עדיין באוירת סליחות - תמצית ה PINE

Balancedflow

New member
עדיין באוירת סליחות - תמצית ה PINE

ד"ר באך טוען שתחושת האשמה הראשונית שלנו, ש"אני לא בסדר", קשורה לחטא הקדמון, ומלווה אותנו עד מזמן הגירוש מגן העדן. רבים מאיתנו מוכיחים את עצמם על בסיס יומיומי, ומרגישים רגש מהותי של אשמה, בין אם אכן חטאו ובין אם לא. הפרדוקס הוא, שגם אם הם לא אשמים בדבר, פעמים רבות הם יפעלו להצדקת הרגש הזה, ויחזרו על הדפוס של קבלת עונשים על עצמם, וסיגוף בתחושה של אשמה תמידית, שיביאו אותה על עצמם מהסובבים אותם בצורה כזו או אחרת. האנשים שרגש האשמה בחייהם מנהל אותם, יוצרים דפוס ומעגל בלתי פוסק של קורבנות, והם מוצאים עצמם פעמים רבות במעגלי אלימות בין אם פיזית ובין אם נפשית, בין אם כלפי עצמם ובין אם מהחברה הסובבת אותם. אלא שהמודעות והתיקון, יכולים לשנות את חייהם, רגש האשמה יוצר פגיעות מאוד גדולה, וכשמשתחררים ממנו, התחושה היא כאילו משא כבד הורד מעל הכתפיים, נטל הוכחת חפותם מוסר מעליהם, וזרקור חדש מאיר באור בהיר ואופטימי את עתידם. זה התיקון שבאה תמצית האורן - PINE לעשות. היא תמצית מאוד עמוקה, ומזככת. אין לה ריאקציות שליליות, והיא עוזרת רבות, בין היתר במצבים של תסכול מיני כתוצאה מתחושות אשמה ("לא מגיע לי"), הפרעות אכילה כתוצאה מתחושות אשמה, ואלימות/קורבנות כתוצאה מהתחושות האלה. שבת שלום לכולכם
 
ציטוטי דר' באך

אני מתרגם מה שבאך כתב על אורן בספרו The Twelve Healers [תחילת ציטוט] לאלו שמאשימים את עצמם. אפילו כשהם חושבים שיכלו לפעול יותר טוב, הם אף פעם לא מרוצים מהמאמצים שעשו ולא מהתוצאות. הם עובדים קשה וסובלים מהכישלונות שהם מייחסים לעצמם. לפעמים כשקיים איזה שהוא טעות זה בגלל מישהו אחר, אך אפילו במקרה כזה הם יטענו שהם אחראיים. [סוף ציטוט] מהקלפים של מרכז באך אני מתרגם [תחילת ציטוט] התמצית מיועדת לאנשים שמאשימים את עצמם ומתנצלים ללא הרף על כל דבר שלא פועל כשורה, אפילו אם זה לא אשמתם. זה גם התרופה לאלו שמרגישים אשמה. התכונה החיובית של התמצית זה להבין שאחרים גם עושים טעויות ואתה לא חייב להעניש את עצמך על כל דבר שמתרחש. [סוף ציטוט] זה לא סותר את מה שאת כתבת, אך מעניין אותי לדעת מאיפה את מצטטת מה דר' באך כתב.
 

Balancedflow

New member
אני לא תמיד מצטטת,

פעמים רבות אני פשוט כותבת דברים כמו שלמדתי אותם. אני מסכימה שהציטוט תורם ומעשיר, אבל האם הוא תמיד חיוני לדעתך?
 
ציטוטים

כשאת כותבת "דר' באך אומר..." רצוי לדעת מה המקור שממנו את מצטטת, אם את כותבת דברים שלמדת לבד או בקורס זה לא יאה לכתוב "דר' באך אומר"... את חושבת אחרת? עם כל הכבוד לכל המפרשים, אני חושב שאם יש שוני בין מה שבאך כתב לבין מה שאחרים מבינים לגבי התמציות אז אני מעדיף את המקור (הספר של דר' באך). לא, לא תמיד חיוני לצטט, אך בעיניי מאוד רצוי לא להתבלבל ולהגיד שאני מצטט את באך כשאני מצטט את וויוולד או מישהו אחר.... או כשאני מביא דעה שלי.
 

Balancedflow

New member
קיבלתי,

עם זאת, היות ויש הקבלה ברורה בין הדברים שאני כותבת בשם אמרם, והציטוטים שאתה מביא, אני לא מוצאת בכך בעייתיות. מה דעתך שלהבא אני אכתוב את הדברים ואתה תביא את הציטוט?
 
אחלה סבבה

הרי כתבתי יחד עם הציטוטים שאין התנגשות בין הציטוט לבין מה שאת כותבת... אם את רואה שאני לא מתרגם את מה שבאך כתב תוך יום יומיים את מוזמנת להזכיר לי לעשות את זה במסרים אישיים.
 
למעלה