סיכום שבוע שלישי
|פטריה

טילי2

New member
סיכום שבוע שלישי../images/Emo182.gif../images/Emo183.gif|פטריה

אני חושבת שאחרי שבוע הבא, שיהיה השבוע הרביעי לקיומו של הפורום, אפסיק לספור את מספר השבוע ואסכם את הניתן לסיכום כבכל פורום שעבר את חבלי הקליטה. גם השבוע הצטרפו אלינו חברות חדשות ולא גבר אמיץ, נוסף על כחלחל, שכרגע לא יכול לקחת חלק פעיל בפורום, וזוגתו פנה קוטה חזרה במרץ לענינים. שני הענינים המרכזים שדנו בהם השבוע היו: פער בין אחים בעיקר במשפחות שבהם יש ילדים משני סטים של זוגיות או במשפחות שבן הזקונים נולד לאחר שהגדולים כבר עצמאיים ויכולים לקחת חלק בגידולו של האח הצעיר. מה שזה עשה לחסוכריה על מקל ואחיה, שמענו כי זה רק אושר ושמחה, מה שנתן לנו פרספקטיבה של בוגרים והמון תקווה שילדים יוצאים נשכרים מכך. הדיון השני עסק במסורת יהודית במשפחה. תוארו מצבים במשפחות השונות, שהביאו מסורות מהבית ואמצו או שיפרו או לא לקחו ולא הביאו ויצרו או רוצים ליצור משהו אחר וחדש, ישראלי לא דתי ומחובר. לי אישית יש ילד חולה בסקרלטינה מאז אתמול בערב הוא סמרטוטי והבוקר נתנו לפריחה שם ואנטיביוטיקה. שיהיה לכולנו שבת שלום מבושם בריח תבשילי חורף. אצלי יש חמין! ומזמירות ליל השבת מנוחה שכולנו זקוקים לה "מה ידידות מנוחתך, את שבת המלכה. בכן נרוץ לקראתך בואי כלה נסוכה." שבת שלום ומבורך טילי
 

טילי2

New member
ברוך השב כחלחל, דאגתי, כבר שמעת..

ואותי לא מפחידים בהזמנה לחמין, בבקשה אתם מוזמנים בשבתות חורף גשומות, זה מה שאוכלים אצלי בשבת בצהרים, בדרך כלל בפורום נרחב.
 

שרו נה

New member
מצטרפת לאיחולי ההחלמה לקטן ורוצה

להודות לכן שאתן כאן. טוב לקרוא על עוד נשים בגילי עם ילדים קטנים. וטוב לגלות שיש עוד אמהות עם פערים גדולים בגיל הילדים.
 

טילי2

New member
שמחים שחברת אלינו שרו נה. כשיהיה לך

חשק, ספרי קצת על עצמך.
 
אכן סיכום ממצה

גם אצלנו הריח של תבשילי החורף מילא את הבית אלא שלצערי אין קונים נתנאל עם הקאות ושילשולים נעה מקוררת חזק ולשניהם אין תיאבון
 

טילי2

New member
רפואה שלמה לנתנאל ונועה../images/Emo57.gif../images/Emo185.gif

אצלי יש שיפור. לקטן אין חום כל השבת, הרבה פחות פריחה ושלוש פעמים ביום מוקסיפן לעשרה ימים. הרופא אמר ללכת מחר לגן והילד מתגעגע לפעילות. עוד לא החלטתי אם אשלח אותו מחר.
 

טילי2

New member
מתכון לחמין, בבקשה../images/Emo183.gif../images/Emo182.gif../images/Emo140.gif

גיאה! כפי שאת רואה לעיל, עבור חמין צריך קודם כל גשם. ערב לפני ממלאים כלי עם שעועית מבוררת, אני משתמשת בתערובת של שעועית לבנה וחומה. ומעל השעועית שכבה של גריסי פנינה. הכמויות לפי יכולת האכילה של הסועדים. ממלאים את הכלי מים עד כדי כיסוי הקיטניות. עם זה קרוב לשפת הכלי שמים למטה עוד צלחת, כי הקיטניות סופחות מים וגולשות מהכלי המקורי אם הוא מאוד מלא. קונים בסופר: שקית גרעיני חומוס מבושל של סנפרוסט. וחוצמזה צריך: תפוחי אדמה, בצל יבש, תפוח אדמה מתוק, ביצים וקבנוס, כן הנקניק הרזה והקשה הזה. אני לא אוהבת בשר אדום ועם בשר הודו זה יוצא אנמי. הקבנוס נותן לזה טעם וארומה נהדרים. סיר, רצוי מחרס או ברזל כבד, אבל גם סולתם טוב עם מכסה מתאים הולך. מחממים בסיר שמן שלתוכו מכניסים את הבצל שקוצצץ לפיסות גדולות. ומטגנים קלות. מוסיפים את תפוחי האדמה קלופים וחתוכים לרבעים והבטטה מאדים את הכל עם הבצל. מוסיפים קטצופ' ו או רוטב ברבקיו(יש מוסיפים סוכר ויוצרים קרמל, אני לא אוהבת וגם לא הצליח לי והסוכר הפך מר. מוסיפים מים ומביאים לרתיחה. כשזה רותח מוסיפים את הקטניות כולל החומוס ועוד הרתחה קצרה ואז מנמיכים את האש, מוסיפים מלח ופלפל ופיסות קבנוס. נותנים ערבוב קל על מנת שהקבנוס יתפזרו בתבשיל. אצלינו בעדה מוסיפים גם ביצים. באשר לביצים יש שתי אסכולות. הראשונה מכניסה בשלב זה את הביצים על קליפתם והם מתבשלות בחמין והשניה מבשלים קודם את הביצים, מקלפים ומכניסים לחמין לספוג טעמים. סוגרים מכסה ומעבירים לפלטת שבת, או לתנור. בלילה הבית מתמלא ניחוח נפלא ובבוקר קשה לעמוד בריח. לא בעדה שלנו, מוצאים בבוקר את הביצים מקלפים ואוכלים עם כעכים וערק ובצהרים אוכלים את החמין. כפי שתראי זה חמין מאוד אקלקטי המערב כמה מסורות חמיניות. ירושלמיות ישראליות, עירקיות רמתגניות ויצירתיות אישית. שתהנו טילי.
 

חמניה1

New member
והנה עוד מתכון לחמין

אשכנזי ביותר. עובר אצלנו מדור לדור. נוסה גם על בן זוגי שאינו שייך לעדה והוכרז כמעדן. להשרות למשך לילה 2 כוסות שעועית, אחד לבנה ואחת חומה. מטגנים בצל גדול עד להשחמה, מוסיפים את השעועית, 1/4 מרגרינה ומכסים במים., מוסיפים את הבשר (חתיכות), או עוף, מעל תפו"א וביצים. למעלה שמים עוד 1/4 מרגרינה, מלח ופלפל. קיגל: מטגנים בצל ושום ב-1/2 מרגרינה (לא בשמן) שמים בקערה: 2 כוסות קמח כפית מלח פלפל ביצה 1 כפית אבקת מרק מערבבים ומוסיפים לתערובת את הבצל המטוגן. מוסיפים 1/4 כוב מים. מערבבים ושופכים על החמין. מוסיפים מים רותחים עד גובהה הקיגל (לא לכסות את הקיגל) קרמל: 2 כפות סוכר - משחימים. מוסיפים 1/2 כוס מים שופכים את הקרמל על החמין. מבשלים על אש נמוכה למשך שעה ולאחר מכן בחום נמוך בתנור.
 

כחלחל

New member
../images/Emo124.gif הלו הלו,

אמרנו חמין, כזה שאוכלים,,,,,כן? לא רשימת מתכונים, ערב עדות, ופולקלור העם רעב, העם רוצה לאכול ועכשיו
וחץ מזה אני לא צריך מתכונים, יש לי שפית בבית
 

חמניה1

New member
חוץ מזה אם לי אומרים אני רוצה

לאכול את החמין שלך אני אומרת תבואו. רק שאני גרה באמריקה
 
למעלה