סייעת בכיתה - שאלה למורות ולמי שמבין

טלטוש

New member
סייעת בכיתה - שאלה למורות ולמי שמבין

אני לא כל כך מבינה איך זה עובד. אצלינו בכתה בת 31 תלמידים - יש סייעת. אני יודעת שהיא מגיעה עבור ילדים מסויימים על מנת לסייע להם. האם היא יושבת איתם ספציפית או שהיא עוזרת לכל הכיתה? מי מממן את הסייעת? משרד החינוך? ההורים? האם שאר הילדים יודעים מי הילד שזקוק לסיוע? על כמה ילדים בעייתיים מגיעה סייעת במשרה מלאה?
 

מחשבות

New member
יש סייעת המגיעה עם ילד שיש לו בעיה

והיא שם בעיקר בשבילו. היא ממומנת ע"י המדינה. יש סייעת שההורים החליטו שצריך כזו והם מוכנים לשלם למרות שיש חוק האומר שהיכן שצריך סייעת היא צריכה להיות במימון העיריה. מנסיון של בנותיי, סייעות לא עושות שום דבר חשוב. הן לרוב לא בעלות הסמכה להוראה ולכן אין להן תפקיד מוגדר בכיתה שבן יכולות למלא על הצד הטוב. אותם הורים המוכנים לשלם הם הורים מפונקים ובעלי ממון מיותר. לרגע לא עולה בדעת אותם הורים שגם הם צריכים סייעת בעבודתם עצמם. הם לא חושבים שמי שעושה עבודה צריך עזרה. למה מורים צריכים? במקום שהורים יוציאו כספים מיותרים לעזרה למורה, למה לא יחנכו את ילדיהם שלהם להתנהג בבית הספר בריסון, בנימוס ובהקשבה למורה? למה ילדים ישראליים צריכים להתנהג כאילו הם אינדאינים הפורצים במחול גשם סוער בכל רגע נתון? למה מורות סבורות שכיתה פעלתנית ורועשת היא כיתה לומדת?
 

טלטוש

New member
טוב אז הילדה שלי יודעת יפה מאוד למי הסייעת

פשוט שאלתי אותה עם מי היא יושבת הכי הרבה.... בכל מקרה, אני דווקא בעד סייעת. למה בגן ילדים אני בוחרת בגן שבו יש גננת ו- 4 סייעות? ובבית הספר, שבו הילדים שלי אמורים להתחיל את הבסיס הראשוני לחייהם הבוגרים, לא יהיו 2 מבוגרים אחראים בכיתה? כי כאן אני משלמת ושם משרד החינוך מממן? למה אני צריכה להסתפק בפחות? מה שונה גיל 5.5 מגיל 6.5? פתאום הילד הופך לבוגר ומבין? הכל עניין של גיל ויכולות, רגל ימין שדורכת על הכניסה לבית הספר לא הופכת את הבת שלי בבת אחת לאדם בוגר ששולט על יצר המשחק שלו. אני מאמינה שבגיל הזה, ילדים עדיין לא מצליחים לשלוט על הגן "הילדותי" שלהם. זה בא רק מאוחר יותר כשאנחנו מצליחים להדחיק בהם כל יצר אינסטנקטיבי, בתהליך הזה שנקרה חיברות. (וממש לא בא לך שאני אכנס לסוציולוגיה נכון?) חינוך לנימוסים והתנהגות נאותה חייב להעשות כל הזמן - אבל אסור לשכוח שאלו ילדים. וכרגע עולה לי בראש, ילד שנולד ברומניה שאומץ ע"י מכרים שלי ולקח להם זמן מאוד ארוך לגרום לו את ההפך, להתחיל להיות ילד שרץ, צועק, ומשחק.
 

מחשבות

New member
לא מסכים ולו עם מילה אחת שכתבת. בחיים

לא הייתי חושב שגן צריך ולו יותר מסייעת אחת. כך זה אכן מקובל. יותר סייעות זה יותר תשלום ואני לא ממש מבין בשביל מה. ילדים בני 6.5 בבית ספר לא צריכים יותר ממורה. כך אכן מקובל בכל העולם כולו וזה סביר, צודק וראוי. על תהליך החיברות את לא צריכה לספר לי. יש לי כבר תואר. סייעת לא תעשה ולו גרם למען החיברות של הילד בכיתה. מגיע ילד מרומניה וכל מה שישראלי מצוי רוצה זה להפוך אותו לאינדיאני?
 

מחשבות

New member
ועוד דבר חשוב: ברגע שיש סייעת בכיתה היא

נשלחת לשם ע"י גוף המרוויח מכך. היא לא שייכת לצוות בית הספר. אט אט מרגילים אותנו שיש סייעת, שיש קרן קרב, שהתשלום לוועד הוא תשלום מופרז ואז זה נראה כאילו זה היה כך מאז ומתמיד. אני קורא לחזור לשפיות, לזמנים בהם בית ספר היה מקום אליו הולכים ילדים ללמוד, לא לתופף על דרבוקות או לנפץ עציצים ולהדביקם כאילו זה חוג ארכיאולוגיה בקרב.
 

טלטוש

New member
סייעת זה עדיף על כיתה טיפולית

בזמני היתה כיתה טיפולית. במשך שש השנים של בית הספר היסודי התייחסנו לילדים האלו כאל מפגרים. סייעת בכיתה אמורה למנוע את התיוג של אותם ילדים. לא מוציאים את הילד במיוחד מהכתה, זה כבר שונה.
 

מחשבות

New member
זה נכון שראוי לשלב ילד בכיתה רגילה. אבל

אם הילד לא מתאים לכיתה רגילה מבחינה מנטלית זו תהיה טעות קטלנית לשלבו שם.
 

חני ב

New member
לא נכון, מה הקשר בין תיוג לבין סייעת בכתה?

נכון שיש ילדים שיש להם סייעות אישיות, אותה ממנים ההורים והמועצה (בישוב שלי) אבל אלה ילדים עם בעיות מסוימות כמו תסמונת דאון (ההורים לא רצו שתלמד בבי"ס מיחד אלא בבי"ס רגיל), או ילדים עם בעיות תקשורת. אבל סייעת שיש לכל הכתה, היא אמורה לעזור לכל הילדים!
 

טלטוש

New member
הסייעת אצלנו

באסיפת ההורים המורה הציגה את הסייעת ואמרה שבזכות מספר ילדים זכינו לסייעת. אני לא יודעת אם זה נכון, אבל בגן של הבת שלי, היתה גננת שיח שבאה עבור מספר ילדים האם זה לא דומה?
 

מחשבות

New member
אז אם צריך סייעת קיבלתם. להציג

את זה כזכיה כאילו מישהו עושה לכם טובה, נו.
 

טלטוש

New member
גם אם היא עבור ילד אחד היא עדיין זכיה

אני עדיין חושבת שהיא יכולה לסייע לכל אחד מהילדים בעת הצורך. אמנם זה לא מחלק את האחריות בין הסייעת לגננת ל - 50% כל אחת אבל כל עזרה מבחינתי מבורכת.
 

חני ב

New member
גננת שיח מגיעה לילדים עם בעיות

בד"כ אחרי שעברו אבחון או ילדים שהגיעו מגנים משולבים או גנים מיוחדים. גננת שיח היא ע"ח המועצה.
 

קריסטל69

New member
לטלטוש שלום רב

אני גם הייתי בחינוך המיוחד וזה נכון שהיו חושבים עליהם כמפגרים עד היום חושבים כך על הילדים בחינוך המיוחד. אני חושבת שסייעת לאותו ילד לא יעזור כל כך, זה מאוד מבחיך מאיך שאני רואה את זה. וזה גם תלוי ברמה שלו בכיתה וגם בודקים עם זה מישתלם לאותו ילד להיות ולהישתלב עם סייעת בכיתה רגילה.
 

טלטוש

New member
אני רואה את זה משני הצדדים

מחד אותה סייעת בכיתה של הבת שלי. ומאידך, האחין שלי שמאובחן pdd (ואנ לא ממש מבינה בהגדרות האלו) שגם לו יש סייעת שממומנת כיום כמעט באופן מלא על ידי ההורים שלו. אבל אני חושבת שבאמצע הסקאלה, יש המון ילדים מקסימים ונפלאים שרק מתקשים טיפה וזקוקים לטיפה דחיפה קדימה. אבל, לילדים קשה לעשות את האבחנה הזאת. בילדותי, אותם ילדים שהיו בכיתה טיפולית וכבר השם לדעתי הוא נורא, היו פשוט מסכנים. לא כי לא היו להם יכולות, אלא בגלל מה שהילדים האחרים חשבו ואמרו עליהם. היום יש אבחונים שכל כך מקלים על הקשיים ופתאום "לא יודע לקרוא" הפך להיות דיסלקט וכשכבר יודעים את הבעיה ויש לה שם, גם הפתרון החינוכי הוא טוב ויעיל יותר. אני בטוחה שאם היום היו עושים לי אבחון היו מגלים שיש לי הפרעת קשב וריכוז, ויתכן שהיום הלימודים בבית הספר היו הרבה יותר קלים עבורי.
 

חני ב

New member
תלוי במדיניות בי"ס

אצלנו כל ההורים שילמו עבור הסייעת. היא יושבת עם כולם, ובטח לא רק עם החלשים. כל מפגש (היא היתה בכתה 5 שעות שבועיות) ילדים אחרים נפגשו איתה. מי מימן אותה? חלק המועצה וחלק ההורים. לדעתי שווה כל שקל.
 
אצלינו בכיתה של הבת יש סייעת או סייע שמחלקים

ביניהם 16 שעות שבועיות. הם מגיעים לכיתה (32 ילדים סך הכל) כי יש ילד שהם כביכול צמודים אליו. ולמה אני אומרת כביכול? כי הם בכיתה משום שיש ילד ספציפי שצריך עזרה אבל הם עוזרים ונמצאים בשביל כל מי שצריך (כמובן עם שימת דגש מיוחד לאותו ילד). מי הילד? למה הוא צריך סייעת? אין לי מושג (וגם לו לוועד - אני בוועד). וכמובן שאנחנו לא משלמים על כך. בכיתה של הבת הגדולה (כיתה ד') יש 36 ילדים, ועקב לחץ של ההורים וכל מיני בעיות קיבלנו הודעה עכשיו שהכיתה תקבל 8 שעות רוחב (ללא תשלום של ההורים). איך זה יתבצע בדיוק ובאילו מקצועות אני עוד לא יודעת.
 

טלטוש

New member
את מי הילד?

פתרתי בקלות, שאלתי את הבת שלי, עם מי הסייעת יושבת הכי הרבה.
 
למעלה