עזרה בחיפוש קרוב משפחה

עזרה בחיפוש קרוב משפחה

אני מבקשת מחברי הפורום עזרה בהתחלת חיפוש של קרוב משפחה. מדובר בבן דודו של אבי, שניהם ניצולי שואה מצ´כוסלובקיה, אשר נשארו יחידים ממשפחה גדולה. הקשר ביניהם נשמר מספר שנים לאחר המלחמה, אז היה ידוע לאבי כי בן דודו גר בצ´כוסלובקיה. לאחר מכן ניתק הקשר ואבי יודע לומר שבן דודו עבר לאחת ממדינות צפון אמריקה (???). יש בידי שם האיש גילו ופרטים מעטים עליו. באתר "דור שני לשואה" נתנו לי שתי כתובות- אחת באנגלית, שלמרות שליטתי הסבירה בשפה, לא הצלחתי להיעזר בה, והשניה של אתר "שורשים" בו העברית היתה הפוכה! יש למישהו עוד הצעה? רצוי בעברית... תודה מראש.
 

friend9

New member
jewishgen

בפורום "שואה - דור שני" הפנו אותך ל Jewishgen. הסבר על האתר תמצאי אם תקליקי על מאמרים בפס השחור בראש עמוד זה. אם לא הצלחת להסתדר עם האתר (אכן, קצת מורכב ודורש ניסיון) - תני את הפרטים (שמות, מקומות, תאריכים וכו´), ואנשי הפורום ישמחו לעזור לך ולתת עצות נוספות על דרכי חיפוש.
 
מודה על העזרה,

אני מודה על הצעת העזרה ושמחה להשתמש בה. שמואל וייס, המכונה צונצי, נולד ב1920 בברקסס (ברהוגו) בצ´כוסלובקיה. הוא שרד את השואה ונשאר בצ´כסלובקיה אחרי המלחמה. הוא שמש כרב בקהילת ברקסס. לפני 30 שנה ניתק הקשר בינו לבין אבי ומה שאבי יודע זה שהוא עבר לאחת ממדינות צפון אמריקה. מאחר ויש לכם יותר מיומנויות חיפוש ממני, אשמח מאד אם תוכלו להתחיל בשבילי את החיפוש, או להדריך אותי. -עדני.
 
תוספת

אחרי קריאת הודעת המנהל- אני מוסיפה- ברקסס נמצאת היום בשליטת רוסיה עד כמה שידוע לי.|
 

friend9

New member
העיירה

BEREHOVO = BEREGOVE = BEREGSZAS נמצאת באוקראינה, 5 ק"מ מגבול הונגריה.
 
למעלה