עזרה לאחר שבר בעצם הסירה

עזרה לאחר שבר בעצם הסירה

שברתי את עצם הסירה ברגל שמאל.. לאחר 6 שבועות הצילום הראה כי אין שבר והסרנו את הגבס. לצערי לא מצליחה להגיע לפיזיותרפיה בחודש הקרוב. מכיון שאנחנו יוצאים לחופש. לאחר מאמץ הרגל נפוחה . האם יש לכם עצה בשבילי. רעיונות לתרגילי פיזיותרפיה על מנת להחזיר את הרגל לתפקוד. אני בריאה ובדרך כלל בכושר רוצה לחזור לתפקוד בהקדם ולהנות בחופשה... ץודה מראש לעונים
 
עזרה לאחר שבר בעצם הסירה ברגל שמאל

הי.
לא ציינת כמה זמן עבר מאז הורד הגבס.
לאחר שמפרק נמצא בקיבוע של גבס לאורך מספר שבועות ניתן לצפות להגבלה בטווחי התנועה בקרסול בגלל חוסר התנועה ולחולשה של שרירי כף הרגל ואף של הרגל כולה אם היתה אסורה דריכה.
אחרי הסרת גבס חשוב לבדוק את טווחי התנועה בקרסול לוודא שהטווחים מלאים לכל כיווני התנועה ואת הכוח שרירים בגפה בדגש על הקרסול. בנוסף צריך לבדוק את תבנית ההליכה ואת היכולת לשמור על ש"מ בעמידה על הרגל.
הנפיחות במאמץ יכולה לנבוע כתוצאה מזה שעדיין קיימת חולשת שרירים סביב הקרסול. ניתן להשתמש בתחבושת אלסטית או בגרב אלסטית פשוטה- טובי גריפ (אם אין מניעה בריאותית) בכדי למנוע/ להפחית את הנפיחות במאמץ. ניתן גם להרים את הרגל על שרפרף בזמן מנוחה.
את כל התרגול הזה מומלץ לעשות בליווי פיזיותרפיסט לפחות בכדי לקבל הדרכה ראשונית נכונה ומקיפה (לא ניתן להמליץ על תרגילים ספציפיים מבלי שנבדקת).
אני מאחלת לך חופשה מהנה.
 
למעלה