עירום רגשי לעומת עירום פיזי.

עירום רגשי לעומת עירום פיזי.

ביום שישי האחרון חוויתי חוויה מעניינת במיוחד במהלך הקורס אותו אני לומדת. המנחה שלנו, איריס יטבת
לימדה אותנו את ועל תרבות האלה. השיעור היה מעניין ומרתק במיוחד וגרם לי באופן אישי לחשיבה מרובה עליה עוד אכתוב בהמשך. השיעור המדובר היה החמישי בסדרה של שבעה מפגשים. בשיעורים הקודמים הכרנו, נכנסנו לעומקים וחווינו חוויות רגשיות, שלא יתוארו במילים. ממש מה שנקרא "קצרה היריעה". כל מפגש שלנו הוא בן 4 שעות. שעתיים לימוד, הפסקה ועוד שעתיים. ובשיעור האחרון לאחר ההפסקה ביקשה אחת הבנות את רשותנו להתפשט. שאלה האם יפריע לנו שהיא תשב ביננו - כולנו לבושות לחלוטין - עירומה לגמרי. יש לה צורך עז להתפשט, יהא לה נוח כך יותר. התגובות היו מבולבלות. (אנחנו כעשרים בנות בקבוצה).
חשבתי שאני אקבור את עצמי באדמה אם היא תתפשט לפניי אבל הפתעתי את עצמי ולמען האמת לא היה אכפת לי במיוחד. גם חשבתי שאני בטח אנעץ בה עיניים כל הזמן אבל זה לא קרה. והיא התפשטה. לגמרי. לחלוטין. נשארה עירומה כביום היוולדה והרגישה הכי נוח שרק אפשר. מדובר אגב בבחורה צעירה, כבת 21.היא ישבה כך ביננו כשעתיים נוספות - במהלך הלימוד ובמהלך המדיטציה עליה כתבתי בשרשור אחר היום. אחת הנשים המבוגרות יותר בקבוצה אמרה שממש לא נוח לה, היא מרגישה את הגוף שלה כואב. שאלתי אותה מה ההבדל. במפגש השני שלנו אותה בחורה צעירה התפשטה בפנינו רגשית. חוותה בפני כל המעגל חניכה רגשית לא פשוטה. היא בכתה, צעקה, התפרקה ובסופו של דבר שמחה, חייכה ורקדה. וכולנו היינו שם בשבילה. תומכות, אוהבות, מחבקות, עוזרות. והנה עכשיו בעירום הפיזי לרוב הבנות בקבוצה היה מוזר ו/או לא נוח בסיטואציה. ואני מפנה את השאלה גם אליכן יקרות לי מה ההבדל למעשה בין עירום רגשי לעירום פיזי ? מדוע קל לנו יותר להתמודד ולראות את האחר בעירומו הרגשי ואילו עירומו הפיזי גורם לנו חוסר נוחות משווע ?
 

שירה1973

New member
מעניין...

יקירתי. שמחה לשמוע שאת כל כך נהנית מהקורס ולוקחת מתוכו חוויות שיקרות ותורמות לך. אישית, אני חושבת שהיה משהו מאד לא פייר בבקשה של אותה בחורה. אם היה מדובר בקורס שמוגדר מראש כקורס שהלבוש בו הוא אופציונלי, אז זה דבר אחד. אבל לדעתי לפחות, היא העמידה את שאר חברות הקבוצה במצב מאד לא נעים כי אני חושבת למשל על עצמי לו הייתי בין המשתתפות, לא היה לי נעים להגיד את האמת: שאני מ מ ש לא מעוניינת שהיא תתפשט ותשב בינינו עירומה במשך שעתיים שלמות. הייתי מרגישה לא נוח להיות זאת ש"תקלקל לה" את הרצון ותהרוס לה את המסיבה... אז כמו שאני מכירה את עצמי, הייתי שותקת, היא היתה מתפשטת - והתוצאה היתה שבמשך שעתיים הייתי יושבת שם בתחושה לא נוחה להחריד. עם כל הכבוד לרצון שלה להרגיש מעורטלת באותו מפגש (רצון אקצהיביסיוניסטי להחריד לטעמי) היא היתה צריכה לדעתי להבין שהיא לא נמצאת שם לבד, אלא עם עוד 19 נשים, ואולי לא לכולן זה מתאים. בעיניי, התפשטות פיסית היא הדבר הכי הכי אינטימי שאפשר, אני יכולה לספר לך שבטירונות, אני וחברתי הטובה ביותר (שהתגייסה ביחד אתי) היינו ממתינות בסוף כל יום עד שכולן סיימו את המקלחות שלהן, ורק אז, שתינו לבד היינו הולכות למקלחות ומתקלחות. לא מרגישה צורך שאנשים זרים יראו אותי עירומה, ואני לא מתחברת לצורך הזה אצל אחרים (למרות שאני מבינה שאחרים אולי חשים אחרת ממני וזה לגיטימי). התפשטות רגשית היא כנ"ל בעיניי. אותה רמה של אינטימיות. אם אדם שאיני מכירה טוב יישבר מולי ויחשוף את המצוקות הכי הכי אישיות שלו - זה בוודאי יגרום לי למבוכה פשוט מפני שבעיניי תהליך של יצירת אינטימיות הוא ת ה ל י ך ארוך, הוא לא מתרחש בשבוע או שבועיים או אפילו 5 מפגשים בני 4 שעות כל אחד. יצירת אינטימיות מתרחשת לאט לאט אצלי, אבן על אבן, קורה על קורה, היסודות מונחים זה על גבי זה ונבנים בצורה הדרגתית. אינטימיות "אינסטנט" לא מתאימה לי, וחשיפה כל כך עמוקה וכל כך רגשית מבנאדם שלא מוגדר מבחינתי כקרוב אלי נפשית - לא נעימה לי. לוקח לי זמן להתקרב, לוקח לי זמן להיחשף, אני אישית מאמינה שדברים שנבנים לאט מחזיקים מעמד לטווח ארוך יותר. אולי אני טועה, אבל כך אני מרגישה...
 

אמברון

New member
מסכימה עם שירה

ומוסיפה... יש משהו מציצני בהתבוננות על עירום פיזי ורגשי. אני לא מרגישה בנוח עם אף אחד מהשניים. כדי להתערטל באמת נדרשת אינטימיות גדולה, אבל התערטלות רגשית פשוטה יותר בהמון מובנים (מוטעים לדעתי) - היא חלק משיח, היא זורמת לפעמים טוב יותר, היא לא דורשת כמעט הסכמה של הצד השני, היא עשויה להיות בוטה אבל עם זאת רכה יותר. יש משהו בהתערטלות רגשית של מישהו אחר שמעורר אותך לחשוב על עצמך - לנסות להבין, להשליך, לבחון, להסיק מסקנות, להגיע לתובנות... חבילה גדולה שלעיתים שני הצדדים (או יותר) בה יצאו נשכרים. התערטלות פיזית לא נוחה כיוון שהיא גלויה ושטחית הרבה יותר. בעיני התערטלות פיזית היא לא חלק מהתערטלות רגשית. יש משהו מביך בעיני בצפייה בעירום של אחרים. משהו שגורם לי לנוע בחוסר נוחות - בעיקר עם עצמי ולא בגלל מבוכת האדם העירום שמולי. בעיני זה אקט ילדותי וקצת פלצני. אני חושבת שזה לא ראוי בקבוצה בה אמנם מתקיימת אינטימיות, אך היא קצרת טווח. די בכך שלחלק מהמשתתפות לא היה נוח עם זה כדי לבטל את הרעיון על הסף. זה לא הוגן לאלץ מישהי להתבונן שלא מרצונה בגוף עירום של אישה אחרת, ובטח לא הוגן לגרום לה לשבת חלק מהזמן מושפלת עיניים.
 

שירה1973

New member
תודה אמברון, לא היה לי האומץ...

להגיד את הדברים עד הסוף: אקט ילדותי וקצת פלצני. נכון שלא הייתי נוכחת בסיטואציה, ויתכן שהייתי מקבלת רושם קצת אחר אבל לפחות על פניו נשמע לי שהיה בזה מעין "בדיקת גבולות" של אותה בחורה, אולי זה נובע מגילה הצעיר, כי זה באמת מזכיר בדיקת גבולות של ילד, שמנסה לבחון עד היכן הוא יכול להגיע...
 
ואני מכירה איש אחד שיש לו חבר אחד

ולחבר הזה אין שום בושה להתפשט ולהתלבש ליד אנשים אחרים. גם בחברה. והאיש ההוא מקבל את זה בהכי טבעיות שרק אפשר. אבל כשאותו חבר נפתח בפניו ו/או יותר נכון החבר ואשתו נפתחים בפני אותו איש בהיבט הרגשי והעמוק שלהם, אז האיש הזה מחפש איפה לקבור את עצמו באדמה. אז אולי הנה עוד הבדל מהותי בין גברים לנשים ? אני בהחלט חושבת שאולי אותה בחורה צעירה ערכה כמעין בדיקת גבולות, עד לאן היא יכולה להגיע...
 

טל30י

New member
דעתי ../images/Emo203.gif

מבינה את חוסר הנוחות של הבנות. קשה לי לדעת איך הייתי מגיבה. נראה לי העניין קשור להרגלים שלנו מהבית ואיך הסביבה שלנו מתנהגת. יותר קל לנו לדבר, להקשיב ולתמוך בחשיפה רגשית, כי אנחנו מורגלות בה יותר והגוף החבוי מאחורי הבגדים, נשאר מוסתר. נראה לי שבמשפחות בהן נוהגים להסתובב חשופים, יותר קל לראות ולאהוב את הגוף, אבל אני לא בטוחה בנושא. אצלנו הפולנים, לבוש מלא בלבד :) מעניין לי לשמוע את דבריכן. ואסנת, תמשיכי לדווח, נשמע מרתק.
 
אותה בחורה השיבה לשאלתי שבביתה

היא לא מסתובבת עירומה וזה בכלל לא נהוג אצלהם וזה היה עוד יותר תמוה בעיני. ואני בהחלט אמשיך בדיווח טלי, תודה :) לא רק שאני שמחה לשתף אתכן, אלא זה מעורר בי תוך כדי מחשבות/תובנות נוספות.
 

hayapollak

New member
הרגש שלנו גם הוא עטוי ולא

חשוף לכל מאן דבאי.. חשיפה רגשית גם היא נעשית בדרך כלל בשלבים ובהדרגה ובדרך כלל נעשית בהסכמת הצד השני, כך שאני לא מוצאת הבדל רב בין חשיפה ריגשית לפיזית. ודעתי הפרטית היא שחשיפה פיזית או רגשית חד צדדית אכן יכולה להיות לעיתים מעיקה ובוודאי לא שייכת. מכיוון שכולן היו נשים זה אולי נשמע פחות צורם, אך לו היתה הסדנא של גברים גם ואחד הגברים היה מתפשט - זה כבר היה גובל בחשיפה מאונס. מעניין - מה הייתי אני עושה לו הייתי מנחה סדנא כזו, האם הייתי מאפשרת למשתתפת את החופש הזה...
 
איריס יטבת איפשרה ובחיוך.

עכשיו כשאני כותבת וקוראת ומגיבה תמוה בעיני שעל אף שהיו כמה וכמה בנות שהרגישו לא נוח עם המצב אותה בחורה התפשטה בכל אופן. אבל זה מחזיר אותי לשאלה בגינה העלתי את הדוגמא הזו - מדוע קל לנו להתמודד יותר עם חשיפה רגשית מאשר עם חשיפה פיזית ? הרי לפעמים העירום הרגשי הוא ממש קשה.
 

hayapollak

New member
לא מתפלאת

שהיא איפשרה. ולשאלתך - מי אמר שקל לנו יותר עם חשיפה רגשית מאשר עם חשיפה פיזית? ומיזה לנו? אלו הן הכללות - לדעתי. מי מאתנו מסתובבת בבית בלי חזייה?(אני) אני מכירה נשים שלא פושטות חזייה בביתן שלהן כשהבעל והילדים בבית.
 

שירה1973

New member
מסכימה חיה

גם לי לא קל יותר עם חשיפה רגשית מאשר עם חשיפה פיסית. קל לי עם שתי החשיפות - כאשר מדובר באדם קרוב אלי, כזה שאני מרגישה מאד בנוח במחיצתו. כאשר מדובר באדם שאני לא חשה קרובה אליו - שתי החשיפות יביכו אותי, יאיימו עלי וירגישו מבחינתי לא במקום.
 
לנו = לרובנו ובעיקר לסיטואציה אותה

הבאתי. הבאתי דוגמא של קבוצה ובה כעשרים נשים.
 

המונשרי

New member
ל"גופו" של עניין.

הבחורה בת 21- בגיל הזה רובנו עדין לא מגובשים - ומחפשים את עצמנו. יש מצב שבנקיטת האקט הזה היא ניסתה לעורר פרובוקציה או להדגיש נק' מסויימת.אין ספק שהסטיריפטיז הנפשי קשה יותר מהסטיריפטיז הפיזי ( בגיל הזה הגוף צעיר ומעוצב לתלפיות - כוחות הגרוויטציה עדיין לא חלים עליו
). ההתערטלות הנפשית לעומת זאת -כרוכה בכאב , בחשבון נפש, בזיכרונות, בפגיעות, בחיטוטים בפצעי העבר , בשיפוטיות עצמית.
 

שירה1973

New member
אין ספק יקירתי ? למי אין ספק ? ../images/Emo13.gif

אין ספק שהסטריפטיז הנפשי קשה יותר מהסטריפטיז הפיסי ?... לי דווקא יש ספק, והוא גדול ומרשים ! היחיד שזוכה לסטרפטיז אישי ממני הוא בן זוגי, ואין לכך קשר לכוחות גרוויטציה כאלה או אחרים - גם בתקופה בה שקלתי 10 קילו פחות והייתי כוסית על (
) הייתי נבוכה וביישנית לגבי עירום. זאת אני, אין לזה קשר לאיך שהגוף נראה מבחוץ, יש לזה קשר לאיך הוא נראה מבפנים דווקא... סטריפטיז נפשי קשה לי באותה המידה. מעטים האנשים שראו אותי במערומיי הנפשיים, כנראה שרק חברתי הטובה ביותר ובן זוגי הנוכחי, שמעולם לא היה לי אדם קרוב ממנו. אה, והפסיכולוג שלי (במיל') כמובן.
 

המונשרי

New member
לי ../images/Emo88.gif../images/Emo8.gif

עכשיו הצלחת לבלבל אותי לגמרי.... זה קשה וזה קשה..... והילה שאלה מה י-ו-ת-ר קשה... ואיך הגוף "נראה מבפנים"? ברור שרובנו נבוכים וביישניים לגבי הגןף שלנו וסטריפטיז נפשי קשה באותה המידה - ואני
ית שכמוני עדיין עושה היכרות עם עצמי למרות שנותי...
 

שירה1973

New member
המונשרי יקרה

כשכתבתי על הגוף מבפנים, התכוונתי שלפעמים (לפחות אצלי) אין ממש חפיפה בין הצורה החיצונית לבין התחושה הפנימית. למשל: אני יודעת שהדיעה הרווחת היא שאני יפה. מעולם לא הרגשתי ככה. משערת שזה קשור (מאד) לילדות, לפידבקים שקיבלתי מההורים ולכן עד היום קשה לי לקבל מחמאות ובעיקר - קשה לי *להאמין* שהן נכונות. לכך התכוונתי כשאמרתי שהסטריפטיז הפיסי לא קשור אצלי לגרוויטציה, או לצורה החיצונית של הגוף אלא לתחושה הפנימית של איך אני-בתוכי - רואה את הגוף שלי. זה בדיוק ההבדל בין אובייקטיביות לבין סובייקטיביות. עד כמה שיופי הוא לעולם לא אובייקטיבי (וטוב שכך), גם אם מליון ואחד אנשים יגידו לאישה שהיא יפה ושהיא יכולה להתפשט חופשי כי היא מושלמת לצורך העניין, אם היא לא תרגיש שהיא יפה - - - אין שום סיכוי שהיא תרגיש בנוח להתפשט, גם אם יש לה שדיים ותחת שגורמים לכוח הכבידה להתבייש ולהחוויר.
 
שירתי את כל כך יפה שזה ממש עוול

שאת לא מודעת או מכירה בכך. את יפה יפה יפה !!! אבל אני מבינה אותך, או יותר נכון את מה גורם לך שלא להרגיש יפה. הייתי באותו מקום, פעם מזמן. היום אני יודעת ומודעת לכך שאני יפה וזה הכי נעים שרק אפשר. האם היית רוצה לשנות את התחושה שלך ?
 

שירה1973

New member
תודה יקירתי, ובוודאי שכן

הייתי רוצה, אבל אני חוששת שמה שפסיכולוג מופלא לא הצליח לעשות במשך שנה וחצי של טיפול... כנראה שגם אחרים לא יצליחו. זה משהו שטבוע מאד בתוכי, ברור לי לגמרי למה (לא אלאה אותך ואתכן) אבל זה כבר חלק ממני, כמו עוד איבר בגוף. אני מאמינה שהדימוי העצמי והבטחון העצמי נבנים אצל הילד בשנים הראשונות לחייו. זו התקופה הקריטית ביותר לעיצוב הזהות שלו *בעיני עצמו*, לאיך שהוא תופס את עצמו. ואת יודעת, את מה שקלקלו בשנה או שנתיים - - - לפעמים גם חיים שלמים לא מסוגלים לתקן. (במאמר מוסגר אני חייבת להודות שאני תמיד מתקוממת נגד חוסר הצדק הזה: כמה קל להרוס וכמה קשה לבנות). המצב כיום הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני עשור, דרך אגב, אבל עדיין רחוק מרחק שנות אור מלהיות כפי שהייתי רוצה שיהיה. לא חושבת שזה מפריע לי בתפקוד היומיומי, אבל בהרגשה הכללית לפעמים זה מציק, בוודאי. תודה לך יקירתי
 

א י ו ש י

New member
../images/Emo12.gif../images/Emo12.gif../images/Emo12.gif../images/Emo12.gif../images/Emo12.gif

זה בדיוק הפרצוף שלי כשקראתי את ההודעה שלך איזה אומץ יש לאותה בחורה!! הייתי מתה..... מבחינת הנפש אני ממש שקופה ודי עירומה אין לי כמעט מחסומים ונוח לי עם זה! אדם מאוד פתוח... מבחינת הגוף כמו בצל..... כמו ששירה אמרה מאוד אינטימי בעיני כל העירום
 
למעלה