סיפור+ בקשה להמלצה

mali891

New member
סיפור+ בקשה להמלצה

לפני כ- 5 חודשים חוותי הריון חוץ רחמי ( נסיון והריון ראשון באופן ספונטני) שבסופו היו צריכיפ לכרות לי חצוצרה. קשה לתאר במילים את הפחד והחשש לגבי העתיד, את הביטחון שירד ובמיוחד את הדימום והכאבים הבלתי פוסקים.לפני חודש התחלנו לנסות שוב, הרגשתי שאני מבייצת מהשחלה הנכונה והייתי בטוחה שאכנס שוב להריון. שבוע לאחר הביוץ התחלה להרגיש בחילות ובטן נפוחה,החזה של התקשה והייה לי הרגשה שנקלטתי שוב, אתמול התחיל לי דימום קטן והיום דימום מסיבי עם התכווצויות כואבות בבטן. לפי ההרגשה שלי עברתי הריון כימי.
אני רוצה מאוד כבר להיקלט, אשמח להמלצות לרופא נשים שמתמחה בפוריות באזור הצפון שיכול לעזור לי.
תודה..
 
שלום לך מלי

אני מצטערת כל כך לפגוש אותך פה בפורום שאף אחת לא רוצה להיות חלק ממנו. בטח לא בהריון ראשון (לא שזה אושר גדול בהריון שמספרו אינו הראשון, אבל מי שמקבלת את המכה מאוחר יותר לפחות נהנית משלב מסוים של תמימות). אובדן הריון הוא הלם עמוק, והפחד והחשש ביחס לעתיד מובנים לחלוטין בתוך ההקשר הזה, כמו גם הבטחון שירד. ממקום של אובדן העתיד נראה שחור ומאיים, הבטחון נמוג כאין, והחרדה מציפה כל חלקה פנויה.
אני ממליצה לך מאד לטפל בנפש ולתת לה מקום לאבל, כי לפעמים ההלם הוא עמוק במידה כזו שתפיסת העולם משתנה (מדברת על עצמי), והאבל של אובדן הריון מתמסמס ונעלם לתוך שגרת היומיום כאילו לא קרה מעולם. זה לא קורה בכוונה, אבל זה סוג אבל שהוא שקוף ומודחק מבחינה חברתית.

לגבי רופא פוריות - לא הייתי ממהרת. לא נשמע לי שיש לך בעיית פוריות (אם תצייני את גילך התמונה תהיה מלאה יותר). בואי נראה - נקלטת בנסיון הראשון. יופי מבחינת פוריות. נסיון טבעי. אחד. הריון.
בהמשך - כריתת חצוצרה, כאבים, מחזור - חזרה לנסיונות - עוד נסיון אחד טבעי - שלא נקלט. סה"כ 2 נסיונות. 1 הריון. אני בטוחה שאת יודעת שהעובדה שאת בייצת מהצד הנכון + קיימתם יחסים בדיוק בזמן הביוץ = ממש לא מבטיחה היקלטות של הריון (הסיכוי להיקלט בגילאי הפוריות עומד על 25%) . מי שיפצח את הסיבה לכך שלא כל נסיון נקלט יהיה עשיר מאד.
בכל זאת, במישור הפרקטי, אם את לא מזהה ביוץ באופן וודאי - הייתי עושה מעקב זקיקים רק כדי לדעת מאיזו צד יהיה הביוץ באותו החודש, ולא עושה נסיונות 'על ריק'.

פינת העידוד - הריון חוץ רחמי הוא נוראי. אחותי חוותה אותו על בשרה בהריון הראשון והגיעה גם היא לכריתת חצוצרה. אחריו היא נקלטה להריון תקין עם האחיין המתוק שלי, ועכשיו עתידה ללדת לו אח. הכל בנסיונות טבעיים.

אני מאחלת לך שתיקלטי בקרוב להריון חדש שיתמקם ברחם ויהפוך אותך לאמא. אנחנו פה לכל שאלה, עצה, פריקה. אנחנו פשוט פה אם את צריכה אותנו.
 

mali891

New member
תודה...

תודה על ההתיחסות שלך. ריגשת אותי מאוד!
אני בת 30...כמה מקובל להמתין עד שהולכים להתייעצות עם רופא מומחה?
בכל זאת, אני כבר לא כזאת צעירה...
 
עונה

בעיית פוריות היא בעיה בהיקלטות הריון. זוג נחשב לבעל בעיית פוריות לאחר שנה של נסיונות טבעיים בזמן הביוץ, שלא הניבו הריון. מעל גיל 35 נהוג לחכות חצי שנה לפני שפונים לרופא פוריות. היות ונקלטת בנסיןו הראשון, לא נשמע שהקושי הוא בתחום הפוריות.
הקושי נעוץ בכך שאין רופא שמבטיח הריון תקין אחרי שההריון נקלט. הנה, נקלטת מהר, אני מדמיינת לי שהיית מאד מאושרת ועשית המון תוכניות, ופתאום גילית שהיקלטות להריון לא בהכרח מובילה ללידת תינוק. מכאן ההלם והכאב. ואצלך האובדן לווה בניתוח ובכריתת חצוצרה, וגם בכאבים פיזיים קשים. זה לא דבר פשוט להתמודד איתו.
אני מקווה מאד מאד שתזכי להריון בקרוב, ושהוא יהיה תקין. אבל הוא כבר לא יהיה דומה להריון הראשון שלך, ובמקום שלל החלומות והמתיקות שמלווה הריונית 'תמימה', תזכי למנה מכובדת של חרדות וחששות. בגלל זה יש לנו פורום-אח בשם 'הריון אחרי אובדן', שהוא פורום כבד וחרדתי מאד, בו מלוות הנשים שהרו שוב אחרי אובדן.
פינת העידוד - מי שמצטרפת לפורום פה שומעת המון סיפורי אובדן, חלקם קשים מנשוא, ובכל זאת ועדיין - הרוב המוחלט של ההריונות מסתיימים בידיים מלאות. אני מאחלת לך מכל לבי שתזכי להן כמה שיותר קרוב. ובינתיים - בתקופה הקשה מאד של הנסיונות - את מוזמנת להישאר איתנו.
מדי פעם אני פותחת פה בפורום את 'פינת הביניים' עבור נשים שמאחוריהן אובדן ופניהן לעבר הריון חדש. זו לא תקופה פשוטה.
 
כשמודעים

ומצפים, נהיים מודעים הרבה יותר לגוף ולכל שינוי.
התופעות שאת מתארת מתאימות גם ללפני מחזור.
נשים רבות חוות התנפחות בבטן, ובחילות והכל מהעלייה של הפרוגסטרון אחרי הביוץ וככל שמתקרבים לוסת. יתכן שלא הבחנת בכך בעבר וגם יתכן שזה שינוי שחל מאז ההריון החוץ רחמי, כי הגוף כל הזמן משתנה.

אישית, אני ממליצה לעשות היכרות עם הגוף, ללמוד את שיטת המודעות לפוריות שבה את יודעת לזהות בעצמך מתי הימים הפוריים שלך ומשם להתחיל.
אם את מרגישה צורך בליווי של רופא מומחה פוריות, פני לאחד כזה (לא מכירה בצפון). היי מוכנה שרבים יגידו לך לחזור רק אם תעבור שנה ומעלה של נסיונות ללא הצלחה אבל יש גם כאלו שיענו בחיוב ויסכימו ללוות אותך ואולי לעזור עם מעקב זקיקים לדוג' כדי לזהות ביוץ בודאות, מפאת ההיסטוריה שלך, כי בכל זאת יש לך קושי יותר להרות טבעי בהשוואה למישהי שלא עברה כריתת חצוצרה.

שיהיה לך המון בהצלחה.
 

שירהד1

Member
מנהל
הפחד והחשש מובנים בהחלט


רציתי לשאול אותך מה ההתוויה הרפואית שנתנו לך לאחר כריתת החצוצרה. האם אמרו משהו לגבי סיכויי הכניסה להריון באופן טבעי? נתנו הנחיות כלשהן?
תעני לי על השאלה הזו ומשם נמשיך.

בכל מקרה, מה שתיארת יכול להיות בהחלט גם מצב של ווסת רגילה. לאו דווקא של הריון כימי. האם עשית בדיקה ביתית ואת יודעת בוודאות שהיה הריון, או שאת הולכת לפי התחושות הגופניות? (כי מה שתיארת בהחלט יכול להיות גם לפני מחזור רגיל).
ועוד משהו- לא חייבים בכלל להרגיש בחילות בהריונות. יש נשים שאין להן בחילות. כלומר- בחילות אינן מדד לקליטה להריון ואינן מדד לתקינות ההריון ו/או העובר.


שירה.


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 

mali891

New member
תגןבה

היי שירה,
הייתי אתמול אצל רופא הנשים והוא בדק אותי, הוא לא דיבר על הריון כימי אבל אמר לי בכל זה לעשות בדיקת דם לראות שרני לא בהריון...אני מנחשנת שהוא התכוון לזה.
לגבי החצוצורה, הרופר שניתח אותי היה די אופטימי ובכלל כל הצוות.
אך עדיין יש לי את החששות גם שלא אכנס טבעי, וגם שיקרה לי שןב חוץ רחמי ....
&nbsp
 
ברור

החששות יהיו חברים שלך מעתה ואילך, דרי קבע מעיקים שמצטרפים לכל התהליך של כניסה להריון ונשיאתו. באופן הכי מתבקש וטבעי, ממקום של אובדן העתיד נראה שחור ומאיים, הבטחון מתפוגג, והחרדה מציפה כל חלקה פנויה.
זה מה שהאובדן עושה. הוא שומט את הקרקע היציבה והבטוחה מתחת ליסודות של העולם שלנו. פתאום מה שהיה כל כך מובן מאליו מוטל בספק. זה מפחיד ושואב המון כוחות.
אני ממליצה לך מאד, שוב, לשקול טיפול שיסייע לך לטפל בטלטלה שהאובדן מביא אל החיים. אנחנו פה כשאת צריכה אותנו. חיבוק גדול.
 
למעלה