אני לא מעריצה שלו ,הילד שלי חייב בכבודו . בלי שום קשר -רק רוצה להגיד שאני מאוד נהנית להעלות פה דברים .התחושה היא של נסיון אמיתי של כולם להציף דברים החוצה .אז תודה .
אגב, לגבי ההערה על הספרצריך להפריד בין שניים
בין התחצפות, התנשאות וגסות רוח (מה שהאמירה על הספר היא בטוח, ועל השיעור - תלוי) לבין הבעת ביקורת לגיטימית, גם אם מאוד מאוד לא נעימה למורה. יש לי בעיה עם מורים שלא מכבדים את האינטליגנציה של הילדים (גם כאשר היא ממוצעת) ואת המקום בו הם נמצאים והעמדה שלהם. כשזה המצב, אני לא חושבת שהילד צריך להשתיק את עצמו רק בשביל שלמורה לא יהיה נעים. המורה לא נמצאת בעמדה של אדם מהשורה, יש לה חובה, תפקיד, מול הכיתה - והיא חוטאת לו. זה בלי קשר לזלזול שמפתח כלפי בי"ס ילד שמרגיש שמבזבזים לו שם את הזמן.
ההערה על הספר התרחשה השנה בבית הספר ,יחדאגב, לגבי ההערה על הספר
זה קרה בשטח בי"ס או בשעות אחה"צ?
אז את עושה מה שצריךההערה על הספר התרחשה השנה בבית הספר ,יחד
עם זאת כבר נתקלתי ביציאות שלו גם בבית כשהוא עם חברים ליד המחשב ,מסנן משהו כמו "אתה לא יודע לשחק " או "אין פלא שאתה מפסיד ,אני עושה יותר טוב" .זו יכולה להיות הערה לחבר הכי טוב ,לאחותו או לסתם חבר /מכר/מישהוא מהחוג . יהירות ,בעיני היא חיסרון (ברור לי שלא כולם חושבים כמוני) .גם לגבי מלחמה -צריך לדעת על מה להלחם . ביום יום אני משתמשת בביטוי -אנשים קטנים מטילים צל ענק ,כדי להמחיש לו שאני רוצה שיזהו אותו לפי הגודל שלו ,ולא לפי הצל שהוא מטיל על מישהו אחר . ושוב -,לדעתי ,גם אם יש בינו לבין המחנכת חתול שחור (למרות שאני חושבת שהבוז מופנה לחלק גדול יותר מצוות ההוראה) עדין הוא חייב בכבודם ,ועם כל היכולות המבורכות שלו ,אין לו את היכולת ,הכישורים או הזכות לפגוע באדם אחר ,ולא משנה גילו . רק שלא יצא מזה שאני מגדלת איזה טרוריסט מילולי .ממש לא .יש לי בבית דרדס חננה,שמידי פעם שוכח את החינוך מהבית ,ונדמה לי שלי זה מפריע הרבה יותר מאשר לצוות ההוראה בבית הספר .....
אני דווקא כן חושבת שהמחיר החברתי עלול להיותאז את עושה מה שצריך
וזו לא תהיה טרגדיה אם מדי פעם הוא ישלם מחיר חברתי על זה. לא שמיכה חלילה, אבל לא יזיק שהחברים שלו ידעו גם כן להעביר ביקורת. יכול להיות שיש לו מרמור כללי לגבי בי"ס, וזה הופך אותו ל"חברה פחות טובה" שם וגורם לו להשמיט ערכים מהחינוך מהבית. לגבי המלחמות, זה נכון שצריך לדעת על מה להלחם, אבל זה דבר סובייקטיבי שכל אחד לומד מנסיונו. לפחות בעיני.
ילדים לא מנדים כאקט של כעסאני דווקא כן חושבת שהמחיר החברתי עלול להיות
כבד מאד ואפילו טראגי. הילד ממשיך עם אותך הילדים עוד כמה שנים, ככל ששהתנהגות הזו שלו תכופה יותר וחזקה יותר, הוא יהיה יותר מתויג. תגיות מאד קשה להוריד אח"כ. בכתה ו' כשמתחילים ההורמונים להציף, יוצאים החוצה כל מיני רגשות רעים מהעבר, ודווקא אז כשהמקום החברתי כל-כך חשוב, דווקא אז עלול לבוא נידוי, שיכול להיות קשה מאד.
אמא של דוכסית ודרדס, אני מסכימה אתך לחלוטיןקודם כלהבעיה כפי שאני רואה אותה ,
היא חוסר היכולת שלו לעשות את ההבחנה בין הבעת דעה לגיטימית להתחצפות וחוסר כבוד לזולת . לבוא למורה ולומר לה שבאינטרנט יש יותר חומר ממה שהיא מלמדת -זה נכון מבחינת העובדות ,אבל עדיין ,לא מקובלת עלי הדרך בה נאמרו הדברים . אדם צריך לדעת לכבד אחרים .גם אנשים שנראים לו פחות ממנו ,גם אנשים שחושבים שונה ממנו .גם כמבוגרים אנחנו חושבים פעמים רבות בדרך מסויימת אבל כשצריך לבטא את הדברים ,חושבים פעמיים על הניסוח בכדי לא לפגוע . כשאני ,כאדם בוגר ,נתקלת בסיטואציות או אמירות שאינן מוצאות חן בעיני ,אני שוקלת מתי להגיב ואיך .גם כאן ,בפורום הזה ,כשאני מקבלת תגובות שגורמות לי להרים גבה ,אני מחליטה איך תהיה התגובה או מעדיפה להתעלם . ברור שילד שונה ממבוגר ,אבל כאשר מדובר בילד (שרגשית מגיב עוד פחות מילדים בגילו,והשיפוט החברתי שלו פחות טוב) המתבטא בשפה ומינוחים של מבוגרים ,ההקצנה יותר בולטת והפגיעה מנגד יותר עמוקה . נראה לי שהדס והחמישה הצליחה להעביר את המסר יותר חד ממני .כשילד אומר למורה שהרמה של הפעילות היתה נמוכה והוא לא היה מגיע אם היה יודע את זה מראש ,זה מעליב את המורה ,גם אם היא יודעת שמדובר בילד עם יכולת גבוהה . כשילד אומר לחבר שלו שהספר שהוא קורא הוא ספר לתינוקות והוא קרא אותו בסוף גן חובה ,היום הילד מתעלם ועוד כמה שנים יחכה לו אחרי הלימודים ויכסח אותו (ראיתי דברים כאלה מסביבי ) . איני רואה הבדל בין לחנך ילד לא לזלזל בנכה בגלל מוגבלותו ,ובין לזלזל במבוגר /ילד שהיכולת שלהם שונה משלו . אני מנסה להגיע לדרך הנכונה ,להעביר לילד שגם אם הוא חכם ,וגם אם הוא יודע יותר טוב מאחרים ,תמיד יהיו כאלה יותר טובים ממנו ,וגם אם הם פחות ממנו -עדיין צריך לכבד אותם ולא לפגוע בהם . ובאופן אישי -מאמינה שצריך לכבד מורה בהיותו מורה ,וגם אם כהורה אני לא מעריצה שלו ,הילד שלי חייב בכבודו . בלי שום קשר -רק רוצה להגיד שאני מאוד נהנית להעלות פה דברים .התחושה היא של נסיון אמיתי של כולם להציף דברים החוצה .אז תודה .
האם המורה תוכל לקבל עבודה שלו על"סייג לחכמה שתיקה" .
זה המשפט שחתם את דף ההערכה שקיבל הדרדס אתמול ביום ההורים .ממוצע הציונים השנה עומד על מאה (אפילו יותר ,אם מחשיבים את הבונוסים) .הוא לומד לכל המבחנים(הפולניה מכריחה אותו) ,הציונים בשמים ,אבל... הדברים מתבשלים כבר תקופה ,ואני מודעת להם לא מהיום (טלפונים של המנהלת ,שיחות עם המורה,סיפורים שלו) . הדרדס מודיע בריש גליי את דעתו המאוד לא חיובית על בית הספר ,על הכיתה ועל הנלמד .כשזה היה בשקט המורה יכלה להתעלם ,הבעיה היא שהוא התחיל להמריד את האחרים (לדוג' :סרב להתשתף בשיעור העשרה ,בגמרא ,כי רק המצטיינים מהכיתה נשארים ,ודרש מהמנהלת לדאוג שלשאר הכיתה יתווסף שיעור במקביל...למרות שכולם התלהבו בשלב הראשון ,אחרי ה"תובנות שלו" הקבוצה סרבה להשאר ). משפטים כמו -השיעור לא היה מעניין ,אם היינו פותחים אינטרנט היינו מקבלים מידע יותר רציני ועוד פנינים כדומה . המורה הולכת איתו על קצות האצבעות .היא יודעת שיש כאן ילד ,עם שפה של מבוגר ,אבל עדיין ילד .מצד שני היא טוענת שהוא לא משתף פעולה בכיתה .לא מפריע אבל גם לא טורח לענות אם לא שואלים אותו .עונה תקצירים ברמה בינונית ,למטה מהיכולת שלו ,וממלא פיו פניני חכמה שהיום מצחיקים את הכיתה ,ובעוד כמה שנים יגרמו לחבר'ה לעשות לו שמיכה . מה עושים ???? (חוץ מלפנות לפסיכולוגית ולהתייעץ ,מה שייעשה כבר בתחילת השבוע הבא .) תודה על כל התייחסות .
המורה עושה עבורו מעל ומעבר .האם המורה תוכל לקבל עבודה שלו על
הנושא מהאנטרנט? - כי אז המשפט מקבל יחס חיובי - שיבנה הוא שיעור וילמד בעצמו ואת האחרים כיצד אוספים מידע מהרשת ואיך בונים שיעור שמעניין. גם אפשר להציע לו בתום כל שיעור שיפנה לרשת ויביא מידע נוסף ועם הזמן להוסיף עוד ילדים שאוספים מידע ומעבירים לכל הכיתה. האם כל השיעורים משעממים אותו - הוא בבית ספר דתי? אולי מואס בדת?
בלת"ק - לילד יש בעיה בהבנת קודים חברתיים -"סייג לחכמה שתיקה" .
זה המשפט שחתם את דף ההערכה שקיבל הדרדס אתמול ביום ההורים .ממוצע הציונים השנה עומד על מאה (אפילו יותר ,אם מחשיבים את הבונוסים) .הוא לומד לכל המבחנים(הפולניה מכריחה אותו) ,הציונים בשמים ,אבל... הדברים מתבשלים כבר תקופה ,ואני מודעת להם לא מהיום (טלפונים של המנהלת ,שיחות עם המורה,סיפורים שלו) . הדרדס מודיע בריש גליי את דעתו המאוד לא חיובית על בית הספר ,על הכיתה ועל הנלמד .כשזה היה בשקט המורה יכלה להתעלם ,הבעיה היא שהוא התחיל להמריד את האחרים (לדוג' :סרב להתשתף בשיעור העשרה ,בגמרא ,כי רק המצטיינים מהכיתה נשארים ,ודרש מהמנהלת לדאוג שלשאר הכיתה יתווסף שיעור במקביל...למרות שכולם התלהבו בשלב הראשון ,אחרי ה"תובנות שלו" הקבוצה סרבה להשאר ). משפטים כמו -השיעור לא היה מעניין ,אם היינו פותחים אינטרנט היינו מקבלים מידע יותר רציני ועוד פנינים כדומה . המורה הולכת איתו על קצות האצבעות .היא יודעת שיש כאן ילד ,עם שפה של מבוגר ,אבל עדיין ילד .מצד שני היא טוענת שהוא לא משתף פעולה בכיתה .לא מפריע אבל גם לא טורח לענות אם לא שואלים אותו .עונה תקצירים ברמה בינונית ,למטה מהיכולת שלו ,וממלא פיו פניני חכמה שהיום מצחיקים את הכיתה ,ובעוד כמה שנים יגרמו לחבר'ה לעשות לו שמיכה . מה עושים ???? (חוץ מלפנות לפסיכולוגית ולהתייעץ ,מה שייעשה כבר בתחילת השבוע הבא .) תודה על כל התייחסות .
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.