סרטי ההוביט - עדכונים

  • פותח הנושא azdu
  • פורסם בתאריך

azdu

New member
סרטי ההוביט - עדכונים

לאחר ההכרזה על החתמתו של גיירמו דל-טורו כבמאי סרטי ההוביט החלו הידיעות לטפטף בקצב מעט יותר מהיר: * נמסר על-כי בנוסף לסיר איא ן מקקל (גנדלף) שכנראה מצוי כבר בשלבי חתימה, מתקיימים מגעים רצינייםם גם עם אנדי סירקיס (גולום) וויגו מורטנסן (אראגורן), לשוב לתפקידיהם מהטרילוגיה (מה שאמור שאראגורן בפנים!! והוא לא בן 8...). כן נמסר על הבעת עניין בחזרה של קייט בלנשט (גלדריאל) וליב טיילר (ארוון, אשר צוטטה ב-MTV כאומר שהיא חייבת התקשר לסוכן שלה בעניין הזה). כמו-כן יש רמיזות על חזרה של אלייז'ה ווד, אבל כנראה רק לסצינות הסיום של הסרט השני. מעניין שלא נאמר דבר על כריסטופר לי (סארומן), שכידוע עוד כועס על ג'קסון בשל השמטת הסצינות בכיכובו מהגרסה הקולנועית של שיבת המלך. * במסיבת עיתונאים בקאן השמיעו מנכ"ל אולפני MGM (שמפיקים את סרטי ההוביט יחד עם אולפני ניו ליין סינימה ז"ל שנבלעו לתוך חברת האם שלהם, האחים וורנר) הארי סלואן ואחראית מטעם MGM להפקת ההוביט, מארי פארנט, מספר הצהרות מעניינות: ניתנה הודעה כי על התסריט של סרטי ההוביט אמונות פראן וולש, אשתו של פיטר ג'קסון ופיליפה בוינס, שותפתם הכתובה כשג'קסון יפקח על כתיבת התסריט (זה אומר שהשלישייה מהטרילוגיה חוזרת לעמדת התסריטאים – מה שמבטיח המשכיות) וכן הצהירו כי וולש וג'קסון יודעים כבר מה יקה בכל סצינה ובכל רגע מסרטי ההוביט. כמו-כן נמסר כי קדם ההפקה (פרה-פרודקשן) מתחיל בניו-זילנד בשבועות הקרובים (שבועות.....הרבה יותר מהר מהצפוי) לקראת יציאה לאקרני בחג המולד 2011 ו-2012 (מועדים לא סופיים). * במספר ראיונות שנתן דל טורו על חזונות בדבר ההוביט הוא השמיע כמה הערות מעניינות: 1. הוא הכריז כי הסצינות אותן הוא הכי שמח ומתרגש לביים הן "חידות באפלה", "קרב העכבישים" והמפגש בין בילבו לסמוג. 2. סמוג לא יהיה דמות ממוחשבת!!! הכוונה לעשות אותו באמצעות טכניקה שהיא שילוב של בובות ואנימציה. לדעתו סמוג לא צריך להיות דמות שמתאפיינת במראה שלה אלא ברוע שלה (גישה מעניינת, יש להודות). זו הטכניקה בה השתמש באופן מוחלט ברט שלו "המבוך של פאן" והיא מתאפיינת בחזות יותר ריאליסטית.... 3. הוא הצהיר כי מן הראוי לשלב בדרך כלשהי את סיר איאן הולם בהוביט. הולם גילם את בילבו בטרילוגיה, אם כי לא נאמר באיזו דרך. זו הצהרה מאוד מעניינת שכן היא מהווה שינוי חזית מהצהרות קודמות. יחד עם זאת יש לכך 2 בעיות מרכזיות: ראשית, הולם הכריז כי הוא אינו מעוניין לשוב לתפקיד בילבו (הוא כבר בן למעלה מ-75), וכנראה הדבר ידרוש שכנוע. שנית, יש בעיה עם שילוב של הולם עם שחקן אחר בתפקיד בילבו – כזכור בסצינות הראשונות מאחוות הטבעת מראים את בילבו – בגילומו של הולם – מוצא את הטבעת ובהמשך גנדלף אומר לבילבו (שוב...הולם) שהוא לא הזדקן ביום. מעניין איך הם יפתרו את זה... * ההודעה החשובה באמת היא שג'קסון הודיע כי הוא מתכוון לשוב למסורת שלו מתקופת הטרילוגיה ולערוך היום בערב (מוצ"ש) יחד עם דל-טור צ'אט חי עם המעריצים. כבר לפני 10 ימים הם ביקשו לשלוח להם במייל שאלות בנוגע להוביט. הערב, שעה לפני הצ'אט הם יפרסמו תשובות ל-20 השאלות הפופולאריות ביותר. ובהמשך יערכו צ'אט חי ובו ישיבו על שאלות נוספות יגיבו להערות ולבקשות. הצ'אט יארך מספר שעות. מה שמבטיח המון ידיעות והרבה פתרונות לשאלות מטרידות. לאחר שהתשובות תתפרסמנה, ברגע שאוכל, אצרף קישור וכמובן אביא את עיקר הידיעות המעניינות מהצ'אט.
 

Y. Welis

New member
../images/Emo51.gif על העידכונים!

נשמע כאילו הדברים זזים קדימה. אני מאוד מקווה שהקאסט המקורי יחזור (עכשיו נבחן אם הם באמת עומדים במילתם). אני מקוה גם שנראה את איאן הולם באיזה תפקיד - אם לא כראשי. אפשר להצעיר היום אנשים בקולנוע, ואם פורד עושה את זה בגיל 65, אז כמה זה עוד 10 שנים.. יהיה גם נחמד לראות עוד הוביטים מוכרים (ווד פחות חסר לי מהשאר - בויד ו-מונהאן). גם בנות הלילית נשמעות מבטיחות. בעיקר עם השפה שלהן תשלב סינדארין כמו בטרילוגיה. תאריכי היציאה נשמעים מאוחרים - אני חושב שאם הסרט הראשון יוסרט בשנה הבאה, אז חג המולד 2010 יהיה סביר יותר. אני מניח שהוא ירצה לצלם את שניהם יחד כמו ג'קסון, אבל אפשר גם בנפרד. התוכניות לגבי סמוג נשמעות טובות - הוא אכן היה רשע, וקרוב מאוד לדמות של גלאורונג ב'ילדי הורין' (או הסיל'), שהינו אחד הדרקונים היותר רשעים שהיו בספרות. מקוה שהוא יעבור היטב. מעניין אגב מי יגלם את בארד. מקוה שלא ינסו להכניס את מורטנסן - אלא מישהו חדש יותר. נשמח לשמוע מה היה בצ'אט - זה ממש מזכיר לי את סוף 1999 והשאלות והתשובות של ג'קסון על סרטי הטרילוגיה (מנהל הפורום הראשון על טולקין שנפתח בספטמבר אותה שנה, מגן ינון, שלח לי בזמנו מסמך ארוך למדי של קטעים מתוך הצ'אט, שהייתי אמור לתרגם, אבל לא מצאתי את הזמן) - אוטוטו כבר עשור שלם עבר מאז! מדהים איך הזמן טס. מקוה שבעוד עשר שנים נדבר על סרטי הסילמאריליון...
 

azdu

New member
כמובטח לינק לצ'אט

כמובטח להלן קישור לצ'אט. מסמך די ארוך כמה נקודות מעניינות (חלקי): 1. המטרה העיקרית - כל ההוביט בסרט הראשון והסרט השני יעסוק בעיקר בהיעלמויות של גנדלף במהלך ההוביט ויגשר לטרילוגיה ויראה את ההוביט מזווית אחרת. שמו של הסרט השני עדיין לא הוחלט. זו הנקודה המאכזבת היחידה. אני מקווה שבמהלך הכתיבה הם יבינו שאולי כדאי לעשות הוביט בשני חלקים מורחב 2. דל-טורו רוצה את איאן הולם בפנים, לא ברור באיזה תפקיד. דל טורו גם רוצה את ביורן בפנים ולא יעניק לו את טיפול טום בומבדיל מהטרילוגיה. 3. גולום ישחק תפקיד גם בסרט השני שיראה את תקופת השבי אצל ת'ראנדואיל, כריתת הברית עם שילוב והתפיסה במורדור. מעניין שג'קסון לא התחייב להכללת המועצה לבנה או הקרב בדול-גולדור 4. הווארגים, הגובלינים והטרולים יראו אחרת מהטרילוגיה. הטרולים, הנשרים והווארגים ידברו!!! בני-הלילית ייראו אחרת מאלו של לותלוריין וריוונדל. דל טורו דיבר ארוכות על כך שהוא רוצה לשמר את האווירה מהטרילוגיה ולא מתכוון להפוך את בני-הלילית פתאום לשחקנים במחזמר. הוא רואה ברט כמוגבל לצפיית בני 13 במובן המקסימלי (intense PG13) שזה מבטיח. 5. דל טורו רוצה את כל 13 הגמדים ולא מעוניין לקצץ במספרם. 6. הרעיון להביא את כל שחקני הטרילוגיה חזרה לתפקידים שלהם, אם הדבר יהיה הכרחי בסרט השני, כמובן, ואם לא תהיינה בעיות בריאות (רמז לכריסטופר לי???). 7. הווארד שור (המלחין) אלאן לי (המעצב) - יחזרו. צוות האפשקטים המיוחדים.יוחלף. יש דיונים גם על שיטות הצילום (כרגע לא מדובר על HD או על 3D, אתרי הצילום (רק ניו זילנד), גרסאות ל-DVD ועוד כל מיני.
 

Y. Welis

New member
נשמע מבטיח, בעיקר הגבלת הגיל

אגב הנשרים חייבים לדבר - הם גם מסוגלים (אפילו בסיל') וגם צריך שידברו. הקול שלהם יהיה כמובן אתגר. הווארגים - פחות הכרחי. הטרולים - הם לא אותו המין שהיה במצור על מינאס טירית או במוריה. אלה הבדלים הכרחיים, כי הספרים נבדלים. תיאורי הסרט השני מטרידים - קרב המועצה הלבנה על דול גולדור הוא העיקר. לא ברור איך אפשר להנמיך אותו ולצמצם את חשיבותו. יש לקוות שלא תהיה יצירתיות רבה מדי שם, למרות שהחשש ניכר. אגב מה עם רייס דייוויס שהיה גימלי? הייתי מחזיר אותו כאביו, גלואין; אם כי גם כטורין, במראה מעט שונה, הייתי מוכן לקבל אותו. ביאורן הוא אלמנט חשוב וסיכוי להרבה הומור חיוני (משהו שאני מקוה שלא יאבד, כי זה עזר מאוד לג'קסון). פעם היה שחקן שהתאים לכך (או לתפקיד טרול) - 'אנדרה הענק' שהיה פזיק ב'נסיכה הקסומה', אבל הוא כבר לא קיים. ותודה כתמיד!
 

Y. Welis

New member
כן - בחלק מהזמן.

אבל אני חושב שהוא יזכר בעיקר בזכות הסרט ההוא, שכמו שרבים מסכימים (לפחות בפורום ספרות המקומי), התעלה על הספר.
 

azdu

New member
עדכון מהיר

עדכוני קאסט: איאן מקקלן ואנדי סירקיס - סגרו איאן הולם - כנראה יהיה המספר. בילבו - המועמד המועדף (המפתיע, משהו) על דל טור וג'קסון - ג'יימס מקאבוי.
 
למעלה