עזרה בבנית מחשב עריכה

עזרה בבנית מחשב עריכה

אני עומד לקנות מחשב לעריכת וידאו (אפטר אפקטס ותלת). בגלל שאני גר בגליל המערבי, אני מתקשה להעזר בעסקים במרכז. האם יש למישהו כאן המלצות על עסק/טכנאי שמבין במחשבים באזור הצפון (נהריה, קריות, מעלות וכיו"ב)?
 

dudi4321

Member
קודם פרט איזה סכום אתה מוכן לשלם

ותקבל מפרט כאן לפי צריכך.
ויש בצפון את אייבורי או KSP עם מחירים טובים.
בעקרון מעבד I7 סדרה 6000 עם הרבה זכרון כמו 16G
הרד דיסק של 3T
מסך 24 של DELL IPS
&nbsp
 
תודה דודי

דודי תודה.
בינתיים מצאתי עסק חיפאי (PCholic) ואני מתרשם שהטכנאי שלו גם מבין גדול במערכות כאלה וגם מרכיב לי משהו יותר זול מ-pcpower ו-Ed-it. אני זקוק לטכנאי כדי להעביר כמה דברים מהמחשב הנוכחי שלי. למרות שגם כאן יש מרחק גאוגרפי לא קטן, החלטתי ללכת עליו.
RAM 16 GB הוא מעט קטן לטעמי כבר כיום (עבדתי עם מחשב כזה בשנתיים האחרונות ואחת הסיבות לכך שאני מחליף אותו היא שאין ללוח האם מספיק חריצי הרחבה כדי לשים שם 32 GB). אם אני רוצה לבנות מחשב שישרת אותי למשך 3-4 שנים קדימה, אני אבחר במשהו חזק יותר.
אני רוצה להמשיך עם הצג הישן עוד שנה-שנתיים וזאת למרות פגם קטן (כמה פיקסלים שלא עובדים) שהופיע עליו ביום בו פקעה האחריות.
כרגע הדיון הוא על כרטיס המסך. התברר לי שהכרטיס שכל העסקים איתם דיברתי המליצו עליו Geoforce gtx 970 256bit 4gb, אינו נתמך ע"י אפטר ופרימייר. ועכשיו אני חושב למצוא לו תחליף הולם.
 

frankthe

New member
שבת שלום

איך היגעת למסקנה ש Geoforce gtx 970 256bit 4gb אינו נתמך על ייד תוכנות אפשטר ופרימייר? כי אם היגעת למסקנה שלך לפי רשימת כרטיסי מסך מומלצים שיש באתרי התוכנות עצמן - אז לרוב הרשימות האלה אינן מעודכנות ולא מדוייקות. גם גיסי קנה בזמנו את ה 670 למחשב העריכה שלו למרות שזה לא היה כתוב ברשימת הכרטיסים המומלצים באתר התוכנה - אני מבטיח לך שהכרטיס עובד במחשב והתוכנות עובדות והכל טוב.
 
הלוואי שאתה צודק

וזאת מן הטעם הפשוט שאם זה נכון, אז כל סדרת ה-900 של NVidia, לא נתמכת ע"י אדובי והאפשרות היחידה שעומדת בפני משתמש שרוצה להרכיב מחשב עם כרטיס שנתמך ע"י אפטר ופרמייר היא לקחת משהו מיושן.
אדובי היא חברה רצינית ויש לה סיבה מצויינת לכך שהכרטיסים האלה לא מופיעים ברשימות שלה. אני מנחש שמאחורי הקלעים יש גם סכסוכים, תביעות על זכויות יוצרים וכיו"ב. ההשערה, שהועלתה ע"י גולשים רבים, שמדובר כאן בעבודה רשלנית של אדובי - פשוט לא עולה בקנה אחד מהכרותי עם החברה הרצינית והיסודית הזו.
על מנת להיות בטוח, שאלתי בנושא הזה גם בפורום של ערן שטרן. http://www.sternfx.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=4549&sid=abb8ee5b00ec6ff36bf83de995f0987f
אתה מוזמן לראות את תגובתו. וזה איש שלמדתי לסמוך על דבריו. הוא ידען מופלג.
כמו כן העליתי שאלה דומה בפורום החומרה של אפטר אפקטס. שים לב לתשובה שקיבלתי שם.
https://forums.adobe.com/message/8562409#8562409
 

dudi4321

Member
אתה יכול לקנות כרטיס באיזו חנות

להתקין. עובד לך, סבבה. לא אתה מחזיר תוך שבוע ומקבל זיכוי ושובר ת'ראש לחפש כרטיס חזק שכן נתמך.
 
זה לא כל כך פשוט

אני עובד עכשיו עם טכנאי חיפאים בשם ארז וולף (שנראה לי מומחה לחומרה) ואני מניח שאפשר יהיה להחזיר את הכרטיס. אבל אחרי שבוע אני לא אדע אם הכרטיס מנוצל למלוא יכולתו או שהוא נותן רק 20%. לצורך זה ישנם גופים שעורכים לכרטיסים האלה מבחנים (Bench marks) כוללים ומקיפים.
אני לא מתמצא בחומרה ולא רוצה להתעמק בתחום הזה מעבר למה שהכרחי. ללמוד בו-זמנית גם פוטשופ, גם אילוסטרייטור, גם פרמייר, גם אפטר אפקטס (שקול כנגד כל שלושת הראשונים יחד) וגם C4D (הכבד מכולם) זו מטלה מאתגרת דיה גם עבור קשיש כמוני.
 

dudi4321

Member
דוקא ג'יפורס עם הCUDA כן נתמכים ע"י אדובי

ומקסימום כמה פרמטרים מיני רבים לא, אז לא נורא. זאת לעומת AMD/ATI שפחות נתמכים.
אם היתי קונה לעצמי היתי קונה את הדגם הנפוץ שיקבל תמיכה מכל מיני מפתחים גם קטנים ושתקבל תמיכה טכנית במקרה של בעיות.
 
למעלה