סין והודו - המעצמות של המאה ה-21

  • פותח הנושא danv
  • פורסם בתאריך

danv

New member
סין והודו - המעצמות של המאה ה-21

דו"ח המועצה למודיעין לאומי של הסי.אי.איי, תחת הכותרת "מיפוי העתיד הגלובאלי", מנבא כי סין והודו יהפכו לכוחות כלכליים מרכזיים בעשורים הקרובים. הדו"ח קובע כי כפי שהמאה ה-20 כונתה "המאה האמריקאית", במאה ה-21 סין והודו יצברו עוצמה בעזרת הצמיחה הכלכלית הגבוהה, התרחבות יכולות צבאיות ואוכלוסיה עצומה. בדו"ח מוצגים תרחישים שונים של התפתחות היחסים הגאו-פוליטיים בעולם. בין התרחישים, התעצמות ארה"ב, התעצמות מדינות האיסלאם, השגת נשק להשמדה המונית ע"י טרוריסטים ועוד. אף תרחיש אינו כולל את רוסיה כמעצמת על.
 

a e q u i t a s

New member
ממש מעניין ....../images/Emo182.gif

לא קראתי את הדוח הזה, אני אחפש אותו באינטרנט אולי אמצא, בכל מקרה, זה לא הפתעה כל כך גדולה שרוסיה לא תחזור להיות מעצמת על - צעדייה של ממשלת רוסיה בתקופה אחרונה מזכירה לנו יותר את שלטון הקומניזם - מכירת יוקוס לגורמים עלומי שם (סביר מאוד מאוד להניח שלגורמים בקרמלין), מכירת נשק לסורים, שבירת אפקט השפעה הרוסית על מדינות שסובבות אותה כדוגמת אוקריאנה - כל זה גורמים לה דווקא להתרחק מהעולם המערבי, לצמצם את כוח הכלכלי בשוק הבינלאומי ולבסוף אף לבידוד דימלופטי בצורה כזה או אחרת - למעשה אלה תהליכים מנוגדים לתהליך של התעצמות, אלא תהליכים של התנוונות. עתידם של סין והודו בהחלט טובים מרוסיה, הודו וסין מתקרבים למערב, אם כי עם סין יש לא מעט חששות הדדיים. התקרבות של הודו למערב נעשת אפילו חלקה יותר ולישראל יש חלק מאוד גדול בהתליך של מודרנצזיה של הודו. ישראל לפי מקורות זרים, תורמת לתהליך התעצמות הצבאית, מודעינית של הודו. לגבי סין, בהחלט הולכת להוות כוח פורץ ואויב עתידי פונציאלטי לארה"ב. זה אחת הסיבות לטאבו המוחלט של מכירת נשק מתקדם לסינים. אני חושש, שבגין החשדות הדדיים וצעדיה המהוססים של שני המדינות (ארה"ב וסין), סין תתקרב יותר לרוסיה, צפון קוריאה ואירן מאשר המערב. יש לשים לב לציר המתווה בין - סין לרוסיה. בהחלט ציר שגורם לאנשים רבים בבירות המערב, לחשוש שתהווה גוש נגדי בולם.
 

Molly Whuppie

New member
כן אבל...

כפי שמישהו כאן כבר העלה בשרשור אחר, אולי זה פשוט מניפולציה זולה כדי להשיג עוד תקציבים ל"פיתוח". כפי שבמירוץ החימוש במלחמה הקרה, המדענים היו מפתחים כלי נשק, מציגים אותם לפנטגון, ואז הוא "היה חייב" לרכוש אותם. לפי דעתי השאלה היא האם הקריטריונים הישנים עדיין רלוונטים? (צבא חזק, אוכלוסייה גדולה, כלכלה ניאו ליברלית). איך מהפכת המידע תשפיע על זה? יש לך קישור לדוח או למסקנות שלו? ולמרות הנטיות "הריכוזיות" של פוטין, אני לא מאמינה שהוא יצליח להפוך את רוסיה למעצמת על. נראה לי שקצת נמאס להם להיות אחת כזאת. שיתנו לאנשים לחיות בשקט בלי מגלומניה של השליטים.
 

danv

New member
קישורים + תגובה

לגבי ה"מניפולציה הזולה". אפשר לטעון כי כל איום פוטנציאלי שמעלים אנליסטים נועד להשיג תקציבים נוספים. בסוף גם אפשר להגיע למסקנה שאין איומים על ארה"ב. צפון קוריאה מהווה כיום איום נראה לעין על ארה"ב. אני מניח שמי שהיה רוצה להשיג תקציב, היה קודם כל מנצל את האיום הזה. לגבי הקישורים: הייתי בטוח שצירפתי קישורים. משום מה לא צורפו. הדו"ח המלא - http://www.cia.gov/nic/NIC_globaltrend2020.html. כתבות קשורות: http://www.manoramaonline.com/servlet/ContentServer?pagename=manorama/MmArticle/CommonFullStory&cid=1105778460298&c=MmArticle&p=1002194839100&count=10&colid=1002258272843&channel=News http://www.isn.ethz.ch/news/sw/details.cfm?id=10567
 
אפשר לקבל קישור לדוח?

למרות שלא ניראה לי שזה מה שיקרא אולי אם סין אבל לא ניראה לי שאם הודו לפני 50 שנה גם ניבאו שברזיל תהפוך למעצמה כלכלית והיום היא מדינה מוכת קרטלי סמים.
 

zooey

New member
גם סין וגם הודו יהפכו למשפיעות יותר

בכלכלה העולמית, אין ספק בכך אבל אין מה לזלזל בארצות הברית. האם ארצות הברית בנקודת שקיעה או בנקודת זינוק ללהיות אמפריה? לסין יש בעיות רבות לפתור, אני לא רואה אותה הופכת לדמוקרטיה ליברלית ללא זעזועים מאוד קשים שיפגעו ביכולתה להתחזק ולהפוך למעצמה אמיתית. כפי שהמלחמה הקרה לימדה אותנו - צבא גדול זה לא מספיק כדי להיות מעצמה. הודו הרבה פחות מאורגנת מסין ויש שם בעיות חמורות בין קבוצות אתניות שונות (הינדים ומוסלמים למשל). בנוסף רוב האוכלוסיה לא מפותחת וייקח שנים עד שהודו תתארגן ותהפוך למדינה החודרת לכל תחומי החיים - קרי מדינה חזקה ומודרנית. אני גם לא מאמין שהכלכלה תשאר חופשית - בניגוד למה שרבים טוענים הגלובליזציה הוא אכן תהליך הפיך. אם יווצר עולם בעלי כמה גושים אני בטוח שהמסחר החופשי ייפגע.
 

a e q u i t a s

New member
אני לא רואה את סין

אני לא רואה את סין מתפתחת בכלל להיות דמוקרטיה, ובטח לא דמוקרטיה ליברלית אולי מן סוג מוטציה של שינויים קלים, אם זאת אין ספק שסין אכן כוח עולה במפת המעצמות האזוריות בעולם.
 

Ruki V verh

New member
לא לזלזל

אף אחד לא רואה את רוסיה בתור אימפריה וזאת הבעיה של כולם פוטין עובד כמו נמלה על אקסטזי הוא עושה הרבה מאוד דברים ועדין מחזיק חלק מהמדינות הקטנות שהיו בברית המועצות בביצים כגון בלרוס וכו... אולי אני משוגע ויש סיכוי מאוד גדול שאני כזה אבל לא רחוק היום שבו יתחילו מדינות ברית המועצות לחזור אחת לשניה ובגלל מיקום אסטרטגי מושלם כוח צבאי שאין לזלזל בו ומספר לא מוגבל של אנשים רוסיה בקלות תוכל להיחשב מעצמה בקשר לסין מבחינה צבאית יש לה יתרונות רבים טכנולוגיה מספר רב של חילים ומצב כלכלי טוב אני מאמין שהיא תהפוך למעצמה שאין לזלזל בה בשנים הקרובות הודו לעומת זאת יותר מידי מסובכת אפילו יחסית לרוסיה וסין יש לה בעיות שהיא צריכה לסדר שיותר חשובות מהפיכה למעצמה פרט לעבודה שהיא מדינת עולם 3
 

negev 10

New member
איני רואה מעצמות

לדעתי, אם יש מעצמה במאה ה-21 זו יכולה להיות רק אחת-אירופה. הם קשורים בכל מיני בריתות צבאיות והסמי מסחר וידידות כל- כך עמוקים שאפילו ארה"ב לא יכולה לזוז סנטים (או אינץ') בלי הסכמה ותמיכה מצד חלק מהמדינות באירופה, שלא לדבר על המוסדות הבינ"ל החשובים ביותר לכל מדינות העולם שנמצאים שם.זו מעצמה עולמית בכל מובן המילה- לא מעצמה שמאיימת ומרתיעה, אלא מעצמה שמשפיעה על הכלכלה, על היחסים בין מדינות, ועלסדר היום העולמי כמעט בכל מקום. למרות שאינה מדינה, איני רואה תסריט שבו מדינה אחר מדינה אירופה פורמת את הקשרים ונהפכת ל "סתם עוד יבשת"
 

Ruki V verh

New member
אם גבר ארה"ב

ארצות הברית זה פלא טבע איך מדינה עם אחוז כול כך גבוה של אנשים מפגרים מצליחה להחזיק את כול העולם בביצים מישהו חייב לעשות טובה לכולם ולהשמיד אותה.
 

מורנא007

New member
אתה קורא לרצח של יותר מ- 300 מליון

בני אדם, שחטאם היחיד הוא, שהם חיים בארצות הברית.
 

Molly Whuppie

New member
now now

האמריקאים מייצגים הרבה יותר מאשר סתם 280 מיליון שחיים ביבשת צפון אמריקה בפדרציה שנקראת ארצות הברית. ואין פה עניין של חטא, אלא של אתוס, דת ואידיאולוגיה. בין לאדן לא פגע בהם סתם כי נמאס לו.
 
למעלה