ספו של רודן.

אמיר335

New member
ספו של רודן.

במקרה ראיתי היום תכנית מוקלטת על מלחמת המפרץ הראשונה. את הסקאדים עפים לעבר תל אביב. והנה אני יודע שמי שנתן את ההוראה לשיגורם נתלה כבר לפני כמה שעות. מוזר איך שלגורל חוקים משלו. מי תיאר לעצמו אז באימת הסקאדים שהמלחמה תגמר ללא הכרעה מסויימת. ורק לאחר כמה שנים עיראק תיכבש שוב סדאם יוצא להורדג ועיראק תתפורר. מצד שני מן תחושה מוזרה בחוסר התועלת שבעונש המוות. נכון סדאם לא צדיק הוא רצח והרג לא מעט חפים מפשע. אבל מה היום העולם בכלל ועיראק בפרט בטוחים יותר? זה עזר במשהו? זה יחזיר את אלה שנרצחו? אולי אם הייתי עיראקי שחי תחת שלטונו הייתי חושב אחרת.
 

LITAL200666

New member
לא רק אתה מרגיש בתחושה כזאת..

אני כשראיתי את ההוצאה להורג פשוט עברה לי צמרמורת ושאלתי את עצמי מזה יעזור ???האם זה יפסיק את אלימות והרג בעולם מוסלמי ??או בעולם עצמו?!ממשששש לא ועדיין עברה לי הרגשה שחבל לי ...אני בכלל לא כ"כ בעד עונש מוות ...ועוד בתלייה...אני לא יודעת מה איתכם אבל לי היה קשה לראות אתזה!
 

guyuk1

New member
ובכן... אני חושב זה היה משפט לא צדק

בגלל במשפט השופטים רוב הם ממשיעים (סוגי דת של מוסלמים) וזה לא ארצי משפטי.... צריכים כמו סוגי של משפטי נירנברג בגלל השופטים באו מהעולם (צוות השופטים הורכב משמונה שופטים שניים מארצות הברית, צרפת, ברית המועצות ואנגליה).
 

דינר

New member
אולי לא יחזיר את המתים אבל....

אם הוא יהיה בחיים יהיו ניסיונות לשחרר אותו לעלות אותו מחדש לשלטון...הרי יש לו עדיין נאמנים בעיראק!!!חומר מחשבה למי שמרחם על האיש שרצח המונים ללא רחמים ומשוא פנים!!!
 

אמיר335

New member
ואם הוא היה חירש

היתה מוענקת לו חנינה משום שלא שמע את זעקות העיראקים המסכנים
 

שָׂרָה

New member
כמה הירהורים:

יש עוד דיקטטורים רוצחי מליונים בעולם והאו"ם לא עושה כלום ולא מוציאים אותם להורג.. למשל שליט סין, שליט צפון קוריאה, פידל קאסטרו של קובה, הירו-היטו שליט יפן מזמן מלחמת עולם השניה וכו'. אני מאמינה שהריגת סאדם נובעת ממניעים פוליטיים ולא בגלל שרוצים להעניש רוצח המונים.
 

אייני

New member
לא ממש

הסיבה היא שפשוט ארה"ב לא יכולה לעשות כלום. למה היא תקפה את עיראק? כי הייתה לה סיבה מוצדקת - אסון התאומים. למה שהיא תתקוף את סין? אין לה כלום למעשה. תחשבי שעכשיו ארה"ב בקושי מצליחה לשכנע את אזרחיה ואת בעלות בריתה שצריך להישאר בעיראק, בוש לא מטומטם עד כדי כך שילך עכשיו לתקוף את סין או משהו. מה גם שמלחמה נגד סין תהיה הרבה הרבה יותר קשה מאשר נגד עיראק.
 
מלחמה לשומעים...

מלחמה למען חירות שפת סמנים..יש מלחמה דתות יש מלחמה גזענות יש מלחמה מיניות יש מלחמה תקשורת..יש מלחמה חיות..יש מלחמה חיידקים יש מלחמה כוכבים אין מלחמה חמה פטיריות ליקוים כבדים שמיעה...
 

amitk80

New member
הריגת צאדם חוסיין

היי, אני בהחלט מצדד בהריגתו של צאדם חוסיין אבל אני לא חושב שזה היה צריך להעשות בחג הקורבן שזה חג של שמחה אצל המוסלמים מפני שזה ייתן סיבה לקיצונים לפגוע בבכירי ממשל בעיראק שנחשבים בעיניהם לבוגדים. אפשר היה לחכות עוד כמה ימים.... מה בוער? מעבר לזה למה לא שפטו אותו על שאר הפשעים שביצע? ?
 

אמיר335

New member
הקשר בין אסון התאומים לעיראק קלוש

ביותר. בוש כן מטומטם. עדיין לא מצאו את הנשק הכימי שכביכול היה לסדאם. נכון סדאם לא היה צדיק. אבל לפחות היווה משקל נגד מול אחמדינגאד. ואני לא בטוח שהאזרח העיראקי הממוצע מרגיש בטוח יותר היום בעיראק שלאחר סדאם. ונראה את הגאון הגדול בוש מתמודד עכשיו עם אחמידינגאד וידידו והפסיכופאת מצפון קוריאה. איכשהו נראה לי שהם לא ממש מתרגשים ממנו.
 

M r s S m i t h

New member
לא שומעים, לא רואים

את הזוועות בעולם עד שזה קורה גם בארצך...ככה זה, כל פעולה נובעת מאינטרס כלשהו ובמקרה הזה של סדאם, לארה"ב היה אינטרס להשיב את כבודה והמורל שנפגע בשל אסון התאומים. ובינתיים , אין לה אינטרס מוצדק ממש לקרוא תיגר על סין ושאר מדינות כדומיהן בעולם. ואף, זה רק יפגע בה מאש יועיל לה.
 

שָׂרָה

New member
בכל זאת הסרט איך שסדאם פגע באנשים

שבו כרתו ידיים, רגליים ולשונות לאנשים הרבה יותר גרוע!! מיתה בתליה לסדאם היא מיתת נשיקה לעומת מה המיתה שחוו הקורבנות שלו.
 

M r s S m i t h

New member
תראה את זהותך באחרים...

הבנתי משו חשוב, וזה מידת החמלה.. אומנם מדובר ברודן נוראי. אך הוא אדם כמו כולנו אלא שהוא איכשהו השתגע בדרך ואיבד זיהוי עצמו באחרים. הוא החל לשנוא אותם ואף להתעלל בהם. ולצערי הרב, אנשים רבים בעולם עושים אותם דברים מאותה סיבה...אז תמיד להבין אותם..כי הם בני אדם כמונו.
 

אמיר335

New member
אני קראתי

באחד ממוספי הביקורת של הטלויזיה על התכנית עשרת הדיברות של רונאל פישר שבו הוא דיבר על "לא תרצח" (בתכנית דובר על המתת חסד) ומבקרת הטלויזיה כתבה בשורה התחתונה של הכתבה את המשפט הבא: לא סתם אלוהים נתן לנו את הדיבר לא תרצח פשוט כי זה גדול עלינו. (ואני חילוני לחלוטין אוני לא נכנס כאן לשאלות אמונה)
 

אייני

New member
ממש ממש לא מסכים.

את מבינה שכשאת אומרת "הוא איכשהו השתגע ואיבד זיהוי עצמו באחרים" וכל זה, את בעצם אומרת, חד וחלק, שהוא לא אשם בכל מה שהוא עשה?? את מסירה את האחריות ממנו, ולמעשה, לפי זה - הוא חף מכל פשע, כי הוא לא אשם בדבר. זה בדיוק כמו שאנס יטען שהבחורה התחילה איתו אז הוא לא יכל לשלוט בעצמו, ולכן הוא לא אשם, וחייבים לשחרר אותו. זה החלק הכי קשה - להבין שהפושע, שהאדם שעשה את הכל, לא השתגע, לא התחרפן, לא שום דבר אחר. הוא אדם בדיוק כמוך, הוא עשה את כל מה שעשה כאדם, לא פחות, ועל זה מגיע לו עונש. נקודה. כל ניסיון להגיד שסדאם השתגע וזה, זה פשוט ניסיון לטעון לחפותו - ולכך שהוא לא אשם, כי הוא לא היה אחראי למעשיו.
 
למעלה