עזרה בנורמל מפס

kazoushi

New member
עזרה בנורמל מפס

היי לכולם, יש לי כמה שאלות שלא מצאתי להם פתרון ..אולי זה כ"כ ברור לאלה שמתעסקים שאף אחד לא טורח להסביר...הצילו!! :) וזה לא קשור לשום פלאג חיצוני של אינווידיה או פוליבמאפ כבר ניסיתי שם וזה לא נראה טוב, (כרגע אני עושה את זה במקס) אני חושבת שמשהו בבסיס של הפרוג'קשן..המודלים פשוטים (כוסות) אבל משום מה בגלל החלק הפנימי של הכוס נוצרת לי בעיה.. (במודלים אחרים לא הייתה לי את הבעיה הזו). אני מנסה להבין את זה לעומק אשמח אם מישהו יאיר את עיני. עבדתי עם סימטרי שמתי מעל את הUVUNWRAP הUV יצא סביר (סביר זה אומר שכל המשבצות יושבות טוב חוץ מאיזה 2 במרכז שלא נורא שהם עקומות כי לא יראו את זה במנוע, אני עושה ידנית ולא משתמשת בפלאגינים, אז אשמח גם להמלצות על פאגינים שאתם משתמשים לUV). אני לא מבינה איך הפרוג'קשן אמור לעבוד טוב אם הHIGH קטן יותר מהLOW (בגלל שהוא בסמוד אוטומטית הוא יותר קטן בנפח) אז מה שיוצא זה שבנורמל רואים את הLOW יחד עם הHIGH אז משהו פשוט לא מסתדר לי..ניסיתי להקטין את המודל של הLOW אבל זה מסורבל ולא עובד מי יודע, אין דרך יותר קלה לעשות את זה?? קראתי משהו מוזר על היפוך ורטקסים היתכן ואייך עושים את זה? בשורה תחתונה מודלים חלולים מה עושים איתם לפני שהם מחסלים לי את הבריאות?!! XD. שאלה שניה, למה זה קשה? חח כל טיפ יתקבל בברכה, שירה.
 

מיכאל ג

New member
לא מומחה אבל יש לי רעיונות

שוה לנסות אותם. לגבי זה שהפוליגונים של ה-HIGH נמצאים בתוך ה-LOW, אני לא בטוח אם זה משנה, אבל כדי לסדר את זה תוסיפי מודיפייר PUSH על ה-HIGH. זה דוחף את כל הפוליגונים "החוצה" בצורה אחידה. ולגבי הבלגן עם פנים-חוץ, אם הבנתי נכון הבעיה שלך היא שהאלגוריתם לא מצליח להבין איזה צד רלוונטי לאיפה? אז תעזרי לו - תחתכי את הכוס לשניים. נסי קודם לחתוך אותה אנכית, כלומר שיהיה לך חצי כוס ימני וחצי שמאלי. אם זה לא עוזר תנסי להפריד את החוץ מהפנים וליצור מפת נורמלים בנפרד לכל חלק. ואיך שלא תחתכי, בסוף תעשי ATTACH לשני החלקים חזרה ותשלבי את שתי מפות הנורמלים בפוטושופ.
 

kazoushi

New member
וואלה לא חשבתי על PUSH

חתכתי את הכוס לאלף צורות כרגע זה באמת 2 חצאים, לכל חלק ID וסמוד גרופ נפרד ואיילנד נפרד, זה פתר קצר דברים..אבל עדיין יש שם משהו מוזר, אני אעלה תמונות אם לא יצליח לי הפוש :) תודה רבה!!
 
למעלה