עזרה במציאת מאמר או ציטוט

ItamarKarni

New member
חיפוש מאמר של פרופ' לייבוביץ

שלום לכולם. ישנו מאמר מרתק של פרופ' לייבוביץ. לפני כמה שנים אף העברתי עליו פעילות. היום, אני מחפש את המאמר הנ"ל והבעיה היא שאני לא זוכר את שמו או היכן הוא מפורסם, אני רק יודע את תוכנו. בגדול, פרופ' לייבוביץ מדבר על כך שישנם 4 הגדרום למושג "עם", הגדרה לשונית, משפטית, ביולוגית וטריטוריאלית. בהמשך הוא מעלה את הטענה שעם ישראל לא עומד בשום הגדרה מההגדרות הללו ולכן הוא מציב את השאלה הנוקבת מה זה עם ישראל? הוא ממשיך ומציג את הנקודה שבעבר (עד לפני כמאתיים שנים) הדת היא היתה הגורם שמאחד את העם הישראלי, מתוקף העובדה שכולם היו דתיים וכולם היו כפופים, פחות או יותר לאותה המסגרת אלא שהיום אף גורם זה לא קיים. המאמר מסתיים בהצגת העובדה הנוקבת שהיום הדת דווקא מפלגת בין הזרמים השונים (ולאו דווקא בין דתיים לחילונים...) למיטב זכרוני, המאמר מסתיים במשפט כדוגמת - אנו יכולים להיהרג באותו הטנק, אבל תהיה לנו בעיה להסב ביחד על אותו השולחן בליל הסדר... בכל אופן, אשמח מאוד אם מישהו יוכל לכוון אותי למאמר הזה, או למאמרים אחרים בהם מביע פרופ' ליבוביץ את אותו הרעיון. אני ממש מודה לכולכם. איתמר קרני ירושלים נ.ב. אפשר לשלוח לי תשובה למייל שלי [email protected] שיהיה לכולם חג שמח
 

מר יובל

New member
מבקש עזרה במציאת מאמר

ב-1985 כתב פרופ' לייבוביץ' מאמר בשם: "האדם הלוחם ומדינתו", האם מישהו יודע היכן ניתן לאתר מאמר זה, ניסיתי באינטרנט ובספריה. תודה יובל
 

יחיאב

New member
נדמה לי שמדובר

במאמר "עם ומדינה" בספר "אמונה, הסטוריה וערכים" אבל אתה יכול למצוא משהו גם במאמרים שבאתר.
 

ItamarKarni

New member
תודה רבה

תודה רבה על תשובתך המהירה יחיאב. אני אחפש את המאמר ואחזור אליך. להתראות וחג שמח איתמר
 

milette gaifman

New member
עזרה במציאת מאמר או ציטוט

שלום, אני מחפשת מאמר או ציטוט, עם מראה מקום(חשוב!) שבו לייבוביץ מתיחס לתפילה בכותל המערבי כאל עבודת אלילים. תודה!
 
אולי חזר בו

כשהגיע למעלה... (דברים שרואים משם לא רואים מכאן) לא מזמן יצא לי גם להתפלל בכותל, וגם להתפלל בישורון (הבית הכנסת של מרן) לא ראיתי כל הבדל בתפילה של הקהל.
 

נעם H

New member
לפי הקריקטורה נראה שהוא

התחיל לעשות אפוקונטורה ובאמת בחייו הוא זלזל בזה.....
 
לי נראה

שהרבה פעמים ראה צל הרים כהרים. כך עם הכותל כך עם הקבלה וכך עם הרבנות הראשית. לגבי שרון הוא צדק הוא באמת פרחח.
 
אמנם אני לא דוברו

ואפילו לא רופאו... אבל נראה לי שהכתבה יכולה להיות באותה מידה אישור לדבריו. גם כשיצאנו ממצריים הרבה לא רצו לצאת, והעדיפו את השעבוד. כנראה משהו מהגן העירקי דבק בנו. (אברהם אבינו היה עירקי כידוע) ולנו אין היום סרבני גאולה?
 

נעם H

New member
ברגע שאה מתחיל לנקוט

בעמדות פוסטמודרניות אז כבר אין לי מה לומר לך. בליל דבריך יכול להיות תחליף לחרוסת על שולחני מרוב מתיקותו ודביקותו. רק אני מקווה דבר אחד: שאתה אוכל את המרור אל תנסה להבין למה טעמו איננו כטעם החרוסת. ברגע שחושיו הבסיסיים של האדם משלים אותו אז הוא באמת משועבד בשעבוד דשעבוד. מה שאני בטוח זה שבפסח הבא (תזכיר לי) אני אוכל לומר לך ש"גם כשיצאנו מעזה הרבה לא רצו לצאת, והעדיפו את השעבוד (השעבוד לאשליית הגאולה)" חג שמח וכשר (בלי אסא שהוא בחינת חמץ גמור שאני דואג לו בכל ימות השנה)
 
דווקא אמרת הרבה

לשם שינוי.. אני מקווה שעד פסח הבא נהיה הרבה יותר חכמים. ולא חלילה כחוכמה לאחר מעשה אוסלו. קראתי כתבה שממחישה בצורה שיטתית את חוסר ההיגיון שבמהלך ההיסטוריה הציונית. חג כשר ושמח (מה יש לך נגד אסא?)
 

נעם H

New member
ד"ר, למה אתה מאכזב אותי?!?!?!?

אתה כבר כשלוש שנים בפורום ויותר מזה בהגות של האדמור. אבל לדבר על חוסר הגיון בהיסטוריה???? הרי אתה יודע היטב שההיסטוריה מורכבת מרצונות וערכים של אנשים. אז אתה מנסה למצוא הגיון בעולם הערכים והרצונות???? כבר נכתב בכל ספר שכתב ליבוביץ על זה שהרצון פרימארי וכל הנסיונות לרציונאליזציה (מציאת הגיון) נדונו לכשלון מראש. לגבי כמות הדברים שיוצאים ממקלדתי. אני מנסה להתמקד במעשים ופחות בדיבורים. בכך אני הולך בדרכיהם של הרמבם, המורי וליבוביץ (קרל) שהקפידו לקיים את המלצתם של חז"ל לומר מעט ולעשות הרבה. וכבר כתב יחיאב (וכן השמיע במזכירתו האלקטרונית עד לפני שנה או שנתיים) את מה שכתב עגנון (זה שהיה מטריד את האדמור בשאלות לאורך רחוב אוסישקין ) בפתיחה ל"תהלה" שמילותיו של האדם קצובות לו וברגע שיסימם ימות. אז נראה לי שהמוות מתקרב ופסח קורא לי אז שיהיה (שוב) חג כהלכתו ושנצא מהשעבוד אחת ולתמיד תכף ומיד ממש ("יחי אדוננו מורינו ורבינו *** ***** ***** ***")
 
עגנון

אולי אמר מעט, אבל כתב הרבה. כי הכתיבה כנראה לא קצובה לו לאדם.. "מטריד"?! לא הייתי אומר, אם לשפוט לפי קורת הרוח בה היה מספר אדמורינו על אותה שאלה. "וכל הנסיונות לרציונאליזציה (מציאת הגיון) נדונו לכשלון מראש". אז אתה מסכים אתי שציונות ריאלית היא אוקסימורון ו"ציונות דתית ריאלית" היא אוקסימורון בשלישית.. אפרופו "יחי" למה לא תחזיר את התמונה?
 

נעם H

New member
ועוד נתון שמסנוור את עיני

ויוצר לי בעיות ראייה קשות. אבל הנסיונות הנואלים של האמריקאים לצייר את העולם בצבעים של "טובים ורעים" מעבר לקיטש של הוליווד לא עובד עלי. אבל לך, ד"ר, אני בטוח שתהיה תשובה אינטיליגנטית כמו זה ש"הוצאות להורג מונע בעיות זקנה" או ש"הוצאות להורג מביאות את האדם לגן עדן מהר יותר" וכו.... מתי כבר תבין שזכות האדם לחיות איננה דבר של מה בכך!?!?!?
 
עכשיו

אתה ממנה אותי לדוברם של הקומוניסטים?! חשבתי שהם שייכים לאגף שלך... אני לא חושב שיש לבטל כליל את עונש המוות. מדי כמה ימים אנו שומעים על פשעים מזעזעים כלפי נשים וכלפי ילדים אני בטוח שעונש מוות היה מצמצם אותם ולו במעט. (שלא לדבר על הטרור האסלאמי.)
 

שרית H

New member
עונש מוות היה מצמצם בטוח מתאבדים

באוטובוסים וכדו', שמימלא מצאו את יעודם ואין להם מה להפסיד.
 
תתפלאי

את יודעת שמציעים לילדים כסף כדי שיתאבדו? איפה ורדה סילבר ז'קונט כשצריכים אותה. אבל לא כל הטרוריסטים מוכנים להתאבד, ובוודאי לא המתכננים. אלה שלא פוחדים למות אפשר ל"ייעד" להם קבורת חזיר ולמי שיש בעיה עם זה, שישתה מהים של עזה. יש לי עוד רעיון, על כל פיגוע לספח שטח מיהודה ושומרון. כיון שאצלם האדמה יותר מקודשת מחיי אדם, זה עשוי להרתיע אותם.
 
למעלה