עזרה - כמה שאלות מהשחזור מועד א

לי הכהן

New member
עזרה - כמה שאלות מהשחזור מועד א

1. מחוץ לכיתה עומדים 1/3 ילדים ששערם ג'ינג'י 1/3 ילדים ששערם בלונדיני וכל השאר עם שיער חום-שחור. בהנחה שכל פעם מי שנכנס יוצא החוצה ויכול להיכנס שוב, מה הסיכוי של דני לנחש נכון לפחות 3 פעמים מתוך 4 את הצבע הנכון של הילד שנכנס לכיתה? יודעת שזה טיפשי - ובכל זאת מישהו יכול להסביר?? 5. מחוץ לכיתה עומדים 1/3 ילדים ששערם ג'ינג'י 1/3 ילדים ששערם בלונדיני וכל השאר עם שיער חום-שחור. בהנחה שכל פעם מי שנכנס יוצא החוצה ויכול להיכנס שוב, מה הסיכוי של דני לנחש נכון לפחות 3 פעמים מתוך 4 את הצבע הנכון של הילד שנכנס לכיתה? הבנתי שהתשובה היא א, אבל לא הבנתי למה לא עשינו גם לחלר השני (4 מתוך 4) פרמוטציה, כלומר 4! חלקי 0!? ואז התשובה הייתה אחרת...? 23. אם בהתפלגות הממוצע שווה 50 ו-50% מהאנשים קיבלו 46 ומעלה, מה ניתן להגיד על ההתפלגות? א. ההתפלגות לא נורמאלית. למה לא ייתכן שזו פשוט התפלגות א-סימטרית? ואז ההתפלגות כן נורמאלית??? תודה!
 
תשובה ל23

ההתפלגות הנורמאלית התיאורטית חייבת להיות סימטרית, ברגע שההתפלגות אי א-סימטרית לכיוון כלשהו היא איינה נורמאלית. שלך, אולג
 

opelpopel

New member
תשובות

5. אם כבר אז לא פרמוטציה, אלא קומבינציה - ממש כמו בחלק הראשון - כי אין חשיבות לסדר, ואז יוצא שמכפילים ב-4! חלקי 4! שזה שווה לאחד, כך שנשארים עם שליש ברביעית אני חושב שהניסוח של השאלה היה מעט שונה במבחן, אם היה לנו אותו אז זה היה יותר ברור 23. התפלגות א-סימטרית היא לא התפלגות נורמאלית... בכל אופן, אם אנחנו יודעים שהתפלגות נורמאלית גוררת שהממוצע שווה לחציון, אז בהצרנה פשוטה קל לראות שממוצע שונה מחציון (כמו בנתוני השאלה) גורר התפלגות לא נורמאלית
 

לי הכהן

New member
תודה רבה לכולם - שאלה אחרונה

בטעות כתבתי אותה שלאה פעמיים, כשהשאלה הטפשית אליה התכוונתי היא: 1. עינת ואילת לומדות באותה כיתה, בה ממוצע המבחן הוא 80. עינת קיבלה 90 ואיילת קיבלה 70. הנהלת ביה"ס רוצה להוסיף את רוני לכיתה שציונה שווה לציון הממוצע האם כדאי לבנות להוסיף את רוני מבחינת המיקום היחסי שלהן? א. לעינת כן לאיילת לא ב. לאיילת כן לעינת לא ג. לשתיהן לא כדאי. ד. הצטרפותה של רוני לא תשנה. ה. אי אפשר לדעת, חסר נתונים מדוע התשובה היא א'?
 

chepupu

New member
מנסה

כשמצטרף עוד מישהו נכנס עוד מקום בדירוג. ניתן להסתכל על זה או כעינת 1 רוני 1.5 ואיילת 2- ואז היא יורדת למקום השלישי. או כשלוש מקומות של שלוש בנות היו 90 ו70 אז איילת היתה מקום שני מתוך שתיים. עכשיו יש גם 80 אז היא הופכת שלישית מתוך שלוש. אפשר גם לומר שהפיזור גדל ויש יותר משמעות למרחק בינהם ואז אם היא היתה גרועה עכשיו היא נחשבת גרועה יותר. בכל מקרה, הרעיון הוא שהיא יורדת בדירוג בניגוד לעינת שתמיד נשארת במקום הראשון. ככה אני הבנתי לפחות:) בהצלחה!
 

chepupu

New member
אוי אופס, נראה לי

שהפיזור קטן כשמוסיפים לממוצע, אז עזבי את הדוגמה הזאת, אבל הבנת את הפואנטה...
 

opelpopel

New member
סטיית התקן קטנה

כי ציון ששווה לממוצע לא משנה את המונה אבל המכנה קטן כי נוספה תצפית חדשה ואז כשמחשבים את ציון התקן של כל סטודנטית אפשר לראות איך הוא השתנה, ולכן גם איך המיקום השתנה
 
למעלה