עבודה לבית הספר - זוקה לעזרה

anat30g

New member
עבודה לבית הספר - זוקה לעזרה

כרגיל נותנים עבודה לילדים שההורים צריכים לעשות !!! הבן שלי צריך לעשות עבודה לבית הספר בנושא - מאכלי חנוכה בעדות ישראל - האם תוכלו לתת לי שמות של מאכלים לפי העדות השונות וגם מתכונים אם אפשר. הבעיה העיקרית היא איך נקראים המאכלים בעדות השונות... האידיש יש "לאטקעס" לביבות תפוחי אדמה. "זאלבייה" וה"ספינז´" שייכים למרוקו. "מכוסכס" לאלג´יר ובזה תמו השמות הידועים לנו... מצאתי מתכונים אבל כולם נותנים שמות עבריים למאכלים - אני צריכה את השמות בארצות המקור - לא יעזור לי סופגניה בוכרית - החומרים שלה זהים לסופגניה ישראלית רגילה... ההבדל היחיד זה השם... אז אולי מישהו יודע שמות של מאכלי עדות בחנוכה... אפילו בלי מתכונים. הנה ציטוט מהעבודה: במזרח אירופה מכינים "לאטקעס" לביבות תפוחי אדמה או לביבות של קמח מרובך (מבושל) בשמן. בגרמניה מכינים לביבות מקמח וביצים. בדמשק מכינים לביבות ממולאות בבשר (מישהו יודע מה השם?). בבוכרה מטגנים בצק ממולא בבשר של כבשים (מישהו יודע מה השם?). בתורכיה ובעדות בלקן אחרות מכינים סופגניות ממולאות גבינה, לכבוד יהודית החשמונאית (מישהו יודע מה השם?). במרוקו היה נהוג שהרבי ב"חדר" מכין מהמנות שהביאו התלמידים לביבות "זאלבייה". סופגניה ממרוקו היא ה"ספינז´" שמתייחדת בכך שהיא לא מכילה סוכר, ומקבלת את מתיקותה אך ורק מן הציפוי שלה. באלג´יר מכינים לביבות מכוסכס, הממולאות בשר ומתובלות יין. בהונגריה - נהגו לטגן לחם בשום. בישראל - אפשר למצוא לביבות לפי מטעמי כל העדות. אפשר פה בפורום או לשלוח אלי לאימייל - [email protected] בתודה מראש - ענת נ.ב מאיפה ילד בכיתה ג´ ידע מתכונים של עדות ישראל??? אפילו אמא שלו לא יודעת!!
 

noa_f

New member
מאכלים בוכריים

באדיבות חמותי: (כל השמות במלרע) "סמבוסה" - כיסוני בצק במילוי בשרי או מתוק מטוגנים. (כנראה כמו סמבוסק אבל קטנים) "גודגז´ה" - (חבל שאין ניקוד) - הבצק הממולא בבשר כבש שהזכרת. "צ´אלפאק" - לביבת קמח מטוגנת, עליה מפזרים סוכר. בתיאבון.
 

anat30g

New member
תודה רבה רבה רבה

 

yondy

New member
תכניסי שאלה בפורום מתכונים

ותנסי לחפש אולי באנציקלופדיה אביב או מאיר נתיב. אפשר לקפוץ יחד לספריה המקומית, הספרניות תוכלנה להפנות אתכם לספרים נוספים. הילד שלך לא אמור לדעת. הוא אמור לחפש במקורות מידע, בעזרתך.
 

anat30g

New member
שאלתי שם...

מה עושה ילד שאין בבית אינטרנט???? חיפשנו בספריה ובספרי מתכונים - לא נמצאו שמות אוטנטים למתכונים... כמו שאמרתי - מצאנו מתכון לסופגניה בוכרית... אבל בלי השם שלה בבוכרית.
 
למעלה