עד עצם היום הזה ופרחי הקמליות

הלדיל

New member
עד עצם היום הזה ופרחי הקמליות

פרק מצוין. סוגר יפה את קשת העלילה של החצי הראשון. היה לי רושם כזה בפרק הקודם אך הפרק הוכיח שמרלין הוא המואר - המקבילה האמיתית של האפל. נראה שזו ירידת מדרגה רצינית מ-"מרלין האל שכבל את האפלה הקדמונית לפיגיון" אבל מיתוסים, מטבעם, לעוות עובדות. הפרק גם הבהיר מי הקוסם שעובד בשירותו של המלך ארתור - המלך ארתור...נראה לי שהיינו צריכים לחשוד שזו מלכודת מהרגע שבו רג'ינה השמידה את הסורגים. מדובר בקסם שמרלין היה צריך את עזרתה של
הגברת בל כדי להסירו.
סיפור הרקע של מרלין ונימוי יפה. אהבתי את ההתייחסות לאלים היווניים אף על פי שפרומתאוס איננו אל כי אם טיטן. כבר ראינו מים קדושים בסדרה - המים של אגם פונטוס שריפאו את קללת הזהב של מידאס והחזירו את הקסם לסטוריברוק. היה, בפירוש, מקום להזכיר את האגם אבל אני מניח שמרלין ושות' לא ידעו על קיומו. אני מניח שבחצי השני של העונה החמישית נקבל תשובה מהם המים עצמם.
 

הלדיל

New member
תוספת

ההערה של אמה לגבי אדם שישתמש באפלה למטרות טובות גובלת במידה רבה בצרות אופקים. מרלין מייצג בדיוק את העובדה שזה אפשרי - אמה צריכה לשאוף להשבת הקסם לצורתו המקורית ולא להסתפק בשליטה בקסם שהושחת.
 

אביטל186

New member
אהלן

מרלין היקר... גם אני ציפיתי לגלות קוסםם חזק יותר מול הדרקואן, בתור זה שכבל אותו לפגיון. למה אתה חושב שהעובדה שרגינה העלימה את הסורגים מראה שזה מלכודת?
אני עד עכשיו לא הבנתי מדוע דווקא למרלין המים לא הזיקו?
ומדוע אתה אומר שמרלין משתמש בכוחות הרוע לטובה? הוא המואר כאן.
לדעתי השאלה של אמה לגיטימית בהחלט. אלו כוחות שהם מתמודדים מולם מהעונה הראשונה, ותמיד מנסים לברוח מהם, ואא לעצור אותם. אולי לשם שינוי יהיה אפשר לרתום אותם לטובה?? עובדה שהתשובה של מרלין לא היתה לא באופן חד משמעי.
 

הלדיל

New member
מממ...

בפרק קודם נאמר שהוטל על הסורגים קסם שמרלין לא ידע אותו והיה צורך שבל תחפש בספרים כדי לסתור אותו. רג'ינה, עם כל הכבוד, לא הכירה את הקסם כך שהעובדה שהיא הסירה את הסורגים בלי בעיה אומרת דרשני שהסורגים לא היו קסומים. לי זה הצטייר כגרסה של "עד עצם היום הזה" ל-"זה קל מדי."
הקסם בעולם של "עד עצם היום הזה" הוא ניטרלי. הרגשות של מטיל הקסם הן שנותנים לו את הזיקה לאפלה או לאור. הקסם בגביע הקדוש הפך אצל מרלין לקסם של אור משום שמרלין הוא אדם טוב. אם במקור הכח כולו היה שוחר טוב, אז האם אפשר להפוך אותו בחזרה לשוחר טוב?
 

אביטל186

New member
להפוך את מי לשוחר טוב?

את הכוח?
זה בהחלט לא נכון שהקסם בסדרה הוא נייטרלי.
אתה מבלגן את כל העקרונות כאן וזה לא הולך ככה.
אמה אדם טוב. לאמה יש כוח אור בגלל שהיא נוצרה מאהבה. על אמה משתלטת האפילה.
לפי הכלל הזה שלך הייתי מצפה שהאפלה תהפוך לאור כי אמה אדם טוב. וזה לא כמובן לא קורה.
רמפל שהפך להיות דרקוואן לא היה רע. הוא היה עם תכונות של לחלושי אופי אבל ל א רע.
בברור רואים את הדרקנס משתחררת מרמפל כקורים שחורים שמנסים לעטוף ולחנוק כל ייצור וככה להמית אותו.
יש בהחלט קסם רע וקסם טוב.
כשאמה נהפכה להיות דרקוואן האוהבים שלה לא נתנו לה להשתמש בקסם הזה כדי שהוא לא ישתלט עליה. למרות שהיא סמל קסם האור היה אסור לה לעשות קסמים טובים כמו להציל משו כי זה קסם אפל, כלומר הקסם אינו נייטרלי בכלל.
אם תרצה, יש לו חים וכללים משלו והוא יכול להשפיע על הנשמה של האדם שמכיל אותו.
 

הלדיל

New member
ברר...

בוא נכניס סדר לדברים: הקסם שאני מדבר עליו, ביסודו, הוא קסם אנושי. מסיבה זו, רג'ינה יכולה להטיל גם קסמים אפלים וגם קסמי אור למרות שהתחייבה קודם לאופל. הקסם של האפלה הוא קסם אלוהי בקנה המידה שלו. וכשאמה מקבלת אותו, הקסם עבר כמה דורות של נושאי קסם אפל שכל אחד הוסיף עליו משל עצמו עד כי כל עוצמתה של אמה איננה מספיקה כדי לטהר אותו. חוץ מזה, מרלין מדבר, בפירוש, שאם נימוי תרצח באמצעות הקסם של הגביע הקדוש, אפילה תשתרר בתוכה וכך בדיוק קורה. הקסם הוא, מיסודו, ניטרלי אם מעשה אחד יכול להטות אותו אל האפלה.
 
למעלה