עבודות השירות של ימינו

עבודות השירות של ימינו

לאחרונה יצא לי לא אחת לשמוע על עבודות שירות זמניות מסוג שנשמע יותר "מגניב", נחשפתי ללא מעט אופציות שעוררו אצלי את המחשבה שחבל שלא הייתי מודעת לקיום משרות שכאלו כשהייתי סטודנטית (בהנחה שהיו כאלו), כשחלקן נשמעות לי כמו משרות שלא הייתי מתנגדת לבצע כהכנסה נוספת גם בשלבים מאוחרים יותר בחיי, ולא אתפלא לגלות שהעוסקים בהן הם לא רק סטודנטים וצעירים שמחפשים את עצמם.

למשל - נהגי ריקשה בפארקים, מפעילים לאטרקציות בפארקי שעשועים ובאירועים מיוחדים (שבתקופת הקיץ והחגים יש רבים כאלו), צוותי הווי ובידור כבר ממזמן הם לא נחלתם של בתי מלון בלבד, מי שנמרץ ומיטיב לשיר ולרקוד יכול לעבוד באירועי בידור לילדים בקניונים ובמתחמים שונים, ומי שלא מיטיב לשיר יכול להסתפק בעבודות ארגון ותפעול באירועי בידור שכאלו. גם השכר בעבודות שכאלו לרוב גבוה משמעותית מהמינימום, כשהשעות גמישות ומאפשרות גם לסטודנטים וגם לאנשים שמשלבים עבודות להשתלב במרבית האפשרויות.

לפעמים אני תוהה אם יכול להיות שבימינו משתלם יותר לעבוד במשרות האלו, מאשר במשרה מלאה - בחלק מהמקרים נראה שאפשר להשתכר במשרה שכזאת או בשילוב של שתיים כאלו, שכר גבוה מהממוצע במשק, שלא לדבר על השכר החציוני.

אילו עבודות "מגניבות" שכאלו אתם מכירים? יש כאן מישהו שעבד בעבודה כזאת? הייתם שוקלים לשלב עבודה שכזאת במקביל לעבודה "אמיתית"?
 
עד שמישהו יתעורר ויגיב


אספר על עבודות "מגניבות" שנתקלתי בהן בעבר:
&nbsp
בתקופת הקד"מ היו פעמים ששלחו אותי לפרויקטים חווייתים מיוחדים יותר, למשל בחברת קוסמטיקה מובילה, יחד עם בחורה נוספת הולבשנו בתלבושת אלגנטית בעלת שיק צרפתי ואופרנו כמו דוגמניות בתצוגת אופנה, וזה גם פחות או יותר תאם את האופן בו התנהלנו (אפשר לומר שהיינו דוגמניות הבית של אותו מותג). בהזדמנות אחרת יצא לי לעבוד בפרויקטים בהם אני חילקתי מתנות וחייכתי, בזמן שלצידי עבדו אחרים שהסתובבו במתחם וניגנו בגיטרה והקדישו שירים לעוברים ושבים (ובמיוחד לעוברות ושבות), או שהיו בתוך תלבושות של בובות, בפרויקט אחר היו צמד שקידמו מכירות של מוצר מסוים בתלבושות של קוסם ושוליית קוסם, וגם ביצעו קסמים תוך כדי. זה היה נחמד.
 

a wild rose

New member
אני לא יודעת אם זה נחשב לעבודה מגניבה

אבל תמיד נראה לי נחמד לראות אנשים בתלבושות/תחפושות בקניונים ובירידים שונים, אני מניחה שגם משלמים יפה בעבודות כאלו וזה נראה לי תמיד הרבה יותר מיוחד מאשר למלצר או לעבוד במוקד שירות לקוחות, למרות שבאופן אישי לא הייתי עובדת בעצמי בעבודה כזאת.
&nbsp
מה שבאמת נראה לי מגניב אלו מלצרים מזמרים, או אנשים שמשלמים להם בשביל לנגן בלובי של מלון וגם רקדנים בחתונות. מה שיותר מגניב זה לראות בקורות חיים של אנשים שזה מה שהם עשו, אני חושבת שזה משהו שמושך את העין גם כשמגישים מועמדות למשרה אחרת לגמרי.
 
למעלה