עזרה במכשירי שמיעה

alord

New member
עזרה במכשירי שמיעה

אני מעוניין לדעת מה המכשיר בכי טוב שקיים כיום בארץ בעדיפות לגודל קטן אם יש לינק לאתר זה יעזור תודה!! ALORD
 

LordNor

New member
אין דבר כזה הכי טוב

קודם כל, לא ציינת איזה מכשיר אתה מחפש (אנלוגי\דיגיטלי) דבר שני, יש מכשירים שמיועדים לאוכלוסיית X ויש כאלה שמיועדים לאוכלוסיית Y, אין משהו אחיד. דבר שלישי, אתה מוזמן לפנות למכוני השמיעה ע"מ להתאים מכשיר שיתאים לצורכים שלך. מכונים כגון: שטיינר, הדים ועוד..
 

alord

New member
מדובר בדיגיטלי

הוא מיועד לסבתי שאיננה מבינה כלל בתחום אך ביקשה את המכשיר הכי טוב ואני אינני מבין בכך כלום... לכן שאלתי .. ובכל זאת אני מאמין שיש מכשיר "מוכר" שהוא ה"מילה האחרונה" קראתי שדיגיטלי ממוחשב הוא הכי טוב..?? נכון?? ובכלל על מה אתם ממליצים מנסיון, שמועות וכו'
 

אייני

New member
אתה לא מספק פרטים בכלל

אז איך נוכל לעזור לך אפילו בצורה מינימלית?... אבל מילא, אנסה להסביר לך את ההבדלים... מכשיר דיגיטלי הוא מכשיר שמתאים את עצמו לאודיוגרמה שלך (ואם אתה לא יודע מה זה אודיוגרמה, אני מודיע לך שאתה חייב ללכת למכונים המתאימים כדי ללמוד) והוא אמור לנטרל את הרעשים ולאפשר "שמיעה נקייה" יותר של דיבור. החסרון בו הוא שהוא חלש למדיי ולכן אינו מתאים כלכך לחרשים ולבעלי לקות שמיעה עמוקה (אם כי בשנים האחרונות המכשירים הדיגיטליים מתחילים להשתפר עוד יותר אפילו). אם סבתך חרשת כבדה, יתאים לה יותר מכשיר אנלוגי, שהוא חזק יותר. אם סבתך שייכת למתחרשים (אלה ששמעו קודם, והתחרשו מסיבות מסויימות), ומוכנה לבצע ניתוח, אני ממליץ על ניתוח השתל, משום שהוא הדבר הקרוב ביותר לשמיעה אמיתי הקיים כיום (למרות שאיני יודע אם סבתך יכולה להיות מועמדת, זה תלוי בגילה ובירידה שלה גם, אך, כאמור לא סיפקת לנו שום פרטים...) מקווה שעזרתי!
 

המרחפת

New member
שני דברים שהפריעו לי:

למה שהוא ידע "פרטים מינימליים" אם זה אפילו לא בשבילו אלא בשביל סבתו? אין סיבה שהוא ידע עם איזה מידע הוא צריך להגיע. ולמה הוא "חייב" ללכת למכונים המתאימים וללמוד מה זה אודיוגרמה? שוב, זו סבתא שלו ולא הוא. אני מאמינה שאם סבתו הייתה חרשת כבדה היה לה מושג במכשירי שמיעה, אבל כך או כך מעבר לגיל מסויים אנשים פשוט לא מתאימים לשתל. השתל מחייב יכולת ללמוד לשמוע, מהתחלה, כמו תינוק. האנשים הכי מבוגרים ששמעתי שעברו את השתל, היו מתחת לגיל 35. בטח לא בגיל 60+. כשמנסים לעזור להדיוטות (בורים, חסרי ידע, להבדיל מאידיוטים, חסרי יכולת ללמוד), יש מקום לדבר באדיבות, מבלי לחייב אותם לכל מיני מעשים.
 

Catty

New member
אני הכרתי מישהו בן80 שעבר ניתוח שתל

ושמעתי על מבוגרים שעברו ניתוח שתל ולמעשה, לא ישנה הגבלה אמיתית בקשר לגיל. זוהי רק המלצה לעבור את ניתוח השתל בגיל צעיר ככל האפשר.
 

Catty

New member
לא יודעת. אך אכן מבצעים ניתוחים

רבים גם בגילאים אלה...
 

צלף

New member
הכרתי אדם מתחרש במסגרת בקול

שעשה שתלים בשני אוזניו בגילאים של למעלה מ- 60. אני רק מוסיף שזה לא ניתוח השתלה וגמרנו, המושתל צריך לעבור שנה אימונים עם קלינאית תקשורת כדי להתרגל לקול שהוא שומע שהוא שונה מהקול הטבעי... בעצם גם למתחרש שלא השתמש במכשירי שמיעה קודם לכן צריך לעבור תקופת הסתגלות די ארוכה לשימוש במכשיר שמיעה, כפי ששמעתי ממתחרשים שחוית שמיעה דרך מכשירי שמיעה היא שונה וקשה יותר משמיעה טבעית...
 

black_magic

New member
ברור..

עם השתל יש מין זרמים חשמלים וזה נורא מוזר.. אבל מתרגלים ולומדים לפרש אותם ולקשר אותם לשמיעה..
 
אני חייב לכתוב כאן

לא טוב לי בפורום שאני מנהל. אף אחד לא כותב שם. בגלל זה אני בא לכאן לחנך בני נוער שיחשבו כמוני, כי הם לא יודעים לחשוב לבד.
 

moran f

New member
ותוספת

אני באמת לא חושבת שיש מקום להמליץ לאנשים על ניתוח (כלשהו) ללא ידע רפואי מספיק, וזה שאתם מכירים מישהו שעבר ניתוח שתל בגיל 80 זה ממש לא ידע רפואי מספיק. אתם לא מכירים את האישה, לא מבחינה רפואית ולא מבחינה אישית - למה אתם חושבים ששתל הוא בכלל אופציה בשבילה, שלא לדבר על האופציה הכי טובה? זה נורא קל "לזרוק" המלצות כאלו, אבל צריך לזכור שאתם גם עלולים להזיק.
 

אייני

New member
חבל שלא טרחת לקרוא לעומק את מה

שאמרתי...כי אמרתי בדיוק מה שכתבת למעשה- שהוא לא סיפק פרטים ולכן לא אוכל לדעת אם סבתו מתאימה בכלל לניתוח מבחינת הגיל או השמיעה. פשוט המלצתי על הניתוח משום שהוא ניתוח מעולה שיותר טוב מרוב המכשירים הקיימים כיום, והמלצתי את זה בגלל שהנחתי שהבחור לא כזה מפגר עד כדי כך שהוא יעשה לסבתא שלו את הניתוח אוטומטית בלי להתייעץ עם רופא וקלינאית תקשורת רק בגלל שאיזה אנונימי המליץ לו... נו באמת....
 

moran f

New member
נו באמת חזרה

אין דבר כזה "ניתוח מעולה". הניתוח יכול להיות מעולה לאדם אחד ולחלוטין לא מתאים ואפילו רע לאדם אחר. אין שום טעם בהמלצה על ניתוח בלי לדעת את הפרטים (גם אם מסייגים את ההמלצה באמירה שלא מכירים את כל הפרטים).
 

המרחפת

New member
מהניסיון ומהשמועות

הכי כדאי ללכת לפי שילוב של המלצה ממכון אודיולוגי וניסיון בעת בדיקת התאמת מכשיר. אני מסכימה עם לורדנור, אין כזה דבר הכי טוב. היום הדבר הכי חם זה כל מה שדיגטלי, החל ממצלמות וכלה בפלאפונים, גם במכשירי השמיעה. אבל לי לא מתאים מכשיר שמיעה דיגיטלי, מתאים לי מכשיר אנלוגי פשוט ועדין. הדיגיטלי נותן לי צליל מכאני ולא נעים, בעוד שהאנלוגי שנחשב יותר פושטי ממלא בדיוק אחרי הדרישות שלי. כל אחד ומה שמתאים לו. תמסור לסבתא שלך שתלך למכון אודיולוגי ותבדוק ביחד עם קלינאית התקשורת כל מיני סוגים של מכשירים ותתנסה איזה מהם מפיק את הצליל שהכי נעים לה. המכונים והקלינאיות לרוב מהימנים ובאמת יתאימו את מה שטוב מבלי להסתיר דגמים מוצלחים יותר. אף אחד כאן לא ידע לומר לך שמות מדוייקים של דגמים שיתאימו לסבתא שלך, מקסימום להמליץ על יצרניות ידועות וטובות לדוגמת פנסוניק, פונאק ועוד. וקצת רקע בכל זאת: היום שוק מכשירי השמיעה מתחלק בעיקר למכשירים אנלוגיים ומכשירים דיגיטליים. יתרונם של הדיגיטליים הוא שאפשר לכוונן אותם לפי האודיוגרמה (גרף המראה את מצב השמיעה לפי בדיקה) דרך מחשב תוך קבלת פידבק ישיר מהמטופל וכך להוסיף/להפחית תדרים ו/או דציבלים (דציבל= עוצמת קול). חסרונם: הם עולים בערך פי שניים מהאנלוגיים. פלחים נוספים הם כפתורים, לבעלי ירידה קלה מאד בשמיעה והשתל, שנועד לחרשים "מוחלטים" וצעירים, בטח לא למבוגרים מאד. התאמות של מכשירים נעשות על ידי בעלי מקצוע, בעלי הידע הרחב יותר בתחום. בהצלחה לסבתא שלך. הרבה מבוגרים מתכחשים לירידה שלהם בשמיעה במשך זמן רב ולא מסכימים לשים מכשירים, והתקשורת שלהם עם סביבתם יורדת.
 

alord

New member
תודה

תראו יש לה ירידה של 65 דציבלים באוזן אחת ובשניה 60 רציתי לדעת אם אני יכול לקחת אותה למכון כזה אדיוגי ושהם יתנו לנו לנסות כל מכשיר כזה יום או יומיים בטרם נחליט?
 

המרחפת

New member
נהוג להשאיל מכשירים

לפרק זמן של כשבועיים, בתמורה לפיקדון. קח אותה למכון- שם יתנו לה את העצות הכי טובות והמכשיר הכי טוב בשבילה.
 
למעלה