עוברים לשיווק קטן וחכם

עוברים לשיווק קטן וחכם

פוסט ב"שיווק זורם": עוברים לשיווק קטן וחכם Ifeel, רונית שווה, 21.02.11 בתקופת משבר מתמקדים במבצעי מכירות, אך בכל פעם שעושים קמפיין מכירתי שמשמעותו הורדת מחירים – פוגעים במותג ומפחיתים את רמת הנחשקות שלו. איך עושים שיווק בעתות משבר? וכיצד שומרים על המותג? בעולם המותגים אתה לא עובד על יצירת רווחיות מיידית, אתה לא רואה את הכסף כאן ועכשיו. אתה בונה מותג ומשקיע כסף, ואתה לא יודע מתי, אם בכלל, ההשקעה תניב פירות. כמובן שאם תשקיע נכון, ההשקעה אכן תניב, כשהשאיפה היא לבנות מותג נחשק. מותגי השורות הראשונות במדד המותגים הם נחשקים, ולכן המכירות שלהם קלות. למשל, אפל. כולם רוצים מוצרים של אפל, גם אם יש מוצרים טובים יותר. "מצד שני, בכל פעם שעושים קמפיין מכירתי במטרה לקדם מכירות, שמשמעותו הורדת מחירים בדרך זו או אחרת – פוגעים במותג, כי באמצעות הקמפיינים הללו אנחנו מורידים את רמת הנחשקות של המותג. לכן אנחנו גם מחפשים תירוצים להוזיל מחירים, כמו יום האם ויום האב ו-100 שנים לחברה וכו'. ככה אנחנו יוצרים קמפיינים שעוקפים את המותג ולא פוגעים בו. מצד אחד חייבים לשרוד, מצד שני צריך לשמור על המותג. איך מסתדרים עם הצורך הכפול הזה? באילו פעולות צריך לנקוט? "יש עשרה דברים שחשוב לעשות כשעוסקים בשיווק בזמן משבר: 1. להפגין ביטחון. 10. להשתמש בתקשורת שיווקית יעילה. הכי זול זה להשתמש באינטרנט – ברשתות חברתיות, באי-מיילים, באתר, בבלוגים, בטוויטר. תשתמש ביחסי ציבור ברשת ומחוץ לה "אבל לא חשוב באיזה כלי תקשורת תשתמשי, עלייך להקפיד על מסר זהה. אם תיצרי מסרים שונים לפי המדיה, ייווצר בלבול ואי אמון אצל הלקוח הפוטנציאלי
 
למעלה