סימנס או בומברדיה ברכש הקרונות החדש של הרכבת

מצב
הנושא נעול.

megashock

New member
סימנס או בומברדיה ברכש הקרונות החדש של הרכבת

סימנס או בומברדיה ברכש הקרונות החדש של הרכבת
אחרי שרכבת ישראל החליטה על רכש נוסף של קרונות דאבל-דק מבומברדיה, סימנס טוענת שגם לה יש חוזה עם אופציות לרכש של קרונות נוספים ושלמרות שהמחיר למושב בקרונות החד-קומתיים גבוה יותר, הקרונות של בומברדיה מיושנים ופחות מותאמים לרכבות חשמליות ולכן המחיר שלהם למושב יהיה זהה או גבוה יותר לעומת הקרונות של סימנס.

בעקבות זאת רכבת ישראל תערוך תחרות בין החברות לגבי רכש הקרונות העתידי.

www.themarker.com/dynamo/1.1784096
 

נתנאל531

Well-known member
תמיד חשוב שתהיה תחרות

סימנס או בומברדיה ברכש הקרונות החדש של הרכבת
אחרי שרכבת ישראל החליטה על רכש נוסף של קרונות דאבל-דק מבומברדיה, סימנס טוענת שגם לה יש חוזה עם אופציות לרכש של קרונות נוספים ושלמרות שהמחיר למושב בקרונות החד-קומתיים גבוה יותר, הקרונות של בומברדיה מיושנים ופחות מותאמים לרכבות חשמליות ולכן המחיר שלהם למושב יהיה זהה או גבוה יותר לעומת הקרונות של סימנס.

בעקבות זאת רכבת ישראל תערוך תחרות בין החברות לגבי רכש הקרונות העתידי.

www.themarker.com/dynamo/1.1784096
תמיד חשוב שתהיה תחרות
לפעמים אפילו יש לפעול על מנת ליצור אותה, ולא להסתמך רק על כוחות השוק, במקרה של כשל שוק מסוג מונופול.
 

kobiz99

New member
ברגע שהעברת למיקור חוץ זה שיזכה

תמיד חשוב שתהיה תחרות
לפעמים אפילו יש לפעול על מנת ליצור אותה, ולא להסתמך רק על כוחות השוק, במקרה של כשל שוק מסוג מונופול.
ברגע שהעברת למיקור חוץ זה שיזכה
זה כנהוג במדינת ישראל, זיכיון לדורות / בכיה לדורות.
 
אז מה יהיה לנו?

סימנס או בומברדיה ברכש הקרונות החדש של הרכבת
אחרי שרכבת ישראל החליטה על רכש נוסף של קרונות דאבל-דק מבומברדיה, סימנס טוענת שגם לה יש חוזה עם אופציות לרכש של קרונות נוספים ושלמרות שהמחיר למושב בקרונות החד-קומתיים גבוה יותר, הקרונות של בומברדיה מיושנים ופחות מותאמים לרכבות חשמליות ולכן המחיר שלהם למושב יהיה זהה או גבוה יותר לעומת הקרונות של סימנס.

בעקבות זאת רכבת ישראל תערוך תחרות בין החברות לגבי רכש הקרונות העתידי.

www.themarker.com/dynamo/1.1784096
אז מה יהיה לנו?
לי נראה שר"י מצטיידת בהמון ציוד נייד - אולי יותר ממה שהפסים עצמם, ובעיקר מערכת השליטה והבקרה, מסוגלים להכיל. האם ב-2014 כל הציוד הנייד יוכל להיות נייד, או שמא הוא יהיה עומד מחוסר מקום להשתמש בכולו בעת ובעונה אחת ? (טוב, לא *כולו* - גם קצת רזרבה תפעולית...)
זו שאלת ציוד נייד (קלאסי לד"ר 7777) + תשתיות + אילוצי לו"ז ובקרה. אין תשובה קלה, אני מניח.
 

nitsansh

New member
אין מצב של ציוד מיותר

אז מה יהיה לנו?
לי נראה שר"י מצטיידת בהמון ציוד נייד - אולי יותר ממה שהפסים עצמם, ובעיקר מערכת השליטה והבקרה, מסוגלים להכיל. האם ב-2014 כל הציוד הנייד יוכל להיות נייד, או שמא הוא יהיה עומד מחוסר מקום להשתמש בכולו בעת ובעונה אחת ? (טוב, לא *כולו* - גם קצת רזרבה תפעולית...)
זו שאלת ציוד נייד (קלאסי לד"ר 7777) + תשתיות + אילוצי לו"ז ובקרה. אין תשובה קלה, אני מניח.
אין מצב של ציוד מיותר
הלוואי ויהיה מספיק כדי להפעיל רכבות בתדירות המקסימלית...
 

amit1270

New member
בינתיים אנחנו תמיד במצב של חוסר רזרבה

אז מה יהיה לנו?
לי נראה שר"י מצטיידת בהמון ציוד נייד - אולי יותר ממה שהפסים עצמם, ובעיקר מערכת השליטה והבקרה, מסוגלים להכיל. האם ב-2014 כל הציוד הנייד יוכל להיות נייד, או שמא הוא יהיה עומד מחוסר מקום להשתמש בכולו בעת ובעונה אחת ? (טוב, לא *כולו* - גם קצת רזרבה תפעולית...)
זו שאלת ציוד נייד (קלאסי לד"ר 7777) + תשתיות + אילוצי לו"ז ובקרה. אין תשובה קלה, אני מניח.
בינתיים אנחנו תמיד במצב של חוסר רזרבה
ככל הידוע לי לא צפוי עודף ציוד נייד בשנים הקרובות.
 
תשובה לשאלתך: היות ומדובר בתוספת משמעותית של

אז מה יהיה לנו?
לי נראה שר"י מצטיידת בהמון ציוד נייד - אולי יותר ממה שהפסים עצמם, ובעיקר מערכת השליטה והבקרה, מסוגלים להכיל. האם ב-2014 כל הציוד הנייד יוכל להיות נייד, או שמא הוא יהיה עומד מחוסר מקום להשתמש בכולו בעת ובעונה אחת ? (טוב, לא *כולו* - גם קצת רזרבה תפעולית...)
זו שאלת ציוד נייד (קלאסי לד"ר 7777) + תשתיות + אילוצי לו"ז ובקרה. אין תשובה קלה, אני מניח.
תשובה לשאלתך: היות ומדובר בתוספת משמעותית של
ציוד נייד, נערכו לכך מבעוד מועד ואין דאגה כי גם המסילות תגדלנה, סדנאות הרכבת החדשות בבאר-שבע כבר תפעלנה ויוגדל מגרש העריכה החדש בבאר-שבע כדי למצוא מקום נאות לכל הקרונות בדיור לילה או שבת וחג.
גם תחנת הרכבת אשדוד מיון תגדל מאוד בהשוואה להיום וגם בה ניתן יהיה לדייר רכבות נוסעים לחניית לילה.
היות ומייקל אשבי נמצא בחו"ל, לא נוכל כרגע לשמוע גם את דעתו בענין זה.
כעיקרון, כל תכניות הגידול נבנות בהתאמה מלאה בין אורכי מסילה לכמות הציוד הנייד וכל פרמטר נלקח בחשבון.
נכון שישנן חברות נוספות ואיכותיות לייצור קרונות באיטליה ובספרד וגם בצרפת, אך בתהליכי המיון למכרזים, הן נפלו עקב כמות רבה של חסרונות בציוד שהציעו. אם תרצה, אחפש דו"ח על כך. בשעתו קיבלתי בדואר רגיל הביתה את חוברת ההשוואות בין כל החברות במכרזים השונים. כאשר חן יחזור מחו"ל, הוא יוכל להעלות את קובץ החוברת לכאן. אני מניח שגם הוא קיבל את החוברת בקובץ PDF. מקווה שעניתי לך על הסוגייה. לילה טוב ומבורך,
אביתר.
 

luckydude

Member
יצטרכו את הציוד הנוסף.

אז מה יהיה לנו?
לי נראה שר"י מצטיידת בהמון ציוד נייד - אולי יותר ממה שהפסים עצמם, ובעיקר מערכת השליטה והבקרה, מסוגלים להכיל. האם ב-2014 כל הציוד הנייד יוכל להיות נייד, או שמא הוא יהיה עומד מחוסר מקום להשתמש בכולו בעת ובעונה אחת ? (טוב, לא *כולו* - גם קצת רזרבה תפעולית...)
זו שאלת ציוד נייד (קלאסי לד"ר 7777) + תשתיות + אילוצי לו"ז ובקרה. אין תשובה קלה, אני מניח.
יצטרכו את הציוד הנוסף.
לא לשכוח שבעוד שנה יגמרו את יבנה מערב-אשדוד ויהיה קו חדש בנוסף לעיבוי של קווים אחרים. עקרונית אין בעייה של קיבולת למעט בקטע האיילון, שם יתקרבו לקצה היכולת. לפי מה שזה נראה כעת, אחרי 2014 כבר לא יוכלו יותר להוסיף רכבות באיילון.

מה שהולכים בנתיים לעשות זה להפעיל הרבה יותר רכבות כפולות בימי א'. לכן, אולי מספר הרכבות לא יעלה, אבל הקיבולת שלהם תעלה ובשביל זה צריך ציוד נוסף.
 

kobiz99

New member
לא כל הציוד צריך לנוע בו זמנית

אז מה יהיה לנו?
לי נראה שר"י מצטיידת בהמון ציוד נייד - אולי יותר ממה שהפסים עצמם, ובעיקר מערכת השליטה והבקרה, מסוגלים להכיל. האם ב-2014 כל הציוד הנייד יוכל להיות נייד, או שמא הוא יהיה עומד מחוסר מקום להשתמש בכולו בעת ובעונה אחת ? (טוב, לא *כולו* - גם קצת רזרבה תפעולית...)
זו שאלת ציוד נייד (קלאסי לד"ר 7777) + תשתיות + אילוצי לו"ז ובקרה. אין תשובה קלה, אני מניח.
לא כל הציוד צריך לנוע בו זמנית
אבל כדי להגיע למצב תחזוקה נאות (ולא לאן שהתדרדרנו היום) יש צורך להשבית כל מערך ליום טיפול שבועי, למשל כמו שנהוג בצהל עם הרכבים.
תחזוקה צריכה להיות שותפת ולא רק כשיש תקלות.
בשביל זה צריך להגיע לכמות ציוד נייד גדולה בכ- 12.5% מהציוד המשובץ בפועל לשירות היומי.
אבל הסר דאגה מליבך אנו רחוקים ממצב זה כי בכל רגע נתון מספר הנוסעים גדול ממספר המושבים הקיים.
קוביז
 

cwen

New member


לא כל הציוד צריך לנוע בו זמנית
אבל כדי להגיע למצב תחזוקה נאות (ולא לאן שהתדרדרנו היום) יש צורך להשבית כל מערך ליום טיפול שבועי, למשל כמו שנהוג בצהל עם הרכבים.
תחזוקה צריכה להיות שותפת ולא רק כשיש תקלות.
בשביל זה צריך להגיע לכמות ציוד נייד גדולה בכ- 12.5% מהציוד המשובץ בפועל לשירות היומי.
אבל הסר דאגה מליבך אנו רחוקים ממצב זה כי בכל רגע נתון מספר הנוסעים גדול ממספר המושבים הקיים.
קוביז

למה אנשים לא מבינים שרזברה תפעולית סבירה היא תנאי לשירות טוב?
 

amirv

New member
ולא לשכוח גריטה של קרונות ישנים

לא כל הציוד צריך לנוע בו זמנית
אבל כדי להגיע למצב תחזוקה נאות (ולא לאן שהתדרדרנו היום) יש צורך להשבית כל מערך ליום טיפול שבועי, למשל כמו שנהוג בצהל עם הרכבים.
תחזוקה צריכה להיות שותפת ולא רק כשיש תקלות.
בשביל זה צריך להגיע לכמות ציוד נייד גדולה בכ- 12.5% מהציוד המשובץ בפועל לשירות היומי.
אבל הסר דאגה מליבך אנו רחוקים ממצב זה כי בכל רגע נתון מספר הנוסעים גדול ממספר המושבים הקיים.
קוביז
ולא לשכוח גריטה של קרונות ישנים
נכון שקרונות יכולים לעבוד גם 50 שנה ויותר, אבל המצב האופטימלי נמוך יותר.
כיום יש כבר כמה קרונות בשימוש שעברו את ה-20, יש להם עוד כמה שנים לתת, אבל הצטיידות היא דבר ארוך, אם לא רוצים להגיע ל-30 שנה איתם כדאי לחשוב מראש.
 
אתה טועה: הקרונות הישנים ביותר הינם בני 16

ולא לשכוח גריטה של קרונות ישנים
נכון שקרונות יכולים לעבוד גם 50 שנה ויותר, אבל המצב האופטימלי נמוך יותר.
כיום יש כבר כמה קרונות בשימוש שעברו את ה-20, יש להם עוד כמה שנים לתת, אבל הצטיידות היא דבר ארוך, אם לא רוצים להגיע ל-30 שנה איתם כדאי לחשוב מראש.
אתה טועה: הקרונות הישנים ביותר הינם בני 16
שנה בלבד. רק חלק קטן ממערכי הקרונועים עברו את גיל ה-20 כיום והם באמת ראויים כבר להשבתה. כדאי לדייק.
דווקא הקרונות בני ה-16 הם המרווחים והאיכותיים ביותר.
 

נוסע234

New member
אכן הקרונות הישנים ("ספרדיים"?) נוחים מאד

אתה טועה: הקרונות הישנים ביותר הינם בני 16
שנה בלבד. רק חלק קטן ממערכי הקרונועים עברו את גיל ה-20 כיום והם באמת ראויים כבר להשבתה. כדאי לדייק.
דווקא הקרונות בני ה-16 הם המרווחים והאיכותיים ביותר.
אכן הקרונות הישנים ("ספרדיים"?) נוחים מאד
ודאי שיותר מקרונות הקומותיים.
הדירוג שלי (מבחינת נוחות לנוסע, לא שיקולים תפעוליים אחרים):
מקום ראשון: סימנס והקרונות הישנים.
מקום שני: קומותיים
מקום אחרון: קרונועים (רועשים, מרגישים בהם את הרעידות של המנוע וזה לפעמים עושה בחילה, ורובם מרופטים ומלוכלכים). הייתרון היחיד שלהם הוא שהם יותר מרווחים ויש בהם יותר מקום לרגליים.
 

נוסע234

New member
הקרונות של סימנס יותר שקטים ונוחים לנסיעה

סימנס או בומברדיה ברכש הקרונות החדש של הרכבת
אחרי שרכבת ישראל החליטה על רכש נוסף של קרונות דאבל-דק מבומברדיה, סימנס טוענת שגם לה יש חוזה עם אופציות לרכש של קרונות נוספים ושלמרות שהמחיר למושב בקרונות החד-קומתיים גבוה יותר, הקרונות של בומברדיה מיושנים ופחות מותאמים לרכבות חשמליות ולכן המחיר שלהם למושב יהיה זהה או גבוה יותר לעומת הקרונות של סימנס.

בעקבות זאת רכבת ישראל תערוך תחרות בין החברות לגבי רכש הקרונות העתידי.

www.themarker.com/dynamo/1.1784096
הקרונות של סימנס יותר שקטים ונוחים לנסיעה
צריך להביא בחשבון את המחיר, אבל יהיה נחמד אם ירכשו עוד מהם בעיקר לקווים הארוכים (באר-שבע - תל אביב, תל אביב - חיפה).
 

luckydude

Member
הבעייה עם הסימנסים

הקרונות של סימנס יותר שקטים ונוחים לנסיעה
צריך להביא בחשבון את המחיר, אבל יהיה נחמד אם ירכשו עוד מהם בעיקר לקווים הארוכים (באר-שבע - תל אביב, תל אביב - חיפה).
הבעייה עם הסימנסים
היא שאי אפשר להפעילם כמערכים כפולים בגלל אורך הרציפים.

הבעייה עם הבומברדייה היא ה"דילול" בתקן שנעשה במכרז הקודם שגרם לכך שקנו פחות או יותר את אותם הקרונות בקונפיגורציה הקיימת ברכבת. לפי מה שזה נשמע, במסגרת האופציה הזו סוף סוף יקנו קרונות דבאל דק משודרגים ואולי אפילו ישדרגו חלק מהקרונות הקיימים.
 

easyJet

New member
ומה השדרוג של DD

הבעייה עם הסימנסים
היא שאי אפשר להפעילם כמערכים כפולים בגלל אורך הרציפים.

הבעייה עם הבומברדייה היא ה"דילול" בתקן שנעשה במכרז הקודם שגרם לכך שקנו פחות או יותר את אותם הקרונות בקונפיגורציה הקיימת ברכבת. לפי מה שזה נשמע, במסגרת האופציה הזו סוף סוף יקנו קרונות דבאל דק משודרגים ואולי אפילו ישדרגו חלק מהקרונות הקיימים.
ומה השדרוג של DD
במה זה הולך להתבצע ? מין הסתם מבפנים אבל במה ? קונפיגורציית המושבים ?
 

luckydude

Member
דווקא לא מבפנים

ומה השדרוג של DD
במה זה הולך להתבצע ? מין הסתם מבפנים אבל במה ? קונפיגורציית המושבים ?
דווקא לא מבפנים
הדבר הכי חשוב לדעתי הוא החלפת החוגונים בחוגנים יותר משוכללים כמו אלו המשמשים בגרמניה בקרונות האלו ושמאפשרים נסיעה ב160קמ"ש.
 

Rubim88

New member
החוגונים אותם חוגונים

דווקא לא מבפנים
הדבר הכי חשוב לדעתי הוא החלפת החוגונים בחוגנים יותר משוכללים כמו אלו המשמשים בגרמניה בקרונות האלו ושמאפשרים נסיעה ב160קמ"ש.
החוגונים אותם חוגונים
דגם Görlitz VI, מותאמים ל160 קמ"ש, אפילו הדור הקודם היה יכול לנסוע 160, מה שחסר זו תוספת של בלמים מגנטים, זו מגבלת ה140 קמ"ש וזה גם ההבדל בין קרונות 140 ל160 שנוסעים בגרמניה.
 

luckydude

Member
לזה התכוונתי.

החוגונים אותם חוגונים
דגם Görlitz VI, מותאמים ל160 קמ"ש, אפילו הדור הקודם היה יכול לנסוע 160, מה שחסר זו תוספת של בלמים מגנטים, זו מגבלת ה140 קמ"ש וזה גם ההבדל בין קרונות 140 ל160 שנוסעים בגרמניה.
לזה התכוונתי.
הבלמים נמצאים בחוגונים, לזה התכוונתי כשכתבתי "משוכללים יותר"
 

easyJet

New member
דעתי...

סימנס או בומברדיה ברכש הקרונות החדש של הרכבת
אחרי שרכבת ישראל החליטה על רכש נוסף של קרונות דאבל-דק מבומברדיה, סימנס טוענת שגם לה יש חוזה עם אופציות לרכש של קרונות נוספים ושלמרות שהמחיר למושב בקרונות החד-קומתיים גבוה יותר, הקרונות של בומברדיה מיושנים ופחות מותאמים לרכבות חשמליות ולכן המחיר שלהם למושב יהיה זהה או גבוה יותר לעומת הקרונות של סימנס.

בעקבות זאת רכבת ישראל תערוך תחרות בין החברות לגבי רכש הקרונות העתידי.

www.themarker.com/dynamo/1.1784096
דעתי...
שקרונות של סימנס כלל לא נוחים, אין בהם הרבה מקומות ישיבה, יש שם סתם מיקום מבוזבז, הם מורגשים כ"צרים" ואיני מבין למה רשום שהם מתאימים "יותר לרכבת חשמלית" מה הבעיה בקרונות של בומבורדייר ? גם יותר מקומות ישיבה, גם יותר מרווחים, לדעתי הקרונות האדומים לוקחים ובגדול.


אשמח להסבר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה