עונה 3. פרק 12

xjoiq

New member
הטעות שלך בהגדרת "עובדות" היא בנקודת ההשקפה

אולי צריך להחליף את המילה "מאוס" ב"לא מעניין" - וזאת מבחינתך גרידא.
&nbsp
עכשיו לגבי ה"עובדות": נקודת ההשקפה שלך זה שהשוק לא מסוגל לפרנס עוד זמרים זה לא נקודת השקפה של חובבי מוזיקה ושל צרכני תרבות זה אולי נקודת השקפה של עובדת רווחה או ביטוח לאומי.
מנקודת ההשקפה של צרכן מוזיקה חסרים עוד הרבה מאוד שירים ומבצעים שירגשו הרבה יותר מהרפרטואר הקיים ובוודאי ובוודאי מבחינת הכמות.
&nbsp
הגדלת ההצע בוודאי שתגדיל את הביקוש - אולי(עדיין)לא במונחים כלכליים שתאפשר לפרנס בכבוד אבל עדיין תגדיל את הביקוש(אולי לא שלך ואנשים מסוגך אבל בוודאי שלי ושל אנשים כמותי)
&nbsp
לגבי 3:
ערוץ 2 זה לא חזות הכל אבל עם כל הכבוד ייצור שירים שייכנסו לגלגלצ/רשת ג והתחנות האזוריות שם נמדדת המוכשרות והמקצוענות זה בכל זאת יותר מאיזה הופעה של סיום בית ספר או בית אבות או פאב נידח באמצע כביש בינעירוני חשוך מאי-שם לאי-שם.
&nbsp
מוכשרות ומקצוענות גם נמדדת ביכולות להעמיד הופעות ולמלא מועדונים חשובים(אלא אם כן מדובר בשירה בז'אנרי "בוטיק" מאוד ייחודיים שקולעים לטעם של מעטים מלכתחילה).
&nbsp
בשורה תחתונה כל ה"מדהימים" שלך עדיין בשורה תחתונה נשארים במסגרות חובבים שאפילו ב-106FM אי אפשר לשמוע אותם.
&nbsp
ומה לעשות אלו שמתקדמים בריאליטי אחרי כל הסינונים מגיעים לעמדה הרבה יותר קרובה לפריצה (למרות שברוב המקרים היא לא ממומשת).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זו לא נקודת השקפה, זו המציאות. צא ולמד.

אני חובבת מוזיקה מושבעת וצרכנית תרבות לא קטנה, מפרנסת היטב את התעשייה כבר שנים רבות, ובניגוד לדור הצעיר שמקבל הכול חינם דרך יוטיוב, יש לי על המדף מאות תקליטורים מקוריים של מוזיקה ישראלית (ששילמתי עבורם מכספי, למען הסר הספק). אני הכי רחוקה שיש מעובדת ביטוח לאומי או רווחה (זה כ"כ לא קשור לנקודה... הם ממש לא מתעסקים בזה, לידיעתך, ואין סיבה שזו תהיה נקודת ההשקפה שלהם) אבל אני פשוט ריאלית, אני יודעת דבר או שניים בכלכלה ומכירה מוזיקאים מקרוב. צר לי, אתה טועה. עובדתית. כי המציאות (ולא רק בישראל) לא עולה בקנה אחד עם הטענות שלך.

לגבי שאר הדברים שכתבת, עזוב, הזלזול שלך בכל מה שאינך מכיר מעיד עליך ורק עליך. אתה לא יודע על מי אני מדברת, אין לך מושג מה אני מכירה ושומעת, ויש הרבה מוזיקאים מוכשרים ומקצועיים שלא נמצאים ברדיו וגם לא בערוץ 2 ואפשר לשמוע אותם אם רק רוצים, עובדה. זה שאתה רוצה שיגישו לך אותם על מגש בפריים טיים ל ערוץ 2 זה נחמד וזו זכותך, רק בבקשה, אל תתנשא על מי שלא שם. זה לא מוסיף לך כבוד.
 

xjoiq

New member
חוץ מסתם התנשאות לא ענית שום דבר לעניין לגופם של טיעונים

צרכנות של מוזיקה לא בנויה לפי מידות מדף התקליטורים האישי שלך בביתך ואפילו לא לפי ההופעות שמצאת לנכון להיות נוכחת בהן.
ו..כן יש עולם מוזיקלי עשיר ואף עשיר מאוד מחוץ לטעמך האישי.
ואני גם לא מתכוון להיכנס איתך למאבק ולהשוואה(שהוא גם בכלל לא רלוונטי פה ורק מהווה זריית חול בעיניים בנוגע לסוגיה הנידונה)למי יש מדף תקליטורים יותר גדול.
&nbsp
מנקודת מבט של צרכן מוזיקה(לרבות מוזיקה שהיא לא לפי טעמך והיא לא מספיק "ייחודית" לפי טעמך האישי) עדיף שיהיו כמה שיותר מוזיקאים בתחום בלי קשר לשיקולים כלכליים.
&nbsp
לו הייתה לנו אוכלוסיה כפולה ומשולשת הרבה יותר מוזיקאים היו יכולים לחיות בתעשיה.
אבל עדיין זה שזה,כיום,לא כלכלי זה לא אומר שאין לזה ביקוש אפילו היום.
&nbsp
אותם מוזיקאים עלומים שהם לא ברדיו לא בטלוויזיה לא במועדונים החשובים לא באינטרנט בוידאו-ים ויראליים ובטח שלא בדיסקים חמים בחנויות אלא צריך לחפש אותם מופיעים באיזה מתנ"ס שכונתי באיזה פריפריה מיניאטורית.
מה לעשות אם הם לא מופיעים במקומות המוכרים הם עלומים כמעט כמו סוכני מוסד וזאת גם אם את מאוד מתלהבת מהם דווקא ולא מאחרים.
&nbsp
ותזכרי שאנחנו מדברים לא על תת-ז'אנרי "בוטיק" אלא ז'אנרים ידועים/ראשיים ובכל זאת מדובר על "מוזיקאים" שלא מסוגלים להקים הופעה במועדונים מוכרים ואפילו סרטים שלהם ביוטיוב לא חוצים את ה-4 ספרות של צפייה+שניים וחצי לייקים.
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
צרכנות של מוזיקה נמדדת לפי צריכה של מוזיקה? ואללה?

ועוד בהודעה שבה דיברנו על הצלחה בשוק המוזיקה ויכולת להתפרנס ממנה? מה אתה סח.
לו הייתה כאן יותר אוכלוסייה היו בה גם יותר אזרחים שהיו רוצים להתפרנס ממוזיקה... כמו בכל תחום מבוקש ותחרותי, יש יותר כאלה שרוצים מכאלה שיכולים. אלה החיים. אבל זה לא אומר שחייבים להתפרנס ממוזיקה (או באופן בלעדי) כדי להינות ממנה או כדי לעשות מוזיקה טובה.

כתבת "עדיף שיהיו כמה שיותר מוזיקאים בתחום בלי קשר לשיקולים כלכליים" – נכון! בניגוד אליך, אני זו שהתייחסתי שוב ושוב בדבריי למוזיקאים רבים שעוסקים במוזיקה בלי קשר לשיקולים כלכליים, אבל להזכירך, אתה כינית אותם "חובבנים" ופסלת אותם על הסף כי הם לא משודרים בערוץ 2 או בגלגל"צ (ולא, לא מדובר במתנ"ס שכונתי, הנה אתה שוב מתנשא ומאשים אותי בהתנשאות...
). אין לך מושג ממי אני מתלהבת וממי לא (מחוץ ל-TV), לא דיברנו על זה בכלל; אתה שוב ושוב מכניס לי מילים לפה וחושב שאתה מכיר אותי או יודע מה אני יודעת, ואתה פשוט לא.

"ותזכרי שאנחנו מדברים" – הו לא, אנחנו לא מדברים על מה שהחלטת; אתה מדבר על מה שהחלטת, אני מדברת על דברים אחרים לגמרי ואתה מעוות אותם. עניתי לכל הטיעונים והסברתי שוב ושוב את דבריי, אך ללא הועיל. בדבר אחד אני מסכימה, זה אכן דיון חסר טעם.
 

xjoiq

New member
את שוב מנסה לסחוב את הדברים לתבניות שלך

וכל כך השתדלת להוציא את הדברים מהקשרם בהודעה שלי עד כדי כך שהייתי צריך לקרוא את ההודעה שלך צמוד ובבד בבד עם הודעה שלי שמעליך.
&nbsp
כשאני מדבר על הצלחה בשוק אני מדבר על הצלחה מנקודת מבטו של הצרכן דהיינו יצירת להיטים לרדיו,מילוי מועדונים מוכרים, יצירת וידאו-ים ויראלים באינטרנט, וגם מכירת דיסקים.
ועל כל ההצלחה הזאת אני מדבר מבלי להיכנס לסוגיה מנקודת מבטו של מנהל החשבונות של הזמר.
&nbsp
ואגב אני בעד מלגת קיום/השלמת הכנסה למלגת קיום לזמרים מוצלחים כגון אלו הנ"ל שלמרות הצלחתם הם לא יכולים לתחזק את עצמם כלכלית נטו.
ואז תביני על מי אני מדבר.
&nbsp
כל האחרים מהסוג שאת מדברת עליהם יכולים להישאר במסגרת חובבים ולהופיע במתנסים שכונתיים או במועדונים כל כך דיסקרטיים שאפילו לא מדווחים עליהם ב"עכבר העיר" וגם מן הסתם אי אפשר לקנות כרטיסים להופעות שלהם ב"בימות".
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הפוך, גוטה...


כשאתה מדבר על הצלחה בשוק אתה מדבר על הצלחה מנקודת מבטך... אני צרכנית (אפילו די כבדה), והפלא ופלא, נקודת מבטי הצרכנית שונה משלך
. כל האחרים שהתייחסתי אליהם לא מופעים במתנסים שכונתיים (אתה חוזר על זה כדי לנסות להקטין ולזלזל אף שהבהרתי לך שוב ושוב שאתה טועה; פתאטי), ואני לא קוראת "עכבר העיר" אז לא באמת מעניין אותי על מה מדווחים שם או לא. זו לא הגושפנקא שלי כצרכנית מוזיקה או בכלל.

אגב, אני נגד מלגת קיום. מוזיקאים הם כמו כל עצמאים אחרים בשוק, והם צריכים לדעת לכלכל את עצמם בתבונה. אם הם עומדים בתנאים של המדינה כדי לקבל עזרה סוציאלית כזאת או אחרת, יקבלו; אבל אני לא חושבת שיש סיבה לתגמל אותם אקסטרה רק כי בחרו בתחום שקשה להם להתפרנס ממנו. עם כל הכבוד, יש מקצועות נדרשים בהרבה בשוק שהמדינה צריכה לתגמל לפני כן. העובדה שממש לא חסרים מוזיקאים בארצנו ללא שום מלגות מלמדת שהן אינן נחוצות. ימשיכו לעשות מוזיקה, מי שיוכל להתפרנס יתפרנס, מי שלא – באסה, אבל ככה זה בכל תחום אחר. אף אחד לא מבטיח לך הצלחה או פרנסה על מגש של כסף רק כי בחרת לעסוק בתחום שקרוב אל לבך. אלה החיים.
 

xjoiq

New member
ההבדל

שההצלחה מהבחינה שלי זה הצלחה מהבחינה האומנותית והצלחה במובן שלך זה הצלחה כלכלית.
הקבוצה שלי היא יותר רחבה מהקבוצה שלך ועל כן יותר תורמת לאומנות השירה.
על מנת שצרכני המוזיקה יוכלו להנות גם מאלה הנמצאים בקבוצה שלי המורחבת אבל מה לעשות לא נמצאים,זמנית לפחות,בקבוצה הכלכלית יש לאפשר להם השלמת הכנסה למלגת קיום. כך באמת אומנות השירה תצא נשכרת.
הסיבה לא משום שהם בחרו בתחום שקשה להתפרנס ממנו אלא למרות שהם בחרו כן וזאת משום שהם בחרו בתחום שעושה טוב לזולת(ובזאת נבדלת השירה מכל תחום אחר שתלוי נטו בביקוש והצע על בסיס כלכלי נטו)
(ואגב אפשר לחייב את מקבלי המלגת קיום בכמות הופעות מסוימת בפני חולים וזקנים תשושים)
בקיצור אפשר להפוך את המדינה שלנו ליותר יפה וכיפית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ההבדל הוא שאתה לא מפסיק לשייך לי טענות וכוונות שאין לי

לא כתבתי שהצלחה מבחינתי היא הצלחה כלכלית. הדיון הזה חסר טעם. נהל אותו עם עצמך, אתה ממש לא צריך אותי.
 

xjoiq

New member
את אפילו לא מנסה או נגיד לא רוצה להבין אז אני רק אסכם וחלאס

יש 3 דרגות
1) יש את המוצלחים כלכלית שקיימים כיום בתעשיה
&nbsp
2) יש את דרגת הביניים שאני רוצה לייצר ולפתח אלה שהם כן מוצלחים אומנותית כן יכולים להנפיק שירים לרדיו כן יכולים למלא מועדונים מוכרים אבל משום שהארץ שלנו קטנה הם לא יכולים להיות ממש בעלי הצלחה כלכלית(והצעתי איזשהו מנגנון לתחזק אותם על מנת שצרכני המוזיקה יזכו לעוד להיטים)
&nbsp
3)ויש את דרגת החובבים(גם אם עברו פיתוח קול או למדו ברימון)שהם כל האחרים מהסוג שאת מדברת עליהם ושיכולים להישאר במסגרת חובבים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ניסיתי די והותר, התייאשתי. לא מעניין אותך מה אני באמת חושבת

או כותבת, אתה מעדיף להחליט על כך בעצמך, אז כאמור, אינך זקוק לי.
&nbsp
אני לא מסכימה עם הסיכום ואופן הצגת הדברים שלך; זה משקף את האופן שבו אתה רואה את הדברים, אני רואה אותם אחרת. אבל בסדר, מיצינו.
 

xjoiq

New member
אני הבנתי טוב מאוד מה את חושבת (אפילו שאת חושבת שלא הבנתי)

את רוצה שהמצב הקיים ימשיך ודי והותר במה שקיים ואולי אפילו זה מעל ומעבר.
ואני ניסיתי להסביר לך מדוע זה לא "די והותר" ומדוע השוק לא רווי בקולות יפים ומדוע שוק הצרכנים לא רווי וחידדתי את זה יותר ויותר עד הסיכום בהודעה הלפני אחרונה שלי(שמופיעה אחת מעליך).
אבל את בחרת וביכרת להישאר בנקודת המבט המצמצמת שלך המותאם ספציפית לטעמך האישי במוזיקה. בסדר מיצינו.
 

Nightingale5

New member
שיר ממש יפה! שכחתי ממנו בכלל

עמרי שר ממש יפה לדעתי, התחברתי לקול שלו הרבה יותר מלקול של גל שבעייני סתמי
איזה כיף ששרית גנבה אותו!
הגניבה הראשונה ששימחה אותו אם כי הוא לא מהפייבוריטים שלי
 
למעלה