עוד לא נרגעתי ממנו

גנגי

New member
זה ממש לא רלוונטי,

יש אנשים שלא למדו במוסד מוכר, ובכל זאת הם יודעים המון על דברים מסוימים. במקרה הזה אתה לא יודע, אבל אני מניחה שיש דברים אחרים שבהם אתה מבין הרבה, בלי שום קשר לשאלה אם למדת אותם במוסד מקובל או לא.
 
באיזה מערכון של שייקה אופיר


הוא מעיד על דמות מסוימת, שהיא שומעת חמש שפות, אבל לא מבינה אף מילה ?
 

צימעס

New member
יש מקרים של שומע היטב

אבל לא אומן בילדותו לבטא, לכן מתקשה בבגרותו לבטא. מה, אין שום דבר שאתה שומע היטב ולא מצליח לבטא? (מבטאים של שפות זרות זה איזור טוב לחפש בו. נסה. באמת.)
 

sailor

New member
זה כנראה שונה מאד מאדם לאדם

לי לא היתה בעיה כלל לבטא כמעט כל צליל ששמעתי, כמעט כי התקשיתי מאד עם הקליקלוקים בשפת נדבלה (ממשפחת הבנטו). אבל אני לא מצליח לבטא את הטונים בסינית, ויטנאמית וכו'. בסין טילתי קצת עם מישהו שהסתדר היטב עם הטונים אך לא הצליח לבטא כמה עיצורים, בפרט ח.
 

sailor

New member
מזקיר לי

בתקופת המנדט רבו התלונות של ערבים על פגיעה בדתם, כל מי שאמרו לו ילען דינך או משו אחר עם דינך טען לפגיעה בדתו.
 

יוסי ר1

Active member
למה, איזו משמעות אחרת יש ל"דינק",

חוץ מאשר דתך או מערכת המשפט שלך (שממילא היתה דתית).
 

sailor

New member
בלשון הדיבור, בפרט בין היהודים

אבל שמעתי גם מפי ערבים, הבטויים האלה נחשבו בטויי גנאי מתונים מאד בנגוד לפרוש הערבי המסורתי. ומערכת המשטרה והמשפט המנדטוריים אף הם התיחסו לזה כך ונפנפו את המתלוננים.
 
יש לי בשבילך כמה

מאיטלקית: fiore = flower bianco = blanc (שזה משום מה ההפך מ black( piato = plate וגם פירנצה ופלורנס נדמה לי נובעות מאותו מקור בחילופי l/r
 

גנגי

New member
פירנצה ופלורנס מתאימים,

אבל באחרים אין חילופי ר/ל. איפה שכן יש זה בשמות כמו אסתר / אסטל, ו-קתרין / קטלין.
 

גנגי

New member
אצלנו בפולניה

מאשימים כל מה שזז, וגם מה שלא, בהנחה שהוא פשוט סיעודי מכדי לזוז.
ההצעה שלי שמדיחה לקפה משותף עודנה תקפה, אל תשכחי!
 


לא שכחתי אבל לקח כמה זמן עד שהבנתי מה אני קוראת. "....שמדיחה לקפה משותף עודנה תקפה" הסתבך לי בעיניים כנראה ושאלתי את עצמי - איך את מדיחה קפה? איזו עדנה תשתה אתנו קפה משותף? ואת מי היא תקפה העדנה הזאת?
יום אחד זה יקרה....
 
השילוב.

בעיניי מה שמרגש במישל הוא השילוב בין יצירה ישנה / מסורתית לעיבוד חדש, לילד צעיר. וכמובן - הביצוע הוירטואוזי. וחוץ מזה, משמח אותו כל אירוע כזה, בו ילד מהפריפריה החברתית והכלכלית מקבל עתיד חדש לגמרי -- בזכות הטכנולוגיה ואפילו בזכות תוכניות מסחריות רדופות רייטינג. אני בעיקרון לא סובלת את סדרות ה"ריאליטי" למיניהן. זה ז'אנר דבילי לדעתי. פשוט כך. הייתרון היחיד שלהן בעיניי הוא שהן נותנות חשיפה לאנשים שאלמלא כן-- הסיכוי שלהם להיחשף לקהל הרחב היה שואף לאפס.
 
למעלה