סיפור מזעזע-אלימות כנגד אם

בקי2

New member
גט ומה שמסביב

http://images.maariv.co.il/cache/ART316582.html ראו קישור הנ"ל
 

העקשנית

New member
סיפור מזעזע-אלימות כנגד אם../images/Emo123.gif

אני בכוונה מביאה לכאן את הנושא הזה, כי זה פורום של נשים. גם קריירה-אבל גם נשים. ואי אפשר להמשיך לשתוק. זה בהמשך לכתבה הקודמת שהבאתי.שנמצאת עדיין בדף הזה. למה לעקור אם מבנותיה
 
קראתי את הדבר המחריד הזה

החברה כולה - חילונית ודתית וחרדית - סובלת מבורות איומה בכל הקשור לדכאון אחרי לידה ומאז ומעולם נשים אושפזו כמטורפות - לעיתים עד סוף חייהן - ונשללה מהן זכות האמהות בשל תופעות שהן כימיות וטבעיות ובטיפול סביר נעלמות כלא היו. השאךה אם ניתן לעשות משהו ? העבודה היא סיזיפית, איטית, קשה לראות תוצאות - זוהי עבודה חינוכית בעיקרה ולאוכלוסיות שלמות (בעיקר לגברים שבהן - אולם גם ובעיקר נשים הן קורבנות הבורות של עצמן ושל הסביבה). יש שביב של תקווה שהעולם החרדי, למשל, בו יש את שיתוף הפעולה המירבי של מוסדות הקהילה בהתאכזרות המיותרת הזו לנשים (ע"ע רבנות למשל) - עובר שינוי. שלא לדבר על חברות אחרות. ראי למשל את הכתבה שהבאתי למעלה על מרד הנשים (והגברים - זה חשוב לא פחות) הדתיות נגד חוקי הנידה. לו האשה האמורה היתה יודעת שלמשל תרופות בסיסיות ביותר להגברת רמת הסרוטונין במח תסתורנה את הדיכאון שלקתה בו - אולי היה הסיפור נגמר אחרת. ובאותה מידה - לו אחיה, במקום לתת לה להתרפק על ילדיו לנחמה היה יוצא לעזרתה באופן פעיל (יש לזכור שיכולתו להאבק כגבר בחברה החרדית טובה משלה) - גם אז היה הסיפור נגמר אולי אחרת.
 
ומילה לגבי אלימות

כאן אני הרבה יותר מיואשת.... סיפרתי כאן לא מזמן על ידיד שיושב כבר חודשיים במעצר על ריב על חניה עם שלושה שהיכו אותו כי הוא ערבי. הם שוחררו, הוא נחשב ל"סכנה לציבור" (איטלקטואל טיפוסי, איש רך באופיו, נעים הליכות וללא עבר פלילי כלשהו). הקייס אחריו בבית המשפט היה של מישהו שהגיע (מהבית, לא ממעצר) לדיון על שני תיקים על אלימות נגד אשתו ועם גליון הרשאות דומות, שלפחות על פי עוביו כשהוגש לשופטת נראה לי נפוח למדי. הפרקליטה, שלגבי ידידי דקותיים קודם נלחמה כלביאה נגד כל חלופת מעצר, אמרה שזה עניין דומסטי, האיש ואשתו (החילוניים - ראיתי אותו בעיני) הסכימו ללכת לשיחות אצל רב והיא מוכנה להגיע לכן לעסקת טיעון לפיה יאוחדו התיקים והעונש יהיה קצין מבחן לזוג (!!!!) לחצי שנה, לודא שהם אכן משוחחים עם הרב. מצער אותי שלא כולנו מכירים עדיין בכך שדמינו כנשים מותר - בעיני נשים, גברים, מערכת המשפט, החברה על כל גווניה, השרותים הסוציאליים, משפחות הקורבנות והרבנות בנושאי אלימות בין זוגות נשואים. רק הכרה כזו במציאות כפי שהיא והמחאה הממשית שתצא משם - יביאו לשינוי באכיפה שיביא לשינוי חברתי כלשהו. לגבי הרבנות - מעצם היותה הפוסקת הכמעט יחידה בענייני אישות בארץ, הרי שהיא אשמה בעיני בכל מקרה ומקרה של אלימות במשפחה שהיא מעורבת בו ושלא נפתר בגרושין, הרחקה ואכיפה בו ברגע. הסיפור שלהלן הוא אחת הדוגמאות למערכת התמיכה שנותנת הרבנות להתנהגות אלימה כלפי נשים. אל תשתפנה פעולה, אל תעבורנה ברבנות בשום כיוון !!!
 

קר3יה

New member
מסכימה עם כל מילה שלך

לרבנות צריך להגיע מוכנים וזה אומר רק אחרי שהיית בבית דין לעיניני משפחה.
 

אפרת_ח

New member
אולי התקדים של "ניכור הורי"

שנידון בהרחבה בפורום השכן, יוכל להועיל כאן? הצרה, שבשביל זה צריך כסף לעו"ד מה שאין לאישה הזאת
הבעלשעבר מצפצף על החוק, על מוסדות המדינה, על הרבנות ועל ההלכה - אבל אף אחד לא מתכוון לעצור בעדו
 
למעלה