סקר קטן לשם העניין

סקר: להאריך את ההתמחות במשפטים משנה לשנתיים?ו

מידי שבוע (נשתדל) להעלות כאן סקר שקשור לתכני הפורום. הסקר ימשך שבוע - ואתם מוזמנים להגיב, להעיר ולהאיר! ולסקר השבועי: האם אתם תומכים / מתנגדים בהארכת ההתמחות במשפטים משנה לשנתיים?
 
ואני חושב ש...

צריך גם צריך! אז סיימתי את ההתמחות לפני פחות משבוע - ואין מאושר ממני, אבל מצד שני יש כ"כ הרבה יתרונות בהתמחות קצת יותר ארוכה, ואני לא מתכוון רק לצמצום מספר עו"ד ושמירה על הגילדה.
 
התמחות

הארכת ההתמחות לא בהכרח תעזור. במיוחד בכל הנוגע למתמחים שמשמשים כפקידים/שליחים/מנקים/ספרנים לעת מצוא. צריך לשים דגש על טיב ההתמחות ולא על משכה. אני בעד עריכת בחינות בקיאות באמצע ההתמחות ובסופה, ולאו דווקא אמריקאיות אלא שאלות פתוחות שישימו דגש הן על ידע משפטי כללי והן (ובמיוחד) על ידע משפטי בתחום ההתמחות.
 
הבעיה היא איך באמת תבטיח שהמתמחים יעשו עבודה

משפטית? איך תבטיח שהם לא ינוצלו מבחינת שכר ושעות עבודה?
 

BlackUnicorn

New member
סקר קטן לשם העניין

מה היה הרגע שהכי נהניתם/התרגשתם בו החל מתחילת הלימודים שלכם ועד היום? ומנגד - האם היה לכם רגע של משבר שבו חשבתם שלא תעסקו במקצוע?
 
נתחיל מהסוף:

המשבר הראשוני היה בסמסטר א', כשעוד לא הייתי בטוח שאני רוצה ללמוד משפטים. זה היה שבוע מלא תהפוכות מבחינתי: הפסקתי להגיע להרצאות, לא הגשתי תרגיל... בסוף, כמו שאתם מנחשים, נשארתי :) אני חושב שהרגע הכי הכי מבחינתי היה עד כה שהצלחתי "לסגור" תיק לשביעות רצון כולם: הלקוח, הבוסית וכמובן רצוני שלי..
 
קבלו עדכון: המשבר הכי גדול מתרחש עכשיו!

מה יהיה עם הבחינות לשכה הארורות האלה? (בלי להוציא דיבתן ובלי להשמיץ...)
 
יהיה בסדר! ../images/Emo57.gif

אל תילחץ, תשתדל להקיף את רוב החומר ולשים דגש על סד"א, בתי משפט וראיות (ככה לפחות היה אצלנו). תקופה לא פשוטה, אבל אנחנו איתך לשאלות, בקשות ותמיכה נפשית..
 
התשובות שלי..

רגע מרגש בלימודים, כמעט לא זכור לי משהו מיוחד. בכל זאת, זה כבר התואר הראשון השלישי שלי.. ההורים שלי התרגשו מאוד בטקס קבלת התואר ועוד יותר בבנייני האומה בקבלת הרשיון. מאז, וכבר עברו כמה חודשים אבא שלי הולך ומשוויץ בפני כל העולם ומאיים בתביעות משפטיות על ימין ועל שמאל..
העיקר שהבאתי נחת למשפחה.. רגע משבר, לא היה כזה. הלימודים עברו בסבבה. ביום בחינת הלשכה היה משהו כזה, כשהודיעו לנו שפרסמו תוצאות בלתי רשמיות של הבחינה באינטרנט. הנסיעה לחיפה מעולם לא הייתה ארוכה יותר. כשהגעתי הבייתה, ובדרך ים טלפונים (שהחלטתי לנטרל), ישבתי לבדוק את מצבי. בדקתי בהתחלה טור לא נכון ויצא לי 22!!!! התחלתי לבכות ולהתבאס, עד שהתאפסתי ובדקתי שוב ונרגעתי קצת. בכל זאת, עד שלא התפרסמו התוצאות הרשמיות 8 ימים לאחר מכן, הייתי על קוצים ולא עניתי לטלפונים.. קטע מלחיץ!!
 
קודם כל..

יש עוד המון דברים שאתה לא יודע, אני מסתורית..
תואר אחד היה בבי איי כללי רב תחומי ותואר אחר בראיית חשבון..
 
לא ממש מאלה..

עובדה שלא התחברתי ועשיתי אחורה פנה.. התחלתי סטאז' וכשהחלטתי שזה לא זה, הפסקתי.
 

BlackUnicorn

New member
הנה תשובות משלי :)

מבחינת משברים - היו לי בערך אינסוף כאלו בשנה א'... לא התחברתי בהרבה מובנים וחשבתי שזה לא בשבילי, אבל המשכתי. עד שהגעתי לשנה ב', התחלתי ללמוד דיני משפחה והבנתי שאני במקצוע הנכון :) הרגע שהכי נהניתי בו.. אני רק בתקופת הלימודים והתחלה של טרום ההתמחות כך שקשה לי לענות על זה. את הלימודים אני לא אוהבת, פשוט לא. אני חושבת שרגע השיא עוד יגיע :) בינתיים הרגע הכי משמח היה כשהתקבלתי לטרום התמחות, אני חושבת (למרות ההתלבטויות שלי פה מלפני שבוע..). כי זה היה הרגע שבו ראיתי פתאום את העתיד שלי נפרש לפניי, ולא רק תיאוריות ולימודים.
 
למעלה