עזיבת דירה שכורה

bananasplit27

New member
עזיבת דירה שכורה

בעלת הבית שלי מכרה את הדירה שלה לבתה ולבעלה והם הודיעו לי כי עלי התפנות משם תוך שלושה חודשים, עד ה-7.11.... לפני שאני עוזבת אני צריכה לצבוע את הדירה. מכיוון שאני צריכה לסדר גם את הדירה החדשה, יכול להיות שאצטרך לפנות את הדירה השכורה ב-2 או ב-3 בנובמבר ולא בראשון לחודש. איך זה עובד מבחינת תשלום השכ"ד על היומיים האלה? אני רוצה לסגור את זה איתם מראש, שלא תהיינה הפתעות. תודה.
 
החישוב הוא די פשוט

שכר הדירה שאת משלמת לחודש X שנים עשר חודשים לחלק ל 365 ימים בשנה = שכר דירה ליום שכירות אחד
את שכר הדירה ליום שכירות אחד כופלים במספר הימים בין תשלום שכר הדירה האחרון ששילמת ליום בו את עוזבת את הדירה.
דוגמא:שכר הדירה לחודש 3000 שח
3000 כפול 12=36000 שח לשנה ,לחלק ל 365 ימים =63 .98 שח ליום שכירות אחד.
אם את משלמת כל חודש דמי שכירות ותשלמי שכר דירה עד תאריך 7-10-2018.
אז מיום 8-10-2018 ועד יום 3-11-2018 שבו תצאי מהדירה ישאר לך לשלם
24 ימים של חודש אוקטובר + 3 ימים של חודש נובמבר =27 ימי שכירות
27 כפול 98.63 שח ליום=2663.01 שח
 

קלייטון.ש

Well-known member
יש להם בחוזה אפשרות לדרוש פינוי לפני סיום התקופה?

תבדקי בחוזה, כדי שיוכלו להודיע לך להתפנות בתוך 3 חודשים צריך להיות סעיף מפורש בחוזה שמאפשר זאת. אם אין ואת לא רוצה לפנות לפני סוף התקופה של השנה, את לא חייבת. במקרה כזה אם את בכל זאת מוכנה לפנות תוכלי להציב כתנאי להסכמתך לפנות מוקדם את היומיים הנוספים שאת צריכה, בחינם.
 

bananasplit27

New member
יש סעיף כזה

כשאמרתי לבעלי הבית החדשים שבמידה ואצטרך לצבוע את הבית, לא אוכל לעזוב אותו בראשון לחודש ואצטרך כמה ימים נוספים, הוא ענה לי שצביעה כזו תעלה לי 2500 שח, שאתן לו אותם והוא כבר ידאג לצביעה... כמובן שלא הסכמתי (מדובר על דירת 50 מטר ויש לי מי שיצבע בלי כסף). הוא אמר לי שלא אמצא ביותר זול.... אני חושבת לומר לו שבכל מקרה כרגע שיקח בחשבון שאצא בסוף תקופת ההודעה המוקדמת, ואם יהיה שינוי אעדכן אותו. אני לא רוצה להלחיץ את עצמי בגלל שהם בלחץ, ובכל מקרה רוצה שיהיה לי זמן להתארגן בבית החדש בנחת, מה אתם אומרים?

ובכלל, איך זה עובד במעבר בין דירות שכורות - הפינוי בפועל הוא בסוף החודש או בראשון לחודש? שהרי כל אחד מהצדדים צריך לפנות דירה בעצמו.

תודה!
 

קלייטון.ש

Well-known member
הפינוי הוא ביום האחרון הרשום בחוזה, עד חצות

אם נכנסת בראשון לחודש אז סביר שבחוזה רשום סיום שכירות היום האחרון של החודש האחרון. לפעמים טועים ורושמים לסיום חוזה את אותו יום בחודש שבו נכנסים, וזו טעות לטובת השוכר שמרויח יום.
 

bananasplit27

New member
ואם תאריך הפינוי הסופי

הוא 7.11 ואני אצא ב-4.11 יהיה עלי לשלם רק על ארבעה ימים נוספים אומעל כל השבעה?
 

קלייטון.ש

Well-known member
באיזה יום בחודש התחיל החוזה?

הוא התחיל בראשון לחודש? מאיפה היום פינוי של 7 בחודש?
אם החוזה התחיל בראשון לחודש ולבעל הבית יש זכות להודיע שלושה חודשים מראש על סיום החוזה, רצוי היה שיודיעו על פינוי ביום האחרון של החודש.
אם החוזה למעשה התחיל ב-8 לחודש ולכן ה-7 לחודש הוא יום הפינוי, רק שהחודש הוא יותר מוקדם, אז לא משנה מתי תפני לפני היום האחרון, את צריכה לשלם עד היום האחרון.
אם החוזה התחיל ב-1 לחודש ומשום מה בעל הבית אמר לך לפנות 7 ימים מאוחר יותר, נראה לי שאת צריכה לסגור את התשלום מולו. לדעתי אכן את צריכה לשלם רק על הימים שתגורי בפועל, כלומר בדוגמה שלך 4 ימים. ולא על שבוע שלם. אבל יכול להיות ויכוח וגם העמדה שצריך לשלם על הכל יכולה לעמוד.
 

bananasplit27

New member
החוזה הוא מהראשון עד סוף החודש

אם אני לא טועה.
הם נתנו לי שלושה חודשים לפינוי מיום ההודעה שהיתה בתאריך השבעה לחודש, כלומר בלי קשר לתאריך החוזה אלא ברגע שהם ידעו שירצו לפנות את הדירה.
 
עקרונית אני סבור כי את אמורה לשלם עד 7-11 וגם למסור את

המפתחות בתאריך זה.
אבל אם תגיעי להסכמה עם המשכיר למסירת הדירה לפני תאריך זה בתמורה שלא יחייבו אותך בדמי שכירות עד 7-11 ,אז תשלמי פחות.
במידה ולא תגיעו לעמק השווה חוששני כי תהיי מחוייבת לשלם עד 7-11 גם אם את מוסרת את המפתחות ואת החזקה בדירה מספר ימים קודם לכן.כך לפחות משתמע ממה שכתבת בנוגע לסעיף של סיום החוזה תוך פרק זמן של 3 חודשים מיום שקיבלת את ההודעה מהמשכיר.
אם המשכיר "לחוץ" לקבל ממך את הדירה כמה שיותר מוקדם הוא כנראה יסכים כי לא תחוייבי בדמי שכירות מעבר ליום שיקבל את הדירה.
עם זאת יש לסכם זאת מראש עם המשכיר ואף לרשום זאת בכתב ולחתום על כך.
 
למעלה