יוסי: אתה צודק 100%. בתור חוקר
של התופעה הזו במשך 25 שנה ובתור אדם שכתב הן עבודת גמר על הנושא בסיום תואר שני והן דוקטוראט על הנושא, אני יכול לבשר לך שהתיאוריה שלך יותר מנכונה. אילו לא היו משביתים בשנים האחרונות, אוטובוסים שגילם 7 או 8 שנים, ניתן היה להוסיף אותם לנסיעות ולתגבר את מירב הקווים. אני טוען כבר זמן רב שאורך חייו של אוטובוס מרצדס הינו למעלה מ-30 שנה ולדעתי זו מצטרפים מהנדסים בכל תחומי התחבורה. ההשבתה הזו מיותרת ונועדה להכניס ממון לכיסים של כל מיני פוליטיקאים. האמת מאוד כואבת אבל הצדק עימך באופן מוחלט וצריך להגביל את מס' הנוסעים באוטובוס. גם הד"ר אורי מילשטיין הביע בעבר דעה זו ואף הוכיח אותה. במקום להשבית, יש להוסיף אוטובוסים חדשים נוספים ולהשאיר את הישנים בעבודה. הטעות הכי קשה הינה הצמצום שעושות אגד ודן במס' האוטובוסים ובמס' העובדים. הן נאלצות לעשות זאת עקב הרפורמה המזוייפת שמתבצעת בשנים האחרונות שנועדה לגרום ליעול אבל מביאה עימה את העולם הרביעי בסגנון אפריקני המזכיר מדינה כמו צ'ד שאנו מתחילים להראות דומים לה מאוד... מישהו אמר פה השבוע שגם באירופה נהוג להשבית אוטובוסים לאחר 15 שנה וכי הם נבנים מראש לתקופה זו. אמש דיברתי בטלפון עם מנכ"ל מרצדס העולמי, שהוא מכר ותיק שלי והוא כמעט נפל מהכסא לשמע השטות הזו. בגרמניה עצמה נוסעים אוטובוסים בני 25 שנה בקווים המרכזיים של העיר פרנקפורט יחד עם אוטובוסים בני שנה ואין שום הבדל בין אלה לאלה. הכל זה עניין של תחזוקה. לא פעם אמרו לי הן באגד והן במפעל שגם כיום אוטובוסים מדגם 0305 מוגמרים ממודל 1973, יכלו לנסוע כיום בארץ ללא שום בעיות בטיחות וללא שום בעיות אחרות. הנידרפלור הוא תירוץ גרוע להחלפת אוטובוסים שהרי אין הוא נידרפלור ממש. הוא רק חצי נמוך רצפה והוא גורם לנזקים כלכליים כבדים באגד עקב מכות שהוא מקבל מהכביש ובעיות אחרות. תביט על קטרים למשל: קטרי G12 ישנים משנות ה-50 הרבה יותר אמינים מקטרים ספרדיים ממודל 1998. הם הפכו למחלצים לחדשים. זה המצב העצוב. פעם בנו טוב יותר הן קטרים והן אוטובוסים וכיום לצערי כדי לקבל אוטובוס מעולה, אתה צריך לשלם מחיר בשמיים. הסיטארו של מרצדס מאוד יקר אבל שווה כל יורו. באירופה הוא שולט ביד רמה ופלח השוק שלו הוא לערך פי 6 מהמקביל או מהחיקוי הנקרא מאן. באנגליה למשל, לא רוכשים מאן לאור ניסיון מר שהיה להם. במדינות ערב עשירות כמו במדינות המפרץ, רואים דומיננטיות של אוטובוסי מרצדס בשיעור המגיע לכדי 98 אחוז מסך כל האוטובוסים....יצאתי ולמדתי את כל מכלול הסיבות ואסכם במילה אחת: טענותייך נכונות והרבה מעבר לכך. בארץ לא עושים מספיק למניעה ויכולים לעשות בהשקעה לא רבה. יום טוב ותודה רבה על האומץ של דברייך הנכונים. סוף-סוף קם מישהו שרואה ומנתח את הדברים בצורה מדוייקת כמוך. קבל יישר-כח !