עובד רשות מקומית

מצב
הנושא נעול.

מיRים

New member
עובד רשות מקומית

עובד רשות מקומית
רשאי לעבוד בעבודה נוספת או שאסור לו? תודה רבה.
 

מיRים

New member
תודה ליוסריאן. שתי שאלות מתבקשות:

מותר לו אם הוא מקבל אישור.
תודה ליוסריאן. שתי שאלות מתבקשות:
1. מהו הבסיס לאישור או לדחיית הבקשה, והנימוקים לכך? 2. איפה כתוב שצריך אישור בכלל? כי: 2.1 אעסוק בעבודה הנוספת אך ורק אחרי שעות עבודתי ברשות המקומית. 2.2 אין כל ניגודי עניינים ולא תיתכנּה כאלו. ושוב תודה רבה.
 
המפיק היה אמור להיות ב-ה' ולא ב-נ'.

תודה ליוסריאן. שתי שאלות מתבקשות:
1. מהו הבסיס לאישור או לדחיית הבקשה, והנימוקים לכך? 2. איפה כתוב שצריך אישור בכלל? כי: 2.1 אעסוק בעבודה הנוספת אך ורק אחרי שעות עבודתי ברשות המקומית. 2.2 אין כל ניגודי עניינים ולא תיתכנּה כאלו. ושוב תודה רבה.
המפיק היה אמור להיות ב-ה' ולא ב-נ'.
נכון??? אם מדובר בעיריה - האיסור קבוע בפקודת העיריות. קראי (אם תרצי) את סעיפים 176 עד 181: "176. הגדרות "עבודות-חוץ" - כל עסק או עבודה מחוץ לשירות העיריה, למעט - (1) עבודה ציבורית שלא על מנת לקבל פרס; (2) עבודה מדעית, אמנותית או ספרותית ללא התקשרות קבועה; (3) השקעת הון וקבלת רווחים ממנה שאין אתן עבודה או עיסוק; "עובדי עיריה" - עובד עיריה המשמש בקביעות במשרה מלאה. 177. איסור עבודת-חוץ עובד עיריה לא יעסוק ולא ישתתף, במישרין או בעקיפים, בעבודת-חוץ. 178. עיסוק בעבודה מדעית וכו' באישור ראש העיריה רשאי עובד עיריה באישור ראש העיריה, לעסוק בעבודה מדעית, אמנותית או ספרותית מחוץ לשירות העיריה גם אם העבודה היא בהתקשרות קבועה. 179. עבודת חוץ שלא על מנת לקבל פרס רשאי ראש עיריה, באישור המועצה, להתיר לעובד העיריה לעסוק בעבודת-חוץ שלא על מנת לקבל פרס. 180. היתר עבודת-חוץ על מנת לקבל פרס במקרים מיוחדים (א) רשאית מועצה, במקרים מיוחדים, להתיר לעובד העיריה לעסוק בעבודת-חוץ גם על מנת לקבל פרס, אלא שבנוגע לפקידי העיריה שנתמנו לפי הסעיפים 167 ו-169 תהא החלטתה טעונה אישורו של השר. (ב) אין מועצה רשאית להתיר לעובד העיריה לעסוק בעבודת-חוץ על מנת לקבל פרס לפי סעיף זה, אלא אם - (1) היא לטובת הכלל; (2) אינה עשויה לפגוע לרעה בתפקידו של עובד העיריה; (3) אין בה משום התחרות בלתי הוגנת עם מי שאינו עובד עיריה; (4) אין בה כדי ליצור התקשרות בין העובד לבין אדם, תאגיד או מוסד העומדים במגע כספי, מסחרי או עניני עם העיריה; (5) העובד הצהיר על הפרס שיקבל בעדה. 181. עונשין עובד עיריה, העובד בעבודת-חוץ על מנת לקבל פרס בניגוד להוראות סעיפים 177 - 180, דינו - קנס פי שלושה משווי הפרס שניתן בעד אותה עבודה.". אם מדובר במועצה מקומית אז זה קבוע בסעיף 143 בצו המועצות המקומיות: "143. איסור עבודת חוץ [תיקון: תשכ"ב] (א) בסעיף זה "עבודת חוץ" - כל עסק או עבודה מחוץ לשירות המועצה למעט - (1) עבודה ציבורית שלא על מנת לקבל פרס; (2) עבודה מדעית, אמנותית או ספרותית ללא התקשרות קבועה; (3) השקעת הון וקבלת רווחים ממנה שאין אתן עבודה או עיסוק. (ב) עובד המועצה המשמש בקביעות במשרה מלאה (בסעיף זה- עובד מועצה) לא יעסוק ולא ישתתף, בעקיפין או במישרין, בעבודת חוץ; אולם רשאי ראש המועצה, באישור המועצה, להתיר לעובד מועצה לעסוק בעבודת חוץ שלא על מנת לקבל פרס, ומועצה רשאית, במקרים מיוחדים, להתיר לעובד מועצה לעסוק בעבודת חוץ גם על מנת לקבל פרס. (ג) אין מועצה רשאית להתיר לעובד מועצה לעסוק בעבודת חוץ על מנת לקבל פרס לפי סעיף זה, אלא אם - (1) היא לטובת הכלל; (2) אינה עשויה לפגוע לרעה בתפקידיו של עובד המועצה; (3) אין בה משום התחרות בלתי הוגנת עם מי שאינו עובד מועצה; (4) אין בה כדי ליצור התקשרות בין העובד לבין אדם, תאגיד או מוסד, העומדים במגע כספי, מסחרי או עניני עם המועצה; (5) העובד הצהיר על הפרס שיקבל בעדה. (ד) על אף האמור בסעיף זה, רשאי עובד מועצה, באישור ראש המועצה, לעסוק בעבודה מדעית, אמנותית או ספרותית מחוץ לשירות המועצה, גם אם העבודה היא בהתקשרות קבועה. (ה) עובד מועצה, העובד בעבודת חוץ על מנת לקבל פרס בניגוד להוראות סעיף זה, דינו- קנס חמש מאות לירות או מאסר שלושה חדשים או שני הענשים כאחד. (ו) הוראות סעיף זה אינן גורעות מהוראות סעיף 142.".
 

מיRים

New member
תגובתך הוצגה באיחור רב לעומת דקת

המפיק היה אמור להיות ב-ה' ולא ב-נ'.
נכון??? אם מדובר בעיריה - האיסור קבוע בפקודת העיריות. קראי (אם תרצי) את סעיפים 176 עד 181: "176. הגדרות "עבודות-חוץ" - כל עסק או עבודה מחוץ לשירות העיריה, למעט - (1) עבודה ציבורית שלא על מנת לקבל פרס; (2) עבודה מדעית, אמנותית או ספרותית ללא התקשרות קבועה; (3) השקעת הון וקבלת רווחים ממנה שאין אתן עבודה או עיסוק; "עובדי עיריה" - עובד עיריה המשמש בקביעות במשרה מלאה. 177. איסור עבודת-חוץ עובד עיריה לא יעסוק ולא ישתתף, במישרין או בעקיפים, בעבודת-חוץ. 178. עיסוק בעבודה מדעית וכו' באישור ראש העיריה רשאי עובד עיריה באישור ראש העיריה, לעסוק בעבודה מדעית, אמנותית או ספרותית מחוץ לשירות העיריה גם אם העבודה היא בהתקשרות קבועה. 179. עבודת חוץ שלא על מנת לקבל פרס רשאי ראש עיריה, באישור המועצה, להתיר לעובד העיריה לעסוק בעבודת-חוץ שלא על מנת לקבל פרס. 180. היתר עבודת-חוץ על מנת לקבל פרס במקרים מיוחדים (א) רשאית מועצה, במקרים מיוחדים, להתיר לעובד העיריה לעסוק בעבודת-חוץ גם על מנת לקבל פרס, אלא שבנוגע לפקידי העיריה שנתמנו לפי הסעיפים 167 ו-169 תהא החלטתה טעונה אישורו של השר. (ב) אין מועצה רשאית להתיר לעובד העיריה לעסוק בעבודת-חוץ על מנת לקבל פרס לפי סעיף זה, אלא אם - (1) היא לטובת הכלל; (2) אינה עשויה לפגוע לרעה בתפקידו של עובד העיריה; (3) אין בה משום התחרות בלתי הוגנת עם מי שאינו עובד עיריה; (4) אין בה כדי ליצור התקשרות בין העובד לבין אדם, תאגיד או מוסד העומדים במגע כספי, מסחרי או עניני עם העיריה; (5) העובד הצהיר על הפרס שיקבל בעדה. 181. עונשין עובד עיריה, העובד בעבודת-חוץ על מנת לקבל פרס בניגוד להוראות סעיפים 177 - 180, דינו - קנס פי שלושה משווי הפרס שניתן בעד אותה עבודה.". אם מדובר במועצה מקומית אז זה קבוע בסעיף 143 בצו המועצות המקומיות: "143. איסור עבודת חוץ [תיקון: תשכ"ב] (א) בסעיף זה "עבודת חוץ" - כל עסק או עבודה מחוץ לשירות המועצה למעט - (1) עבודה ציבורית שלא על מנת לקבל פרס; (2) עבודה מדעית, אמנותית או ספרותית ללא התקשרות קבועה; (3) השקעת הון וקבלת רווחים ממנה שאין אתן עבודה או עיסוק. (ב) עובד המועצה המשמש בקביעות במשרה מלאה (בסעיף זה- עובד מועצה) לא יעסוק ולא ישתתף, בעקיפין או במישרין, בעבודת חוץ; אולם רשאי ראש המועצה, באישור המועצה, להתיר לעובד מועצה לעסוק בעבודת חוץ שלא על מנת לקבל פרס, ומועצה רשאית, במקרים מיוחדים, להתיר לעובד מועצה לעסוק בעבודת חוץ גם על מנת לקבל פרס. (ג) אין מועצה רשאית להתיר לעובד מועצה לעסוק בעבודת חוץ על מנת לקבל פרס לפי סעיף זה, אלא אם - (1) היא לטובת הכלל; (2) אינה עשויה לפגוע לרעה בתפקידיו של עובד המועצה; (3) אין בה משום התחרות בלתי הוגנת עם מי שאינו עובד מועצה; (4) אין בה כדי ליצור התקשרות בין העובד לבין אדם, תאגיד או מוסד, העומדים במגע כספי, מסחרי או עניני עם המועצה; (5) העובד הצהיר על הפרס שיקבל בעדה. (ד) על אף האמור בסעיף זה, רשאי עובד מועצה, באישור ראש המועצה, לעסוק בעבודה מדעית, אמנותית או ספרותית מחוץ לשירות המועצה, גם אם העבודה היא בהתקשרות קבועה. (ה) עובד מועצה, העובד בעבודת חוץ על מנת לקבל פרס בניגוד להוראות סעיף זה, דינו- קנס חמש מאות לירות או מאסר שלושה חדשים או שני הענשים כאחד. (ו) הוראות סעיף זה אינן גורעות מהוראות סעיף 142.".
תגובתך הוצגה באיחור רב לעומת דקת
שליחתה. מכאן שתגובתי האחרונה היתה מיותרת. דומני שזה דגש ולא מפיק. כי אם זה היה מפיק היית צודק. הטעם לדגש בכך שהאות "נ" היתה צריכה להופיע פעמיים. האות האחרונה "ה" , מורה על גוף נקבה ולא על "שלה". מכאן שאין צורך במפיק. ותודה שהסבת את תשומת לבי ממה שנעלם מנגד עינַי.
 
סליחה, איזו בושה.

תגובתך הוצגה באיחור רב לעומת דקת
שליחתה. מכאן שתגובתי האחרונה היתה מיותרת. דומני שזה דגש ולא מפיק. כי אם זה היה מפיק היית צודק. הטעם לדגש בכך שהאות "נ" היתה צריכה להופיע פעמיים. האות האחרונה "ה" , מורה על גוף נקבה ולא על "שלה". מכאן שאין צורך במפיק. ותודה שהסבת את תשומת לבי ממה שנעלם מנגד עינַי.
סליחה, איזו בושה.
אני בוש ונכלם. ברור שזה דגש (מוצדק) וברור שזה לא מפיק. אין לי הסבר.
 

מיRים

New member
לא צריך להתנצל על בלבול בעניין כזה.

סליחה, איזו בושה.
אני בוש ונכלם. ברור שזה דגש (מוצדק) וברור שזה לא מפיק. אין לי הסבר.
לא צריך להתנצל על בלבול בעניין כזה.
האם לעובד העיריה מותר להיות דירקטור בחברה פרטית או שהאיסור חל גם על זה?
 
צריך בהחלט. אני עדיין אדום מבושה.

לא צריך להתנצל על בלבול בעניין כזה.
האם לעובד העיריה מותר להיות דירקטור בחברה פרטית או שהאיסור חל גם על זה?
צריך בהחלט. אני עדיין אדום מבושה.
לא יודע לגבי דירקטור. נראה לי שגם זה "עיסוק". ברור שאסור אם מדובר במשהו שיכול להיות בו ניגוד אינטרסים. לגבי האיסור הכללי לעסוק ב"עבודת חוץ", נראה לי שאפשר לעקוף אותו בקלות, על ידי הגעה להסכמה עם העיריה לעבוד בהיקף נמוך ממשרה מלאה (נניח 99% משרה).
 

מיRים

New member
אוי ואבוי-"אדום" זה שלב גבוה מסָמוק

צריך בהחלט. אני עדיין אדום מבושה.
לא יודע לגבי דירקטור. נראה לי שגם זה "עיסוק". ברור שאסור אם מדובר במשהו שיכול להיות בו ניגוד אינטרסים. לגבי האיסור הכללי לעסוק ב"עבודת חוץ", נראה לי שאפשר לעקוף אותו בקלות, על ידי הגעה להסכמה עם העיריה לעבוד בהיקף נמוך ממשרה מלאה (נניח 99% משרה).
אוי ואבוי-"אדום" זה שלב גבוה מסָמוק
יש עוד אפשרות: לפי סעיף 180 (ב)"אין מועצה רשאית להתיר לעובד העיריה לעסוק בעבודות- חוץ על מנת לקבל פרס לפי סעיף זה, אלא אם - (2)אינה עשויה לפגוע לרעה בתפקודו של עובד העיריה; נניח שכדירקטור בחברה פרטית דרוש לעובד אישור מועצה. אף נניח שהעובד יקבל פרס בגין היותו דירקטור. כל מה שעליו לעשות הוא להוכיח למועצה שה"עיסוק" שלו כדירקטור "אינה עשויה לפגוע בתפקודו". אז המועצה חייבת לאשר לו.
 
דמי סמוק טפי?

אוי ואבוי-"אדום" זה שלב גבוה מסָמוק
יש עוד אפשרות: לפי סעיף 180 (ב)"אין מועצה רשאית להתיר לעובד העיריה לעסוק בעבודות- חוץ על מנת לקבל פרס לפי סעיף זה, אלא אם - (2)אינה עשויה לפגוע לרעה בתפקודו של עובד העיריה; נניח שכדירקטור בחברה פרטית דרוש לעובד אישור מועצה. אף נניח שהעובד יקבל פרס בגין היותו דירקטור. כל מה שעליו לעשות הוא להוכיח למועצה שה"עיסוק" שלו כדירקטור "אינה עשויה לפגוע בתפקודו". אז המועצה חייבת לאשר לו.
דמי סמוק טפי?
לא בטוח. אם המועצה תשתכנע שהעיסוק שלו כדירקטור לא עשוי לפגוע בתפקודו כעובד, אז היא תהיה רשאית להתיר לו, אבל לא בטוח שהיא תהיה חייבת. (אם זה יגיע לבימ"ש, הוא יוכל להגיד שהוא לא מתערב בשיקולים שלה). לעומת זאת, אם הוא עובד עיריה בהיקף משרה של 99% בלבד (או אף 99.9%) אז הוא בכלל לא מוגדר כ"עובד עיריה" לצורך האיסור על עבודות חוץ.
 

מיRים

New member
אוי ! הנה לך מגבת לחה וצוננת

דמי סמוק טפי?
לא בטוח. אם המועצה תשתכנע שהעיסוק שלו כדירקטור לא עשוי לפגוע בתפקודו כעובד, אז היא תהיה רשאית להתיר לו, אבל לא בטוח שהיא תהיה חייבת. (אם זה יגיע לבימ"ש, הוא יוכל להגיד שהוא לא מתערב בשיקולים שלה). לעומת זאת, אם הוא עובד עיריה בהיקף משרה של 99% בלבד (או אף 99.9%) אז הוא בכלל לא מוגדר כ"עובד עיריה" לצורך האיסור על עבודות חוץ.
אוי ! הנה לך מגבת לחה וצוננת
אכן, המועצה תהיה "רשאית"ולא "חייבת" ואם המועצה לא תתיר ונימוקיה כקש, ניתן לשנות את החלטתה בעליון על בסיס פגיעה בחופש העיסוק שלא לפי 4 הקריטריונים שבחוק היסוד.(כי נימוקיה כקש).
 
לא בהכרח כקש.

אוי ! הנה לך מגבת לחה וצוננת
אכן, המועצה תהיה "רשאית"ולא "חייבת" ואם המועצה לא תתיר ונימוקיה כקש, ניתן לשנות את החלטתה בעליון על בסיס פגיעה בחופש העיסוק שלא לפי 4 הקריטריונים שבחוק היסוד.(כי נימוקיה כקש).
לא בהכרח כקש.
אם יש לה יועץ משפטי טוב מספיק, הוא תמיד (או כמעט תמיד) יוכל לנסח את נימוקיה באופן שימנע התערבות של ביהמ"ש. (משהו כמו מניעת אפליה בין עובדים שונים, מניעת חשש מפני מראית עין של ניגוד אינטרסים, שקלנו את כל הנימוקים לכאן ולכאן, החלטנו שאיזון האינטרסים הראוי מצדיק פגיעה מסויימת בחופש העיסוק ועוד כהנה וכהנה).
 

מיRים

New member
לבי נשבר למקרא

לא בהכרח כקש.
אם יש לה יועץ משפטי טוב מספיק, הוא תמיד (או כמעט תמיד) יוכל לנסח את נימוקיה באופן שימנע התערבות של ביהמ"ש. (משהו כמו מניעת אפליה בין עובדים שונים, מניעת חשש מפני מראית עין של ניגוד אינטרסים, שקלנו את כל הנימוקים לכאן ולכאן, החלטנו שאיזון האינטרסים הראוי מצדיק פגיעה מסויימת בחופש העיסוק ועוד כהנה וכהנה).
לבי נשבר למקרא
חוות הדעת הכל כך מציאותית שהשכלת לתיתה בנגיעות כל כך קלות בקלידי מקלדתך. כמה רע שאתה כל כך צודק בתאור העובדות הקשות.
 
האם זה לבך - ../images/Emo14.gif ?

לבי נשבר למקרא
חוות הדעת הכל כך מציאותית שהשכלת לתיתה בנגיעות כל כך קלות בקלידי מקלדתך. כמה רע שאתה כל כך צודק בתאור העובדות הקשות.
האם זה לבך -
?
המקלדת המסכנה שלי היתה מתה שהנגיעות שלי בה יהיו קלות.
 

מיRים

New member
תהודות השבר מרטיטות את אמות הסטן.

האם זה לבך -
?
המקלדת המסכנה שלי היתה מתה שהנגיעות שלי בה יהיו קלות.
תהודות השבר מרטיטות את אמות הסטן.
בסופו של דבר, מקבל ההחלטות יכול לעשות מה מתחשק לו ,וזאת במנותק מכללי מינהל תקין, חוק ומשפט, נורמות ומה שרצוי וראוי לעשות. הוא יעשה מה הוא רוצה, ואלה שסמוכים למרגלות שולחנו הציבורי, כבר ימצאו את הכיסוי הדרוש לאותו מעשה או אותו מחדל. תגיד בבקשה : הדוגמאות להנמקה שהצגת קודם, עמדו כבר במבחן בית המשפט? כי נראה לי שבמלחמת חורמה(לא יודע למי יש את המוטיבציה והאמצעים לכך), ניתן לנצח את השלטון.
 

מיRים

New member
הנה : לא מצאתי כאן דרישה

מותר לו אם הוא מקבל אישור.
הנה : לא מצאתי כאן דרישה
לקבלת אישור וקריטריונים למתן אישור או לסרוב לתת אישור: פקודת העיריות(נוסח חדש),פרק תשיעי:"עובדי העיריה", סימן א' : מינוי עובדים ופיטוריהם סימן ב' : סייגים לשירות בעיריה סימן ג' : תנאי שירות וגימלאות. האם יש קריטריונים למתן אישור או לסרוב, או שזה פתוח לדיון ול"אנשי שלומינו" בלבד? ושוב תודה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה