סקירת 3 אובייקטים מקו ת"א -רשל"צ מערב -אשדוד

מצב
הנושא נעול.

איבגי1

New member
ובמיוחד
ל עדי, שזה הפרויקט השני
שהוא משתף איתנו פעולה. רמי, אתה מוזמן להוסיף את התמונות שלך..
לא הבנתי קצת...
תודה על התמונות קודם כל. לא הבנתי, מה זה הגשר הזה שבונים שם ? מישהו יכול לפרט קצת יותר ?
 

raminec

New member
הכוונה היא למנהרת בית הבילוים למיטב הבנתי
האם המנהרה מיועדת לרכבת? למה צריך אותה?
להסטת מסלולי הכביש של איילון דרום מערבה
זה יפנה את המסלולים הקיימים (לכיוון דרום) כיום לטובת רצועת המסילות של הרכבת.
 
למה צריך מנהרה בשביל זה?
שים לב לתמונה הבאה:
כמו שאתה רואה- אין מקום ליצור רצועה לרכבת בין הנתיבים, ומכייון שאי אפשר להרוס את הבית הנ"ל בשל חשיבותו ההיסטורית (הבילו"ים הראשונים שהגיעו לארץ התגוררו בו), הוחלט להסיט את הנתיבים לכיון דרום- מערבה, ולהעבירם במנהרה מעברו השני של בית הבילו"ים,וכך תתפנה הרצועה הדרושה לקו הרכבת.
 

yazzon

New member
שים לב לתמונה הבאה:
כמו שאתה רואה- אין מקום ליצור רצועה לרכבת בין הנתיבים, ומכייון שאי אפשר להרוס את הבית הנ"ל בשל חשיבותו ההיסטורית (הבילו"ים הראשונים שהגיעו לארץ התגוררו בו), הוחלט להסיט את הנתיבים לכיון דרום- מערבה, ולהעבירם במנהרה מעברו השני של בית הבילו"ים,וכך תתפנה הרצועה הדרושה לקו הרכבת.
גם לך!
בכל זאת למה צריך להעביר את התנועה במנהרה? על מנת להשאיר גישה לבית ההיסטורי? אולי זול יותר היה להעתיק את הבית? או להזיז אותו כמו שעשו בקפלן בת"א?
 
גם לך!
בכל זאת למה צריך להעביר את התנועה במנהרה? על מנת להשאיר גישה לבית ההיסטורי? אולי זול יותר היה להעתיק את הבית? או להזיז אותו כמו שעשו בקפלן בת"א?
העתקת הבית היתה אחת האפשרויות שהועלו, אבל
האפשרות נפסלה בגלל מצבו הרעוע של הבית (גם עבור העבודות שמתבצעות כרגע- הרכיבו המון מוטות חיזוק סביב חלק מהבית..) סיבה נוספת למנהור הקטע לדעתי היא הקרבה לבתי המגורים של שכונת תל כביר..
 
גם לך!
בכל זאת למה צריך להעביר את התנועה במנהרה? על מנת להשאיר גישה לבית ההיסטורי? אולי זול יותר היה להעתיק את הבית? או להזיז אותו כמו שעשו בקפלן בת"א?
הבדל קריטי
5 הבתים שהוזזו ברחוב קפלן היו בתים טמפלרים בבניה גרמנית מסורתית והם יכולים לעמוד בכל דבר. הבית המכונה "בית הביל"ויים" הוא למעשה בית אחוזה ערבי של אחד הפרדסנים העשירים של יפו. בניה ערבית לא תעמוד בהזזה כזו ולמעשה הבית עמד להתמוטט גם ללא "עזרה". ברחבי העיר עשרות בתים מסוג זה המכונים "בתי באר" שכן הוקמו סביב חצר ובה באר מים ששימשה להשקיית הפרדס. רובם אינם מיועדים לשימור ומצבם רע. "בית הביל"ויים" נבדל מהם בכך שהוא שיחק תפקיד בהסטוריה של ההתיישבות הציונית בארץ ולכן הושקעו מאמצים גדולים לשמרו גם במחיר של עיכוב משמעותי בסיום פרוייקט הרכבת לראשון. צריך לזכור שרוב בתי יפו ה"עתיקים" הם למעשה מהמאה ה-19 ואילך שכן נפוליון החריב כמעט את כל העיר, ואז היא נבנתה מחדש בהדרגה. כך שהם לא ממש עומדים במבחן הישרדות לאורך זמן. לעומת זאת אם תסתובב במכורתם של הטמפלרים (דרום גרמניה, בעיקר שווביה) תראה בתים פרטיים שעומדים מאות שנים בלי שום סימן להתפוררות. הטמפלרים בנו את בתיהם בדיוק באותן שיטות ולכן הם שורדים.
 

Pycnonotidaeon

New member
לא הבנתי קצת...
תודה על התמונות קודם כל. לא הבנתי, מה זה הגשר הזה שבונים שם ? מישהו יכול לפרט קצת יותר ?
אם הבנתי אותך נכון אתה מתכוון לגשר בתמונות
שממוספרות כ-2 ו-3... אז עד כמה שאני יודע הגשר נועד להיות המשך של הגשר שמחבר בין חולון לדרום ת"א (גשר תל גיבורים). בגלל המנהרה שמסיטים אליה את הנתיבים הדרומיים של איילון צריך להאריך את הגשר.
 

איבגי1

New member
אם הבנתי אותך נכון אתה מתכוון לגשר בתמונות
שממוספרות כ-2 ו-3... אז עד כמה שאני יודע הגשר נועד להיות המשך של הגשר שמחבר בין חולון לדרום ת"א (גשר תל גיבורים). בגלל המנהרה שמסיטים אליה את הנתיבים הדרומיים של איילון צריך להאריך את הגשר.
לא עדיף פשוט...
להעביר את הרכבת במקום הכביש לכיוון דרום ומעל לבנות גשר לנתיב הדרומי ?
 

Pycnonotidaeon

New member
לא עדיף פשוט...
להעביר את הרכבת במקום הכביש לכיוון דרום ומעל לבנות גשר לנתיב הדרומי ?
אולי, אבל אז יצטרכו להרוס את הגשר שהזכרתי
שמחבר בין חולון לת"א... כדי למנוע בלבול כדאי לזכור שבנקודה הספציפית הזאת ישנם/מתוכננים 4 (עד כמה שאני יודע) אלמנטים תחבורתיים: 1) איילון צפון. 2) איילון דרום. 3) רצועת רכבת כבדה. 4) גשר לרכבים הנוסעים בין ת"א לחולון (גשר תל גיבורים - לצורך העניין). שבוע טוב..
 
אולי, אבל אז יצטרכו להרוס את הגשר שהזכרתי
שמחבר בין חולון לת"א... כדי למנוע בלבול כדאי לזכור שבנקודה הספציפית הזאת ישנם/מתוכננים 4 (עד כמה שאני יודע) אלמנטים תחבורתיים: 1) איילון צפון. 2) איילון דרום. 3) רצועת רכבת כבדה. 4) גשר לרכבים הנוסעים בין ת"א לחולון (גשר תל גיבורים - לצורך העניין). שבוע טוב..
 
אולי, אבל אז יצטרכו להרוס את הגשר שהזכרתי
שמחבר בין חולון לת"א... כדי למנוע בלבול כדאי לזכור שבנקודה הספציפית הזאת ישנם/מתוכננים 4 (עד כמה שאני יודע) אלמנטים תחבורתיים: 1) איילון צפון. 2) איילון דרום. 3) רצועת רכבת כבדה. 4) גשר לרכבים הנוסעים בין ת"א לחולון (גשר תל גיבורים - לצורך העניין). שבוע טוב..
תודה רבה על העדכון והתמונות!!!
 
אולי, אבל אז יצטרכו להרוס את הגשר שהזכרתי
שמחבר בין חולון לת"א... כדי למנוע בלבול כדאי לזכור שבנקודה הספציפית הזאת ישנם/מתוכננים 4 (עד כמה שאני יודע) אלמנטים תחבורתיים: 1) איילון צפון. 2) איילון דרום. 3) רצועת רכבת כבדה. 4) גשר לרכבים הנוסעים בין ת"א לחולון (גשר תל גיבורים - לצורך העניין). שבוע טוב..
למעשה חמישה!
כידוע באיזור יעבור גם הקו הירוק של הרכבת הקלה שייצא מקניון הזהב בראשון ויגיע לת"א (עד בית מעריב או עד הירקון או עד הקאנטרי קלאב - לא ברור עדיין...) הקו אמור להפגש עם הרכבת ה"כבדה" (קו ת"א-ראשון-אשקלון), עם קו BRT שיגיע מאיזור כפר סבא, וקו BRT שיגיע מאיזור רחובות - והכל בצומת חולון, שם אמורה להיות תחנה מרכזית גדולה שתעביר נוסעים בין אוטובוסים רגילים, BRT, רכבת קלה ורכבת כבדה. בזמנו בעת תחילת העבודות על הקו לראשון פורסם שיש צורך במנהרה להעברת הקו הירוק באיזור גשר תל גיבורים כדי שלא "יתנגש" בתוואי של שאר הרכיבים, אך האוצר סירב לאשר תקציב לשם כך, מה שמכין את הקרקע למחדל גשר הולץ פרק ב'... לא ברור אם הנושא כבר הוסדר או שבשנת 2020-2025 אנו צפויים לראות עוד גשרים מפורקים ונבנים מחדש.
 

mauzer

New member
סקירת 3 אובייקטים מקו ת"א -רשל"צ מערב -אשדוד
אתמול, raminec ואנוכי ביקרנו ב 3 אתרי עבודה לאורך קו הרכבת ת"א - רשל"צ מערב - אשדוד. והאתרים הם..
תודה רבה על העידכונים

ונראה לי שעוד מעט יפתח הגשר החדש של אילון דרום בצומת חולון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה