עבודה בחוות סוסים

דיקלוש99

New member
עבודה בחוות סוסים

שלום לכולם, אני בת 22 ומאוד אוהבת סוסים , ורוצה גם ללמוד לרכב עליהם. שאלתי היא אם יש סיכוי בשבילי להתקבל לעבודה בחוות סוסים בלי ניסיון בכלל בתחום ומה עלי לעשות לשם כך?
 

dixie chick

New member
יש סיכוי

השאלה היא רק כמה קשה את מוכנה לעבוד ותלוי איפה את גרה, לעבוד? לא סביר בכלל, להתנדב, אולי... והנה התקציר. מה שאת צריכה למצוא זה א. חווה עם הרבה סוסים ו(יחסית) מחסור בכוח אדם. ב. חווה עם רצון טוב שיכולה ורוצה לקדם אותך ולא לעבוד עלייך. ואז מה שאת צריכה לעשות זה להתאמץ, להשתדל, לעבוד, להפגין נוכחות, יוזמה, מרץ, כוח רצון ויכולת בעבודה התנדבותית בחווה. רוב החוות (בעיקר על סמך סיכום כללי מראש) יתנו לך בתמורה טיפוח אישי ורכיבות. היתרונות: מגע יומיומי עם סוסים, כיף בהכרת החווה ודרכי העבודה, הכרת המדריכים ואופן ניהול החווה, שיעורים בחינם. החסרונות: הרבה עבודה שחורה, תלוי ביחס של המדריכים, צריך הרבה כוח רצון והתמדה, שיעורים לא מוסדרים (תלוי ברצון המדריך\ היום בשבוע\ האנשים שכן משלמים על רכיבות). מה אני הייתי מציעה? שקודם, לפני שאת מתחייבת מול חווה לכל עבודה שהיא (בתשלום או התנדבותית), תקחי כמה שיעורים בתשלום כדי שתדעי שזה באמת משהו שמושך אותך. כשאת משלמת, למדריך יש מחויבות להתייחס אליך הכי טוב בעולם, ואת יכולה באמת להתרכז ב"האם אני נהנת" ולא ב"יש לי עוד 15 תאים לנקות". את יכולה לבוא, לרכב, לנשום ולהנות ולא "איכסה חרא!" או "אוף זה מריצה נורא כבדה!". רק מי שסוסים אצלו בדם ממשיך הלאה לעבודה חוותית, כי זה לא פשוט בכלל.
 

popi199

New member
לדעתי..

זה ייתן לך המון, אני התחלתי לעבוד בחווה אפילו לפני שידעתי לרכב, בשביל לאכף סוס, להוביל סוס, להאכיל סוס או לנקות תא לא צריך לרכב, למדתי את כל המיומנויות של הטיפול היומיומי בסוסים, טיפול בסוסים פצועים ועוד וכמובן שגם התחלתי לרכב וקיבלתי אפילו יותר הדרכה מאלה שמשלמים ואחרי חצי שנה קניתי לעצמי סוס והוא הסוס הכי מטופל בחווה. אז לדעתי תחפשי חווה שתוכלי להרגיש בה בנוח לבוא ולהתנדב, חווה קטנה וביתית. ובלי קשר תתחילי ללמוד לרכב. חווה שתקבל אותך תכשיר אותך לעבודה אצלם.
 
למעלה