עוד מפלה ל yes: ערוץ הילדים יוכל לשדר את שוברי גלים וסופשלי

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
עוד מפלה ל yes: ערוץ הילדים יוכל לשדר את שוברי גלים וסופשלי

פרסום ראשון: בקשה של yes להוצאת צו מניעה זמני נגד שידור הסדרות 'סופשלי' ו'שוברי גלים' בסלקום TV ופרטנר TV, נדחתה במחוזי בת"א וכעת יוכלו כעת 2 החברות לשדר את הסדרות הללו. yes, שעתרה נגד מפיקת הסדרות, נגה תקשורת שבבעלותה של RGE, ונגד 2 החברות המתחרות, גם חויבה לשלם 10,000 ש' הוצאות

https://twitter.com/icecoil1/status/1016287350492729345
 

Roei152

Well-known member
מנהל
טוב מה שבאמת מעניין אותנו
זה מה קורה עם או בוי ..
שוברי וסופשלי לא מעניין ..
&nbsp
 
האמת ששוברי זה הפוך מאו בוי

"זה שלך, אתה הפקת!"
&nbsp
"לא לא לא, תשדר את זה אתה."
&nbsp
"לא, שילמת, שילמת!"
&nbsp
"אבל אתה רשת השידור, נו, ככה ניקח ממך את זה?"
&nbsp
"לא, תשדר את זה. תקדם את זה!"
&nbsp
"תרחיק את זה מלוח השידורים שלי!"
&nbsp
"תרחיק אתה את זה מלוח השידורים שלי!"
 

Roei152

Well-known member
מנהל
אתה מתבדח שהם לא רבים על שוברי ?
שכתוב במופרש שהם רבים על שוברי..
תראה את הוט. הוט יצאו גדולים וחכמים , הם מבינם שמה ששוה באמת זה הסדרות שבויאודי , כי היום כמעט אף אחד לא צופה בסדרות בליב . הוט יצאו מרווחים , מאפשים לסדרות שלהם השמיניה , גאליס, האי להשדר בלופים בערוץ הילדים בפרטנר , במקביל לזמינות הסדרות בויאודי שלהם.. והם אף מקבלים את זכות ההשקה הבלעדית של אילת..
 

d1f2

Active member
הפרטים המלאים:

בקשה של חברת הלוויין yes להוצאת צו מניעה זמני נגד שידור הסדרות 'סופשלי' ו'שוברי גלים' בסלקום TV ופרטנר TV, נדחתה השבוע בבית המשפט השלום בתל אביב, ובפועל יוכלו כעת 2 החברות לשדר את הסדרות הללו. חברת yes, שעתרה נגד מפיקת הסדרות, חברת נגה תקשורת שבבעלותה של RGE, ונגד 2 החברות המתחרות, גם חויבה לשלם הוצאות בסך 10,000 שקלים, כשהשופט אליהו בכר דחה את טענותיה לנזקים כספיים שנגרמו לה.
בין yes לקבוצת RGE ישנו בשנים האחרונות סכסוך עסקי, שנסוב סביב התשלום על שידורי הספורט של ערוץ הספורט, והוביל בהמשך להורדתו משידור של ערוץ הילדים הוותיק אותו הפיקה נגה תקשורת מאז תחילת שנות ה-90. במרכז העתירה הנוכחית של yes דרישה סביב זכויות השידור של 2 הסדרות הללו – 'סופשלי' ו'שוברי גלים', שהופקו בתחילה עבור yes.
בשנת 2012 חתמו yes ונגה תקשורת על מספר הסכמים להסדרת היחסים ביניהן, בנוגע שידור ערוץ הילדים בפלטפורמה של חברת הלוויין, בין היתר גם בנוגע להפקת סדרות מקור ישראליות, חלקן בבלעדיות ל- yesלפרק זמן של 10 שנים. כעבור 4 שנים ניצלה yes אפשרות יציאה מההסכם והפסקת ההתקשרות עם נגה תקשורת, תמורת תשלום של 6 מיליון שקלים, אותם לא שילמה – אלא קיזזה אותם מחובות שהיו לנגה כלפיה, כך לטענתה. ב-1 בינואר 2017 הופסק שיתוף הפעולה בין הצדדים.
נגה תקשורת עתרה נגד yes מאחר וזו משדרת סדרות שהופקו לה בבלעדיות טרם הפסקת שידור ערוץ הילדים ב-yes, אולם לא ביקשה צו מניעה זמני נגד השידור. מדובר על 20 פרקי העונה הראשונה של הסדרה 'אוי בוי', והסדרות 'מריו', 'סופשלי' ו'שוברי גלים'. בעניין שאר פרקי העונה הראשונה של אוי בוי, שהופקו עבור yes אך לא שודרו בה משום שההתקשרות בין הצדדים הופסקה, ישנה התנהלות משפטית. באותו ינואר גם קיזזה yes 21.6 מיליון שקלים מהכספים שאמורה הייתה להעביר לנגה תקשורת, לדבריה בשל אי העברת שאר הפרקים, ונזקים שנגרמו לה בשל כך.
כעבור שנה התקשרה נגה תקשורת עם סלקום TV ופרטנר TV לשידור ערוץ הילדים בפלטפורמות שלהן, כפי שפורסם לראשונה באייס. זו הסיבה שנגה תקשורת אישרה ל-2 הפלטפורמות האלה לשדר גם את הסדרות שהופקו מכוח הסכם ההפקות הבלעדיות עם yes. חברת yes ביקשה בזמנו צו מניעה זמני, ובקשה זו נדחתה.
סופשלי היא סדרת מקור לילדים ונוער שמונה 32 פרקים. הסדרה שודרה מלואה בשידור יומי בערוץ הילדים ב-yes בקיץ 2016 . yes ממשיכה בשידור הסדרה בשידורים חוזרים ב-VOD ובערוץ הבית של החברה. הסדרה הועלתה לשידור בסלקום ופרטנר ב-15 באפריל השנה, שודרו בהן 2 פרקים עד שהוגשה תובענה וניתן צו ארעי האוסר על הנתבעות לעשות כל שימוש בסדרה. שוברי גלים כוללת 2 עונות, כשהראשונה שודרה במלואה ב- 2014 ב- yes, והשנייה – שנה לאחר מכן. פרקי העונה הראשונה זמינים לשידור ב-VOD של אתר וואלה.
בית המשפט דן בין היתר באותו קיזוז של כמעט 22 מיליון שקלים שהשיתה yes על נגה תקשורת, כנגה טוענת על כך כי פועל יוצא של קיזוז זה הוא למעשה ש- yes לא שילמה את מלוא עלות הפקת הסדרה 'סופשלי' ומכאן לא יכולה לטעות לזכויות בה. בית המשפט הרים גבה על כך ש- yesלא הסבירה על מה היה אותו קיזוז המיליונים. "אם yes טוענת שמימנה את 'סופשלי', בפועל הכסף 'עשה תנועה סיבובית' וחזר לקופת yes", נאמר בדיונים בבית המשפט.
בית המשפט ביקש לשים בפרופורציות את סוגיית הבלעדיות על סדרות אלה, וציטט דברים שנאמרו בבית המשפט העליות בנוגע לבלעדיות על הסדרה מריו: "ניתן לומר בזהירות כי אין מדובר בסחורה חדשה, וזכות הבלעדיות בה, מעבר לשוויה הכספי, אינה עתידה להשפיע השפעה דרמטית על מצבת הלקוחות של yes ועל המוניטין שלה".
גם טענת הבלעדיות והבידול זכתה על ידי בית המשפט לביקורת, וזאת משום שהסדרה שוברי גלים משודרת בחינם לגולשי וואלה, מה שמחליש לדברי בית המשפט את טענותיה של yes.
הייתה זו הבקשה הרביעית של yesלצו זמני נגד שידור סדרות המקור שהופקו עבורה, בפלטפורמות מתחרות, וזאת בטענה כי יש לה את הזכות הבלעדית על אותן סדרות ל-10 שנים. רק לפני 3 חודשים דחה המחוזי בתל אביב לצו מניעה זמני נגד שידור של 5 פרקים של הסדרה 'אוי בוי' בפרטנר וסלקום.
&nbsp
http://www.ice.co.il/media/news/article/746651
 
למעלה